19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Узагальнення знань з теми "Гриби "

Про матеріал
Урок незвичайний. Ми проведемо його на природничій біржі.пропоную різні товари з кодами і ціною кожна брокерська група вибирає товар Код товару назва товару ціна товару 1. БіоЛото 2. Німий малюнок 3 .Вірю- не вірю 4. Поясни явище 5 так – ні 6. Цифровий диктант 7. музей грибів 8. Експрес- тести 9 .Завдання веселих лисичок 10 кошик Виправ помилку Чорний ящик Буцинки Кросворд Міфи,
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення знань з теми “Гриби “

Номер слайду 2

Пам'ятаєте, великий російській поет О. С. Пушкін вважав гриби «низькою природою, у якій мало вишуканості», а Карл Лін-ней вважав групу грибів хаосом, у якому неможливо знайти жодної системи. Тепер, коли ми ознайомилися з грибами, можемо не погодитися з висновками цих великих людей.. Усе є у грибів: і система, і вишуканість, і навіть краса, і всі ознаки, що притаманні живим організмам. Ми переконалися в цьому, а тепер настав час визначити, як ми засвоїли знання про ці незвичайні «творіння* природи і довести насамперед собі, що наше знайомство з грибами було успішним.«

Номер слайду 3

Час летить, спiшить невпинно. Надiйшла й для нас година. Роздiл нинi пригадать. Хто що вивчив показать. Гриби всі вивчили сумлінно.правду , я кажу чи ні !Доведіть ви це мені!Проявiть знання прекраснi I усi завдання класнi Порозв’язуйте умить Й бал прекрасний заробiть!

Номер слайду 4

Девiз уроку : Не просто слухати, а чутине просто дивитися, а бачити. Не просто вiдповiдати,а мiркуватидружно i плiдно працювати.

Номер слайду 5

Епіграф уроку:“Знання збираються по краплині ,як вода в долині “-українське прислів’я. Бажаю вам зібрати всі “краплинки”сьогоднішньої теми і поповнити вашу річечку знань з біології.

Номер слайду 6

Вашi очiкування вiд уроку: На уроцi я дiзнаюся я умiтиму я пригадаю я зрозумiю я попробую я докажу

Номер слайду 7

Чому важливі знання про гриби ?Де використаєте їх ?

Номер слайду 8

Діти, сьогодні урок буде незвичайний. Ми проведемо його на природничій біржі. Що це таке ? Ви були на ринку? Що там робили?Так от, біржа—це установа, де здійснюються торговельні та фінансові операції. Тобто це той самий ринок. Особу, яка пропонує товар, продає, називають маклером. А особу, яка бере участь у купівлі, купує товар, — брокером. Сьогодні я буду маклером (продавцем), ви — брокерами (покупцями). Отже, сьогодні в продажу

Номер слайду 9

Код товару назва товару ціна товару1. Біо. Лото 2. Німий малюнок 3 . Вірю- не вірю 4. Поясни явище5 так – ні 6. Цифровий диктант 7. музей грибів 8. Експрес- тести9 . Завдання веселих лисичок10 кошик Виправ помилку Чорний ящик Буцинки Кросворд. Міфи,

Номер слайду 10

“Біолото “Гриби — це…Плодове тіло — це…Грибниця — це…Мікориза — це…Гриби-симбіонти — це…Гриби-паразити — це…Лишайник — це…Слань — це…. Пеніцил — це…Антибіотики — це…Мукор — це…Дріжджі — це…Мікологія — це…

Номер слайду 11

1- - 2 -Плодове тіло. Шапка. Ніжка. Міцелій. Порожнина всерединініжки. Покривало

Номер слайду 12

Вірю – не вірю. Плодове тіло шапинкового гриба складається із шапинки і ніжки.2. Шапинка грибів може бути тільки коричневого кольору.3. Грибниця багаторічна.4. Маслюк — трубчастий гриб.5. Плодове тіло — це шапинка, яка складається з трубочок і пластиночок.6. Шапинкові гриби здатні розмножуватися статево, нестатево й вегетативно.7. Білий гриб росте разом із соснами і ялинами.8. Завдяки мікоризі гриб отримує від рослини органічні речовини.9. Нижня поверхня шапинки може бути трубчаста або пластинчаста

Номер слайду 13

«Поясни явище». «— У молодому сосновому лісі ростуть здебільшого маслюки, у старому — боровики, а в осиковому — красноголовці (підосичники). Чому?-. Деякі відвідувачі лісу хочуть набрати більше грибів за всяку ціну. Озброївшись палицею, вони переривають лісову підстилку, розкидають її. Чому не можна цього робити? (Це призводить до ушкодження грибниці і, крім того, незахищена підстилкою грибниця висихає і гине, а її відновлення, якщо і відбувається, то дуже повільно, багато років.) (Ці шапинкові гриби утворюють мікоризу лише з певними видами дерев

Номер слайду 14

1. дріжджі –це багатоклітинні організми2. дріжджі – це одноклітинні організми.3. дріжджі - це одноклітинні гриби.4. вперше побачив дріжджі Роберт Гук.5. довів роль дріжджів у спиртовому бродінні А. Левенгук6. дріжджі живляться цукрами7. дріжджі поширені як на рослинах, так і в грунті8. дріжджі застосовують в медицині для лікування деяких захворювань9. найдавніше дріжджі застосовують для випікання хліба10 розмножуються дріжджі брунькуванням 11.широко дріжджі застосовують у пивоварінні та виноробсті12. дріжджі допомагають виготовити квас13.деякі дріжджі можуть викликати захворювання людини.14. дріжджі дуже повільно ростуть15.роль дріжджів у спиртовому бродінні довів Луї Пастер- французький мікробіолог16 дріжджі використовують для очищення стічних вод та забруднених територій Сімейство грибів -дріжджі

Номер слайду 15

1-ні, 2- так, 3- так, 4-ні, 5-ні, 6-так, 7-так, 8-так, 9-так, 10-так, 11-так, 12-так, 13-так, 14-ні, 15-так, 16-так

Номер слайду 16

Сімейство грибів - цвіль. Я барвистий і цікавий,Жить на булках полюбляю. Хто в пакеті хліб забуде,Той знайде мене там всюди

Номер слайду 17

……..– псує продукти харчування, спричиняє харчові отруєння людини.……..– з цього гриба виділений перший атибіотик (пеніцилін).………може спричинити небезпечні захворювання людини, спори гриба можуть потрапляти на слизову дихальних шляхів.

Номер слайду 18

Цифровий біологічний диктант. Виписати номери тверджень відповідно до варіанта. I варіант — мукор;II варіант — пеніцил.1. Біла цвіль.2. Сапрофітне живлення.3. Має багатоклітинний міцелій.4. Одноклітинний гриб.5. Розмножується брунькуванням.6. Є джерелом антибіотиків.7. Використовують у хлібопекарській промисловості.8. Спори утворюються в кулястих спорангіях.9. Розмножується спорами.10. Псує продукти харчування.11. Спорангії мають вигляд китиць.12. Здатний існувати в анаеробному середовищі.

Номер слайду 19

Відповіді: І варіант — 1, 2, 4, 8, 9, 10; ІІ варіант — 2, 3, 6, 9, 11.12

Номер слайду 20

Назвіть гриби, зображені на малюнку:

Номер слайду 21

1 –ріжки жита2- сажка пшениці 3- сажка кукурудзи 4- іржа пшениці5- фітофтора6 –трутовик справжній7- трутовик сірчано -жовтий

Номер слайду 22

«Експрес-тести». 1. До паразитичних грибів належить: А трутовик Б пеніцил2. Чи спричиняють паразитичні гриби захворювання людини. А так Б ні3. Захворювання людини, що спричинені патологічними для неї грибами, називаються: А мікозами Б бактеріозами4. До паразитів деревних рослин належить: А трутовик Б мукор5 Чи спричиняють дріжджові гриби захворювання людини?А так Б ні

Номер слайду 23

IV. Фізкультхвилинка. Оголошується перерва в роботі біржі. Гриб. Диб –диб – диб! Диб –диб – диб!           (Ходьба на місці). Біля пенька гарний гриб!         (Показати, нахилившись вперед). Отакий товстезний,         (Розвести руки в сторони)Отакий грубезний,Бриль – на голові, а нога – в траві.         (Похитати головою, показати вниз на ніжки.)Диб –диб – диб! Диб –диб – диб!Біля пенька гарний гриб!

Номер слайду 24

Ми на біржу прямували І товари тут купляли. Подивіться вправо, вліво— Тут і там—знання на диво!Треба їх усі придбати, Щоб розумними зростати!

Номер слайду 25

Завдання веселих лисичок

Номер слайду 26

1опеньки2 мухомор3 підосичник4 боровик5 лисички6 маслюки7 сироїжки

Номер слайду 27

1. Визначте ознаки шапинкового гриба підосичника. А - Будова шапинки Б - Спосіб живлення В- їстівний чи отруйний 1 - трубчаста 1- сапротроф 1- їстівний2 - пластинчаста 2 - паразит 2 - отруйний 3 – симбіонт2. Визначте ознаки шапинкового гриба мухомора. А - Будова шапинки Б - Спосіб живлення В- їстівний чи отруйний 1 - трубчаста 1- сапротроф 1- їстівний2 - пластинчаста 2 - сапротроф 2 - отруйний 3 - симбіонт

Номер слайду 28

“Кошик”Наповни свій кошик, для цього обери рядок, у якому записані тільки їстівні гриби.1. маслюк, лисичка, мухомор;2. чортів гриб, опеньок осінній, боровик;3. печериця, бліда поганка, підберезовик;4. дощовик несправжній, маслюк, сироїжка. 5. білий гриб,лисичка, рижик.

Номер слайду 29

«Знайди зайве»Завдання: серед запропонованих грибів знайдіть зайвий і поясніть свій вибір. Лисичка, підосичник, мухо­мор, опеньок, боровик. {Відповідь. Зайвий мухомор, тому що це отруйний гриб.) Підберезник, маслюк, опе­ньок, лисичка. {Відповідь. Зайвий опеньок, тому що він за способом живлення — гриб\паразит.) Печериця, маслюк, сироїж­ка, білий гриб. {Відповідь. Зайва печериця, тому що вона не утво­рює мікоризи.) Білий гриб, підберезник, маслюк, підосичник, рижик. {Від­повідь. Зайвий рижик, тому що це пластинчастий гриб.)

Номер слайду 30

Тести для друга». Учні обмінюються складеними вдома тестовими завданнями і розв’язують їх.

Номер слайду 31

«Виправ помилки». Учень на прохання вчителя склав «Правила грибника». Перевірте, чи правильно він виконав цю роботу. Правила грибника1. Збирайте в лісі тільки ті гриби, про які ви точно знаєте, що вони їстівні або схожі на їстівні.2. Гриби, які ви не знаєте або які викликають сумнів, можна скуштувати на смак та визначити, що це за гриб.3. Завжди збирайте «спілі» гриби, які мають велике плодове тіло, ніколи не беріть маленьких грибів.4. Інколи, коли хочеться, можна з’їсти сирий гриб.5. Не вірте поширеній думці про те, що отруйні гриби викликають потемніння цибулини чи срібних предметів, якщо їх опустити в посуд, де варяться гриби. Це хибна думка!6. Гриби можна збирати у міських парках, скверах, дворах, а також уздовж автомобільних доріг і залізниць.7. При отруєннях грибами можна легко вилікуватися вдома.

Номер слайду 32

Виправлені помилки:1. Збирайте в лісі тільки ті гриби, про які ви точно знаєте, що вони їстівні.2. Гриби, які ви не знаєте, які викликають сумнів, не слід вживати в їжу і пробувати на смак, тим більше в сирому вигляді.3. Ніколи не збирайте гриби переспілі, червиві й зіпсовані.4. Не їжте гриби в сирому вигляді.6. Не збирайте гриби, навіть їстівні, у міських парках, скверах, дворах, а також уздовж автомобільних доріг та залізниць. Гриби накопичують отруйні речовини і стають непридатними в їжу.7. При перших ознаках отруєння необхідно терміново звертатися за медичною допомогою.

Номер слайду 33

Чорна скринька

Номер слайду 34

Середовище існування: листяні і змішані ліси багаті гумусом. Спори: яйцеподібні, еліпсоїдної форми, гладкі, колір зеленувато-жовтий. Развиваєтся в грунті як яйцеподібна структура. Гриб не отруйний , їстівний лише в стадії яйця, при використанні в їжу верхню оболонку видаляють. Використовують у народній медецині   як засіб від подагри та ревматизму  під назвою «земляна олія». У цілителів цей гриб неймовірно популярний — ним лікують будь-які стадії раку, трофічні виразки, захворювання шлунково-кишкового тракту, печінки та ін. Грибні фітонциди вбивають віруси герпесу, грипу, гепатиту і навіть СНІДу. Цікавий факт. Цьому грибу належить рекорд швидкості росту серед грибів. За 1 хв шапка піднімається на 5 мм — вона росте просто на очах і вдвічі швидше за бамбук.

Номер слайду 35

Веселка звичайна

Номер слайду 36

Цей гриб найчастіше зустрічається на деревах. Він космополіт, бо поширений на всіх континентах. У нашій місцевості найбільш поширений на березах. Його плодове тіло покрите твердою світло-сірою кіркою, під якою розміщена суха (інколи м’яка) жовто-коричнева, неначе бархатисто-замшева, м’якіть. Шкірочка нерівна, хвиляста, з концентричними валиками, більш темними в заглибинах. На поверхні можуть зустрічатися дрібні тріщини. До винаходу сірників висушену тканину цих грибів застосовували як трут, тобто матеріал, який запалювався при попаданні на нього висіченої з використанням кремнію іскри, як у запальничок. З історичних джерел відомо, що трут був знайдений в спорядженні мумії Еці. За біологічними функціями, ці гриби повинні оселятися лише на мертвій деревині, але все часто їх можна побачити і на живих стовбурах звичайних дерев і, навіть, плодових. 

Номер слайду 37

Трутовик звичайний

Номер слайду 38

Найбільший гриб у світіНещодавно групі дослідників вдалося виявити найбільший гриб світу. Росте він у Китаї та, за твердженням фахівців, є унікальним і неповторним у певному плані. Маса плодового тіла трутовика F. ellipsoidea перевищує 500 кг, довжина цього гриба сягає 10 м, а ширина — 80 см. Гриб містить близько 450 мільйонів спор, а його вік, за оцінками спеціалістів, сягає щонайменше 20 років. Як відомо, трутовики — це ті гриби, які живуть на деревині або в ґрунті. Зовні вони зовсім не схожі на «звичайні» гриби — їхні плодові тіла являють собою плоскі та досить тверді пластини. Виявлений нещодавно ученими F. ellipsoidea росте під землею, саме тому він протягом тривалого часу залишався непоміченим, зумівши досягти таких вражаючих розмірів.

Номер слайду 39

. Хвилинка-цікавинка. Повідомлення дослідників

Номер слайду 40

Кросворд 1.ф  2. і 3. т4. о 5.ф 6. т  7. о  8. р  9. а Що ви знаєте про гриби?»1.  Нитки грибниці.2.   Симбіоз міцелію гриба й коріння рослини. 3. Речовина, яка вбиває або гальмує ріст і розмноження хворо­ботворнихмікроорганізмів4. Гриб, який завдає шкоди дерев­ним рослинам. 5. Гриб, плодове тіло якого перебу­ває під землею. 6. Органічна речовина, яка входить до складу клітинної стінки гриба.7.   Отруйний гриб із червоною шап­кою. 8. Білий гриб.

Номер слайду 41

1.гіфи; 2.мікориза; 3.антибіотик; 4.трутовик;5.труфель; 6.хітин; 7.мухомор; 8.боровик; 9.сажка

Номер слайду 42

“Легенди, міфи, вигадки про гриби”чи правда що ?Робота в групах. Кожна група отримує твердження, яке вона впродовж 1хв повинна підтвердити або спростувати. I пара — «Личинки комах і слизні не їдять отруйних грибів». II пара — «Отруйні гриби обов’язково повинні мати неприємний запах». III пара — «Якщо головка цибулі або часнику темнішає під час варіння їх разом із грибами, то серед грибів є отруйні». IV пара — «Отруйні гриби обов’язково повинні спричиняти скисання молока». V пара — «Опущена у відвар грибів срібна ложка чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби».

Номер слайду 43

I пара«Личинки комах і слизні не їдять отруйних грибів»Їдять, причому навіть найбільш небезпечних. Дуже часто плодові тіла поточені личинками грибних комариків. Личинкам грибних комарів і мух токсини цих грибів не завдають шкоди. II пара«Отруйні гриби обов’язково повинні мати неприємний запах»Хоча деякі отруйні та неїстівні гриби дійсно неприємно пахнуть, вивести із цього якесь загальне правило не можна. Запах тієї ж блідої поганки, яка є найотруйнішим грибом у світі, нічим не відрізняється від запаху печериць та інших їстівних грибів. III пара«Якщо головка цибулі або часнику темнішає під час варіння їх разом із грибами, то серед грибів є отруйні»Потемніння часнику або цибулі можуть викликати як отруйні, так і їстівні гриби, у залежності від наявності в них ферменту тирозинази. IV пара«Отруйні гриби обов’язково повинні викликати скисання молока»Скисання молока відбувається з допомогою ферментів пепсину і реніну, а також органічних кислот, які можуть міститися як у їстівних, так і в отруйних грибах. V група«Опущена у відвар грибів срібна ложка чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби»Потемніння срібних предметів залежить від хімічної дії на срібло амінокислот, які містять Сульфур, у результаті чого утворюється сульфід срібла чорного кольору. Такі амінокислоти є і в отруйних, і в їстівних грибах.

Номер слайду 44

:==Накипні: 1 — лецидея скупчена; 2 — леканора різноманітна. Листуваті: 3 — пармелія; 4 — пельтигера собача; 5 — нефрома арктична; 6 — гіпогімнія; 7 — цетрарія ісландська. Кущисті: 8 — кладонія пальчаста; 9 — кладонія альпійська; 10 — уснея; 11 — евернія сливова; 12 — алекторія

Номер слайду 45

4. «Так — ні».1. Деякі лишайники дуже чутливі до забруднення повітря.2. Лишайники переважають у рослинності тундри.3. Ксанторію ще називають «оленячим мохом».4. У лишайників переважає вегетативний спосіб розмноження.5. У лишайнику водорості за допомогою гриба отримують воду й мінеральні солі.6. Лишайники прикріплюються до субстрату коренями.7. Тіло лишайнику називається сланню.8. У лишайнику гриб отримує від водорості органічні речовини.9. Найбільше видів лишайників можна зустріти у великому промисловому місті.10. Наука, що вивчає лишайники, називається ліхенологією:

Номер слайду 46

Відповіді:1-так2-так3-ні4- так5- так6-ні7- так8-так9-ні

Номер слайду 47

. Підрахування чеків, виставлення балів. Підрахування чеків, виставлення балів. Час роботи «природничої біржі» вичерпано. Визначимо, яка брокерська команда мала більше валюти, придбала більше товару, отримала більшу кількість чеків, а тому виявилися найуспішнішою в справах.

Номер слайду 48

Рефлексія : Вправа:”Зворотний квиток “ (на 1 ст - найцікавіший момент , на ІІ ст-Чи справдились ваші очікування.“Комплімент “один- одному. Дякую , що працювали гарно , часу не витрачали марно, дякую за дисципліну на уроці і бажаю успіхів на кожному кроці!

Номер слайду 49

Таблиця переведення чеків в бали22ч-12 б20ч-11б18ч-10б16ч-9б14б-812-6б10-5б8ч-4б

pptx
Додано
17 липня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку