Усний рахунок "Десяток: нумерація та прості геометричні фігури"

Про матеріал
Вправи для вдосконалення навички усних обчислень. Рекомендовані завдання, які сплановані на тиждень. Їх можна використовувати на кожному уроці, кількість і послідовність завдань визначається вчителем.
Перегляд файлу

1 КЛАС

ДЕСЯТОК: НУМЕРАЦІЯ ТА ПРОСТІ

ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

1-ий тиждень

1. Порахуйте до десяти за допомогою предметів і без предметів.

2. Обведіть на верхньому рядку 3 клітинки, а нижче – 5 клітинок. Порівняйте: де клітинок більше, де менше?

3. На дошці:

 

2.jpg

Скільки квадратів? Скільки трикутників? Скільки всього фігур? Скільки праворуч? Скільки ліворуч? Скільки білих? Яких більше: білих чи чорних?

4. На дошці:

1.jpg

Скільки кругів? Скільки трикутників? Скільки всього фігур? Яких кругів більше: чорних чи білих?

5. У кішки 3 чорних і 2 сірих кошенят. Яких кошенят більше, сірих чи чорних?

6. На дошці 3 трикутники, під ними – 4 квадрати, ще нижче – 2 круги. Скільки всього геометричних фігур на дошці? Яких фігур більше? Яких фігур менше?

7. Покладіть ліворуч 6 паличок, праворуч на 1 паличку більше. Скільки паличок праворуч ви поклали? Як зробити, щоб паличок праворуч і ліворуч було порівну?

8. Обведіть у рядку 6 клітинок. Розфарбуйте другу й четверту клітинки, рахуючи зліва направо.

9. Обведіть у стовпчику 6 клітинок. Розфарбуйте другу й п′яту клітинки, рахуючи знизу вгору.

10. Накресліть у рядку через клітинку 6 трикутників. Нижче позначте 8 кругів .

11. Обведіть у рядку стільки клітинок, скільки кругів розміщено на дошці (9). Розфарбуйте їх так: третій – червоним олівцем, а сьомий і дев′ятий – синім.

12. На дошці розміщено 5 предметних малюнків, обведіть у зошитах на одну клітинку більше, ніж предметів.

2-ий тиждень

1. На дошці розміщено 2 трикутники й 3 круги. Чого більше: трикутників чи кругів? На скільки більше кругів, ніж трикутників? Що потрібно зробити, щоб кругів і трикутників було порівну?

2. На дошці:

1.jpg

- Порахуйте, скільки геометричних фігур ліворуч, праворуч?

- Скільки всього? Назвіть фігури, яких порівну справа і зліва?

- Яких фігур праворуч більше? На скільки більше?

3. Порахуйте: від 5 до 1; від 9 до 3; від 8 до 3.

4. Порівняйте й упишіть знаки >, < , = :

 2 … 3       2 … 1

 3 … 3       3 … 1

5. Накресліть у зошиті 3 трикутники. Розфарбуйте другий.

6. Назвіть сусідів чисел: 4; 6; 8; 2.

7. До задуманого числа додали 1 і отримали 3. Яке число задумали?

8. Яке число більше 5 на 1; менше 7 на 1; менше 6 на 1?

9. Збільшити 9 на 1; зменшити 7 на 1.

10. Скільки ніг у півня? Скільки крил у птаха?

11. На квітці сидить один метелик. До нього прилетів ще один. Скільки всього метеликів сидить на квітці?

12. У хлопчика було 3 зошити. Він віддав другові один. Скільки зошитів залишилося у хлопчика?

13. У дівчинки було 3 повітряних кульки. Одна лопнула. Скільки кульок залишилося у дівчинки?

14. Хлопчик спіймав 2 рибини й випустив їх у відро. Потім спіймав ще одну. Скільки всього рибин стало у відрі?

3-ій тиждень

1. Назвати по порядку числа від 1 до 4. Яке з них найменше; найбільше?

2. На дошці:

1.jpg

 

- Скільки кругів? Скільки квадратів? Скільки всього фігур?

3. На дошці: 2 + 1; 3 – 1. Прочитати приклади й обчислити їх.

4. Яке число більше 2 на 1?

5. Як знайти число, яке більше 4 на 1? Яке число на 1 більше числа 3?

6. Порахувати: від 2 до 5, від 1 до 9; від 3 до 5.

7. Яке число передує 5; 4? Порахувати від 5 до 1.

8. Яке число розташоване між числами 5 і 3; 2 і 4? Яке число наступне числу 3? Порівняти числа 3 і 4. Назвати сусідів числа 4.

9. Було 3 морквини. Василько узяв одну. Скільки морквинок залишилося?

10. Було 4 строкатих курчати. До них прибігло одне жовте курча. Скільки курчат стало?

11. На тарілці лежало 4 огірки. Під час обіду один з′їли. Скільки огірків залишилося на тарілці?

12. Хлопчик знайшов 3 підосичники. Потім він знайшов ще один білий гриб. Скільки грибів знайшов хлопчик?

13. У Миколки було 2 олівці. Мама дала йому стільки ж. Скільки олівців стало у Миколки?

4-ий тиждень

1. Подане число 4. Назвати число наступне і попереднє поданому.

2. Порахувати від 1 до 7 і назад.

3. До задуманого числа додали 1 й отримали 7. Яке число задумали?

4. На дошці картки з цифрами: 1; 4; 2; 5; 7; 6; 3. Назвати найменше число.

5. Які числа потрібно додати, щоб отримати числа 5; 4?

6. Яке число менше 7 на ? Збільшити 6 на 1. Від числа 5 відняти число 5.

7. Назвати сусідів чисел: 6; 4; 3.

8. На столі лежали 3 столові ложки й 2 чайні. Скільки всього ложок лежало на столі?

9. На столі лежало 5 ложок. Дві прибрали. Скільки ложко залишилося на столі?

10. У Юрка було 3 голуби. 2 полетіли. Скільки голубів залишилося у Юрка?

11. На кущі суниці було 5 ягід. 2 з них упали. Скільки ягід залишилося на кущі?

12. Брату 4 роки, сестра на 2 роки старша за нього. Скільки років сестрі?

13. Сашко приніс з городу 5 морквинок, а Оленка стільки ж і ще 1. Скільки морквинок принесла Оленка?

14. Марійка посадила 6 горошинок. Одна не зійшла. Скільки горошинок зійшло?

5-ий тиждень

1. Порахувати й назвати числа від 1 до 9 і назад.

2. Назвати число, яке передує числу 7; числу 6.

3. Назвати число, наступне числу 5; числу 8.

4. Назвати число розташоване між числами 5 і 7.

5. До задуманого числа додали 1 і отримали 8. Яке число задумали? Яке число більше 7 на 1? Яке число менше 7 на 1?

6. На скільки треба збільшити число 9, щоб отримати 10? На скільки треба зменшити число 10, щоб отримати 9?

7. Знайти попереднє число для чисел: 3; 5; 8. Знайти наступне число для чисел: 2; 6; 4.

8. Іван упіймав 5 рибин. А Сергій – 2. Скільки всього рибин упіймали хлопці?

9. На тарілці лежало 9 тістечок. Марійка з′їла одне. Скільки тістечок залишилося на тарілці?

10. У Юрка було 7 повітряних кульок, 2 полетіли. Скільки кульок залишилося в Юрка?

11. Із автобуса вийшло 2 діток, залишилося 7 дорослих. Скільки осіб було в автобусі спочатку?

12. У хлопчика було 6 троянд. 3 він подарував мамі, а інші сестрі. Скільки троянд він подарував сестрі?

13. У Ліди 3 стрічки. Одну з них вона розрізала на 2 стрічечки. Скільки стрічок стало у Ліди?

14. Які числа пропущені? (Сума в стовпцях дорівнює 8)

 

1

 2

 

 

 

 

5

 4

 

6-ий тиждень

1. Назвати число наступне числу 9; 5.

2. Назвати число попереднє числу 8; 4.

3. Назвати сусідів чисел 4; 7; 5.

4. До задуманого числа додали 1 і отримали 7. Яке число задумали?

5. Яке число розташоване між числами 6 і 8; 5 і 3; 7 і 9?

6. Яке число отримаємо, якщо до 3 додати 1?

7. Яке число отримаємо, якщо від 10 відняти 1?

8. Збільшити:

9 на 1      7 на 1

4 на 1       6 на 1

9. Зменшити:

 7 на 1      9 на 1

 4 на 1      6 на 1

10. Порівняти числа і поставити знаки >,< , = :

3 … 6        9 …5

6 … 3        2 … 7

11. Накреслити відрізок довжиною 7 см. Накреслити другий відрізок, який на 1 см коротший за перший.

12. На галявині ростуть 3 берізки і 2 клени. Скільки всього дерев росте на галявині?

13. Дмитрик повинен був розфарбувати 9 метеликів. Він розфарбував тільки 2. Скільки метеликів йому залишилося розфарбувати?

 

Контрольний усний рахунок за темою

 «Десяток. Нумерація»

(проводиться письмово)

1. Назвати всі числа до 9, починаючи з найменшого.

2. Яке число більше 7 на 1?

3. Яке число менше 5 на 1?

4. Яке число наступне за числом 6?

5. Яке число попереднє числу 9?

6. До задуманого числа додали 1 й отримали 8. Яке число задумали?

7. Яке число розташоване між числами 7 і 9?

8. Яке число отримаємо, якщо до 3 додати 1?

9. Яке число отримаємо, якщо від 10 відняти 1?

10. Порівняти числа і поставити знаки >, < , = :

 4 …5       3 … 3       4 … 3

11. Порівняти числа і поставити знаки > , < , = :

 1 – 1 … 6       5 – 1 … 4       3 – 1 … 5

12. До плавання на катері готується команда: 5 матросів і капітан. Скільки осіб у команді?

13. Записати тільки відповіді:

5 – 1; 3 + 1; 9 + 1; 7 + 1; 6 – 1; 8 – 1.

1.jpg

 

docx
Додано
1 січня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку