Узагальнення знань з теми: "Програма. Мова програмування”

Про матеріал

Узагальнення знань з теми: „Програма. Мова програмування”. Розробка повного конспекта з усіма завданнями для перевірки та узагальнення знань з теми: „Програма. Мова програмування”.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнюючий урок з теми: „Програма. Мова програмування”.

Мета: узагальнити знання по темі; закріпити вивчений матеріал; розвивати вміння колективно працювати, відповідальність, увагу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

У нас сьогодні узагальнюючий урок по темі „Програма. Мова програмування” і кожен учень отримає оцінку. Для того щоб ми встигли, урок проведемо у вигляді гри.

Об'єднайтесь у три команди, оберіть капітана, який буде також відповідати за підбиття підсумків кожного завдання.

ІІ. Хід гри.

Завдання №1.

Дайте повну відповідь на запитання і підготуйте по 4 запитання до команд суперників. На підготовку 5 хвилини.

  1. Поняття програми, мови програмування. Алфавіт мови програмування. Константи і змінні.

(Поняття програми, мови програмування;

алфавіт мови програмування;

поняття константи, змінної;

опис констант і змінних в програмі.)

  1. Ідентифікатори величин. Типи величин. Вказівка введення й виведення.

(Поняття ідентифікатора, правила опису ідентифікаторів;

поняття типу величини, які типи існують, якими частіше користуємось;

вказівка введення;

вказівка виведення.)

  1. Опис програми за правилами мови програмування. Функції і операції, що визначені для кожного із стандартних типів.

(Структура програми, які розділи використовуємо частіше;

операції і функції для цілого типу, для дійсного типу, для літерного типу;

пріоритет операцій.)

Підведення підсумків: І місце – 3 бали, ІІ місце – 2 бали, ІІІ місце – 1 бал.

Завдання №2. Реставрація.

Із окремих слів складіть на дошці рядок-відповідь на запитання. Кожна команда отримує по два завдання. Оцінюється швидкість і правильність виконання.

  1. Складіть команду опису дійсних величин а, с та команду для введення величин а, с.

Var a,c:real;

Writeln(‘a,c’); readln(a,c);

Складіть правильний запис виразу мовою програмування.

f:=(sqrt(b/(a-b)))/(sqr(a)+a*b)-abs(b+4)

  1. Складіть команду опису цілих величин а,с та команду для виведення величин а, с.

Var a,c:integer;

Writeln(‘a=’,a,‘c=’,c); readln;

Складіть правильний запис виразу мовою програмування.

f:=(-b+sqrt(sqr(b)+4*a*c))/2*a+abs(c)

  1. Складіть загальну структуру програми.

Program nazva; uses crt; label…; const…; type…; var…; begin…; end.

Складіть правильний запис виразу мовою програмування.

f:=3*sin(a+b/c)/(tan(c-b)+sqr(a))+b*c

Підведення підсумків: І місце – 3 бали, ІІ місце – 2 бали, ІІІ місце – 1 бал.

Завдання №3. Хто швидше?

Дайте відповідь на запитання. Оцінюється швидкість і кількість правильних відповідей.

  1. Що таке програма? (Це алгоритм виконання завдання записаний мовою програмування)
  2. Який знак ставиться між списком змінних та назвою типу в описі змінних у мові Паскаль? ( : )
  3. Як запустити програму на виконання? (Ctrl+F9)
  4. Яким знаком розділяються команди в мові Паскаль? ( ; )
  5. Як зберегти програму? (F2)
  6. Які величини називаються константами? (Величини, які не змінюють своє значення в ході програми)
  7. Як вийти з програмного середовища? (Alt+X)
  8. Які величини називаються змінними? (Величини, які змінюють своє значення в ході програми)
  9. В якому розділі описуються змінні величини? (var)
  10. З чого складається алфавіт мови програмування? (великі і малі латинські букви, десяткові цифри, спеціальні символи, комбінації спеціальних символів, службові слова)
  11. В якому розділі описуються константи? (const)
  12. Назвіть вказівку введення? (readln)
  13. Які типи величин існують? (цілі, дійсні, літерні, рядкові, логічні)
  14. Яке слово використовується для опису величин дійсного типу в мові Паскаль? (real)
  15. З чого складається програма? (з заголовка і тіла програми)
  16. Назвіть вказівку виведення? (writeln)
  17. Яке слово використовується для позначення початку програми в мові Паскаль? (program)
  18. Яке слово використовується для позначення початку блоку операторів програми в мові Паскаль? (begin)
  19. Яке слово використовується для опису величин цілого типу в мові Паскаль? (integer)
  20. Яким знаком розділяються величини в розділі опису змінних? ( , )

Підведення підсумків: І місце – 3 бали, ІІ місце – 2 бали, ІІІ місце – 1 бал.

Завдання №4. Юний програміст.

Складіть програму і запишіть її на дошці. Оцінюється швидкість і правильність виконання завдання.

  1. Складіть програму, яка обчислює суму і суму квадратів чотирьох заданих чисел.
  2. Складіть програму, яка обчислює площу трикутника, якщо дано один катет і гіпотенуза.
  3. Складіть програму, яка обчислює периметр прямокутника, якщо дано одна сторона і діагональ.

Підведення підсумків: І місце – 3 бали, ІІ місце – 2 бали, ІІІ місце – 1 бал.

Додаються всі бали за всі конкурси. Оцінки учням ставляться відповідні. Максимальна кількість балів за всі конкурси 12.

ІІІ. Д/з: Повторити вивчений розділ.

 

 

doc
Додано
4 березня
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку