Тема уроку: Узагальнення знань з теми: « Риби», «Земноводні», «Плазуни»
Мета: узагальнити знання про будову й різноманітність представників класів Риби, Земноводні та Плазуни; систематизувати знання про будову органів, функції та їх взаємозв'язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; розвивати в учнів пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту та виховання, формувати культуру спілкування, прилучати учнів до наукової творчості.
Обладнання: таблиці, проектор, мультимедійна дошка, підручник, зошит з друкованою основою.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань; контроль знань
Форма проведення уроку: усний журнал.
І. Організаційний етап
Повідомлення теми та мети уроку;
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Дорогі діти! Ми продовжуємо вивчати велику книгу під назвою «Тварини»
автором якої є Природа. Сьогодні гортаючи її сторінки ми з вами поділимося один з одним цікавинками з життя вже вивчених тварин про які не прочитаєш у підручнику.
Девіз уроку
« Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні їх застосовувати»
ІІІ. Творче застосування знань.
………… Хордові
Підтип Безчерепні Підтип ……………..
Надклас ………….
Клас …….. ….. Клас………… … Клас…………. . Клас…………
Вправа. “Незакінчений кросворд”
Напишіть запитання до кросворда
|
|
1 |
к |
р |
о |
в |
|
|
|
|
|
2 |
п |
е |
ч |
і |
н |
к |
а |
|
|
|
3 |
г |
о |
л |
о |
в |
а |
|
4 |
х |
р |
е |
б |
е |
т |
|
|
|
|
|
5 |
н |
і |
з |
д |
р |
і |
|
|
6 |
р |
е |
б |
р |
а |
|
|
|
7 |
н |
и |
р |
к |
а |
|
|
|
8 |
л |
о |
п |
а |
т |
к |
а |
|
|
9 |
с |
е |
р |
ц |
е |
|
|
|
|
|
10 |
х |
в |
і |
с |
т |
|
|
|
|
|
|
11 |
я |
з |
и |
к |
|
|
Сторінка «Географічна» (учень – географ розповідає про життя унікальних плазунів – ендеміків Галапагоських островів)
Сторінка «Народознавча»
Загадки
Про всяк випадок носить щит. (Черепаха)
А, як виростає, хвіст відпадає. (Жаба)
Прикмети погоди
- Жаби стиха покумкують - на дощ, голосно кричать - на хорошу погоду, мовчать - перед похолоданням.
- Жаби не спiвають на болотi - буде мороз.
- Жаби завелися дуже гучним хороводом - на дощ.
- У посушливий період риба у водоймах перестає клювати – перед дощем
- Жаби тримаються на поверхні води, квакають і виставляють морду до непогоди.
- Риба вискакує з води і ловить літаючих комах на дощ.
- У Японії розводять в акваріумах рибок, котрі поведінкою провіщають наближення шторму. Риба голець, коли ясно, лежить на дні, з наближенням негоди починає метушитися в акваріумі.
«Сторінка здоров’я»
Зміїна отрута - зеленувато-жовтувата прозора рідина, яка виробляється спеціальними залозами, розташованими за очима змії. Кожен зміїний вид має свій унікальний отруйний склад, який, при попаданні в кров людини, викликає падіння артеріального тиску, сильну внутрішну кровотечу, параліч і навіть летальний результат. Отрути, які застосовуються в медицині, виробляють змії, вирощені на спеціальних зміїних фермах, де один раз в місяць з них отримують невелику порцію отрути.
Отрута змії застосовується не тільки для створення високоефективних вакцин і сироваток від зміїних укусів. На сьогоднішній день доведено, що мікродози цього продукту надають лікувальну дію при таких захворюваннях, як невралгія, ревматизм, гіпертонічна хвороба, бронхіальна астма.
Вправа « ТАК чи НІ» (попередження розвитку остеохондрозу)
Сторінка «Очевидне неймовірне»
Перегляд відеофрагментів
Гірська саламандра Австралійський крокодил Риба Тетра
Сторінка «Ерудит»
Доведи, що ти все знаєш про поведінку земноводних та плазунів.
• Як по водитиметься ропуха, якщо перед нею спілі суниці або полуниці? Чи можуть ропухи живитися ягодами?
• Чи завжди ящірка, схоплена за хвіст, відкидає його?
• Існує думка, що ропухи часто забираються в корівники, для того щоб виссати з вимені корови молоко. А чи так воно? Тоді навіщо вони забираються до корівників?
• На пуголовка тритона напала риба. Він вирвався, а нога відчахнулася. Яка подальша доля пуголовка?
• У ході дослідів було виявлено, що за температури 0 °С жаби роблять стрибки завдовжки 10—15 см, а за температури близько 25 °С — близько 100см. Поясніть результати дослідів.
Сторінка «Поетична»
Такий погожий день, мов казка.
І гарно, й сонечко блищить.
На Землю йде тепло і ласка,
І тихо. Вітерець мовчить,
Травинка й та не ворухнеться,
Бо ніжиться в легкім теплі...
Замріяним усе здається…
І так чудово на землі.
Аж хочеться іти в природу,
Знайти жовтенький первоцвіт.
На річку глянути, на воду,
І на казковий дивосвіт.
Все ж починає оживати
І тягнеться у небеса.
Синичка пробує співати,
В довкіллі ожива краса.
Письмовий узагальнюючий контроль знань (робота з різнорівневими завданнями).
III.Підсумок уроку
IV.Домашнє завдання
Написати твір-мініатюру на тему: «Життя визначних тварин»;
Скласти екологічну казку, загадки, вірш, ребус, головоломку за темами «Клас Земноводні», «Клас Плазуни», «Клас Риби»