В. Шекспір "Гамлет". Образ Гамлета

Про матеріал
Матеріал презентації дає можливість розширити, поглибити й узагальнити знання учнів про твір В. Шекспіра "Гамлет", сприяє розумінню образу головного героя як вічного образу світової літератури, розвиває в учнів бажання аналізувати одвічні проблеми людського буття й розуміння власної відповідальності за свої вчинки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

В. Шекспір «Гамлет». Образ Гамлета

Номер слайду 2

“Гамлет” є не тільки найбільш особистою, але такожнайбільш філософічною драмою Шекспіра. Герой трагедії — мислитель, а події трагедії спонукають його думку до розбирання найважніших, найтяжчих питань про ціль існування, про вартість життя, про природу етичних понять і соціального ладу. І. Франко

Номер слайду 3

Історичні джерела трагедії За часів Шекспіра в Англії була добре відома середньовічна легенда про принца Амлета, яку записав Саксон Граматик близько 1200 року. Як свідчить давній автор, володар Ютландії (острів Данії) був убитий своїм братом Фенгом, котрий потім одружився з його вдовою. Син убитого, молодий Амлет, вирішив помститися за батька. Щоб виграти час і не викликати підозри, Амлет прикинувся божевільним. У його промовах був прихований підтекст, але ніхто не розумів та й не прислухався до «божевільного». Друг Фенга вирішив перевірити, чи насправді Амлет божевільний, проте Амлет убиває його і, обдуривши всіх, одружується з донькою англійського короля і повертається до Ютландії. У фіналі він убиває Фенга і всіх придворних, які зрадили його і батька.

Номер слайду 4

Трагедія Вільяма Шекспіра «Гамлет» була написана у 1601 році. Сюжет заснований на легенді про правителя Данії, присвяченій історії помсти головного героя за смерть свого батька. Принц Амлет виступає справжнім героєм, він стає королем, досягши вищої справедливості.Історія про Амлета привертала увагу багатьох митців доби Відродження. Французький письменник Франсуа де Бельфоре переповів цю легенду у своїх «Трагічних повістях». А у 80-х роках XVI ст. на лондонській сцені була поставлена п'єса про Гамлета, написана, вірогідно, драматургом Томасом Кідом. Франсуа де Бельфоре. Томасом Кідо Томасом Кідом м Томас Кід

Номер слайду 5

Робота з теорії літератури. Трагедія — це драматичний твір, що втілює непримиренний конфлікт між героями та закінчується смертю одного або декількох героїв. Проблематика - сукупність проблем у творі називають проблематикою. Вічний образ – літературний образ, що має загальнолюдське значення і за глибиною художнього узагальнення виходить за межі конкретного літературного твору та доби, набуває символічного значення й кожною епохою сприймається по – своєму, зберігаючи водночас провідні риси першообразу (Прометей, Дон Кіхот, Гамлет, Ромео і Джульєтта та ін.)

Номер слайду 6

Ключові питання- Що є людина?- Чого варте її життя?- Що таке смерть?- Чи можна знищити зло?- Чи варто боротися за справедливість?- Змиритися з обставинами і скоритися долі?- Чи зможе помста відновити душевний спокій людині?

Номер слайду 7

Паспорт твору. Назва: "Гамлет"Автор: В. Шекспір. Літературний рід: драма. Жанр: філософська трагедія. Доба: епоха Відродження. Основа сюжету: легенда про ютландського (датського) принца Гамлета. Місце дії: Данія, Ельсінор. Головні герої (дійові особи): Клавдій (король Данії), Гамлет (син покійного й небіж нинішнього короля), Полоній (головний королівський радник), Гораціо (друг Гамлета), Лаерт (син Полонія), Гертруда (королева Данії, мати Гамлета), Офелія (донька Полонія), Привид батька Гамлета

Номер слайду 8

Герої твору. Клавдій. Офелія. Полоній. Гертруда. Розенкранц і Гільденстерн. Фортінбрас. Лаерт. Гораціо. Гамлет

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Бесіда на тему «Життя Гамлета до смерті батька»Які стосунки були в сім’ї до смерті батька ? - Чи кохав Гамлет і чи це почуття було взаємним? - Де навчався принц Гамлет? - Чи мав Гамлет друзів? - Як ви думаєте, що Гамлет більше цінував у людях: гроші й титули чи розум?  - Яке майбутнє на нього чекало? Проблемне запитання. На чому базується життя людини?

Номер слайду 11

Гамлет на початку твору. Студент Віттенберського університету;Знається на мистецтві;Захоплюється фехтуванням;Закоханий в Офелію;Вірить людям;Розумний, благородний, чесний;Ідеал- батько

Номер слайду 12

Гамлет після зустрічі з привидом. Сумний, заглиблений в себе;Розмірковує, мучиться;Вдає з себе божевільного;Розчаровується в Офелії, матері, друзях;Прагне помститися, але заперечує вбивство взагалі

Номер слайду 13

Зміна моральних цінностей Гамлета після смерті батькасім’ябатько помер, родина розпадаєтьсякохання. Мати зрадила батька, коханого чоловіка.(Кохання, яке бачив Гамлет між батьком і матір’ю, немає.) офеліяіграшка в чужих руках, не спроможна захистити свої почуття, стає знаряддям інтриг проти Гамлетадружба Розенкранца і Гільденстерна король Клавдій зробив наглядачами за Гамлетом за їхньою згодою; Лаерт в жадобі помсти вдається до підлості; Гораціо – єдиний другхристиянська моральсправедливістьде мораль? В кровозмішаному шлюбі?(Зраджує мати, друзі) Справедливості немає. «Все гнилизна в данській державі»

Номер слайду 14

Бути чи не бути? Зі смертю батька та зі зрадою матері для Гамлета наступив повний крах його життя, в якому він до цього жив. Як же йому виконати наказ батька – привида і не втратити гідності, не заплямувати совість, не знівечити душу? Що вибрав Гамлет? Що для нього означає бути?(Боротися із тим злом, що панувало, хоча він і розуміє, що може загинути у нерівній боротьбі)

Номер слайду 15

Шлях помсти. Хотів помститися Клавдію. Божевілля та трагічна загибель ОфеліїСмерть Розенкранца і Гільдестерна. Дуель з Лаертом, який не винен у шпигунстві свого батька. Були лише слухняними царедворцями. Вбив Полонія. Весь світ ниций, злочинний, розбещений. Вбивство окремих людей нічого не змінить. Гамлет винний у загибелі багатьох людей

Номер слайду 16

Обери позицію Боротися. Твір Шекспіра певною мірою трагедія помсти. Привид наказує Гамлету помститися, але не заплямувати себе і не чіпати матір. Треба викорінити те зло, яке існує в образі Клавдія. Змиритися. Помста не може бути справедливою, бо одне зло породжує інше. Найціннішим у світі вважається людина та її життя, і тому нікому не дозволено позбавляти її цього. Батько помер, розпадається родина

Номер слайду 17

Проблемні питання. Чому Гамлет одразу не виконує наказ привида помститися Клавдію? Чому він зволікає?Чим керується Гамлет у своїх вчинках : розумом чи серцем?Чому Гамлет знову повертається на батьківщину, наражаючи себе на небезпеку?Чому принц удавав із себе божевільного? Це маска чи необхідність?Хто, на вашу думку, переміг у конфлікті між принцом та королем Гамлет чи Клавдій?

Номер слайду 18

справедливість патріотизм чесністьнетерпимість до злагуманізм благородство терплячість освіченість. Метод «Мозковий штурм»Які якості Гамлета – переможця вам можуть знадобитись у житті?

Номер слайду 19

Метод «Мікрофон»Чи можна назвати образ Гамлета «вічним образом» ?Втіленням яких чеснот є Гамлет?Людину якої вдачі можна назвати Гамлетом? Чому трагедія «Гамлет» актуальна і в наш час?Чим трагедія виявилася близькою саме вам?Які висновки ви зробили для себе?

Номер слайду 20

Висновки Гамлет здобув моральну перемогу, тому що не змирився зі злом;не відмовився від боротьби, АЛЕне зміг виправдати«звихнутий час»ТРАГЕДІЯ розуміючи необхідність боротьби зі злом, ГЕРОЯ: духовно готовий до неї, Гамлет залишився самотнім і не знав, як здійснити своє призначення

Номер слайду 21

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бединська Людмила Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
9 жовтня
Переглядів
520
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку