Усний журнал ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ

Про матеріал

Пояснювальна записка

«Без будь-кого з нас Батьківщина

може обійтися, але будь-хто з нас

без Батьківщини — ніщо.»

Василь Сухомлинський

Патріотичне виховання – основа духовного розвитку особистості. Формування патріотичних почуттів означає створення високого ідеалу служіння рідному народові, готовності до героїчного подвигу в ім'я процвітання і незалежності України. Воно покликане формувати громадянина – патріота України, виробляти глибоке розуміння громадського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини.

Проблема громадянина-патріота давня, як світ. Вона постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Патріотичне виховання створює певні передумови громадянської поведінки. Однак це лише передумови.

Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.

У цьому зв'язку, як мені здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей молодшого шкільного віку.

Перегляд файлу

                           Пояснювальна записка

«Без будь-кого з нас Батьківщина

може обійтися, але будь-хто з нас

без Батьківщини — ніщо.»

Василь Сухомлинський

Патріотичне виховання – основа духовного розвитку особистості. Формування патріотичних почуттів означає створення високого ідеалу служіння рідному народові, готовності до героїчного подвигу в ім'я процвітання і незалежності України. Воно покликане формувати громадянина – патріота України, виробляти глибоке розуміння громадського обов'язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини.

Проблема громадянина-патріота давня, як світ. Вона постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Патріотичне виховання створює певні передумови громадянської поведінки. Однак це лише передумови.

Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.

У цьому зв’язку, як мені здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей молодшого шкільного віку.

 

 

 

 

 

 

 

Усний журнал

ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ

 

Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні і народні символи, обереги України; формувати  почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості, розвивати творчі задатки школярів, цікавість до рідного краю; виховувати патріотів держави, повагу до її символів, традицій, обрядів, бажання стати гордістю своєї Батьківщини, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.

Обладнання. на столі оформлений журнал “Державні символи України”, сторінки якого називає ведучий. Вірші, пісні добираємо за своїм смаком та віком дітей. Сторінки усного журналу можна супроводжувати показом слайдів згідно змісту.

(Перед кожною сторінкою звучить музичний супровід: приспів з пісні «Квітуча Україна»).

 

Сторінка 1. Наша країна – рідна Україна.

Ведучий. 24 серпня 1991 року – велике національне свято українського народу. Цього дня Верховна Рада України ухвалила Акт проголошення незалежності України, який закономірно і логічно завершив тисячолітні прагнення українського народу до створення своєї суверенної держави.

1-й учень. Святковий день – двадцять четверте серпня.

Так хочеться усмішок і пісень.

Віднині Україна незалежна

Запам’ятайте, люди, світлий день!

Здійснилась давня заповітна мрія,

Бажання і надія поколінь!

Це почуття свободи серце гріє

І піднімає думи в височінь.

Давайте ж станемо пліч-о-пліч всі народи,

Щоб славу України відродить,

Щоб дружно жити в радості і згоді

Ми України сестри і брати.

2-й учень. Україно, мій духмяний дивосвіт

Голубінь над чистим золотом колосся,

Через терни йшли до волі стільки літ,

І настав той світлий день коли

Збулося!

Україно моя – ти колиска козацького роду,

Ти заново у крові зродилась немов немовля,

Рідна земле моя, ти здобула жадану свободу,

Україно – ти пісне моя.

Ведуча. (Демонструє мапу України). Україна – одна з найбільших у Європі держав. Її площа становить 604 тис. кв. км, населення близько 46 мільйонів чоловік 110 національностей.

Але ми любимо Україну не за те, що вона велика, а за те, що вона своя, рідна і дорога. В 2011 році ми відзначаємо двадцяту річницю її незалежності.

(Звучить пісня “Любіть Україну” слова В. Сосюри, музика В. Байкіна).

Сторінка 2. Державний прапор України.

Ведуча. Кожна держава має свою символіку. Що це означає? Символ – це знак, умовне позначення якогось предмети чи явища. Вистраждавши, виборовши волю, Україна тепер має свої державні символи, які уособлюють її історію, її сутність, тобто найбільш характерне для неї.

Учень. Майоріє прапор України,

А у серці гордість ожива,

В нім достаток щедрого колосся,

Колір сонця душу зігріва.

А блакитний колір – колір неба,

Знак він миру на усій землі.

І його як символ України

Будуть шанувать старі й малі.

Ведучий. Сьогодні Державний прапор України майорить на будинку Президії Верховної Ради, резиденції Президента, його представників у областях і районах. Прапор піднімається при відкритті міжнародних змагань, під час офіційних церемоній, при вручення нагород. Державний прапор України майорить і над нашою школою.

Сторінка 3. Одна Батьківщина і більш не буває!

Вчитель. Друзі, що означає слово “Батьківщина”? (Учні відповідають).

Вірно, діти. Батьківщина – це країна, в якій народились наші діди-прадіди, тут народились і живемо ми. Це наша свята земля, рідна оселя, солов’їна мова, невмируща пісня.

Наш український поет Василь Симоненко писав:

“Кожна нація і народ створили десятки тисяч слів. Одні з них звучать вагомо і живуть довго. Інші з часом стираються, темніють, як мідяки, і щезають з пам’яті людської. Але є слова, які можуть зникнути лише тоді, коли зникне сам народ, що створив їх. До таких належить прекрасне і просте слово – Батьківщина. Воно вічне, як вічний народ”.

Поети наділені особливим талантом висловлювати почуття словами, тож послухаємо вірші про Батьківщину.

1-й учень. Що таке Батьківщина?

           Є край, де найкращі у світі пісні

 І цвітом чарує калина,

 Де сонечко вперше всміхнулось мені

 Це дім мій – моя Україна. 

 Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

 Моя Україна — найкраща у світі!

 Моя Україна — це ліс і озерця,

 Безмежні степи і чарівні джерельця.

 Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

 Великі будови і дуже сучасні. 

 Сади чарівні, мальовничі села,

 Моя Україна — це пісня весела.

Це щира, багата, як світ, її мова,

 Крилата, така мелодійна, чудова! 

 Її обереги — верба і калина.

Найкраща у світі — моя Україна.

 Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!? 

 Моя Україна — козацька слава!

Така волелюбна і мирна держава.

 Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизно свята, дорога Україно,

Для кожного з нас ти у світі — єдина.

(Виконується пісня “Синові”, сл. В. Симоненка, муз. А Пашкевича).

Сторінка 4. Державний гімн України.

Ведуча. З давніх-давен люди в урочистий обставинах виконували хвалебні пісні, які з часом стали називатися гімнами. Гімн – це найголовніша пісня держави, яка виконується під час проведення урочистих заходів: під час проведення державних і національних свят, при вручення нагород, дипломів, атестатів.

Гімн України написаний більше століття тому поетом В. Чубинським та композитором М. Вербицьким. Довгий час він був під забороною. А 16 січня 1992 року Верховна Рада затвердила цей музичний твір як Державний гімн України, трохи змінивши слова “Ще не вмерла України ні слава, ні воля…”.

Учень. Луна мелодія врочиста,

І прямо в серце б’ють слова,

Що ще і слава є, і воля,

І доля нас не підвела.

Хвалебна пісня – гімн держави

У дні торжеств завжди звучить,

Рука злегка тремтить на серці,

А в грудях полум’ям горить

Найкраще слово “Україна” –

Народу нашого земля,

І кожен з Заходу до Сходу

Свій край ділами прославля.

Співаєм гімн, і кожен знає:

Ця пісня – символ твій і мій,

А в нім є гордість за державу

І за народ найкращий мій.

Вчитель. Слова Державного гімну України повинен знати кожний громадянин України. Під час звучання гімну присутні встають і стають обличчям до Прапора України і з трепетом в душі слухають мелодію і співають. (Звучить мелодія Державного гімну України. Всі встають і співають гімн).

Фізхвилинка:

   Ми крокуєм, ми крокуєм,

Ми країнами мандруєм

Ось побачили Карпати:

Як вершини нам дістати?

Заглядаємо в озерця-

Не торкнутися нам денця!

Далі ми йдемо поважно,

Шлях долати нам неважко.

Порівняйтесь, усміхніться,

Батьківщині  поклоніться

За щасливі дні в любові,

За пісні за колискові.

Кругом себе обкрутіться

Раз присядьте, два присядьте,

За столи тихенько сядьте.

Сторінка 5. Державний герб України.

Ведучий. Герб – це символ влади, емблема держави. Цей знак – картинка, зображується на прапорах, грошових знаках, печатках, офіційних документах. Український народ має герб – золотий тризуб на синьому фоні. Він дуже старовинний. Запровадив його князь Володимир Мономах.

Тризуб символізує спорідненість поколінь, мир і творчу працю. Це – символ відродження Батьківщини, її традицій, продовження славних сторінок нашої історії. На гербі можна побачити лук, меч, а якщо придивитися слово “воля”, до якої споконвіку прагнув український народ.

Учень. Щоб кожен знав, це – Україна,

Ми маєм особливий знак,

Його пізнає вчитель, учень

І хлібороб, шофер, гірняк.

Це знак відродження вітчизни,

Традицій земляків моїх,

Він поколінь єднання вічне,

Знак праці творчої для всіх.

Нам тризуб золотий палає,

Він прославляє рідний край,

Тож герб свій – символ України

Завжди, мій друже, поважай.

(звучить мелодія козацького маршу).

Сторінка 6. Любіть Україну.

Вчитель. Справжній громадянин України повинен знати, шанувати та поважати символи своєї держави, не дозволяти глумитися над ним, гордитися тим, що ми живемо у вільній державі, маємо свої символи, свою мову і культуру.

1-й учень. Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну.

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани,

Та тільки одна на землі Україна,

А ми її доньки й сини.

2-й учень. Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть,

Та тільки одну Батьківщину ми маємо

Її Україною звуть.

3-й учень. Щоб цвіла Україна моя,

Ми даємо обіцянку нині

Вчитись так, щоб набуті знання

Пригодились моїй Батьківщині.

Присягаєм наш край рідний над усе любити,

Рідний народ шанувати

І для нього жити.

Як завтра день угледять люди,

Як зійде сонце золоте

Так Україна жити буде!

Так наша доля процвіте!

4-й учень. Рідного краю примножимо славу

Нащадки Шевченка, козацькі сини

Живемо тепер в незалежній державі

Боже великий Вкраїну храни.

Дай щастя, Боже, нашій Україні,

Такій великій, рідній і єдиній,

У кожне місто і село квітчасте

Пошли любов і світле щастя.

Підсумок уроку

- Ось і підійшов до завершення наш урок.  Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми маємо чим пишатися. Наші предки дуже багато віддали сил, щоб Україна стала незалежною, могутньою державою.  А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.

Гра – конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я ».

  Рідна сторона - мати, а чужа – … ( мачуха )

 Людина без Батьківщини, що … ( пташка без пісні )

 Та земля мила,  де … ( мати народила)

  Всюди добре, а … (дома краще)

  Без верби і калини ( нема України)

  За рідний край … ( життя віддай)

  Тільки в ріднім краї… ( солов’ї співають)

 

Любіть Україну у сні й наяву, 

вишневу свою Україну, 

красу її, вічно живу і нову, 

і мову її солов'їну.

 

(Звучить пісня “Як же нам жити на рідній землі”, музика А. Татарченка, слова Г. Тишка.)

 

docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку