1
Узагальнюючий урок з теми “Механічний рух”
Мета уроку:
Навчальна. Узагальнити вивчений навчальний матеріал з теми «Механічний рух», підготувати учнів до контрольної роботи, скоригувати знання учнів з вивченої теми.
Розвивальна. Розвивати логічне мислення учнів, уміння грамотно оформлювати задачі.
Виховна. Виховувати культуру оформлення задач.
Тип уроку: урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач.
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.
План уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
♦ Що називають механічним рухом?
♦ Що називають траєкторією руху тіла?
♦ Що називають пройденим шляхом?
♦ Який рух називають рівномірним?
♦ Який рух називають нерівномірним?
♦ Чим відрізяється переміщення від шляху?
♦ Що називають середньою швидкістю нерівномірного руху?
♦ Що називається частотою обертання тіла і як її обрахувати?
♦ Що називається періодом обертання тіла і як його обрахувати?
♦ Як обчислити швидкість під час рівномірного руху по колу?
♦ Що називається математичним маятником?
♦ Що називається фізичним маятником?
♦ Що називається пружинним маятником?
♦ Як обчислити період, частоту коливань?
♦ Як пов’язані між собою період та частота коливань?
IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Швидкісний потяг їде рівномірно зі швидкістю 250 м/с. Який шлях подолає потяг за 1,5 години?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:
|
|
2. Протягом 0,4 хв маятник здійснює 120 коливань. Чому дорівнює період та частота коливань?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: ; |
|
3. Визначте, яка обертова частота колеса велосипеда, якщо період становить 4с. Скільки обертів зробить колесо за 20 с?
Дано:
|
Розв’язання
Виразим кількість коливань із даної формули
Здійснимо обчислення
Відповідь: ; |
|
4. Знайдіть середню швидкість туриста, який рухається на мопеді зі швидкістю 20 км/год протягом 120 хвилин, а потім пішки зі швидкістю 1,5 м/с ще 10,8 км.
Дано:
|
Розв’язання Тіло рухалося нерівномірно.
Відповідь: |
|
5. За графіком залежності шляху від часу для рівномірного руху визначте швидкість руху тіла. Відповідь подайте у км/год і м/с. Побудуйте графік залежності швидкості руху від часу.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:
|
|
6. Першу половину шляху автомобіль рухався зі швидкістю 60 км/год, а другу половину – зі швидкістю 100 км/год. Знайдіть середню швидкість руху автомобіля.
Дано: км
км
|
Розв’язання Тіло рухалося нерівномірно.
Відповідь: |
|
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Результат»
Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.
VIІ. Домашнє завдання
Домашня робота
Повторити §6 – 13. Онлайн-тест “На урок” “Механічний рух” код 5329832, автор Збіглей Л.З.
VIII. РЕФЛЕКСІЯ
Учні на кольорових клейких листочках пишуть одним словом враження від уроку і приклеюють на білий аркуш А4. При чому, зелений колір листка – все було зрозуміло, жовтий – інформацію потрібно ще осмислити, червоний – я для себе нічого з уроку не взяв.