Узагальнення знань з теми « Риби», «Земноводні», «Плазуни»

Про матеріал
Урок мета якого узагальнити знання про будову й різноманітність представників класів Риби, Земноводні та Плазуни; систематизувати знання про будову органів, функції та їх взаємозв'язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; розвивати в учнів пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту та виховання, формувати культуру спілкування, прилучати учнів до наукової творчості.
Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення знань з теми: « Риби», «Земноводні», «Плазуни»

Мета: узагальнити знання про будову й різноманітність представників класів Риби,  Земноводні та Плазуни; систематизувати знання про будову органів, функції та їх взаємозв'язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; розвивати в учнів пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту та виховання, формувати культуру спілкування, прилучати учнів до наукової творчості.

Обладнання: таблиці, проектор, мультимедійна дошка, підручник, зошит з друкованою основою.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань; контроль знань

Форма проведення уроку: усний журнал.

І. Організаційний етап

Повідомлення  теми та мети уроку;

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Дорогі діти! Ми продовжуємо вивчати велику книгу під назвою  «Тварини»

автором якої є Природа. Сьогодні гортаючи її  сторінки ми з вами поділимося один з одним цікавинками з життя вже вивчених тварин про які не прочитаєш у підручнику.

Девіз уроку

 « Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні  їх застосовувати»

ІІІ. Творче застосування знань.

  1. Сторінка «Класифікаційна» (з набору понять та картинок дописати учню – систематику схему на дошці)

 

                                                  …………  Хордові

 

Підтип Безчерепні                            Підтип ……………..

 

  Надклас ………….  

 

  Клас …….. …..    Клас………… …       Клас…………. .        Клас…………  

 Вправа. “Незакінчений кросворд”

 Напишіть запитання до кросворда

 

 

1

к

р

о

в

 

 

 

 

 

2

п

е

ч

і

н

к

а

 

 

 

3

г

о

л

о

в

а

 

4

х

р

е

б

е

т

 

 

 

 

 

5

н

і

з

д

р

і

 

 

6

р

е

б

р

а

 

 

 

7

н

и

р

к

а

 

 

 

8

л

о

п

а

т

к

а

 

 

9

с

е

р

ц

е

 

 

 

 

 

10

х

в

і

с

т

 

 

 

 

 

 

11

я

з

и

к

 

 

 

Сторінка «Географічна» (учень – географ розповідає про життя унікальних плазунів – ендеміків Галапагоських островів)

Сторінка «Народознавча»

Загадки

  • Без рук, без ніг, а по землі ходить.           (Змія)
  • Живе спокійно, не спішить

Про всяк випадок носить щит.                  (Черепаха)

  • Хто хвіст залишає та від ворога тікає?  (Ящірка
  • У воді водиться, з хвостом родиться,

А, як виростає, хвіст відпадає.                    (Жаба)

 

Прикмети погоди

- Жаби стиха покумкують - на дощ, голосно кричать - на хорошу погоду, мовчать - перед похолоданням.
- Жаби не спiвають на болотi - буде мороз.
- Жаби завелися дуже гучним хороводом - на дощ.

- У посушливий період риба у водоймах перестає клювати – перед дощем

- Жаби тримаються на поверхні води, квакають і виставляють морду до непогоди.

- Риба вискакує з води і ловить літаючих комах на дощ.
- У Японії розводять в акваріумах рибок, котрі поведінкою провіщають наближення шторму. Риба голець, коли ясно, лежить на дні, з наближенням негоди починає метушитися в акваріумі. 

 «Сторінка здоровя»

Зміїна отрута - зеленувато-жовтувата прозора рідина, яка виробляється спеціальними залозами, розташованими за очима змії. Кожен зміїний вид має свій унікальний отруйний склад, який, при попаданні в кров людини, викликає падіння артеріального тиску, сильну внутрішну кровотечу, параліч і навіть летальний результат. Отрути, які застосовуються в медицині, виробляють змії, вирощені на спеціальних зміїних фермах, де один раз в місяць з них отримують невелику порцію отрути.



Отрута змії застосовується не тільки для створення високоефективних вакцин і сироваток від зміїних укусів. На сьогоднішній день доведено, що мікродози цього продукту надають лікувальну дію при таких захворюваннях, як невралгія, ревматизм, гіпертонічна хвороба, бронхіальна астма.

Вправа « ТАК чи НІ» (попередження розвитку остеохондрозу)

  1. Риби, Земноводні, Плазуни – холоднокровні тварини.
  2. Представники класу Плазуни відкладають ікру.
  3. У риб трикамерне серце.
  4. Два коло кровообігу мають тільки земноводні.
  5. Саламандра належить до класу Земноводні.
  6. У Окуня жаби і ящірки орган виділення – парні нирки.
  7. Представники цих класів мають прямий розвиток.
  8. Тритон карпатський занесений до Червоної книги України.

 Сторінка «Очевидне неймовірне»

Перегляд відеофрагментів

                              

Гірська саламандра      Австралійський крокодил           Риба Тетра

Сторінка «Ерудит»

 Доведи, що ти все знаєш про поведінку земноводних та плазунів.

• Як по водитиметься ропуха, якщо перед нею спілі суниці або полуниці? Чи можуть ропухи живитися ягодами?

• Чи завжди ящірка, схоплена за хвіст, відкидає його?

• Існує думка, що ропухи часто забираються в корівники, для того щоб виссати з вимені корови молоко. А чи так воно? Тоді навіщо вони забираються до корівників?

• На пуголовка тритона напала риба. Він вирвався, а нога відчахнулася. Яка подальша доля пуголовка?

• У ході дослідів було виявлено, що за температури 0 °С жаби роблять стрибки завдовжки 10—15 см, а за температури близько 25 °С — близько 100см. Поясніть результати дослідів.

Сторінка «Поетична»

Такий погожий день, мов казка.
І гарно, й сонечко блищить.
На Землю йде тепло і ласка,
І тихо. Вітерець мовчить,
Травинка й та не ворухнеться,
Бо ніжиться в легкім теплі...
Замріяним усе здається…
І так чудово на землі.
Аж хочеться іти в природу,
Знайти жовтенький первоцвіт.
На річку глянути, на воду,
І на казковий дивосвіт.
Все ж починає оживати
І тягнеться у небеса.
Синичка пробує співати,
В довкіллі ожива краса.

Письмовий узагальнюючий контроль знань (робота з різнорівневими завданнями).

III.Підсумок уроку

IV.Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру на тему: «Життя визначних тварин»;

Скласти екологічну казку, загадки, вірш, ребус, головоломку за темами «Клас Земноводні», «Клас Плазуни», «Клас Риби»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гупало Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1109
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку