Узагальнюючий урок з геометрії для 7 - го класу по темі "Прямі на площині"

Про матеріал

Підсумковий урок по темі "Прямі на площині"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

13468572№ 20.360720720

Номер слайду 2

Урок геометрії у 7 класі. Вчитель: Яковенко О. М. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

Номер слайду 3

Мета уроку: Повторити теоретичний матеріал: означення та властивості суміжних кутів, вертикальних кутів, перпендикулярних прямих; означення, властивості та ознаки паралельних прямих, а також навчитися творчо використовувати дані знання у нестандартних ситуаціях під час розв’язування задач.

Номер слайду 4

Узагальнення знань

Номер слайду 5

Подорож країною. Геометрія…

Номер слайду 6

Експрес - розминка: Які кути називають суміжними?Чи правильно, що: Якщо два кути суміжні, то їх сума дорівнює 1800;Якщо сума двох кутів дорівнює 1800, то вони суміжні?

Номер слайду 7

Кути в сумі складають 1800, але вони не суміжні.00

Номер слайду 8

Які кути називають вертикальними?Чи правильно, що: Якщо кути вертикальні, то вони рівні;Якщо кути рівні, то вони вертикальні?

Номер слайду 9

Кути рівні, але вони не вертикальні.00

Номер слайду 10

Які прямі називають паралельними?Які прямі називають перпендикулярними?Пряма а паралельна прямій b, а пряма b перпендикулярна до прямої с. Яке взаємне розміщення прямих а і с?

Номер слайду 11

a c

Номер слайду 12

Чи можна зробити висновок, щодо паралельності двох прямих, якщо відомо, що в результаті перетину цих прямих січною утворилися: Внутрішні односторонні кути, сума яких дорівнює 1600;Внутрішні різносторонні кути, сума яких дорівнює 1600;

Номер слайду 13

Внутрішні односторонні кути, сума яких дорівнює 1800;Внутрішні різносторонні кути, сума яких дорівнює 2380, один із них — 1190;Рівні відповідні кути;Внутрішні односторонні кути рівні й дорівнюють по 900?

Номер слайду 14

Удосконалення вмінь

Номер слайду 15

Вулиця Суміжних кутів. Вулиця Вертикальних кутів. Площа паралельних прямих. Проспект Перпендикулярних прямих

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Задача № 1. Логічна задача Троє учнів живуть у різних напрямках від школи, що знаходиться в точці А. Один з них живе точно на північ від школи, другий – точно на південь, а дорога третього утворює з прямою північ-південь кут 1200. Назвіть найменший кут, який утворює ця дорога з прямою північ-південь. Обґрунтуйте.

Номер слайду 18

6001200

Номер слайду 19

Задача № 2. Кути DОС і КОС — суміжні, промінь ОА — бісектриса кута DОС. Кут КОС на 330 менший за кут АОС. Знайти кути DОС і КОС.

Номер слайду 20

ххх-33

Номер слайду 21

Задача № 3. За готовим рисунком: О304040 АВDК00000

Номер слайду 22

Задача № 3. За готовим рисунком:

Номер слайду 23

Аукціон.

Номер слайду 24

Задача № 4. Лот № 1. Продаються прямі a і b, с — січні. Хто зможе довести, що прямі a і b паралельні, тому дістанеться цей лот та висока оцінка.

Номер слайду 25

37000

Номер слайду 26

Задача № 5. Продається Лот № 2. 14001400400

Номер слайду 27

Робота в парах. Підведення підсумків.

Номер слайду 28

АБВГД1234 Завдання на встановлення відповідності. 4.1.3.4.2. На кожному із чотирьох рисунків потрібно знайти невідомий кут х та встановити відповідність із запропонованими варіантами відповіді (А – Д). А. 300 Б. 800 В. 1000 Г. 900 Д. 600. Числове значення кута х:{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}АБВД ГД Д1234

Номер слайду 29

{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}АБВГД1×2×3×4×Правильні відповіді

Номер слайду 30

Завдання додому. Повторити § 4 – 9. ст. 71 Тестові завдання № 1(1,2), № 2 (1,3).

Номер слайду 31

Дякую за урок!

Перегляд файлу

Тема:  Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми;

закріпити вміння застосовувати отримані знання під час  розвязування задач;

розвивати   логічне  мислення, комунікативні навички;

виховувати наполегливість у досягненні мети, самостійність,  інтерес до математики.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Обладнання: набір креслярських інструментів, проектор, презентація, тести по темі: «Взаємне розміщення прямих на площині», складені у програмі TEST W2, роздатковий матеріал.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учитель:

Доброго дня, діти. Сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайтесь і до них, будь-ласка. Всі присутні? Сідайте.

Сьогодні у нас з вами останній урок перед контрольною роботою по темі: «Взаємне розміщення прямих на площині».

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Для початку приступимо до перевірки домашнього завдання . Додому вам було два номери: № 20 та № 17 (3) з параграфа 9. Запитання до домашнього завдання є? Перевіримо детально № 20. Хто бажає на оцінку пояснити хід розв’язання даної задачі?


№ 20.

Розв’язання:

Оскільки прямі паралельні, то α = 360 (внутрішні різносторонні кути рівні при паралельних прямих).

              (внутрішні різносторонні кути рівні при паралельних прямих).

β = 1800 – 720 – 360 =720

D:\Дидактичні матеріали\Вчитель року 2015 рік\7.jpg

Відповідь: α = 360, β = 720, 

 

 

 


За допомогою тестів на комп’ютері перевіримо, як ти знаєш теоретичний матеріал.(слайд № 1)

У № 17 (3) яку відповідь ви отримали? (Всі кути по 900)

ІІІ. Формулювання теми та мети уроку. (слайд № 2 – 3)

Діти. Відкрийте, будь-ліска зошити, запишіть сьогоднішнє число: 25 листопада. Класна робота, та тему нашого уроку: «Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу».

Мета нашого уроку: повторити теоретичний матеріал: означення та властивості суміжних кутів, вертикальних кутів, перпендикулярних прямих. Означення, властивості та ознаки паралельних прямих, а також навчитися творчо використовувати дані знання у нестандартних ситуаціях під час розв’язування задач.

ІV. Узагальнення  знань.

Учитель:

Діти! Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож країною Геометрія, по Планіметричній області, де відвідаємо місто Прямих. Як відомо, будь-яка подорож потребує від мандрівників певної підготовленості та загартувань. Тож впевнимося, що до подорожі ви готові, а для цього проведемо експрес - розминку: (слайд № 6 – 14)

  1. Які кути називають суміжними?
  2. Чи правильно, що:
    1. Якщо два кути суміжні, то їх сума дорівнює 1800; (так)
    2. Якщо сума двох кутів дорівнює 1800, то вони суміжні? (ні)
  3. Які кути називають вертикальними?
  4. Чи правильно, що:
    1. Якщо кути вертикальні, то вони рівні; (так)
    2. Якщо кути рівні, то вони вертикальні? (ні)
  5. Які прямі називають паралельними?
  6. Які прямі називають перпендикулярними?
  7. Пряма а паралельна прямій b, а пряма b перпендикулярна до прямої с. Яке взаємне розміщення прямих а і с? (перпендикулярні)
  8. Чи можна зробити висновок, щодо паралельності двох прямих, якщо відомо, що в результаті перетину цих прямих січною утворилися:
    1. Внутрішні односторонні кути, сума яких дорівнює 1600; (ні)
    2. Внутрішні різносторонні кути, сума яких дорівнює 1600; (ні)
    3. Внутрішні односторонні кути, сума яких дорівнює 1800; (так)
    4. Внутрішні різносторонні кути, сума яких дорівнює 2380, один із них — 1190; (так)
    5. Рівні відповідні кути; (так)
    6. Внутрішні односторонні кути рівні й дорівнюють по 900? (так)

V. Удосконалення вмінь.

Учитель:

Бачу, що ви готові до мандрівки. Молодці!

Дане місто нічим не відрізняється від інших міст. Як і інші міста, воно має вулиці, проспекти, площі. Їхні назви сховані за даними геометричними об’єктами: (слайд №16). Тож давайте їх назвемо і складемо маршрут даної подорожі.

                                  

 

 

                                      

 

 

 

Саме цим маршрутом і продовжимо нашу подорож.

Доречі, мешканці міста, діти, дуже схожі на Вас. Вони, як і ви, не уявляють свого життя без комп’ютера і тому, ті учні, які будуть розв’язувати задачі біля дошки, повинні будуть пройти тест з даної теми, складений у програмі TEST W2,яка перевірить рівень ваших знань теоретичного матеріалу.

 

Повісити назву вулиці.

(Разом з учнем)

 

Отож, продовжимо.  Дорогою по вулиці «Суміжних кутів» нам зустрілися перехожі — мешканці міста Прямих, які захотіли дізнатися, що ми знаємо про їхнє місто, і запропонували такі завдання. Але спочатку давайте ще раз пригадаємо:

  • Які кути ми називаємо суміжними?
  • Яку властивість мають суміжні кути?

Задача № 1. Логічна задача ( слайд № 17)

Троє учнів живуть у різних напрямках від школи, що знаходиться в точці А. Один з них живе точно на північ від школи, другий – точно на південь, а дорога третього утворює з прямою північ-південь кут 1200. Назвіть найменший кут, який утворює ця дорога з прямою північ-південь. Обґрунтуйте.

Спробуйте намалювати малюнок до задачі спочатку самостійно, без моєї підказки.

Розв’язання:

Діти проведемо запис розв’язання даної задачі за скороченим варіантом.

суміжні, тоді                                                            

 Отже, найменший кут, який утворює ця дорога з прямою північ-південь 600.

Відповідь: 600.

Учень, який розв’язав задачу, працює за комп’ютером.

Задача № 2.  (слайд № 19)

Кути DОС і КОС — суміжні, промінь ОА — бісектриса кута DОС. Кут КОС на 330 менший за кут АОС. Знайти кути DОС і КОС.

Діти, давайте проаналізуємо умову даної задачі:

  • Що нам дано? Що потрібно знайти?
  • Якщо кути DОС і КОС — суміжні, то яка буде градусна міра кута DОК?
  • Давайте пригадаємо, який промінь називається бісектрисою?
  • Малюємо малюнок. Дану задачу розв’яжемо з повним записом.

Розв’язання:                                                                                                 

Нехай

 

 

Отже,

Відповідь: 1420, 380.

Учень, який розв’язав задачу, працює за комп’ютером.

Учитель:

 «Далі рухайтесь в напрямі прямої DK. Вона виведе вас на вулицю вертикальних кутів» - зазначили жителі міста. Отже, ми з вами мандруємо вулицею вертикальних кутів.

Повісити назву вулиці.

(Разом з учнем)

Потрібно ще раз пригадати:

  • Означення вертикальних кутів.
  • Властивість вертикальних кутів.

 По дорозі нам трапляється дороговказ із задачею, правильна відповідь до якої вкаже нам на проспект перпендикулярних прямих:

Задача № 3. За готовим рисунком: (слайд № 20).   Розв’язання даної задачі теж проведемо за скороченим варіантом.

                                                                                                        

 

Відповідь: 400

Учень, який розв’язав задачу, працює за комп’ютером.

    Молодці! Із цим завданням всі успішно впоралися. Тепер нам відомо, як потрапити на проспект перпендикулярних прямих. 

Повісити назву вулиці.

(Разом з учнем)

  • Нагадайте мені будь-ласка ще раз означення перпендикулярних прямих.

Як вчасно ми сюди потрапили. Саме зараз в кінотеатрі, який знаходиться на проспекті Перпендикулярних прямих транслюють фільм про почесного жителя міста Прямих – давньогрецького, математика, фізика, батька геометрії    Евкліда.

Перегляд відеоролика.

     Трішки перепочили в кінотеатрі, набралися сил і знову готові до мандрівки. Ми з вами прямуємо до площі паралельних прямих.

Повісити назву вулиці.

(Разом з учнем)

На головній площі міста Прямих жителі сьогодні проводять аукціон. Нам з вами випадає честь прийняти участь в даному заході, та придбати кілька задач.

Задача № 4.        (слайд № 23)

  Лот № 1.     

 Продаються прямі a і b, с січні. Хто зможе довести, що прямі a і b паралельні, тому дістанеться цей лот та висока оцінка.     

Учень, який розв’язав задачу, працює за комп’ютером.

Задача № 5. (Слайд № 25)

Продається Лот № 2. Знайдіть кути х та y.

 

Учень, який розв’язав задачу, працює за комп’ютером.

VI.  Підведення підсумків. (Слайд № 26 – 28)

Учитель:

Ну от і все, на цьому наша подорож добігає кінця. Чи вдалою вона для вас була? Оцініть свої знання, подумайте, що вдалося добре, а на що слід звернути увагу, над чим ще попрацювати.

Збираючись назад, у зворотну путь, перевірте, чи ви нічого не забули?   Проконтролюйте одне одного, попрацюйте в парах:

Завдання на встановлення відповідності.

Учні діляться на пари. Кожна пара отримує завдання на встановлення відповідності. На кожному із чотирьох рисунків потрібно знайти невідомий кут х та встановити відповідність із запропонованими варіантами відповіді (А – Д).



  1.     

4.


Числове значення кута х:

 

  1. 300
  2. 800 
  3. 1000
  4. 900
  5. 600.

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

×

 

 

2

×

 

 

 

 

3

 

 

 

 

×

4

 

 

 

×

 

 

 

 


І пара, яка впоралася із завдання – тести за комп’ютером.

Учитель:

Діти! Сьогодні на уроці ми з вами ще раз повторили означення та властивість суміжних та вертикальних кутів. Означення перпендикулярних прямих. Означення, ознаки та властивості паралельних прямих.

VІI. Домашнє завдання. (Слайд №  29)

Повторити § 4 – 9. ст. 71 Тестові завдання № 1(1,2), № 2 (1,3).

Мені було приємно з вами працювати. Дякую за урок! Бажаю вам всього найкращого, ну і звичайно, успішно написати контрольну роботу.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Константинова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
2 січня 2018
Переглядів
5166
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку