7 -Б клас
Усна народна творчість
(17,5 год, 0,5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми факультативних курсів та курсів за вибором з української мови й літератури: 5-11 класи/ Т. Гнаткович, О. Калинич, О. Береш-Попович, М. Шкурда, О. Колінченко. – К.: Дивослово, 2020.-150с.(Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісіями з української мови та літератури Науково - методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Лист інституту модернізації змісту освіти від 04.07.2019 р. № 22.1/12-Г-551).
І семестр
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
1. |
Вступ. Народна лірика - один із засобів розвитку естетичних смаків. Висловлювання відомих діячів культури, мистецтва про українську народну пісню. |
|
|
2. |
Соціально-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Їхнє ідейно-художнє багатство. |
|
|
3. |
Козацькі пісні. Специфіка жанру та принципи класифікації козацьких пісень («Засвистали козаченьки», «Ой вітер віє. Віє буйний», «Їхав, їхав козак містом», «Гей, по синьому морю», «Ой у полі верба»). Козацька пісня в системі інших фольклорних жанрів. |
|
|
4. |
Чумацькі пісні. Змалювання побуту чумаків, позитивний герой чумацьких пісень («Ой з-за Дону, з-за ріки», «Ой чумаче, чумаче»). |
|
|
5. |
Тематика чумацьких пісень. Мотиви чумацького безталання(«Над річкою бережком», «Було літо, було літо», «Ох, і не стелися, хрещатий барвінку»). Робота над текстами пісень. |
|
|
6. |
Кріпацькі пісні: «В неділеньку рано», «Ой кувала зозулечка, кувати забула, «Із-за гори вітер віє». Образ ліричного героя. » |
|
|
7. |
Провідні мотиви кріпацьких пісень: «На панщину ходжу, ходжу», «Наступає чорна хмара». Робота над текстами пісень. |
|
|
8. |
Захист творчих робіт. |
|
|