Ток - шоу "Стосується кожного"

Про матеріал

Розробка сценарію виконана у формі ток - шоу "Стосується кожного". Тема для обговорення: "Про здоров'я треба знати, про здоров'я треба дбати". Робота розкриває гострі питання щодо збереження здоров'я підлітків шляхом відмови від тютюнопаління.

Перегляд файлу

 

 

Картинки по запросу Тютюнопаління, фото

 

ТОК  - ШОУ «СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

класний керівник 10 класу

Подолянської ЗОШ І – ІІІ ступенів

К.М. Калашнікова

 

 

 

 

2018 рік

МЕТА:

  •                  профілактика тютюнопаління – одної із шкідливих звичок, що негативно впливає на здоров’я підлітків;
  •                  формування здоров’язбережувальної компетентності.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна дошка, ноутбук, брошури, вислови про куріння, таблиці, малюнки, памятка.

ВІК УЧАСНИКІВ – 14 – 16 років

ТРИВАЛІСТЬ ЗАХОДУ: 45 хвилин

ВИСЛОВИ:

  •  Курці впускають ворога в свої уста, який викрадає їх мозок.
  • Хто тютюнове зілля любить, той сам себе губить.
  • Куріння - повільне самогубство.
  • Куріння не особиста справа, а велике суспільне зло.
  • Курить один, а плоди куріння дістаються багатьом.
  • Палити - здоров'ю шкодити.
  • Раннє старіння - результат куріння.

 

«Тютюн приносить шкоду тілу,

 руйнує розум, отупляє цілі нації.

О. де Бальзак

Вчитель 1. Хто здоровий, той сміється.

Все в житті йому вдається.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Бо здоровя – це прекрасно,

Здорово, чудово, класно…

Добрий день, шановні гості, діти! Вітаємо Вас на програмі «Стосується кожного». Програмі, яка змінює долі людей на краще. Сьогодні розмова піде про таку шкідливу звичку як куріння. Тема обрана невипадково, бо тютюнова статистика в Україні свідчить про те, що в нашій країні щоденно курить 45% юнаків і 35% дівчат. Кожен дванадцятий підліток вперше спробував викурити сигарету у віці 9 років. Щороку, від хвороб пов'язаних з курінням, в Україні помирає 120 тисяч чоловік. Вражаюча статистика. (Статистичні дані України).

Вчитель 2. Щоб розібратися з причинами масового куріння молоді, ми вирішили винести це питання для обговорення у нашій студії. Невипадково епіграфом для передачі обрані слова Оноре де Бальзака: «Тютюн приносить шкоду тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації». І одразу ж постає проблемне питання: чому відомий письменник Оноре де Бальзак сказав про тютюн саме так? В кінці програми, отримавши нові знання, спробуйте дати відповідь на проблемне запитання.

Вчитель 1. Хочу звернутися до присутніх у студії: скажіть, будь ласка, чи потрібно дбати про здоров’я? (Відповіді учнів). Звісно, що так. А як дбати і що потрібно знати про здоров’я, нам розкажуть експерти, що запрошені на передачу. Вітаємо їх аплодисментами. (Представлення експертів.)

Вчитель 2. Нещодавно до студії надійшов телефонний дзвінок від Іванова Сергія - учня однієї із шкіл міста Харкова. Юнак стурбований долею друга, що потрапив  у тютюновий полон і не знає, як вирватися з нього.

Вчитель 1. Ми запросили Іванова Сергія до нас у студію. Вітаємо його аплодисментами. (Виходить учень, вітається).

Сергію, скажіть, будь ласка, що змусило вас звернутися до нашої програми?

Іванов Сергій. Розумієте, з Андрієм ми дружили з першого класу. Сиділи за одною партою, готували разом уроки, ходили на футбол. У вихідні каталися на ковзанах та лижах… Він був життєрадісним та позитивним хлопцем. Але так було раніше… Андрій змінився. Став уникати спілкування зі мною, закинув спорт, став розсіяним, перестав вчитися.

Вчитель 2. Сергію, а ви намагалися поговорити з товаришем?

Іванов Сергій. Намагався, і не один раз, але він уникає будь – якої розмови. Я навіть почав спостерігати за ним і побачив, як він займає у однокласників гроші, начебто на сухарики, а сам біжить у ларьок і купує цигарки, або просить недопалки у старших і за школою курить…. Знаєте, але нещодавно він сам зі мною заговорив. Сказав, що йому набридло таке життя і він так більше не може і не хоче жити. Треба шукати якийсь вихід.

Вчитель 1. Ми запросили Андрія на програму «Стосується кожного». Зустрічайте аплодисментами – Андрій Петренко. (Учень заходить, вітається).

Андрію, розкажіть, будь ласка, присутнім про вашу проблему.

Андрій Петренко. Одного разу, це було ще в пятому класі, мене запросив старший товариш на день народження. Там один із гостей витягнув із кишені пачку цигарок і запропонував закурити. Всі погодилися. А я вагався. З мене почали глузувати, казати, що я ще маленький, а куріння - це справа справжніх чоловіків. Я не зміг сказати «Ні!» і під оплести присутніх викурив першу у своєму житті цигарку. Після першої цигарки була друга, третя, а потім я вже й рахувати перестав.

Вчитель 2. Андрію, Ви що не знали, що тютюн позбавляє людину здоров’я?

Андрій Петренко. Знаєте, у той час я про це не думав. Головним для мене було «не впасти обличчям у бруд» в очах старшокласників. А потім було вже пізно, з’явилася залежність від тютюну.

Вчитель 1. А як ви зараз себе почуваєте? Чи відбулись якісь зміни у вашому здоровї?

Андрій Петренко. Я став швидко втомлюватися під час бігу і навіть від тривалої ходьби. У мене погіршилося самопочуття, зявився неприємний запах з рота, пожовтіли зуби. Погіршився слух. Серце у грудях калатає так, що здається воно от – от вистрибне із грудей. Я не можу зосередитися на уроці. Втрачаю память…

Вчитель 2. Все зрозуміло. Давайте загальними зусиллями спробуємо допомогти Андрію і попередити багатьох підлітків про трагічні наслідки куріння.

Вчитель 1. Хочу знову звернутися до присутніх у студії. Скажіть, будь ласка, чому підлітки починають курити? (Відповіді.)

Клементьєва К. Причин багато, але головною є необізнаність учнів у цьому питанні.

Вчитель 2. Згода. То ж запрошуємо до участі у нашій розмові експерта – історика Леонас Дарю Миколаївну, яка ознайомить присутніх з історією проникнення тютюну у Європу.

Історик. Всім відомо, що краще один раз побачити, ніж сто разів почути. То ж давайте подивимося на екран. (Ролик «Пісня піратів з Острова скарбів»).

Це, звичайно, жарт. А ось як було на справді я вам розкажу. (Виступ історика з презентацією про виникнення нікотину).

 2 жовтня 1492 року іспанська флотилія, яку очолював Христофор Колумб припливла до невідомого острова, який вони вважали східним берегом Індії. Там вони побачити аборигенів, які випускали з рота дим, після того як втягували його з рулонів скрученого тютюнового листя.

Коли експедиція повернулась додому, то серед багатьох дивовижних подарунків, привезених з Нового Світу було і листя тютюну.

 Європа в різний час по-різному ставилася до тютюну і куріння. Спочатку цій рослині приписували дивовижні цілющі властивості. Наприклад, французький посол Жан Ніко (від його імені походить слово «нікотин») приписав нюхання тютюну французькій королеві, як засіб від головного болю. В Англії, під час епідемії чуми, тютюн змушували курити для профілактики.

 Йшов час, і люди почали помічати негативну дію тютюну, особливо те, що він викликає залежність. У різних країнах стали забороняти куріння.

У 1680 році король Франції Людовик XIV видав наказ, згідно з яким торгівля тютюном дозволялася виключно аптекарям. В Англії в XVI столітті курцям відрубували голови і виставляли їх на площі з люльками в роті. У царській Росії до тютюнопаління ставилися також негативно. Особливо після того, як у 1634 році, внаслідок паління, згоріла дерев'яна Москва. Цар Олексій Романов наказав катувати тих, у кого буде знайдений тютюн, бити батогом на «козі» до тих пір, поки не скажуть, де взяли бісівське зілля. Амністію для тютюну ввів цар Петро I після поїздки до Голландії. Відтоді справа вирощування тютюну стала державною і оскарженню не підлягала. Згідно з наказом Петра І в 1717 році на Харківщині в Охтирці було збудовано першу в Україні і царській Росії тютюнову фабрику, яка мала 50 га плантацій тютюну. З року в рік площа під тютюном збільшувалася. У 1860 році вона сягала 22000 гектарів. Переважно це були плантації великих землевласників, але тютюн вирощувати також селяни, козаки, купці.

Вчитель 1. Дякуємо за розповідь. Тепер ви знаєте, кому завдячувати тим, що в нашій країні з’явився смертельний ворог на ім’я Нікотин. Знаєте, завжди знаходилися люди, які йшли наперекір уподобанням інших людей, намагаючись відгородити їх від поганого, злого, дурного. Пропонуємо вашій увазі казку.

Автор. У давнину, коли тютюн завезли в Україну, біля підніжжя гори Говерла жив один старий. Він одразу зрозумів, що зілля забирає здоровя і тому намагався переконати людей відмовитися від його вживання. (Заходять купці).

Купець 1.Ти тільки поглянь, скільки тут зібралося людей!

Купець 2. Багато. Сподіваюся, що ми вигідно продамо свій товар.

Автор. Старий побачив, як купці викладали свій отруйний товар на прилавок і підійшов до них.

Купець 1.Давай, розкладай товар.

Купець 2. Та розкладаю вже.

Автор. Купці зазивали людей криками:

Купець 1. Божественне листя! Божественне листя!

Купець 2. Підходьте, прицінюйтеся, купуйте.

Автор. Біля них збирались покупці.

Покупець 1: І що ж це за товар у вас такий диковинний?

Покупець 2. Ніколи такого не бачив. І від чого ж лікує це листя?

Купець 1. Лікує від будь – якої хвороби! Це дивовижне листя корисне для здоровя.

Автор. Старий не витримав і втрутився у розмову.

Старий. Це «божественне листя» справді приносить людям користь. У будинок курця не проникне крадій, його не вкусить собака і він не стане старим.

Купець 2. І чому ж це?

Старий. Крадій не проникне в будинок курця, бо той через кашель не буде спати вночі. Красти буде нічого, бо курець багато грошей витрачає на тютюн. Через декілька років постійного куріння чоловік ослабне, почнуть боліти ноги, доведеться ходити з паличкою. А який же собака вкусить людину із палкою в руці? І, звісно, курець ніколи не стане старим, бо помре молодим.

Покупець 1. Нічого собі!

Покупець 2. Щиро вдячні, але таке зілля нам не потрібно. Якось не хочеться помирати молодим.

Автор. Після слів старого люди відійшли від купців. Купці зібрали свій товар і пішли геть.

Купець 1.Не переймайся, в іншому місці продамо.

Купець 2.Та й справді. Не всі ж такі розумні.

Вчитель 2. Дякуємо за цікаву казку. Вона дуже повчальна.

Скрипниченко А. Скажіть, будь ласка, в чому полягає смертельна небезпека тютюну?

Вчитель 1. На це запитання вичерпну відповідь дасть експерт – біолог. Запрошуємо до слова Загоруйко Вікторію Олександрівну. (Аплодисменти).

Біолог. (Презентація). Тютюн - однолітня рослина сімейства пасльонових, вирощується як сировина для тютюнових виробів. Основним елементом тютюну є

- нікотин. У хімічно чистому вигляді нікотин являє собою прозору маслянисту пекучу рідину. Саме такий смак відчуває курець, коли докурює недокурок, де осідає нікотин. Нікотин - це отрута. Тому в незвичної до куріння людини велика кількість викурених сигарет спричиняє тяжке отруєння, а іноді й смерть.

 Палаюча сигарета більш небезпечна для життя людини, ніж звичайний тютюн. Палаючу сигарету можна порівняти з фабрикою, що виробляє більше 4 тисяч різних хімічних сполук і жодне з них не дає користі здоров’ю. (Таблиця). Дим містить нікотин, чадний газ, аміак, синильну кислоту, ціаністий водень, ацетон і велику кількість канцерогенних речовин, що спричиняють утворення злоякісних пухлин.

Тютюн вбиває вітаміни в організмі. Одна викурена цигарка нейтралізує в організмі людини двадцять п'ять міліграмів вітамінів (стільки їх міститься в одному апельсині). Дякую за увагу.

Кравченко А. Скажіть, будь ласка, які хвороби виникають в наслідок тривалого куріння?

Вчитель 2. На це запитання відповість лікар – експерт Бєлік Єлизавета Валеріївна.

Лікар. Першою від тютюнового диму потерпає зубна емаль. На ній з’являються мікроскопічні тріщинки, поверхня зубів покривається тютюновим дьогтем, внаслідок чого зуби стають жовтуватого кольору, а з ротової порожнини під час розмови відчувається специфічний запах.

 Разом з тютюновим димом утворені сполуки осідають на верхніх дихальних шляхах, легенях, надходять у кров. Потрапивши до легень, значна частина диму осідає та поглинається альвеолами. Через це з’являється кашель, мокрота, ядуха, бронхіт та інші захворювання дихальної системи. Палії частіше хворіють на запалення легень, туберкульоз, бронхіт, трахеїт.

 У курців на відміну від людей, що не палять, в 2-3 рази частіше розвивається інфаркт міокарду, стенокардія та інші хвороби, при цьому смертність від цих хвороб у курців значно вища.

Понад 80% хворих, що страждають хронічним захворюванням шлунка та дванадцятипалої кишки, є курцями.

 Смертність від раку легень серед курців у 20 разів вища, ніж серед тих, що не палять. Паління збільшує ризик захворіти на злоякісні новоутворення і інших органів: язика, гортані, стравоходу, шлунка, сечового міхура. Курці в 13 разів частіше хворіють на стенокардію і в 10 разів частіше – на виразкову хворобу шлунка. Життя курців на 10 років коротше, ніж у тих, що не палять, при чому скорочення тривалості життя прямо залежить від того, з якого віку та як довго людина палить.

 Кожна п’ята жінка віком від 20 до 60 років є активним курцем. Жінки, які палять, крім вказаних вище захворювань, страждають на безпліддя, кровотечі, викидні. Такі жінки швидше старіють. Існує багато доказів того, що паління до настання і під час вагітності шкідливе для дитини, оскільки погіршується транспортування кисню і поживних речовин, що призводить до ненормального розвитку дитини, появи аномалій, зокрема генетичних, передчасного переривання вагітності, тощо.

Кравченко А. Іноді від курців можна почути такі слова: Я із задоволенням кинув би палити, але «не можу цього зробити»… А чи так це насправді?

Лікар. Я – як лікар вважаю, що думка людей про неможливість позбавитися шкідливої звички є необґрунтованою. Наукові дослідження показали, що 70% курців за бажання можуть за допомогою вольового зусилля кинути палити, оскільки у них немає сильної фізіологічної потреби в тютюні. Тут вся справа в характері, вірніше в його силі. Тому прийміть правильне рішення на користь життя. І не забувайте про ті хвороби, яких можете набути під час куріння.

Строєва А. Скажіть, будь ласка, чи шкідливе пасивне куріння і чому?

Лікар. Пропоную подивитися відеоролик про пасивне куріння. Сподіваюся ви отримаєте відповідь на своє запитання. (Ролик про пасивне куріння). Значної шкоди завдає «пасивне паління», коли людина, що не палить, вдихає повітря, отруєне тютюновим димом. При цьому, небажані наслідки для стану їх здоров’я можуть бути ще гірші, ніж для курців, тому що організм не адаптований до тютюнового диму.

Строєва А. Дякую за вичерпну відповідь.

Вчитель 1. Я хочу звернути увагу всіх присутніх і на економічну сторону тютюнопаління. (Таблиця). Курці щороку додають у повітря понад 550 тисяч тон чадного газу, 384 тисячі тон аміаку, 108 тисяч тон нікотину, 720 тон синильної кислоти та інші компоненти тютюнового диму. А враховуючи те, що під час вирощування тютюн поглинає з ґрунту радіонукліди, то це ще й радіоактивне забруднення.

І мільйони недопалків розкиданих повсюди.

Вчитель 2. Дякуємо нашим експертам за змістовну інформацію. Сподіваємося, що завдяки програмі «Стосується кожного» більшість підлітків отримала необхідну інформацію щодо куріння. Можливо вона заставить задуматися про наслідки, які можуть виникнути вже через 2 – 3 роки постійного куріння.

Вчитель 1. Андрію скажіть, будь ласка, чи мали ви подібну інформацію до того як почали курити?

Андрій. На жаль, ні.

Вчитель 2. Добре! Тепер вже маєте. Хочу сказати, що коли готувалася програма, активна група провела анкетування в Подолянській ЗОШ І – ІІІ ступенів. В ньому брали участь учні 8 – 11 класів. Всього 33 чоловіка, десять із них хлопці. Анкетування показало, що хлопці не хочуть бачити біля себе дівчину, від якої тхне тютюном. Двом дівчаткам байдуже, чи будуть курити їх майбутні чоловіки. Десятеро учнів хоч раз за своє коротке життя пробували палити. І всі 100% обізнані в тому, що паління є шкідливим для здоровя.

Вчитель 1. Цікава річ. Підлітки розуміють, що куріння шкідливе і все ж не відмовляються від нього. Чому? Пропоную відповісти на це запитання глядачів у студії. У кожного з вас є листочки, на яких ви перед початком програми «Стосується кожного», написали свої аргументи на користь куріння чи проти.

На дошці зображено два дерева. На перше, з розлогими гілками, приклейте сердечка з аргументами проти паління, а на друге – з голими гілками, приклейте листочки з аргументами за куріння. Не забувайте озвучувати свої аргументи.

 «ЗА»

  • цікавість,
  • прагнення наслідувати дорослих,
  • бажання відчути себе дорослим,
  • спосіб завоювати авторитет в ровесників та старших,
  • так легше знайомитися і спілкуватися,
  • як протест проти диктату дорослих,
  • слідування моді,
  • зняття» негативних емоцій,
  • нездатність сказати «НІ!»,
  • випадкове паління, за компанію,
  • наявність величезної кількості курців навколо підлітка і толерантність суспільства до них.

«Проти»

  • неприємний запах з рота,
  • жовто - коричневі зуби,
  • ламкі нігті,
  • тьмяне волосся,
  • проблеми зі шкірою,
  • підвищується стомлюваність,
  • порушується робота ЦНС,
  • захворювання легенів,
  • захворювання серцево – судинної системи,
  • онкологія,
  • уповільнення росту,
  • втрачається зір і можливість розрізняти кольори,
  • погіршується слух, память.
  • раннє старіння,
  • викидні, безпліддя,
  • безсоння,
  • стреси,
  • передчасна смерть.

Вчитель 2. Андрію, скажіть будь ласка, які на вашу думку аргументи є найбільш переконливими?

Андрій. Звісно ті, що пов’язані зі збереженням здоров’я.

Вчитель 1. А якби ви раніше знали про це, чи змогли б відмовити своїм старшим друзям пригоститися цигаркою?

Андрій. Напевно, що так.

Вчитель 2. Щойно до студії надійшов анонімний електронний лист. Пропоную його послухати. (Прослуховування листа).

Ти вже підсвідомо запалюєш цигарку. Не роби цього! Послухай мене, я з власного досвіду знаю, що кажу, бо…

Чорний дим огортає і душить... На очі нападає гаряча і їдуча темнота, всередині пече, ніби тисячі ковалів здавлюють розпеченим залізом шлунок, легені, серце... Невідомий, їдкий, чорний монстр все сильніше здавлює горло... 

Від запаху не рятує жодна жувальна гумка... Людям неприємно спілкуватись з тобою. Ти поступово стаєш відлюдькуватим...

В голові шалено стукає ритм дня, в якому все менше сил і все більше білих халатів... Хочеться вирватися, але... Пізно....

В шаленому пориві планети лишається тільки гарячий стукіт серця, що задихається, пульсація майже відмерлих легенів, титанічні зусилля інших органів, які борються за існування...

Білий листок життя поглинається чорним їдким димом і згасає в шаленому ритмі пульсації догораючого серця...

Вчитель 1. Як ви вважаєте, кому належить цей лист? (Відповіді учнів.) Так цей лист належить людині яка захворіла внаслідок тривалого куріння і тепер доживає свої останні дні. Сумно.

Сургай Д. Можна запитання?

Вчитель 2. Так, звісно.

Сургай Д. Прихильники тютюну часто посилаються на те, що багато видатних людей, наприклад, Чарльз Дарвін, Ісак Ньютон, Олексій Максимович Горький, композитор Сергій Васильович Рахманінов і навіть учений - терапевт Сергій Петрович Боткін - палили. Значить, паління не заважало їм досягти успіхів?

Вчитель 1. А давайте уявимо, що до нас на передачу «Стосується кожного» завітали письменник Лев Миколайович Толстой і учений - терапевт Сергій Петрович Боткін. Послухаємо, що вони на це скажуть.

Толстой. Когда я бросил курить, то почувствовал себя совсем другим человеком. Я спокойно просиживал по пять часов за работой и при этом чувствовал себя бодрым, абсолютно свежим. А раньше, когда курил, я быстро уставал, кружилась голова, появлялась слабость. Эх, вернуть бы жизнь назад. Точно не курил бы. И вам не советую.

Боткін. Якби я не палив, то прожив би на 10–15 років більше. Скільки б ще зміг зробити для науки, для порятунку людей, але, на жаль, не зумів позбавитися від згубної звички, не зміг урятувати самого себе. Не припускайте моїх помилок. Думайте про власне здоров’я і не забувайте про користь, яку Ви зможете принести суспільству, якщо будете здорові.

Толстой. Прощайте! Нам пора возвращаться в свое время.

Вчитель 2. До речі, Лев Миколайович Толстой, який зумів відмовитися від згубної звички, прожив 82 роки, в той час як Сергій Петрович Боткін  - тільки 57. Чи отримали ви відповідь на запитання?

Сургай Д. Так, дякую.

Вчитель 1. Паління і школяр несумісні. Шкільні роки - це роки зростання як фізичного, так і розумового. Організму потрібно багато сил, щоб справитися з усіма навантаженнями. Як відомо, навики, звички, засвоєні в шкільному віці, найміцніші. Це стосується не тільки корисних, але і шкідливих звичок. Чим раніше хлопці і дівчата почнуть палити, тим швидше звикнуть до нього, і тим важче буде відмовитися куріння.

Вчитель 2. Особисто мені подобається цитата «Кожна людина має свободу вибору. Кожен сам вирішує, курити чи не курити, зміцнювати своє здоров’я фізичними вправами чи рости хирлявим слабаком. Проте правильний вибір може зробити тільки той, хто вже здатний відповідати за свою поведінку, за своє здоров’я та за майбутнє взагалі».

Вчитель 1. Сподіваюся, що наша аудиторія вже досягла того віку, щоб брати на себе відповідальність за свої вчинки.

Вчитель 2. Шановні присутні, хочу запропонувати вам перевірити самих себе. Уявіть собі, що ви заблукали в дрімучому лісі. І ось перед вами з'явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов:

  • Якщо обрати першу дорогу, то можна знайти велике багатство, але повністю втратити здоровя.
  • Якщо обрати другу дорогу, то можна знайти половину багатства і втратити половину здоровя.
  • Якщо обрати третю дорогу, то ніяких скарбів не знайдете, але здоровя буде міцним, розум ясним, а настрій гарним.

Яку дорогу ви оберете для себе і чому? (Відповіді учнів).

Вчитель 1. Андрію, скажіть, будь ласка, а яку дорогу ви обираєте для себе і чи знайдете ви в собі сили, щоб кинути курити.

Андрій. Я хочу подякувати передачі «Стосується кожного» за ті знання, поради, які я отримав сьогодні. Я багато чого зрозумів. Я обираю третю дорогу – дорогу здоров’я і життя. Тепер я знайду в собі сили, проявлю наполегливість, але не викурю більше жодної цигарки. Обіцяю.

Вчитель 2.Чудове рішення. Ви, Андрію, молодець.

Вчитель 1.Психологічна служба України дає поради підліткам, які намагаються звільнитися з полону нікотинової залежності. Ось вони.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

Любий друже! Бути здоровою людиною це велике щастя. Навіщо псувати своє здоров'я, залежати від нікотину? Візьми на себе відповідальність за своє майбутнє! Кинути палити може кожен. Для цього слід поставити це за мету.

Пам’ятка для учня

1.Протягом кількох днів аналізуйте, коли і чому виникає бажання палити.

2.Під час паління задавайте собі питання: чи приносить це заняття Вам задоволення ?

3.Призначте день відмови від цієї шкідливої звички.

4.Переконайте себе, що куріння шкідливе для Вашого здоров'я.

5.Щодня зменшуйте кількість викурених цигарок.

6.Почніть займатись фізичними вправами.

7.У разі виникнення бажання закурити випийте склянку води, з’їжте льодяник, займіться цікавою справою.

8.За день до призначеного дня відмови від паління викуріть удвічі більше цигарок, ніж зазвичай. (Відбудеться перенасичення організму нікотином, і Ви відчуєте відразу до цигарок.). Кинути палити буде легше.

9.Пам'ятайте: якщо людина викурює в день лише 1 - 2 цигарки, вона вже скорочує своє життя на 4- 6 років.

10.Усвідомте: нікотин - отрута, яка повільно вбиває Ваш талант, молодість, працездатність!

Вчитель 2. Щоб зрозуміти, чи не даремно відбулася передача «Стосується кожного», для присутніх у студії оголошую бліц – турнір. (Запитання учням. У разі правильної відповіді учень отримує фішку).

Продовжить вислів:

  • Крапля нікотину вбиває… (Коня чи муху?)
  • Часто під час паління підвищується… (Артеріальний тиск чи атмосферний тиск?)
  • Хто з європейських мандрівників уперше побачив людей, що палять? (Васко да Ґама чи Христофор Колумб?)
  • На скільки хвилин коротшає життя курця після кожної викуреної сигарети? (На 15 хвилини чи на 10 хвилин?)
  • Що вражається в курця перш за все? (Судини чи легені?)
  • Чому в Росії Петро І дозволив паління тютюну? (Із метою оздоровлення людей чи розвитку економіки?)
  • У якому фільмі Леоніда Гайдая герой вчить молодь танцювати твіст, гасячи недопалки то однією, то іншою ногою? («Діамантова рука» чи «Кавказька полонянка?»)
  • У якому слові увічнив своє ім’я Жак Ніко? (Нікотин)
  • Утворення ракових пухлин у курця виникає завдяки речовинам, що містяться в сигареті. (Нікотин чи радіоактивний полоній?)
  • Назвіть хворобу заядлих курців. (Кашель чи бронхіт)
  • Що допомагає зберегти й укріпити здоров’я людей? (Спорт, здоровий спосіб життя)

Вчитель 1. Давайте визначимося з переможцем турніру. Хто зібрав найбільшу кількість фішок? Переможцем став ___________. Вітаємо аплодисментами.

Вчитель 2. Прийшов час повернутися до проблемного питання. Я нагадаю його вам. Чому на думку Оноре де Бальзака, тютюн приносить шкоду тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації? (Відповіді учнів).

Учень 6. Хочу сказати, що здоров'я - найважливіша цінність не лише окремої людини, а й загалом усього суспільства. Щоб людина мала змогу піклуватися про своє здоров'я, про розвиток, вона повинна свідомо ставитися до життя як найважливішого дарунку природи.

Вчитель 1. На цій оптимістичній ноті ми закінчуємо передачу «Стосується кожного». Бажаємо міцного здоровя, гарного настрою. І памятайте: про здоровя треба знати, про здоров’я  треба дбати. До нових зустрічей в ефірі.

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
1709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку