Узагальнення знань з теми «КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)».

Про матеріал
Історія України 7 клас. Узагальнення знань з теми «КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)».
Перегляд файлу

Історія України           7 клас

 

Тема: Узагальнення знань з теми  «КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)».

 

Мета уроку : узагальнити й систематизувати знання учнів  з вивченої   теми ;розвивати вміння працювати з історичними джерелами і  аналізувати історичні факти й події, робити висновки, давати характеристику історичних діячів, розкривати їх місце та значення в історичному процесі; закріпити розуміння того, що Галицько-Волинська держава – правонаступниця Київської Русі; виховувати повагу до історії України та її історичних діячів.

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •    узагальнити й систематизувати знання за темою «Королівство Руське (Галицько-Волинська держава)»;
  •    аналізувати історичні факти й події;
  •    порівнювати історичні явища;
  •    висловлювати власне ставлення до діяльності галицько-волинських князів;
  •    розпізнавати та описувати пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури,

 

Тип уроку:урок узагальнення та систематизації знань.

 

Обладнання:ілюстрації (портрети князів), репродукції ікон, фотографії храмів, роздатковий матеріал (індивідуальні картки).

 

Форма проведення :урок-гра.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель.

  •    Про яке князівство історик Орест Субтельний написав, що воно було

« … або як найсхідніший форпост католицького заходу, абож як найзахідніший- православного сходу» ? (Про Галицько–Волинське)

Так, це Галицько–Волинська держава - правонаступниця Київської Русі. На сьогоднішньому уроці ми завершуємо вивчати  тему «Королівство Руське (Галицько–Волинська держава)» і узагальнимо та систематизуємо знання з вивченої теми. Урок буде проходити у вигляді гри між двома командами. В кінці уроку капітани команд мають виставити бали всім членам своєї команди за роботу на уроці, а роботу капітана – оцінить команда.

Оголошення умов гри, правил оцінювання, представлення капітанів.

 

 ІІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок

Робота в групах

 

Завдання 1.« Мовознавці»

Написати список слів, які починаються з букви «Я», «К»,  «Л» і тісно пов’язані з темою «Королівство Руське ( Галицько–Волинська держава)».  За кожне правильне слово команда отримує по 1 балу.

Час на обдумування – 3 хвилини.

 

Завдання 2. «Кращий знавець карти»

Написати назви країн з якими межувала Галицько – Волинська держава.

За правильну відповідь команда отримує 2 бали.Час на обдумування – 2 хвилини. За правильну відповідь команда отримує 3 бали.

 

Завдання 3. «Знавці історичних джерел »

Із якого історичного джерела взято цю тезу,про яку подію і про кого йде мова? За правильну відповідь команда отримує 6 балів.Час на обдумування – 5 хвилин.

 

«І поклонився він за обичаєм їх, і ввійшов у вежу його. Він, [Батий], сказав: «…! Чому ти єси давно не прийшов? Але якщо нині ти прийшов єси, – то й се добре. Чи п’єш ти чорне молоко, наше пиття, кобилячий кумиз?» І він сказав: «Досі я не пив. А нині ти велиш – я п’ю». Він тоді сказав: «Ти вже наш-таки, татарин. Пий наше пиття!» І він, […], випивши, поклонився за обичаєм їх, [і], промовивши свої слова [подяки], сказав: «Я іду поклонитися великій княгині Баракчиновій».[Батий] сказав: «Іди». Пішовши, він поклонився їй за обичаєм. І прислав [Батий] вина дзбан, і сказав: «Не звикли ви пити молока, пий вино!»

(Галицько-Волинський  літопис, про поїздку Данила  Галицького в Золоту Орду)

 

«Тим часом Опізо, [посол папський], прийшов, несучи вінець [і] обіцяючи: «Ти матимеш поміч од папи». Але він, […], все одно не хотів, та умовила його мати його [Анна], і [князі лядські] Болеслав [Стидливий] та Сомовит, [син Кондрата], і бояри лядські, кажучи: «Прийняв би ти вінець, а ми [готові] єсмо на підмогу проти поганих».

(Галицько-Волинський літопис,про коронацію Данила Галицького у 1253 р.)

 

Завдання 4. «Вгадай князя»

 Визначити ім’я князя і встановити відповідність між іменем князя та його портретом. За правильну відповідь команда отримує 4 бали. Час на обдумування – 4 хвилини.

 

 1.«Князь розумний і хоробрий на раті, немало  показав  мужності  своєї в  багатьох битвах.»

 

  1. «Ідучи слідом діда свого Мономаха, кинувся на поганих як лев, сердитий був як рись, нищив їх як крокодил, переходив їх землю як орел, бо був хоробрий як тур.»

 

  1. «Книжник великий і філософ, якого не було перед цим у цілій землі і по ньому не буде.»

 

  1. «Величний  старець, з довгою бородою, котрий сидить на троні, в короні, із скіпетром у руках».

 

А.         Б.     

 

В.     Г.

 

( 1В,2А,3Б,4Г)

 

Завдання 5. «Спробуй пояснити»

Командам пропонуються висловлювання історичних осіб. Їм треба визначити:

-Кому належить висловлювання.

-У зв’язку з якою подією воно було виголошене.

- Прокоментувати який зміст було вкладено в це висловлювання.

Час на обдумування – 1 хвилина.Час навідповіді 6 хвилин. За правильну відповідь команда отримує 3 бали.

 

1 командаНе можна безпечно їсти меду, не винищивши рою, не буде пахнути коріння, поки його не потовчеш.»

 

2 команда.       «Поки маю меч, не буду купувати володінь іншою ціною, тільки кров'ю, як батьки і діди наші розмножили руську землю.

(Роману Мстиславович)»

 

Завдання 6. «Установити відповідності»

Установити відповідності між іменами князів та датами їхнього правління.Час на обдумування – 2хвилини. За правильну відповідь команда отримує 2 бали.

1)Роман Мстиславович                                   А  1152- 1187рр.;

2)Данило Романович                                       Б   1199- 1205рр.;

3)Володимир Василькович   В  1238- 1264рр.;

4)Ярослав Осмомисл           Г    1301- 1308рр.

5)Юрій І Львович.

(1Б, 2В, 4А, 5Г.)

Завдання 7. «Характеристика історичного діяча»

Дати характеристику історичного  діяча, розкрити його місце та значення в історичному процесі. Час на обдумування – 1 хвилина.Час на відповіді – 6 хвилин. За правильну відповідь команда отримує 3 бали.

1команда  - Лева Даниловича

2команда  -  Юрія Левовича

Завдання 8. «Культурна спадщина» 

 Розпізнати  за фотографіями пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури. Час на обдумування – 2 хвилини. За правильну відповідь команда отримує 2бали.

А.       Б.

В.

 

 

 

 

 

Г

 ( А – Дорогобузька ікона Богородиці,  Б – ікона Богородиці з Покровської церви Луцька (« Волинська Богоматір»),  В – Успенський собор у Галичі,     Г- церква святого Пантелеймона)

Завдання 9.  «Бейн-ринг»

Час на проведення брейн-рингу – 6 хвилин.

  1. Рік утворення Галицько-Волинського князівства.  (1199р.)
  2. Кого з галицько-волинських князів літописець назвав «самодержцем усієї Русі?» (Романа Мстиславовича)
  3. Який галицько-волинський князь брав участь у битві на річці Калці? (Данило Галицький)
  4.  Яку назву мав період, для якого були характерні міжусобиці, де основною рушійною силою виступало галицьке боярство з втручанням володарів Угорщини й Польщі? («Боярська смута»)
  5. Ім’я брата Данила Галицького. (Василько)
  6. Який хан очолив похід монголів на руські землі? (Батий)
  7. Яку державу переміг Данило Галицький у 1245 році? (Угорщину)
  8. Титул, який отримав Данило Романович у 1253році. (Король)
  9. Столиця Галицько–Волинської держави за князя Данила. (Холм)
  10.                    Головною метою всього  життя Данила Галицького  було звільнення від ...  (Монголо-татарського ярма).

11. Місто,у якому правив Мстислав Данилович. (Луцьк)

12.Перша згадка про місто Львів датована  (1256 роком) .

13. Який галицько-волинський князь домігся утворення окремої Галицької митрополії? (Юрій І).

14.Мав королівський титул, іменував себе королем Русі і князем Володимирії і переніс столицю до Володимира. (Юрій І Львович)

  1.                    Разом з братом намагався послабити залежність від Золотої Орди. Загинув у боротьбі з монголами. (Андрій Юрійович)
  2.                    На території якої країни знаходиться сьогодні місто Холм? (Польщі)
  3.                    Які замки Львова вражали своєю красою та довершеністю? (Високий та Нижній)

18. У якому році Галицько-Волинська держава припинила своє існування? (1387 р.).

 

 

ІV. Підсумок уроку

 

Підбивається підсумок гри, визначається команда-переможець, учні отримують оцінки.

 

V. Домашнє завдання

 

Повторити відповідні параграфи підручника,  дати та поняття теми, підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
5493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку