Урок " Опорно-рухова система Хребетних"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Опорно-рухова система. Ендоскелет" У розробці подано план проведення уроку та його структура.
Перегляд файлу

 Тема уроку: Опорно-рухова система хордових тварин

 

Мета уроку: з’ясувати особливості загальної будови скелета  у різних представників хребетних тварин; з’ясувати , які особливості й відмінності він має у представників різних класів тварин;

узагальнити знання про значення скелету у різних тварин;

розвивати увагу, допитливість, логічне мислення;

виховувати доброзичливого, ввічливого, комунікабельного, тактовного учня, та уміння співпрацювати у групах.

Обладнання: скелети тварин різних класів; таблиці, малюнки, схеми.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань

                                     Хід уроку

1 Вітання («Рада вас бачити» - сідайте)

Розминка.  Гра «Хто більше?»

(читаю загадки, відгадуємо тварину і по групам розповідаємо про неї, яка група останньою назвала ознаку тай виграла)

Загадки:

  1. Хто гнізда свого не має

 Яйця іншим підкладає,

  А у лісі в холодку

  Все кує мудруля  то вона?                            (Зозуля)

  1. По траві повзла змія

Налякався добре я

Від гадюки біг чимдуж,

А то виявився ….                                            ( вуж )

  1. Восьминогий ткачик

В нірці ледь не плаче

         Ткав я ковдру при свічках

Розстелив на вітті

Вранці глянув – на гілках

Лиш одне лахміття                                          ( павук )

  1. У морі плаваю на дні-

Там спокійно мені

Як желе мої боки:

І прозорі , і м’які

Якщо зловиш мене ти ,

Можу руку обпекти                                        ( медуза )

 

 

3. Давайте пригадаємо, про що ми говорили на минулому уроці.

а) Скелет  Опорно-рухову систему

б) Які типи опорно-рухової системи вам відомі

в)  З якими типами опорно-рухової системи ми ознайомилися на минулому уроці?   (екзоскелет та гідро скелет)

г) Для яких тварин вони характерні?

д) Але ж вони активні, здатні рухатися. То чим представлена їхня опорно-рухова система?

Гра: «Так чи ні»

Червоний – Гідроскелет

Зелений  -    Ендоскелет

Жовтий  -    Екзоскелет

  • П’явка
  • Скумбрія
  • Павук-хрестовик
  • Молюск вустриця
  • Птах орел
  • Травневий хрущ
  • Дощовий черв’як
  • Ящірка
  • Рак – самітник
  • Нереїс
  • Жаба – ага
  • Жук - олень

ІІ Оголошення теми та мети уроку

Ми продовжуємо знайомство з опорно-руховою системою.

І сьогодні ми будемо більш детально знайомитися з внутрішнім (ендоскелетом) тварин.

Пригадайте до якого типу належать тварини, чиї скелети перед вами?

Завдання уроку: Які особливості скелетів Хребетних тварин?

  • Загальний план будови
  • Що в них спільного?
  • Чим вони відрізняються?
  • Чим обумовлена ця відмінність?
  • Яке значення він має для тварин?
  • Які функції виконує?

Учні отримують картки з завданнями.

  1. Розгляньте скелети яких тварин перед вами. Запишіть їх у зошит
  2. Записи зробіть у послідовності від нижчого класу до вищого
  3. Ознайомтеся з відділами ендоскелетів, занесіть їх до таблиці
  4. Знайдіть спільне та відмінне у скелетах

( працюємо 15-20хв. Потім обговорення)

 

Отже, як називається опорно-рухова система у Хребетних тварин?

З чого складається скелет у тварин?

Які відділи притаманні усім представникам?

(Череп, хребет, пояси верхніх та нижніх кінцівок, скелети вільних верхніх та нижніх кінцівок)

Перегляд презентації, а тоді обговорення.

 

Тобто загальний план будови ендоскелетів тварин, що належать до різних класів подібний

А відмінності у будові, на вашу думку, пов’язані з чим?

( слайд де різні кінцівки у тварин)

То яку функцію виконує скелет у тварин?

  • Опорна
  • Рухова
  • Захисна
  • Кровотворна

ІІІ Закріплення вивченого

Гра « Вірю Не вірю»

  1. Скелет ссавців загалом нагадує скелет плазунів, однак має й низку відмінностей.                          (Зелений)
  2. Скелет кінцівок у риб відсутній      (Зелений)
  3. У скелеті жаби є грудна клітка з ребрами   (Червоний)
  4.  У ссавців шийних хребців 7            (Зелений)
  5. У скелеті ящірки є цівка                    (Червоний)
  6. Пояс передніх кінцівок птахів складається з ключиць, лопаток та вилочки                                            (Зелений)
  7. Грудна клітка є у скелеті риб             (Червоний)
  8. Скелет передніх вільних кінцівок ссавців складається з кісток плеча, передпліччя та кисті з пальцями
  9. Результатом різноманітних видозмін кінцівок у ссавців – різна адаптація до середовища                       (Зелений)

ІV  Домашнє завдання

Морська зірка Діти пригадуєте коли ми вивчали різноманітність тварин ми говорили про симетрії тіла?

Як ви гадаєте, у зірки і тварин, які ми сьогодні вивчали однакова симетрія тіла?   Ні

Про це ми поговоримо на наступному уроці.

Вивчити конспект та параграф

Дома попрацюйте над схемою ( по бажанню)

 

Виставлення оцінок прощання.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
12 лютого
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку