Узагальнюючий урок по темі "Електричний струм. Закони постійного струму"

Про матеріал
Узагалюнюючий урок проводитемося наприкінці вивчення таких тем, як "Електричний струм. Закони Ома. Робота та потужність електричного струму", для узагальнення та систематизації знань, використовуя технологію особистісно-орієнтованого навчання. На цьому уроці здобувачі освіти можуть проявити свій творчий потенціал, лідерскі якіості та приймати участь у пошуково-дослідницької праці.
Перегляд файлу

Узагальнюючий урок для здобувачів освіти ДНЗ “ОПЛМТ”,

2 курсу (11 клас)

Тема: "Електричний струм.

Закони постійного струму"

 

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Електричний струм. Закони постійного струму», розвивати творчі здібності здобувачівосвіти, формувати науковий світогляд.

Обладнання: презентація до уроку, картки з індивідуальними завданнями, прилади для розв’язування експериментальних задач, жетони різного кольору.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Форми роботи: групова, пошуково-дослідницька.

Метод проведення уроку: творча лабораторія.

Технологія: особистісно-орієнтоване навчання.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент (2-3хв.)

 

 Об’єднати здобувачів освіти у підгрупи,які обирають собі назви та пропонують «Правила роботи в творчій лабораторії» (по 1 правилу від кожної підгрупи).

 

ІІ. Теоретичний етап (7-10хв.)

 

  • Кожній підгрупі по черзі пропонують придумати питання до малюнка, анімації, приладу тощо.
  • Дати відповідь на поставлене запитання. Кожен правильний виступ «оцінюється» жетоном в 1 бал.                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Розрахунковий етап (10хв.)

 

  Кожна підгрупа отримує задачу певного рівня складності та розв’язують їх. За правильне розв’язання задачі підгрупа отримує від 1 до 3 балів в залежності від складності задачі.

 

Задачі:

 

  1.              Електричний чайник має дві обмотки. При ввімкненні однієї з них, вода закипає в чайнику через 15хв., а при ввімкненні іншої через 30хв. Через який час закипить вода в чайнику, якщо ввімкнути обидві обмотки послідовно. Теплообмін з навколишнім середовищем  не враховувайте.

 

  1. Скільки води можна закип’ятити та повністю випарувати, якщо використовувати нагрівний елемент, у якому сила струму 1,5 А  та опір 10 Ом ? Втратами енергії нехтувати.

 

  1. Визначити загальний опір, та силу струму й напругу

на кожному з резисторів (див. схему). Опори резисторів

1 Ом, 2 Ом, 3 Ом відповідно, загальна напруга 6В.

 

  1. Резистор виготовлений з нікелінового проводу довжиною 2м та площею поперечного перерізу 1мм2. визначити опір резистора.

 

  1. Сила струму в резисторі 1А, напруга 4В. Визначити опір резистора, його потужність.

 

ІV. Експериментальний етап (15хв.)

 

 Кожна підгрупа отримує прилади та експериментальне завдання.  За виконання даного завдання здобувачі отримують від 1 до 3 балів в залежності від складності завдання.

 

1. Визначте ККД нагрівного елемента.

Прилади: нагрівальний елемент, калориметр, вода, мензурка, амперметр, вольтметр, джерело струму, з’єднувальні провідники.

2.  Визначити з якого матеріалу виготовлена обмотка реостату.

Прилади : джерело струму, реостат, амперметр, вольтметр, лінійка, штангенциркуль, довідник.

3. Побудувати графік залежності І від U на резисторах.

Прилади: 2 резистора, амперметр, вольтметр, джерело струму,з’єднувальні провідники, перемикач, лінійка.

4,5.Визначити опір резистора.

Прилади: джерело струму, з’єднувальні провідники, резистор, амперметр, вольтметр.

 

V. Творчий етап

 

 Декілька підгруп презентують свої виступи з даної теми, іншим пропонують розгадати ребуси (готуються заздалегідь вдома) .

 

VІ. Підводиться підсумок.

 Капітани підгруп підраховують кількість балів отриманих їх групою, та враховуючи внесок кожного учасника підгрупи виставляють їм бали.

VІІ. Домашнє завдання.

 

  • Підготуватися до самостійної роботи.
  • Виконати творче завдання: скласти задачу з теми «Закони постійного струму» та розв’язати її.

 

 

Викладач фізики: Білоцерковець О.Р.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
Додано
31 травня 2020
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку