Узагальнення знань учнів про голосні та приголосні звуки. Звуковий аналіз слів. Складання розповіді за серією малюнків. Робота з дитячою книжкою

Про матеріал
Мета: перевірити здобуті учнями знання й уміння називати послідовно звуки у вимовленому слові, ділити слово на склади, визначати наголос, будувати звукові моделі слів, складати речення з опорою на схеми, графічно зображати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння слухати казку, відтворювати її зміст з опорою на ілюстрацію; виховувати інтерес до читання.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань учнів про голосні та приголосні звуки. Звуковий аналіз слів. Складання розповіді за серією малюнків. Робота з дитячою книжкою

 

Мета: перевірити здобуті учнями знання й уміння називати послідовно звуки у вимовленому слові, ділити слово на склади, визначати наголос, будувати звукові моделі слів, складати речення з опорою на схеми, графічно зображати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння слухати казку, відтворювати її зміст з опорою на ілюстрацію; виховувати інтерес до читання.

 

Обладнення: плакати, буквар, малюнки, звукові моделі.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

 1. Графічний диктант

— Запишіть схеми речень.

Дівчинка читає книжку.

Хлопчик сидить.

Літак летить у небі.

 2. Поділіть слова на склади. Поставте наголос

Слова: риба, груша, їжак, машина, гарбуз, лисиця.


 3. Складіть звукові моделі слів: ріпка, літак.

 4. З’єднайте малюнок з відповідною моделлю

 

 

III. РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (С. 21–22)

— Розгляньте уважно малюнки і складіть розповідь за малюнками і запитаннями.

— Дайте імена дітям.

— Куди пішли діти?

— Що вони несли в руках?

— Що назбирали діти в лісі?

— Чим ласували діти? Де в цей час вони поділи кошики з грибами?

— Яка несподіванка чекала на них?

— Де ж поділися гриби?

 Фізкультхвилинка

  Раз, два, три, чотири, п’ять —

  Треба вправи починать.

  Раз, два, три, чотири —

  Руки в боки, два підскоки.

  Раз, два, три —

  Нові вправи почали:

  Нахил вправо, нахил вліво,

  Вгору, вниз подивись,

  До роботи знов берись.

 

IV. РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПІСНЯ-ГРА «ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ»

 1. Виразне читання пісні вчителем

— Яких гарбузових родичів ви запам’ятали?

— Хто був гарбузовою господинею?

— А хто сестрицею?

— Ким доводяться гарбузові огірочки, буряки?

— Доберіть загальну назву: морква, огірки, буряки, бараболя — це... (овочі).

— Як по-іншому називають бараболю? (Картопля)

 2. Колективне розглядання книжки

— Подивіться на обкладинку. На обкладинці написана назва книжки.

— Що зобразив художник на обкладинці? Яким художник зобразив гарбу- за, моркву, диню, бараболю?

 3. Інсценізація української народної пісні-гри «Ходить гарбуз по городу»

Учні одягають маски героїв та інсценізують казку.

 4. Гра «Впізнай героя»

  • Стоять півні на грядках

  У червоних чобітках. (Буряки)

  • Хто, неначе апельсин,

  Вітаміни має всі,

  Та не з дерева звисає,

  А у землю ніс ховає? (Морква)

  • Заховалась під листком

  Зелена мишка з хвостом.

  Лиш один зубочок взяв,

  Разом з хлібом пожував —

  Мов вогнем, язик припік,

  Називається... (часник).

  • На городі восени

  Всюди жовті кабани

  Прив’язані за хвости,

  Щоби не змогли втекти. (Гарбузи)

— Яка з відгадок зайва? Чому? (Часник не є героєм української народної пісні.)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що найбільше запам’яталося з сьогоднішнього уроку?

— Що розповісте вдома батькам?

— До яких слів ми підбирали звукові моделі?

— Як позначається на письмі голосний звук?

 

docx
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку