Виконуючи математичні диктанти, першокласники стають більш організованішими, швидше зосереджуються, розвивають навички усних обчислень в межах 20, підвищують математичну культуру, збагачують математичну мову.
Усні обчислення
а) Число 3 збільшити на 3 і отриманий результат збільшити на 2.
• Від 8 відніміть спочатку 4, а потім - 1.
• До 2 додайте двічі по 4.
• Від 9 відніміть двічі по 3.
• Від нитки довжиною 10 см двічі відрізали по 2 см. Скільки сантиметрів нитки залишилося?
• Запишіть число, яке іде перед числом 11.
• Запишіть число, яке доповнює 11 до 12; 10 до 12.
б) • Запишіть "сусідів" числа 9.
• Запишіть числа, які стоять між числом 8 і 11
• 11 зменшити на 1.
• Запишіть, на скільки 19 більше від 20.
• Запишіть цифрою, скільки повних десятків містить число 19; число 20.
• В одному мішку 10 кг борошна, а в другому - 8 кг. Запишіть, на скільки кілограмів другий мішок легший, ніж перший.
• В одному глеку вміщається 4 л молока, а в другому - 2 л. Запишіть, на скільки літрів більша місткість першого глека, ніж другого.
• Одна закладка має довжину 7 см, а друга - 10 см. Запишіть на скільки сантиметрів друга закладка довша за першу.