Узагальнення і систематизація знань з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел»

Про матеріал
Урок покликаний узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел», закріпити вміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування цікавих задач і вправ. Розвивати усний рахунок, обчислювальні навички ,логічне мислення, увагу, вміння аналізувати, обґрунтовувати та міркувати. Виховувати активність, увагу, наполегливість, повагу до думки інших та відповідальне ставлення до результатів праці, розвивати навички спілкування в групі, виховувати любов до природи .
Перегляд файлу

ТЕМА: Узагальнення і систематизація знань з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел»

МЕТА: Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел», закріпити вміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування цікавих задач і вправ.

Розвивати усний рахунок, обчислювальні навички ,логічне мислення, увагу, вміння аналізувати, обґрунтовувати та міркувати.

Виховувати активність, увагу, наполегливість,  повагу до думки інших та відповідальне ставлення до результатів праці, розвивати навички спілкування в групі, виховувати любов до природи .

  Обладнання: інтерактивна дошка,презентація, комп’ютерні тести                                                                   

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

№273

  1.          2061+6787=8848(м)-висота Евереста
  2.          8848-3206=5642(м)-висота Ельбруса
  3.          5642-2061=3581(м)-Ельбрус вищий за Говерлу

№347

  1.          25кг900г+24кг650г=50кг550г
  2.          34кг25г-15кг70г=18кг955г

II. Актуалізація опорних знань

  1.     Бліц опитування.
  • Що наз. буквенним  виразом
  • Які з виразів буквенні        1) 35-12:6      2)  2х+3     3)                   
  • Скільки значень може мати  буквенний  вираз
  • Як називаються числа, які додають?
  • Як у записі  а + b = с називається число с?
  • Які властивості додавання ви знаєте ?
  • Яку назву має властивість   а + = + а
  • Яку назву має властивість (а + ) + с = а + ( + с)?
  •  Яке число не впливає на суму?
  •  Яка дія обернена до додавання?
  • Як у записі  а – b = с   називаються числа а ,b ,с ?
  • Дії додавання і віднімання виконуємо - …. (за розрядами);
  • Щоб дізнатися на скільки одна величина більше другої, треба - …. (від більшої величини відняти меншу);
  1. Усні вправи    Гра « Посади квітник»
  1.               3 6 + 64;                                  90,100,110
  2.               27 + 72;                                    109,99,100
  3.              146+ 44;                                     200,190,180
  4.              1+999 ;                            10000,1090,1000
  5.              2171 -171;                               2100,2000,1000
  6.             117 + 3;                                    110,120,130
  7.             540 + 360;                            800,900,890
  8.             140+ 260;                                 500,400,490
  9.              188+112;                                      290,300,310
  10.         116+ 64;                                     170,180,200
  11.        746 + 354;                            1000, 1009,1100
  12.        169-49,                                   100,120,130
  13.        276 + 724;                          990,1000,1090

14  .  1000-1                               9999, 999,99

III.Розв’язування вправ

  1.          Гра « Очисти природу від сміття”

Клас ділиться на дві команди по 5-6 учнів, решту учнів виконують тестові завдання на комп’ютерах, створені у програмі iSpring Suite 8.

Команда 1

 1.   Обчисліть: 

1) 5 693 + 29 758;       ( 35 451)

2) 42 735 – 4 028.            ( 38 707 )

3) 1 000 000 – 593 409      ( 406 591)

2.   5-А клас посадив 62 дерева, а 5-Б клас - на 24 більше. Скільки дерев посадили  учні    разом?        (148)

  3.   Виконайте завдання, обираючи зручний порядок обчислення:

1) (228 + 453) + 772;                ( 1 453 )

2) 163 + 236 + 364 + 237.            ( 1000 )

  4.   Знайдіть значення виразу 47 – 7а, якщо а = 5.     ( 12 )

  5.   Знайдіть значення виразу, обираючи зручний порядок дій:

         1) (913 + 798) – 613; ( 1098 )

 2) 252 – (96 + 152).  ( 4)

 

Команда 2

1.   Обчисліть:

1) 3 743 + 19 658;           ( 23 401)

2) 37 435 – 8 067.                       (29 368)

3)  1 000 000 – 975 439            ( 24 561 )

 

   2.   На першій ділянці росло 52 дерева, на другій - на 14 менше, ніж на першій.               Скільки дерев росло на двох ділянках разом? (90)

3.   Виконайте додавання, обираючи зручний порядок дій:

1) (486 + 352) + 514;              ( 1352 )

2) 146 + 255 + 245 + 254.   (  900 )

4.   Знайдіть значення виразу 4а + 7, якщо а = 9.  ( 43 )

5.   Знайдіть значення виразів, обираючи зручний порядок дій:

1) (959 + 358) – 459;  ( 858 )

2) 879 – (458 + 179).   ( 242 )

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

Варіант 1

  1. Як у записі а + b = с називається число с?

А. І доданок

Б. ІІ доданок

В. Сума

Г. Добуток

  1. Як у запису а – b = с називається число а?

А. Різниця

Б.Зменшуване

В.Від’ємник

Г. Частка

  1. Яку назву має властивість (а + в) + с = а + (в + с)?

А. Сполучна

Б. Розподільна

В.Переставна

Г. Має іншу назву

  1. Яка цифра показує десятки мільйонів у числі 485 167 239?

А. 8

Б. 6

В. 3

Г. 5

  1. Яку цифру потрібно підставити замість зірочки, щоб утворилася вірна нерівність 526* > 5262?

А. 0

Б. 1

В. 2

Г. 3

6.Обчисліть 123+47

 А. 200

Б. 170

В. 160

 

7. Обчисліть 123-43

А. 100

Б.80

В.70

 

8.  Збільшити суму чисел 37 і 18 на 13.

А. 58

Б.68

В.78

 

9.Зменшити різницю чисел 428 і 126 на 128

А. 426

Б. 428

В. 174

 

10. Скільки сотень у числі 10 000

А. 10

Б. 100

В. 1 000

 

11. Скільки натуральних чисел між числами 14 і 27

А.  13

Б. 12

В. 11

 

        12. Знайди суму найменшого чотирицифрового і найбільшого трицифрового     чиселНачало формы

 

 

 

А. 19999

Б. 2000

В.1999

 

Конец формы 

 

Тестові завдання

Варіант 2

  1. Як у запису а + b = с називається число b ?

А. І доданок

Б. ІІ доданок

В. Сума

Г. Добуток

  1. Як у запису а – b = с називається число с?

А. Різниця

Б.Зменшуване

В.Від’ємник

Г. Частка

  1. Яку назву має властивість а + в =  в+ а ?

А.Сполучна

Б.Розподільна

В.Переставна

Г. Має іншу назву

  1. Яка цифра показує десятки мільярдів у числі 485 167 239?

А. 8

Б. 6

В. 3

Г. 5

  1. Яку цифру потрібно підставити замість зірочки, щоб утворилася вірна нерівність 5261 > 526*?

А. 0

Б. 1

В. 2

Г. 3

6.Обчисліть 113+47

 А. 200

Б. 170

В. 160

 

7. Обчисліть 123-53

А. 100

Б.80

В.70

 

8.  Збільшити суму чисел 47 і 18 на 13.

А. 58

Б.68

В.78

 

9.Зменшити різницю чисел 328 і 126 на 128

А. 74

Б. 428

В. 174

 

10. Скільки тисяч у числі 10 000

А. 10

Б. 100

В. 1 000

 

11. Скільки натуральних чисел між числами 14 і 27

А.  13

Б. 12

В. 11

 

        12. Знайди суму найменшого п’ятицифрового і найбільшого чотирицифрового  чиселНачало формы

 

 

Конец формы

А. 19999

Б. 2000

В.1999

 

  1. Робота з підручником

            № 333;  № 344

Додаткові задачі.

1. За останню тисячу років з лиця Землі зникло двадцять п’ять видів риби, сто двадцять три види звірів, а птахів на двадцять три види більше,ніж звірів. Скільки всього видів зникло?

2. Вміст забруднюючих речовин в стічних водах Буковини у 2015 р. був чотири тисячі сімсот шістдесят тонн, а у 2016 р. - меншим на сімсот п’ятдесят тонн. Який був вміст забруднюючих речовин у стічних водах у 2016 р.?

3. Загалом фауна хребетних національного парку «Вижницький» представлена 233  видами. З них  11 видів занесено до Європейського Червоного списку, а  до Червоної книги України на 51 вид більше.Скільки видів хребетних не входять до цих списків?

 IV. Підсумок уроку

Домашнє завдання

Повторити п. 5-10;вик.№337;  Тестові завдання ст..93

 

docx
Додано
22 червня 2022
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку