Узагальнюючий урок "Сили в природі"

Про матеріал
Урок з фізики з теми «Сили в механіці» проводиться, як узагальнюючий урок, який показує актуальність застосування набутих математичних знань на уроках фізики. А також взаємозв’язок фізики з іншими науками та галузями.На уроці використовуються інформаційно – комунікаційні технології, робота в малих групах. Метою уроку є зацікавлення учнів до вивчення даної теми, використовуючи фізичні явища і закони, факти із життя людини та тварин та іншу цікаву інформацію.
Перегляд файлу

Узагальнюючий урок з теми:

«Сили в механіці»

7 клас

 

 Мета:  узагальнити й систематизувати  знання учнів з теми: «Сили в 

            механіці», показати міжпредметні звязки фізики з  

            математикою, народознавством, образотворчим мистецтвом;

            розвивати швидкість і логіку розумового мислення учнів,

            творчі здібності, колективізм та відповідальність при роботі

            в групах;

            виховувати культуру мовлення, інтерес до фізики.

 

Тип уроку: перевірки та корекції знань учнів

Обладнання до уроку:  картки із завданням до 2 і 3 етапів уроку, 

                                         роздатковий матеріал ( позначення фізичних величин   

                                         і одиниць вимірювання) творчі роботи учнів,

                                         динамометри, важки, дерев`яні бруски, годинник, 

                                         комп’ютерна презентація уроку, творчі роботи учнів

Епіграф

                Я чую, бачу й обговорюю, я набуваю      

                                                         знань і навичок

                Я передаю знання іншим, я стаю               

                                                                      майстром

    

 

Проведення уроку

  1. Організаційний момент.  2хв.

Учні об’єднуються у чотири групи. Оголошується тема, мета уроку та етапи його проведення.

Вимоги:

  • відповідь починати зі слів «на мою думку», «ми так

вирішили»;

  • бути активними і ввічливими, не перебивати один одного;
  • інші учні одержують оцінки за рішенням незалежних   

     консультантів (присутні вчителі)

  1. Актуалізація опорних знань. 8 хв.

Вчитель: Сьогодні до нас на урок завітала королева Сила із своїми доньками Силою Тертя, Силою Тяжіння, Силою Пружності. Давайте їх послухаємо.

 

Сила: Дорогі учні я завітала до вас, щоб ви допомогли помирити моїх доньок, уже півроку вони сваряться бо неможуть визначити яка із них найголовніша і тому немає ладу в нашому королівстві.

 

Сила Тертя: Що не кажіть я сама головна сила. Завдяки мені ви можете ходити, сидіти, працювати і не боятися, що книги і зошити впадуть на підлогу, що стіл буде ковзати, поки не упреться об стінку, а ручка вислизне із пальців. Без мене тарілки, ложки та чашки блискавично злітали б зі столу. А цвяхи вискакували б зі стін, жодної річі не можна б було утримувати в руках, ніякий вихор ніколи б не припинявся, а звук не замовкав би, а лунав нескінченою луною, неослабно відбиваючись, наприклад, від стінок кімнати. Земля представляла би кулю без нерівностей, подібно рідині.

 

Сила Тяжіння: Що ти кажеш, сестричко, я сама головна сила, бо я виникаю внаслідок притягання до Землі. Я існую одвічно. Я хоч проста але й одночасно велична. Щоб не підкинув завжди упаде. Сам Ісаак Ньютон про мене казав. Завдяки мені Земля не зіб`ється поміж планет у космічному просторі. Це лише завдяки мені в природі все збалансовано.

 

Сила Пружності: Тож мені, ще скажите, що головні, всім потрібні, я і лише я сама необхідна. Як би не я все б було настільки крихким, що б нідочого не доторкнутися рукою. І в класі не було б цілої парти, та то там парти, ви тільки уявіть, що було б з будинками. А одежа при незначному дотику розірвалася б на шматки. І взагалі всім силам, що приводять до деформації протидію я. Я сама пружня, пластична, міцна.

 

Всі сили разом: Я, Я, Я сама необхідна.

 

Сила: Та годі вже вам. Ось бачите діти, що робиться в нашому королівстві. Вам необхідно втрутитись і владнати суперечку між моїми доньками. Я роздам вам речі, а ви повинні роз’яснити їм, що скрізь – в дорозі, в небі, вдома – діють всі три сили: пружності, тяжіння і тертя.

Команди одержують такі речі: м`яч, книгу, гучку, гумку.

Всі Силі займають місця у групах і відповідно кожна група має назву: Сила, Сила Тертя, Сила Пружності, Сила Тяжіння.

 

 Учитель: Приступаємо до 1 конкурсу «Владнай суперечку». На прикладі речі, що одержала кожна із команд, треба довести існування трьох сил (приклади речей: олівець, гумка, крейда, нитка та інші).

На обговорення відводиться 3 хв.

 

2 конкурс «Експериментатор»

Кожна команда одержує картки із завданням і обладнання.

На підготовку відводиться 5 хв.

№1

За допомогою динамометра визначити масу важків.

 

№2

Маючи тіла  невідоиої маси, визначити силу тяжіння та вагу цих тіл.

 

№3

За допомогою динамометра визначити силу тяжіння, силу пружності та вагу тіла.

 

№4

За допомогою динамометра визначити силу тертя ковзання бруска по парті. Як залежить сила тертя від ваги тіла, що ковзає?

 

3 конкурс «Знайди рівнодійну»

Кожна команда одержує картки із завданням. На підготовку –5 хв.

Завдання. Знайти всі рівнодійні сил, що діють на тіло вдовж однієї прямої.

№1

1Н, 3Н, 5Н.

№2

4Н, 5Н, 1Н.

№3

2Н, 3Н, 2Н.

№4

3Н, 1Н, 2Н.

 

4 конкурс «Розкрий фізичну суть»

Кожній команді було дано домашнє завдання, пов`язане з відшуканням приказок і прислів`їв про явища, що вивчалися на уроках, а також потрібно було замалювати дані явища. Кожна команда читає своє прислів”я і показує малюнок командам - суперницям. Учні повинні розкрити фізичний зміст. Малюнки додаються. Тривалість конкуру 5 хв.

 

5 конкурс «Знайди зайве»

 

Кожній команді роздаються позначення фізичний величин та одиниць їх вимірювання. Учні за 3 хв. повинні знайти одне зайве позначення. Наприклад:(F, m, t, g, кг, Н, с, см, Н/кг

 

6 конкурс «Теоретик»

Кожній команді задаються по 3 запитання. Тривалість – 9 хв.

Запитання

  1. Що свідчить про існування сили тяжіння ?
  2. Від чого залежить сила пружності ?
  3. Коли виникає невагомість ?
  4. Яка природа тертя ?
  5. Чому найбільші вантажі перевозять водним транспортом ?
  6. Чому краплі дощу мають витягнуту форму ?
  7. Чому випрямляється вигнута стальна лінійка ?
  8. Яка сила зумовлює припливи і відпливи у морях і океанах на Землі ?
  9. Навіщо гімнасти перед вправами на гімнастичних знаряддях натирають долоні рук подрібненною каніфоллю?

10.Чи можна “знищити” тертя, ідеально відшліфувавши по-

     верхні?

11.Де вага одного і тогож тіла більша: на екваторі чи на по-

   люсі?

12.Яка відмінність між вагою і силою тяжіння?

 

 

7 конкурс «Казка – неправда та в ній натяк»

 

   Учням пропонується за 2 хв. підрахувати кількість сил, що діють на ріпку в казці «Ріпка».

 

  1. Підсумок уроку.

  Незалежні консультанти виставляють бали учням інших команд. Учитель дякує учням за урок.

4. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи,

   повторити § 14 - 21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 клас

Вчитель фізики Щорської районної гімназії Грабовська Світлана Сергіївна

doc
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку