"Уроки літератури рідного краю як можливість для творчого розвитку учнів"

Про матеріал
Презентація містить матеріали із літератури рідного краю Зіньківщини.На слайдах подані різні типи інтерактивних завдань із цієї теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Уроки літератури рідного краю як можливість для творчого розвитку учнів. ПІДГОТУВАЛАВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИКАТЬКАЛО ЛЮДМИЛА БОРИСІВНА

Номер слайду 2

сучасні уроки повинні:- навчати критично мислити, приймати рішення, розв’язувати проблеми;-вчити спілкуватися, ставити запитання, представляти різні позиції;-заохочувати до співпраці, вчити досягати компромісу;-створювати ситуації, в яких учні безпосередньо визначають і розв’язують конкретні завдання (особливо ті, що сприяють вирішенню проблеми своєї місцевості, свого краю, найближчого оточення і т. д.)

Номер слайду 3

Уроки літератури рідного краю –це доброзичливе, щире, відкрите, емоційне спілкування; це уроки, на яких може не бути ні вчителя, ні учнів,а лише читачі, які йдуть незвіданими літературними стежками, дивуються, сперечаються, діляться враженнями, пізнають нове, вчаться аналізувати життєві події.

Номер слайду 4

На уроках літератури рідного краю вчитель повинен навчати дітей читати художні твори, а це передбачає :-відчувати приховані думки;-бачити життя героїв, їхній внутрішній світ;-робити висновки, уявляти можливе продовження твору;-знаходити ключові слова, важливі деталі, потрібні для розуміння й усвідомлення прочитаного.

Номер слайду 5

« Уроки літератури рідного краю спонукають до розвитку творчих здібностей, формують уявлення, що письменницька діяльність доступна кожному за наявності хисту й бажання його розвивати, а зустрічі з письменниками – це можливість знайти наставника, приклад для наслідування. Знайомство із «живими» письменниками, сучасниками- краянами,Оживляє вивчення літератури для учнівства, допомагає пробудити цікавість до неї, письменники-земляки ближчі до учнів, допомагають «асоціювати літературу із собою», розуміти, що вона твориться тут зараз» ( «Смартосвіта. НУШ» (коротко))

Номер слайду 6

ОНЛАЙН – ІНТЕРВ’Ю З АВТОРОМДеякі із запитань учнів :- Який випадок із дитинства запам’ятався Вам найбільше?Ким Ви мріяли стати? Чи здійснилася Ваша мрія?Чи пам’ятаєте, коли почали писати вірші і що спонукало до їх написання? - Що Ви найбільше цінуєте в людях?- Талант, на Вашу думку,- це дар Божий чи невтомна праця?Коли до Вас приходить Муза?- Часто думаєте віршами?- Хто може стати Вашим другом ?

Номер слайду 7

На уроках літератури рідного краю вчитель вміло використовує всі можливості для розвитку творчих здібностей дитини. З цією метою можна запровадити систему творчих вправ- завдань. Есе. Орієнтовні теми: «Багряний лист в полоні павутини» (С. Дорошенко), «Коли зацвітають садки » (І. Жук), «А зорі з неба капали» (І. Жук)., «Білі лілії на плесі річки Грунь» (М. Заставська) «О материнські руки золоті» (М. Заставська), «Всю землю рідну серцем обіймаю» (Т. Заможня) і т. д.;Твори- роздуми. Орієнтовні теми: «Якби на мить планету зупинити…»(В. Прислонський), «Щоб потрапив хліб на стіл…»(С. Дорошенко), «Краса й потворність» (С. Дорошенко), «Ми усі -жива частинка матінки –природи…» (С. Дорошенко), «Слуха пісню чарівну вечірня зоря» (П. Сахно), «Україну свою, квітку неньки Землі, розбудуймо» (П. Сахно), «Ми звеличимо Зіньків прадавній» (П. Сахно);

Номер слайду 8

Твори –асоціації. Орієнтовні теми: «Троянди умиваються у росах» (Ю. Пацула), «Веселка в відра тишу набирає» (Т. Заможня), «Листя солом’яно – жовте ковдрою впало до ніг» (І. Жук), «Через морозяну завісу сміється проліска блакить» (В, Хоменко), «За обрій день осінній забрідав» (Ю. Пацула),» «Курли» прщальне шлють із неба журавлі…» (В. Прислонський);Твори – монофони. Орієнтовні теми: «Зимові замальовки», «Захурделило, засніжило, завіяло…», «Королівська краса калини», «Веселка відерцем воду відміряє», «Ллє літо літепло», «Веселі витівки весни» ;Твори – образки. Орієнтовні теми: «Дихання осінньої прхолоди» (І. Жук), «Білі вітрила бабиного літа» (О. Кодратенко), «Тополина заметіль» (О. Кондратенко); «Лягає день спочити за селом» (Ю. Пацула)

Номер слайду 9

Зима. Срібнокрила, чарівна. Замітає, засипає, заносить. Люблять всі білосніжну красуню. Диво. Снігова казка. Сніг сипле сріблом скрізь. Снує строкату скатертину. Стеле снігову свитину. Світанок стрічають старезні сосни-сестриці. Снігурі, синиці, сойки стрибають-скачуть спозаранку. Скуті слизькі ставки стримано срібляться. Скупе сонечко соромливо споглядає створений сніговієм сріблястий сюжет. Сенкан. Твір-монофон. Малі літературні жанри

Номер слайду 10

Складіть поезію. ЗА даним початком за римою«Стоїш ти , Полтаво,окутана в славу», У гордій задумі гортаєш віки. Пильнуєш ту давню козацьку звитягу,Що дітям у спадок лишили батьки. ПОЛТАВА –СЛАВА, РОКИ - ВІКИ Древня і чарівна красуня Полтава Ніби намистини складає роки. Гордо і велично несе свою славу, Козацьку звитягу крізь віки.

Номер слайду 11

Інтерактивні технологіі на уроках літератури рідного краю. Розвитку творчих здібностей здобувачів освіти сприяють інтерактивні технології. Фішбоун Займи позицію Акваріум. Крісло автора Зміни позицію Ажурна пилка. РАФТ Ситуація успіху Рольова гра Інтелект – карта Прес Драматизація. Кубування Дебати Робота в парах Ток- шоу Два- чотири- усі разом

Номер слайду 12

Найбільш поширені творчі завдання на уроках літератури рідного краюІлюстрації до твору:-намалюй ілюстрацію до улюбленого епізоду із твору, поясни чому обрав саме цей епізод;-письмово опиши зображене на малюнку (герої, їх дії та емоції, місце).«Мозковий штурм», бліцвікторина.Інсценування фрагментів з тексту. Озвучка ілюстрації, озвучка відео.

Номер слайду 13

Цитатна доріжка (за ліричною повістю С. козаченко «Заповідна зона»)1 «…Сільський зимовий пейзаж дуже гарний, особливо коли бачиш його,сидячи в теплій хаті, де тріщать у печі та в грубі соснові дрова, пахне трохи димком, смаженим насінням – «соняхами» або «гарбузцями», свіжоспеченим хлібом, молоком і сушеними травами».2 «…Бабуся – добра наша, мила баба Надя, яка за всіх переживала, турбувалася, якій не розповідали про якісь проблеми, аби зайвий раз не хвилювати, щедра й багата душею людина, якій ніщо на цьому світі не було байдуже».3 «Від кожного з нас минуле віддаляється з роками все швидше. Звичайно, щось забувається, вицвітає в свідомості, як стара фотокартка. Стираються лінії, зневиразнюються риси облич, міняються кольори. Залишаються тільки відчуття й емоції…»4 «Дідусь Іван був дуже мирною, спокійною людиною, мрійником і чарівником. Таким я знала й любила його з самого народження. А він дуже любив мене – першу внучку.» ( 4-2-1-3)

Номер слайду 14

Незакінчене Речення(За прозовими творами Надії Олещенко)1. І хто має віру в серці, …. ( Н. Олещенко «Для чого?»)2. І хто має чисті почуття, … ( Н. Олещенко «Для чого?»3. Кожна пушинка може розповідати … (Н. Олещенко «Зимова казка»)4. «Він святий – бо… ( Н. Олещенко « Прийшов»)5. «Біжить- летить моя стежина… ( Н. Олещенко «Віковічне поле»)6. «Як би міцно не спалося полю…(Н. Олещенко «Віковічне поле»)7. «Ні серце, ні душа - … (Н. Олещенко «Віковічне поле»)

Номер слайду 15

Доповідач- респондент

Номер слайду 16

Рафт(за «Баладою про лелек» М. Заставської) Роль Друзі Отримувач Ванько Формат Лист Тема Ганебна поведінка призвела до біди. Навчись контролювати свої вчинки. Поет. ЧитачіПоезія. Бережіть природу, люди, навчайте цьому своїх дітей і онуків

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Додано
5 листопада
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку