"В пошуках чарівної квітки"

Про матеріал
Конспект заняття з сенсорного розвитку дітей раннього віку. Розгляд ілюстрацій про ліс; дидактична гра «Посади квітку» «Добери пелюстки до серединки»; розучування фізкультхвилинки; спостереження за квітами в куточку природи; індивідуальна робота з дітьми по застібанню та розстібанню ґудзиків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з

сенсорного розвитку дітей раннього віку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг 

  2022р.

Програмовий зміст:

Навчальні завдання: вправляти дітей в групуванні по формі та величині: круг, квадрат; закріпити вміння дітей чергувати предмети за кольором: червоний, жовтий, закріпити поняття вгорі – внизу та високий-низький;

Розвивальні завдання: розвивати у дітей дрібну моторику пальців рук;

Виховні завдання: виховувати активність, самостійність, бажання допомогти.
           Демонстраційний матеріал: іграшки: зайчик, чарівна квітка; ялинки; будинок зайчика, стіл; чарівне коло для подорожі, блоки Дьєниша різної форми (круглі, квадратні); квіти в горщику.

Роздатковий матеріал: площинні круги, квадрати та прищіпки з геометричними фігурами; смужки з квітами та квіти червоного та жовтого кольорів.

Попередня робота вихователя та дітей: розгляд ілюстрацій про ліс; дидактична гра «Посади квітку» «Добери пелюстки до серединки»;

розучування фізкультхвилинки; спостереження за квітами в куточку природи; індивідуальна робота з дітьми по застібанню та розстібанню ґудзиків.

 

Хід заняття:

 

(Група оформлена у вигляді казкового лісу.)

 

           I.Вступна частина

 

«Привітання»

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, ранок!»

 

Вихователь. Діти, а ви знаєте, що ранковий ліс завжди нагадує казку. Усе в ньому чарівне, незвичайне. Під кожним кущиком на вас чекає несподіванка, на кожній галявинці - диво. Не вірите? Тоді швидше беріться за чарівне коло та вирушаємо в подорож до лісу.

 

 (Попередньо підготовлений ліс; ялинка під якою сидить зайчик.)

 

II. Основна частина

 

Вихователь. Ось ми з вами  і в казковому лісі.

Вихователь. Ой, хто це тут сидить біля ялиноньки та плаче? Хто це, діти?

Діти. Зайчик.

Вихователь. Так, це зайчик . Давайте, запитаємо, що у нього трапилося?

(Вихователь у ролі зайчика): «Сьогодні у ведмедика день народження і я хотів подарувати йому чарівну квіточку і так поспішав на свято, що її загубив.

Вихователь. Не сумуй , зайчику, ми разом з дітками  допоможемо тобі знайти чарівну квіточку. Так діти?

Діти. Так, допоможемо.

 Вихователь. Зайчику, щоб знайти чарівну квіточку, потрібно показати шлях по якому ти йшов. Ти згоден нам показати?

Зайчик. Так. Шлях наш буде нелегкий, бо ліс тут чарівний і на кожному кроці трапляються різні труднощі .

Вихователь. Нічого, ми з малятами труднощів не боїмося і все здолаємо.

Діти, беріться за чарівне коло та вирушаємо разом із зайчиком в дорогу.

 

По чарівній доріжці сміливо підемо
І щось незвичайне в дорозі знайдемо.

 

(Діти по доріжці приходять на галявину, а там розкидані штучні квіти: серединки круги та квадрати та їх пелюсточки окремо.)

 

Вихователь. Цікава галявинка з квітами! Якісь вони дивні - серединки без пелюсточок.

(Вихователь промовляє дітям вірш)

 

 

Виросли в саду квітки,

Розпустили пелюстки,

Вітерець їх розгойдав

Пелюстки всі позривав.

 

Вихователь. Щоб вони стали гарними, давайте їх прикрасимо пелюстками відповідної форми (відповідно до форми серединки.)

 

Дидактична вправа «Добери до серединки пелюсточку»

 

(Вихователь звертає увагу дітей на геометричні фігури, довільно перемішані на «галявинці».)

 

Вихователь. Діти, подивіться це геометричні фігури, вони різні. Ось це круг, а це квадрат. Щоб знайти правильні пелюсточки для круга потрібно взяти прищіпки з кружечками, а для квадрата - прищіпки з квадратиками.

Вихователь. Діти, візьміть кожен собі геометричну фігуру та прищипніть відповідну прищіпку.

  • Даринка, знайди собі прищіпку таку саму, як у тебе фігура. Молодець.

Вихователь.  Тепер добери всі інші пелюсточки - прищіпки.

  • Андрійко, а яку фігуру ти обрав?(Ось таку.)
  • Які пелюсточки - прищіпки ти вибереш?(Такі самі.)

 

Вихователь. Молодці, діти, впоралися із завданням.

Вихователь. Чудово! Дивіться, дітки тепер у нас усі квіточки гарненькі.

Вихователь. Ну, що , зайчику чи є серед цих квітів твоя чарівна квітка?

Зайчик. Ні немає.

Вихователь. Нічого, не сумуй, зайчику, ми обов’язково її знайдемо.

Тоді, діти, беріться за наше чарівне коло та вирушаємо далі в дорогу.

 

По чарівній доріжці сміливо підемо
І щось незвичайне в дорозі знайдемо.

 

(Діти по доріжці приходять на галявину,а там на клумбах розкидані квіти.)

 

Вихователь. Знову діються якісь дива. Діти, мабуть вітерець гуляв по лісу та розкидав на клумбах квіти. Давайте, малята, допоможемо їх зібрати, може тоді вони нам щось розкажуть про чарівну квіточку.

 

Дидактична вправа «Посади квітку»

 

(Вихователь пропонує дітям сісти на галявинці та розкласти квіти чергуючи за кольором: червоний, жовтий.)

 

Вихователь. Малята, давайте зберемо всі квіточки та допоможемо їм повернутися на свої клумби.

 

(Діти разом з дітьми збирають розсипані квіти.)   

 

Вихователь. Діти, подивіться ось у мене є смужечка - це така «клумба», на якій ростуть квіти. На моїй клумбі ростуть червоні та жовті квіти. Ось ця квіточка червона, а ця жовта квітка. Подивіться, як необхідно викласти квіточки чергуючи їх за кольором.

-     Даринко, знайди мені червону квіточку.

-    Якого кольору квіточка?(Червоного.)

(Дитина обирає, вихователь викладає квіточку на клумбу.)

  • Данилко, яку квіточку візьмемо зараз?(Жовту.)

(Вихователь викладає жовту квіточку.)

  • Сашо, назви по черзі квіточки на смужечці «клумбі». (Червона, жовта, червона, жовта.)

Вихователь. Ось одній клумбі ми з вами і допомогли. Тепер кожен із вас допоможе своїй клумбочці.

 

(Діти індивідуально добирають квіти, чергуючи їх за кольором.)

 

Ускладнення: самостійно продовжити ряд.

 

Вихователь. Ну, що , зайчику чи є серед цих квітів твоя чарівна квітка?

Зайчик. Квітки чарівної  немає і серед цих квітів.

Вихователь.  Зайчику, ми підемо далі її  шукати, тільки трішки відпочиньмо.


Фізкультхвилинка «Квітка»

 

(Діти виконують рухи відповідно до тексту вірша.)

 

Навесні в гайок піду,

(Діти йдуть зграйкою за вихователем.)

Першу квіточку знайду.

(Зупиняються і нахиляються.)

Біля квіточки помрію,

(Присідають.)

Разом з нею порадію,

(Беруться руками за обличчя і хитають головами.)

І вона всміхнеться

(Усміхаються, простягають руки вперед.)

До мого сердечка.

(Кладуть руки на груди.)

 

Вихователь. Ось ми і відпочили. Тепер , малята, чіпляйтеся дружненько та вирушаємо швиденько.

 

Разом ми ідемо дружно і не відстаємо

На галявину прийшли, скільки квітів ми знайшли?

 

Дидактична вправа «Де квітка?»

 

(Вихователь звертає увагу дітей на квітник (стіл з квітами)

 

Вихователь. Подивіться, діти на квіти у квітнику?

Вихователь. Давайте спитаємо, чи не знають вони, де шукати чарівну квітку?

Квітка в горщику. Так, знаю. Але скажу тільки тоді де її шукати, коли відгадаєте, де ми розміщені.

Вихователь. Ну, що ж, спробуємо малята?

Діти. Так.

Вихователь: Квітко, чи впоралися дітки з твоїм завданням?

Квітка в горщику. Звичайно, ви впоралися із завданням.

  • Зайчик так поспішав на день народження до ведмедика, що забув її вдома.

Вихователь. Зайчику, якщо чарівна квітка у тебе вдома, то показуй нам дорогу. Малята, чіпляйтеся швиденько.

 

(Вихователь звертає увагу дітей на будиночок зайчика.)

 

Дидактична вправа: «Високий чи низький?»

 

(Вихователь звертає увагу дітей на будиночок та на зайчика)

Вихователь. Дітки будинок який, а який зайчик?

Вихователь. Ось ми і в гостях у зайчика. Де ж чарівна квіточка? Давайте пошукаємо її.

Вихователь. Який безлад зайчик залишив коли поспішав до ведмедика на день народження, дітки давайте наведемо лад, та складемо геометричні фігури за величиною.

 

 

 

 

Дидактична вправа з блоками Дьєнеша «Гра з двома обручами»

 

Вихователь. Які ви дітки молодці,  навели лад.

Вихователь. Діти, а що то видніє біля столу?

Діти: Чарівна квітка.

Вихователь. Ось і знайшлася, зайчику, твоя чарівна квіточка. Тепер ти можеш йти на день народження до свого друга ведмедика.

Зайчик. Дякую, малята за вашу допомогу у пошуках чарівної квітки. За це я хочу пригостити вас цукерками.

 

(Зайчик дає діткам цукерки у кошику та прощається.)

 

Діти. Дякуємо.

Діти. Зайчику, до побачення!

 

III. Заключна частина

  • Микита, кому ми сьогодні допомагали шукати чарівну квіточку? (Зайчику.)
  • Даринко, що ми робили з геометричними фігурами? (Добирали їм такої форми прищіпки.)
  • Аня, якого кольору ми добирали квіти на смужечках? (Червоного та жовтого кольору.)

 

Вихователь. Діти, вам сподобалася наша подорож? Я дуже задоволена кожним із вас. Ви були молодці, зробили багато добрих справ у лісі. А тепер нам час повертатися до садочка.

 

(Діти чіпляються за чарівне коло та вирушають до садочка.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1

 

Дидактична вправа «Добери до серединки пелюсточку»

 

Мета: вправляти дітей в групуванні предметів по формі : круг, квадрат; розвивати мислення; виховувати наполегливість.

 

 

 

 

 

Дидактична вправа «Посади квітку»

 

Мета: Навчити дітей чергувати предмети за кольором: червоний, жовтий; розвивати мислення, пам'ять; виховувати бажання діяти за вказівкою дорослих.

 

           Ускладнення: самостійно продовжити ряд.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток2

 

Дидактична вправа з блоками Дьєнеша «Гра з двома обручами»

Мета: закріпити вміння дітей вибирати предмети заданої форми (квадрат, круг) та розкладати їх за величиною (більші  в більший, менші  в менший).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2022
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку