Уявлення про десятковий дріб

Про матеріал
Даний матеріал є розробкою уроку 5 класу з теми "Уявлення про десятковий дріб" . Можна застосувати його на уроці "Систематизації та узагальненні навчальних досягнень учнів". Урок у вигляді гри піднімає інтерес до математики, активізує учнів на уроці, тому інколи урок-гра інколи необхідний.
Перегляд файлу

Тема уроку: Уявлення про десятковий дріб.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Девіз уроку: Думаємо колективно.

                      Працюємо оперативно.

                      Сперечаємося показово –

                      Це для всіх обов'язково.

Мета:

 навчальна:

     закріпити уявлення про десятковий дріб;

     формувати навички запису десяткових дробів та їх читання;

     розвивати логічне мислення, уважність, навички самостійної і колективної роботи.                                                                                                                                       

розвиваюча:

     розвивати культуру мовлення та математичну культуру;

     розвивати увагу, математичне мислення, кмітливість, пам'ять;

     сприяти розвитку творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики.

виховна:

     виховання в учнів наполегливості в подоланні труднощів, позитивного ставлення до навчання і відповідальності за свої досягнення;

     виховувати шанобливого ставлення один до одного;

     формувати в учнів пізнавального інтересу до математики;

     виховувати прагнення до вдосконалення своїх знань;

     самооцінка своїх знань.

Методи: словесні (евристична бесіда, пояснення); наочні (таблиці, презентація); практичні (усні та письмові вправи); методи, спрямовані на розвиток критичного мислення (аналіз, висновки); перевірка (фронтальне опитування).

Обладнання:  проектор, комп'ютер.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

    Привітання з класом. Перевірка присутності учнів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІIІ. Актуалізація опорних знань.

      Повторення вивченого матеріалу.

      Фронтальне опитування.

  1. Який дріб називається десятковим,
  2. Як називаються розряди десяткового дробу, що стоять від коми ліворуч?  Праворуч?
  3.  Яка залежність між кількістю цифр після коми десяткового дробу і кількістю нулів у знаменнику відповідного звичайного дробу?

ІV. Удосконалення вмінь і навичок. 

       Дидактична гра «Вікторина»

 Умови  гри

  1. Змагаються дві команди.
  2. Завдання проектуються на екран або формулюються вчителем усно.
  3. Правильні відповіді фіксуються отриманням жетонів. Жетони накопичуються в ємкості, яку отримає капітан команди.
  4. Максимальну вартість питання зазначено перед кожним з них. Там же зазначено, якщо є додаткові умови.
  5. Для розв'язування кожного із завдань до дошки викликається по одному учню із команди. Один додатковий жетон команда отримує в тому випадку, якщо її представник відповів першим і відповідь правильна.

Підсумки вікторини підводяться після її закінчення. Оцінюються (на розсуд учителя) найкращі учасники з обох команд.

     Питання для вікторини

  1. Максимальна кількість жетонів: 1.

Умови: За це завдання команда отримує жетон тільки в тому разі, якщо її члени правильно прочитають усі наведенні дроби.

Завдання: прочитайте вголос десяткові дроби.


    I команда                               II команда

                   1,5                                            12,345

                   0,034                                         5,002

                   15,1                                            102,81

                  4,6505                                          311,00001

                  0,012765                                       2,430074.

  1. Максимальна кількість жетонів: 2.

Умови: Серед нижче наведених дробів знайдіть дроби, що дорівнюють 2,17. З відповідних до них літер складіть назву тварини:

      К – 2,017          О– 2,1700          Л – 2,170            І – 2,0017            Е – 02,17

      Т – 21,70           Ь – 02,170         А – 2,0107          С – 20,70             Н – 002,17

      Відповідь:  О– 2,1700;  Л – 2,170;  Е – 02,17;  Ь – 02,170;  Н – 002,17.                 

                          Олень.

  1. Максимальна кількість жетонів: 3.

Умови: Поєднай стрілками рівні числа у лівому та правому стовпчиках.

I команда                                     II команда

3              3,00002                     5               5,0007

 

3             3,02                          5           5,000007

 

3           3,002                       5        5,7

Відповідь:

              I команда                                     II команда

3              3,00002                     5               5,0007

 

3             3,02                          5           5,000007

 

3           3,002                       5        5,7

 

  1. Максимальна кількість жетонів: 4.

Умови: Знайдіть помилки, там де вони є виправте їх.

I команда                                     II команда

3  = 3,7                                        7 = 7,03             

 

56 = 56,230                              75 =75,41          

 

=0,7                                            = 0,06       

 

136 = 136,9                                 795  = 795,20      

 

= 2,003                                      = 5,008.

 

Відповідь:

I команда                                     II команда

 

3  = 3,7                                        7 = 7,3             

 

56 = 56,023                              75 =75,41          

 

=0,07                                            = 0,006       

 

136 = 136,09                                 795  = 795,02      

 

= 0,023                                     = 0,058.

 

  1. Максимальна кількість жетонів: 5.

Умови: Заповніть таблицю.

I команда                                    

Частка

247:1000

3:10000

5694:100

Звичайний дріб

 

 

 

Десятковий дріб

 

 

 

 

II команда                                                                                                                                                                 

Частка

54:100

9:1000

342:10

Звичайний дріб

 

 

 

Десятковий дріб

 

 

 

 

Відповідь:

I команда                                    

 

Частка

 

 

247:1000

 

3:10000

 

5694:100

 

Звичайний дріб

 

 

 

 

 

Десятковий дріб

 

 

0,247

 

0,0003

 

56,94

 

II команда                                                                                                                                                                 

 

Частка

 

 

54:100

 

9:1000

 

342:10

 

Звичайний дріб

 

 

 

 

 

 

Десятковий дріб

 

 

0,54

 

0,009

 

 34,2

 

  1. Максимальна кількість жетонів: 6.

Умови: Виберіть дроби, в яких у розряді десятих стоїть парна цифра,  в розряді сотих – непарна цифра, а в розряді тисячних – цифра, кратна 3.  З літер, відповідних до вибраних дробів, склади назву річки.    

С – 3,940               О – 0,876              І – 5,2394               Е – 0,56666           

В – 8,235               А – 6,198              Г – 4,7139               Д – 5,23941

Р – 0,413               Т – 9,401              Н – 0,2965               П – 1,699508.

Відповідь: О – 0,876;  І – 5,2394;  Д – 5,23941;  Р – 0,413;  Н – 0,2965;               П – 1,699508. Дніпро.

 

  1. Конкурс капітанів.

Максимальна кількість жетонів: 4

Умови: Капітани працюють за дошкою, решта учнів – у зошитах. Капітани здійснюють взаємоперевірку відповідей. За кожне завдання команда отримує один жетон.

Закінчіть речення.

  1.     Найглибше місце на Землі – Маріанська западина, що в Тихому океані, - 11 022 м. У кілометрах це буде  11,022 км.
  2.     Середня висота Антарктиди, враховуючи товщину льодового покриву, - 2040 м над рівнем моря. У кілометрах це  становить

2,04 км.

  1.     Найглибше на земній кулі озеро – Байкал. Його глибина сягає 1620 м, або   1,62 км.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Моя робота в складі команди була…
  2. Найскладнішими для мене виявилися завдання…
  3. Щоб усунути прогалини в знаннях, я маю…
  4. Було цікаво…
  5. У мене вийшло…
  6. Я вмію…

VІ І. Домашнє завдання. Виміряй  свій зріст і запиши його в міліметрах, сантиметрах; дециметрах; метрах.

docx
Додав(-ла)
Хорунжа Олена
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку