Узагальнюючий урок для здобувачів освіти ДНЗ “ОПЛМТ”,
2 курсу (11 клас)
Тема: "Електричний струм.
Закони постійного струму"
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Електричний струм. Закони постійного струму», розвивати творчі здібності здобувачівосвіти, формувати науковий світогляд.
Обладнання: презентація до уроку, картки з індивідуальними завданнями, прилади для розв’язування експериментальних задач, жетони різного кольору.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Форми роботи: групова, пошуково-дослідницька.
Метод проведення уроку: творча лабораторія.
Технологія: особистісно-орієнтоване навчання.
Хід уроку
І. Організаційний момент (2-3хв.)
Об’єднати здобувачів освіти у підгрупи,які обирають собі назви та пропонують «Правила роботи в творчій лабораторії» (по 1 правилу від кожної підгрупи).
ІІ. Теоретичний етап (7-10хв.)
ІІІ. Розрахунковий етап (10хв.)
Кожна підгрупа отримує задачу певного рівня складності та розв’язують їх. За правильне розв’язання задачі підгрупа отримує від 1 до 3 балів в залежності від складності задачі.
Задачі:
на кожному з резисторів (див. схему). Опори резисторів
1 Ом, 2 Ом, 3 Ом відповідно, загальна напруга 6В.
ІV. Експериментальний етап (15хв.)
Кожна підгрупа отримує прилади та експериментальне завдання. За виконання даного завдання здобувачі отримують від 1 до 3 балів в залежності від складності завдання.
1. Визначте ККД нагрівного елемента.
Прилади: нагрівальний елемент, калориметр, вода, мензурка, амперметр, вольтметр, джерело струму, з’єднувальні провідники.
2. Визначити з якого матеріалу виготовлена обмотка реостату.
Прилади : джерело струму, реостат, амперметр, вольтметр, лінійка, штангенциркуль, довідник.
3. Побудувати графік залежності І від U на резисторах.
Прилади: 2 резистора, амперметр, вольтметр, джерело струму,з’єднувальні провідники, перемикач, лінійка.
4,5.Визначити опір резистора.
Прилади: джерело струму, з’єднувальні провідники, резистор, амперметр, вольтметр.
V. Творчий етап
Декілька підгруп презентують свої виступи з даної теми, іншим пропонують розгадати ребуси (готуються заздалегідь вдома) .
VІ. Підводиться підсумок.
Капітани підгруп підраховують кількість балів отриманих їх групою, та враховуючи внесок кожного учасника підгрупи виставляють їм бали.
VІІ. Домашнє завдання.
Викладач фізики: Білоцерковець О.Р.