Урок № 42
Тема:Узагальнення та систематизація знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
Мета: узагальнення, систематизація й контроль навчальних досягнень учнів за темою «Процеси життєдіяльності тварин», розвиток логічного мислення, вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, виділяти головне; виховувати почуття відповідальності, колективізму, взаємоповаги.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Обладнання і матеріали:підручники, робочі зошити, зошити для контрольних робіт
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
ІІІ.Актуалізація опорних знань:
1.Фронтальне бліц-опитування
Дати визначення понять:
-обмін речовин,
- гетеротрофний організм,
-травлення,
- живлення,
- травна система,
- дихання.
2. Вправа «Логічний ланцюжок». Назвати класи тварин, які мають таку дихальну систему:
ІУ. Тестова контрольна робота:
1.Виберіть правильні відповідь:
а) хрящовий;
б) кістковий;
в) кістковий і кістково - хрящовий.
2.Задня кінцівка жаби складається:
а) стегна, гомілки, стопи і пальців;
б) гомілки, стопи, пальців;
в) тазу, стегна, гомілки, стопи, пальців.
3. Видільна система у змій складається з:
а) 2 нирок, 2 сечоводів;
б) 2 нирок, 2 сечоводів і клоаки;
в) 2 нирок, 2 сечоводів і сечового міхура.
4.Сеча часто виводиться з тіла птахів, бо:
а) вони мають інтенсивний обмін речовин;
б) не мають сечового міхура;
в) вони мають високу температуру тіла;
г)а і б відповіді вірні.
5.Дописати речення :
5.1._______________ - це частина організму, яка має притаманну тільки їй будову, розташована в певному місці і виконує специфічну функцію.
5.2. Система органів – ______________________________
5.3. Розщеплення великих молекул живильних речовин(білків, жирів, вуглеводів) на менші молекули, які можуть всасуватися і засвоюватися) – це_______________________.
5.4. Сукупність органів, що виводять з організму тварин надлишок води, кінцеві продукти обміну, солі, а також отруйні речовини, що введені в організм або утворилися в нім – це ____________________.
6. . Порівняти кровоносну систему зеноводниї і ссавців. Чим кровоносна система плазунів відрізняється від кровоносної системи ссавців?
У.Підсумок уроку.
УІ.Домашнє завдання.
1.Повторити основні терміни та поняття.
2.Підготувати повідомлення для охочих: «Спосіб пересування тварин».