Узагальнюючий урок по темі «Закон Джоуля –Ленца»

Про матеріал
Узагальнюючий урок по темі «Закон Джоуля –Ленца» Мета: Навчальна: сформувати вміння застосовувати формули для розрахунку кількості теплоти, що виділяється провідником при проходженні по ньому електричного струму для розв’язування задач. Розвивальна: організація активної розумової діяльності учнів; розвиток умінь перенесення опорних знань учнів в нову ситуацію; вчити отримувати користь з освітнього досвіду; формувати пізнавальний інтерес до предмету фізика. Виховна: Виховувати особистісні якості: активність, самостійність, акуратність в роботі; формувати навички самоконтролю і самооцінки.
Перегляд файлу

Урок____

Тема : Узагальнюючий урок по темі «Закон Джоуля –Ленца»

Мета:

Навчальна: сформувати вміння застосовувати формули для розрахунку кількості теплоти, що виділяється провідником при проходженні по ньому електричного струму для розв’язування задач.

Розвивальна: організація активної розумової діяльності учнів; розвиток умінь перенесення опорних знань учнів в нову ситуацію; вчити отримувати користь з освітнього досвіду; формувати пізнавальний інтерес до предмету фізика.

Виховна: Виховувати особистісні якості: активність, самостійність, акуратність в роботі; формувати навички самоконтролю і самооцінки.

Обладнання: комп’ютер з презентацією до уроку, мультимедійний проектор, картки із завданнями, листки для смайликів, дошка.

Тип уроку. Засвоєння набутих знань.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. (3хв)
  2. Актуалізація опорних знань. (5хв)
  3. Робота з картками (7 хв)
  4. Перевірка домашнього завдання. (8 хв)
  5. Розвязування задач та вправ по темі. (10+10 хв)
  6.  Домашнє завдання. (2 хв)

 

  1. Добрий день діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості, тому будь-даска поверніться і привітайтеся. Сідайте.

Тема сьогоднішнього уроку..

Метою урока є ..

Запишіть у зошити п’ятнадцяте грудня класна робота, тема уроку…

Думаю ви погодитесь з такими словами автора Адже фізика є: фундаментальною природничою наукою.

: (Слайд)

  • Фізика – яка ж тут велич слова!
  • Фізика – для нас не просто звук
  • Фізика – основа і опора
  • Всих без вийнятку наук!

 

Оскільки ми з вами продовжуємо вивчаємо електричний струм, то послухайте такий актуальний і повчальний вірш.

  • Електричний струм,
  • мов казка – користуйтеся будь-ласка:
  • Раз – ввімкнули світло в домі,
  •  Два – і дзвоник в телефоні,
  •  Три – комп’ютер завурчав,
  • Наче хтось начаклував…  
  • Електричний струм – як диво,
  • Лиш поводьтесь бережливо!
  • Бо доцільніше, до речі,

Запобігти небезпеці

 

На кожному столі знаходиться Ваші картки контролю знань. Підпишіть їх зараз. В ході уроку ви будете записувати в них отримані бали за правильні відповіді, на підставі яких  в кінці уроку отримуєте оцінки.

А тепер давайте разом трішки пригадаємо основні поняття, формули та закони, без яких нам ніяк не обійтись вивчаючи цю тему. Собі в картках відмічайте за кожну правильну відповідь (1 б)

Продовжити фрази:

1. Одиниця електричного опору ... (1 Ом)

2. Формула закону Ома для ділянки кола ... (I = U / R)

3. Потужність дорівнює відношенню роботи до ... (часу)

4. Різнойменні заряди ... (притягуються)

5. Якого знаку має заряд нейтрона? …(нейтральний)

6. Чому дорівнює загальний опір для двох послідовно з’єднаних провідників? (R=R+R)

7. Вольтметр включається в коло ... (паралельно)

8. Формула роботи електричного струму ... (A = IUt)

9 Закон що описує залежність між силою струму, напругою й опором? (Закон Ома)

10. Силу струму вимірюють ... (амперметром)

11. Амперметр включається в коло... (послідовно)

12. Одиниця сили струму ... (ампер)

13. Як називається зєднання провідників, за якого всі елементи кола підключають один за одним? (послідовне)

14. Однойменні заряди ... (відштовхуються)

15. Потужність електричного струму вимірюється ... (у ВАТ)

16. Яка фізична величина однакова для всіх провідників, з’єднаних послідовно? (сила струму)

17. Електричним струмом називається ... (впорядкований рух заряджених частинок)

18. Електрична напруга вимірюється ... (в Вольтах)

19. Діелектрики – це речовини, що …( не проводять струм)

20.Провідники – це речовини, що …( є гарними  провідниками струму)

 

А зараз робота з картками (1 учень до дошки інші за партою )

Завдання 1. Заповніть пропуски у формулах (0,5б)

I=                U=            I=          A=UIt          Q= I2Rt      R=ρ

Завдання 2.Домашня задача від учнів

 

 

Завдання 3. ( учні виконують у зошитах, 2 учні біля дошки)  Установити відповідності між фізичною величиною, її позначенням та одиницею вимірювання. (0,5б)

Сила струму

U

Ом

Опір

I

В

Напруга

R

A

Робота

ρ

Вт

Кількість теплоти

A

Дж

Питомий опір

P

Ом*м

Заряд

q

Дж

Потужність

Q

Кл

 

правильно

Сила струму

I

A

Опір

R

Ом

Напруга

U

В

Робота

A

Дж

Кількість теплоти

Q

Дж

Питомий опір

Ом*м

Заряд

q

Кл

Потужність

P

Вт

 

Завдання 4. Переведіть в основні одиниці фізичні величини. (0,5б)

20кОм=   20*103Ом =    2*10(4)                  

400мА=     400*10-3А =   4*10(-1)                 

12кДж=     12*103 Дж  =   1,2*10(4)                

500мкКл= 500*10-6  Кл= 5*10(-4)

5,5МВт= 5,5*106 Вт

0,22кВ= 0,22*103Ом= 2,2 10(2)

 

Задача 2.  "Скільки коштує блискавка?"

Сила струму в "середній" лінійній блискавці дорівнює 10000 А, а напруга 10000000 В. Тривалість блискавки 0,001 с. Так скільки ж "коштує" блискавка

Дано Рішення

I= 10000А                                  А = I U t

U= 10000000 В                          А = 10000000 Дж

t = 0,001 с

А-?

2) Тепер цю роботу треба перевести в кіловат години. До дошки виходить другий учень. Давайте запишемо, чому дорівнює 1 кВт год:

1 кВт ч = 1000Вт 3600с = 3600000 Дж.

А= Image555кВт ч = 27,7 кВт ч

Питання до класу: хто знає, скільки на сьогодні коштує 1 кВт год електроенергії?

Запишемо вартість 1 кВт год = 0,71 грн.

Вартість  1 блискави = 27,7 кВт ч * 0,71грн. =19,667 грн.

 

 Задача 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача. 3

  • Визначте довжину ніхромового дроту з площею поперечного перерізу 0,25 мм2, з якого виготовлений нагрівач електричного чайника. Чайник живиться від мережі напругою 220В і нагріває 1,5 літра води від 25 до 100 С за 10 хвилин. ККД чайника – 50 %.

                                            Розвязання із Закону Джоуля –Ленца :

Qзаг= I2Rt= U2t\R

R=t

R=

t =

l =   пригадаємо ф-лу корисної кільк тепл. Пр

Qкор  =cвод mвод Δ T

Qкор   =Cвод ρвод  V (T2-T1)

ККД нагрівника    η=

Qзаг    ==

L= =7 m

 

Рефлексія. Ми сьогодні добре з вами попрацювали, як ви гадаєте ми досягли мети уроку? Що вам сподобалось на уроці? 

 

Запишіть домашнє завдання пар 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загадки про електрику.

По проводці я біжу,

Без проводки я стою.

 Де мене немає,

Там світло не палає. (Електрика)

 

*** Як ніч прийде в оселю Не свічечка горить А сонечко веселе палає на стіні. На радість всій малечі Його під кожен дах Стовпів могутні плечі Приносить на дротах (Електрика)

 

*** Дає електрику країні Ця чарівниця – станція. І здогадатись ви повинні Що це — ……. (електростанція)

 

 Стоїть рогач у полі, Високий, як тополя. Він з’єднаний нитками З такими ж рогачами. Як нитка обірветься, То світло не ввімкнеться. (Лінії електропередач)

 

*** Нам він завжди помічник, Кожен так до нього звик, Що дасть відповідь без дум – Звісно, це … ( Електрострум.)

 

*** Так, він – суровий контролер Зі стінки завжди дивиться. Та тільки світло запали, Він все собі фіксує, І скільки світла витрачав, Тобі він порахує. ( Лічильник.)

 

*** Усім несе і світло, і тепло, Щедрішого у світі і немає. В далеких селах та містах Спішить в оселі по дротах. ( Електричний струм.)

 

*** Що без ніг біжить, без вогню горить? ( Електричний струм.) Загадки про електроприлади Вітя вірші прочитав, Я з Сергійком заспівав. Слово в слово, тон у тон Повторив..(магнітофон).

 

 *** Є у нас в квартирі робот, Має він великий хобот . Любить робот чистоту І гуде, як лайнер «Ту-у-у» (Пилосос)

 

 *** В нашій кухні кілька літ Він воркоче, наче кіт, І ховає справжню зиму За надійними дверима. (Холодильник).

 

 *** Гладить все, чого торкається, а торкнеш – кусається. (Праска) *** То назад, то вперед, Ходить – бродить пароплав, Як зупиниш – горе , Зробить дірку в морі. ( Праска.)

 

*** Живе там всесвіт день і ніч, Насправді то – звичайна річ. (Телевізор). *** Оце так будинок — одне вікно: щодня у вікні кіно. (Телевізор) Я чудовий черевань, Всіх охоче пригощаю, То як риба я мовчу, А то пісню заспіваю, Коли мене в мережу вмикають. ( Електросамовар.)

 

*** У череві – лазня, У носі – решето, одна рука Й та на спині. ( Електрочайник.) Загадки про лампочку Висить гість та ніч їсть. ( Електрична лампочка.)

 

*** Золота бджілка ввечері в дім улітає, всю оселю освітлює. ( Лампочка.)

 

*** І не сонце, і не місяць, а світить ясно, як у день. ( Електрична лампочка)

 

*** Схожа груша ця на сонце Має вуса й шапочку. Здогадались, діти, що це? Електрична …( Лампочка.) Якщо ви знаєте цікаві загадки про електрику лишайте їх в комент

 

Задача 57.5. Напруга на електричному нагрівачі з опором 20 Ом дорівнює 200 В. За допомогою цього нагрівача воду масою 1 кг нагріли від 20 С до 100 С за 200 с. Визначте коефіцієнт корисної дії (ККД) цієї нагрівальної установки. Питома теплоємність води дорівнює 4200 Дж/(кгК). Відповідь запишіть у відсотках.

 

Відображається "Фізика 8 Урок 57 Задача К.57.5.png"

 

 

docx
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
2557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку