8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

В скарбничку музичного керівника. "Музично-дидактичні ігри для дітей 6-го року життя"

Про матеріал
Застосування музично-дидактичних ігор на музичних заняттях дає змогу провести їх значно змістовно.В грі діти швидше засвоюють вимоги програми по розвитку співочих умінь і музично-ритмічних рухів, в області слухання музики. В доступній ігровій формі у дітей розвиваються музичні здібності.Музично-дидактичні ігри об'єднують в собі різне поєднання методів музичного виховання.Образна, ігрова форма, застосування різноманітних вправ дозволяють підтримуваим у дітей інтерес до діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.« Пісенька телефону»

 

Мета: розвивати вміння розрізняти та відтворювати звуки різної тривалості.

 

 Матеріали: ілюстрація «Кімната», іграшковий телефон, комплект карточок із зображеннями дзвіночків різної величини.

 

 Хід гри. Музичний керівник пояснює дітям, що телефон може дзвонити по - різному: коротко «дзінь»(показує картку із зображенням маленького дзвіночка) або протяжно « дзі – і –інь»(зображення картки великого дзвіночка). Музичний керівник виставляє в ряд усі картки із зображенням дзвіночків різної величини у довільному порядку. Пропонує дітям послухати, яку «пісеньку» телефон видзвонює зараз: вказує по порядку на кожну картку та співає, залежно від того, який дзвіночок зображений на картці, коротко або протяжно. Проспівавши «пісеньку» телефону, музичний керівник «знімає слухавку» і розмовляє. Потім змінює порядок карток і пропонує комусь з дітей озвучити нову «пісеньку» телефону.

 

 

 

 

 

2. «Телеконцерт»

 

 Мета: розвивати уміння розрізняти та відтворювати звуки різної висоти.

 

 Матеріал: ілюстрація « Будинок», паперова модель « Телевізор», комплект карток « Тварини – співаки».

 

 Хід гри.

Белый котенок иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей ... Музичний керівник пояснює дітям, що у музичній залі є телевізор, по якому відтепер можна дивитися телеконцерти. А співатимуть для дітей у телеконцертах знайомі тваринки з ферми. Музичний керівник пропонує дітям послухати, як співає перший співак (вставляє у об’ємну паперову модель « Телевізор» картку із зображенням, наприклад, Півника і виконує на високій ноті відповідне звуконаслідування). Потім педагог просить дітей допомогти йому озвучити інших співаків. Перед цим попередньо налаштовує дітей на відповідну висоту звука.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки ослик детские

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект игрового занятия «Собака» для детей 3-го года жизни

 

 

 

 

 

 

 

 

3. «Запитай – відповім»

 

 Мета: розвивати пісенну творчість дітей, вчити утримувати у пам’яті почуті звуки, окремі мотиви, відтворити їх голосом,не порушуючи інтонації.

 

 Хід гри.

 У ході гри музичний керівник, а далі - діти ставлять обраній дитині нескладне мелодичне запитання з текстом, наприклад: « Як тебе звати?», «Що ти бачиш навкруги?», « Який у тебе настрій?» тощо. На початковому етапі запитання ліпше співати на одній висоті, поступово розширюючи звукову зону.

 

 

 

 

 

Чат детей — стоковое фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. « Маленький композитор»

 

Мета: розвивати творчість дітей, вчити добирати до запропонованого тексту прості мелодичні та ритмічні малюнки.

 

 Хід гри.

 Музичний керівник пропонує дітям стати справжніми композиторами. Спочатку педагог озвучує текст, на який потрібно придумати мелодію. Далі разом з дітьми визначає, який характер може бути в пісні, яку діти «створюють». Згодом діти демонструють свої «музичні шедеври». Перемагає той, хто найбільш інтонаційно точно, в характері, з цікавим ритмічним малюнком створив свою пісеньку.

Восхищаюсь мать дочь персонаж мультфильма вектор — стоковый вектор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. « Музичний салон»

 

Мета: розвивати вокальний і тембровий слух, закріпити набуті навички.

 

Матеріал: картки із зображенням музичних інструментів, аудіо записи вокальної та інструментальної музики, дитячі музичні інструменти.

 

Хід гри.

Песенное творчество детей дошкольного возраста | ДЕТСТВО-ГИДМузыкальные инструменты - Страница для детей - Каталог файлов ... Педагог знайомить дітей з правилами гри. Завдання гри – визначити на слух темброве забарвлення музичного інструмента, різних оркестрів або тип вокального голосу. Якщо звучатимуть знайомі музичні твори, слід назвати їх. Гра проводиться індивідуально, по рядах, між дівчатками та хлопчиками. Діти відповідають, піднімаючи відповідні картки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Песенное творчество детей дошкольного возраста | ДЕТСТВО-ГИД

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. «Дятлик»

 

 Мета: розвивати тембровий музичний слух.

 

                       Хід гри.

 

 Діти стають у коло. Одній дитині зав’язують очі, ставлять її в центр кола. Педагог дає комусь із дітей два невеличких предмети. Якщо постукати ними, має виникати дзвінкий звук. Це своєрідний інструмент – «дятлик». Діти, співаючи пісню, передають дятлика одне одному, кожен стукає на ньому:

CUBOS DE MADEIRA MISTA DE 1,5 X 1,5 X 1,5 CENTIMETROS - CORTINADOS ...

 Чути стукіт – тук, тук, тук-

 Це для всіх знайомий звук.

 Дятлик всі сади лікує, Сырье Незавершенное Деревянные Кубики/2 "деревянные Блоки ...

 З нами влітку і зимує.

 Будь уважний, не дрімай,

 Де сів дятлик, відгадай.

 

 Коли пісня закінчується, всі діти ховають руки за спину і тихо плескають у долоні. Дитина, в руках якої опинився дятлик, стукає по ньому. Тому, хто стояв усередині кола, розв’язують очі. Він має відгадати, у кого з дітей «дятлик».

 

 

 

 

 

 

 

7. «Годинники»

 

 Мета: формувати уявлення про тривалість звуків, розвивати почуття ритму.

Использование игровых технологий в логопедической работе с детьми ...  Хід гри.Діти розглядають годинникові механізми, стрілки різного розміру, слухають звуки годинників. Потім педагог ділить дітей на групи і дає кожній завдання – зобразити механічний годинник за допомогою ритмічної композиції на такі слова:

 Тік – так, ті-кі – так, наш годинник йде ось так.

 Тік – так, ті – кі- так, ті –кі –ті –кі –так!

Стрілочки тік – так, рухаються рівно в такт

 Тік – так, ті –кі-так, ті-кі-ті-кі –так!

 

Одна група дітей зображує «маленький годинничок», діти «тікають» восьмими тривалостями, друга – показують годинник з маятником –він «крокує» четвертями. Потім групи об’єднуються і одночасно виконують свої ритмічні композиції. Відтак створюється цілий «годинниковий оркестр».

 

8. « Три кити»

 

 Мета: учити розрізняти та називати жанри музичних творів (пісня, танець, марш); визначати характер музичного твору та кількість частин.

 

 Матеріал: посібник до гри, музичний репертуар відповідно трьох жанрів.

 

 Хід гри.

 Педагог розповідає дітям легенду про трьох китів, які нібито тримають на своїх спинах землю Так само і є три основні кити(жанри) в музиці, на яких заснована вся інша музика це: пісня, танець, марш. На музичних заняттях діти знайомляться з творами, визначають характер,структуру твору, жанрову приналежність . На підсумковому занятті діти слухають фрагменти музичних творів і піднімають відповідні карточки, тим самим показуючи жанрову приналежність твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Муниципальное автономное дошкольное образовательное учреждение ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Песенное творчество детей дошкольного возраста | ДЕТСТВО-ГИД9. «Скільки нас співає»

 

 Мета: Вчити дітей на слух розрізняти скільки дітей виконує твір.

 

 Матеріал: картонні картки з зображенням дітей, що співають – соло, дует, тріо,хор.

 

 Педагог пояснює дітям значення термінів: соло, дует, тріо, хор, показуючи відповідні картки, також пояснююси на прикладах співу дітей. Далі одна дитина повертається і слухає спів інших, відгадуючи тим самим скільки співало дітей (бере відповідну карточку).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мальчик и девочка поют с микрофоном | Премиум векторы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дети Хор — стоковая векторная графика и другие изображения на тему ...

 

 

 

10. « Музичні сходинки»

 

 

 Мета: учити сприймати послідовність звуків, розрізняти напрямок руху мелодії, аналізувати мелодію.

 

 Матеріал: сходинки, металофон, іграшка.

 

 Хід гри.

 Діти слухають і визначають куди іде дівчинка (вверх,вниз, залишається на місці), показуючи рух мелодії рукою. Потім педагог грає на металофоні, а дитина іграшкою по сходинках показує, куди рухається мелодія (вверх, вниз, на місці).

 

Металлофон детский "Бабочка". 8 тонов Б311 Буратино. Игрушки для ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактическое пособие "Музыкальный теремок" ⋆ Планета Детства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. «Чий це голос?»

 

Мета: Вчити дітей розрізняти музичні звуки за висотою , чисто інтонувати мажорний тризвук.

 

Матеріал: Папка – розгорнута. Будиночка з трьома выконцями. Фігурки веселих поросят та вовка площинні й знімні. 3 пластинки з металофона, які відповідають музичним звукам мі, соль, сі, які прикріплені на картоні.

Музыкальная дидактическая игра для развития звуковысотного слуха ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід гри.

 Музичний керівник розгортає і виставляє перед дітьми папку.

 В цих гарненьких будиночках живуть троє поросят. Вони люблять наспівувати свої імена. Наф-наф, найстарший , має низький голос і живе на першому поверсі. Його пісенька звучить у низькому регістрі. Нуф-нуф, середній брат, має голос трішки вищий і живе на другому поверсі. Його пісенька звучить у середньому регістрі. А найменше поросятко Ніф-ніф має тоненький голос і живе у будиночку на третьому поверсі. Його пісенька звучить у високому регістрі. Тепер давайте разом проспіваємо імена веселих поросят. Музичний керівник почергово торкається мордочок поросят, а діти проспівують відповідні музичні звуки.

Конспект игрового занятия «Три поросенка» Одного разу сірий вовк біг повз будиночка. Його зацікавило, хто ж тут живе. Вовк постукав у двері й почув голосок якогось поросяти.(програє на металофоні один із зазначених музичних звуків). Діти , ану підкажіть вовкові: яке поросятко відгукнулось на стукіт?. Хто відповість правильно, отримає ось таку гарну шишку. В кого з нас буде найбільше шишок , той стане переможцем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. «Музичний магазин»

 

 

 Мета: Розвивати у дітей уміння розрізняти тембр дитячих муз. інструментів.

 

 Матеріал: Казковий будиночок із 7 – ма віконцями , картки із зображенням муз. інструментів.

 

Хід гри.

 Музичний керівник – продавець грає за ширмою на певному інструменті , діти впізнають його, якщо відповідь правильна керівник ставить маленьку карточку із зображенням інструменту на велику.

ДЕТСКИЙ САД - ФОНЫ ДЛЯ ПРЕЗЕНТАЦИЙ: лучшие изображения (65 ...

Красивые Музыкальные инструменты» — карточка пользователя Vlad L ...

Металлофон детский "Бабочка". 8 тонов Б311 Буратино. Игрушки для ...

 

 

Задача: Упражнять детей в различении музыкальных инструментов по ...ДЕТСКИЙ САД - ФОНЫ ДЛЯ ПРЕЗЕНТАЦИЙ: лучшие изображения (65 ...

 

Разработки и рекомендации для коллег

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мастер-класс по рисованию «Три медведя». Воспитателям детских ...13. «Хто співає?»

 Мета: Розвивати уміння на слух розрізняти регістри (високий, середній, низький)

 

 Матеріал: Три ведмеді (тато, мама, дитина). 3 бочечки різного кольору на кожну дитину.

 

 Хід гри.

 Музичний керівник виконує три п’єси , що звучать у різних регістрах. Пояснює,що п’єса , яка звучить у низькому регістрі – це розповідь татка, в середньому – колисанка мами, у високому – маленький марш дитини. Під час повторного слухання діти визначають, яка музика звучала і показують відповідну бочечку.

 

 

 

 

Разрисованные бочки на даче + фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цікаві творчі завдання та дидактичні ігри на уроках в початкових ...14. «Голосна і тиха музика»

 

 Мета: Закріплювати вміння розрізняти динамічні відтінки музики: тихо,(р),голосно(f), не дуже голосно(mf).

 

 Матеріал: Карточка (21*7) поділена на три кола (харки), 3 маленькі картки одного кольору, але різних відтінків.

 

 Хід гри.

 Виконується п’єса, де динамічні відтінки змінюються послідовно mf- p – f. При повторному виконанні діти викладають на карточці квадрати, що по кольору відповідають динамічним відтінкам музики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Детские цветы» – картка користувача Dtyom у Яндекс.Колекціях

 

 

 

 

 

 

 

 

Детские цветы» – картка користувача Dtyom у Яндекс.Колекціях

 

 

 

 

 

 

 

 

Детские цветы» – картка користувача Dtyom у Яндекс.Колекціях

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. «Квіткова галявина»

 

 Мета: Вчити дітей розрізняти регістри, розвивати звуковисотний слух. Вчити розрізняти кольори.

 

 Матеріал: різнокольорові квіточки.

 

 Хід гри.

 Муз.керівник роздає по 3 різнокольорові квіточки кожній дитині.

Червону – яка відповідає високому регістру, синю – яка відповідає середньому регістру, зелену - яка відповідає низькому регістру. Діти повинні показувати того кольору квіточку у якому регістрі звучить музика. Наприклад: Грає музика «Пташка» Сокальского, діти показують квіточку червоного кольору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. «Карусель»

 

Мета: Вчити дітей відчувати зміни темпу музики від повільного до помірного , від помірного до швидкого.

 

 Хід гри.

 Діти слухають музику в якій чітко виражені зміни темпу (від помірного до швидкого і навпаки). При повторному слуханні діти стають в коло ніби карусель змінюючи темп від темпу музики.

 

Дети На Карусель — стоковая векторная графика и другие изображения ...

 

 

 

Природоведение 3 класс ( дистанционное обучение ) по теме " Земноводные и  пресмыкающиеся" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17. «Веселий потяг».

 

 Мета: Закріпити уміння розрізняти зміни в темпі музики.

 

 Матеріал: Іграшка – потяг з вагончиками.

 

 Хід гри.

 Діти слухають музику , що передає рух потяга. Потім пропонує дитині рухати потяг уважно слухаючи музику , щоб точно передати зміни в темпі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18. «Ритмічні кубики»

 

Мета: Розвивати уявлення про ритм.

 

Матеріал: 10 довгих смужок і 10 коротких .

 

Хід гри.

 Музичний керівник виконує по співку потім пропонує проплескати ритмічний малюнок. Потім діти викладають за допомогою смужок ритмічний малюнок на фланелеграфі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. «Впізнай і склади поспівку»

 

 Мета: Передавати ритмічний малюнок знайомих по співок та впізнавати по зображенню ритмічного малюнка ту чи іншу по співку.

 

 Матеріал: Короткі та довгі картонні смужки.

 

 Хід гри.

 Діти слухають по співку і за допомогою смужок викладають ритмічний малюнок пісні, або навпаки по зображенню впізнають поспівку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20. «Склади пісеньку».

 

 Мета: Розвивати вміння розрізняти форму музичного твору (заспів, приспів), передавати структуру пісні за допомого умовних зображень.

 

 Матеріал: Набір геометричних фігур, 4 кружечки – сині та 4 прямокутника жовті.

 

 Хід гри.

 Музичний керівник виконує пісню і просить дітей визначити чи є у пісні заспів та приспів , скільки куплетів , скільки раз повторюється приспів. Під час повторного виконання пісні дитина за допомогою геометричних фігур викладає структуру пісні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. «Прогулянка»

 

 Мета: Розвивати ритмічний слух, вчити відтворювати ритмічний малюнок, за допомогою роздаткового матеріалу.

 

 Матеріал: Різнокольорові смужки різного розміру(вузькі, широкі), металофон.

 

 Хід гри.

 Музичний керівник розповідає дітям що таке ритм. Пояснює , що за допомогою смужок ми можемо відтворити його. Смужки вузькі – швидка хода.,смужки широкі – повільна хода. Музичний керівник грає музичний твір на металофоні. Діти намагаються відтворити почутий ритм за допомогою різнокольорових карток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.«Море»

 

Мета: Розвивати у дітей уявлення про образність музики , про її здатність відображати явища навколишньої природи.

 

Матеріал: Три картки із зображенням моря у трьох станах : Перше – «Штормове», Друге – «Море схвильоване», Трете – «Море спокійне».

 

 Хід гри .

 Діти слухають в запису «Море» Римського – Корсакова. Визначають як змінюється характер музики від початку до кінця. Порівнюють це з характером «Море». Одна дитина за допомогою карток показує ці зміни.

 

рисунок море шторм волны лодка обломки HD обои для ноутбука

Painted sea - Background for kids | Нарисованное море - фоны для ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рисование пейзажа в старшей группе (весеннего, лунного и не только ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23. «Сонечко і хмарка»

 

 Мета: Розвивати у дітей уявлення про різноманітний характер музики (весела, життєрадісна, спокійна, сумна, колискова).

 

 Матеріал: Велика картка поділена на три квадрати, три картки із зображенням сонечка, сонечка за хмаринкою, і хмарка з дощиком.

 

 Хід гри.

 Діти слухають музику , визначають характер і відповідно почергово закривають пусті квадрати на великій картці.

 

 

 

 

 

24. «Пісня – Танець – Марш».

 

 Мета: Розвивати уявлення дітей про основні жанри музики , здатність розрізняти пісню, танець, марш.

 

 Матеріал: Велика картонна картка поділена на три частини . на маленьких картках зображені бубен, флейта, барабан, що умовно відповідають різним музичним жанрам(пісня,танець, марш), або фішки різного кольору.

 

 Хід гри.

 Діти слухають почергово п’єси три п’єси різних жанрів. Потім беруть квадрат з малюнками , що відповідно жанру п’єси і кладуть на один із пустих квадратів прямокутної карточки.

 

ДЕТСКИЙ САД - ФОНЫ ДЛЯ ПРЕЗЕНТАЦИЙ: лучшие изображения (65 ...

ДЕТСКИЙ САД - ФОНЫ ДЛЯ ПРЕЗЕНТАЦИЙ: лучшие изображения (65 ...

 

 

                 

 

25. «Три таночка»

 

Мета: Розвивати уявлення про танцювальні жанри, уміння розрізняти вальс, польку, танцювальну.

 

 Матеріал: Картка із зображенням гармошки, арфа, бубон, що відповідають певним жанрам і три фішки або кольорові кружечки , що відповідають жанрам музики.

 

 Хід гри.

 Музичний керівник включає три різні танці у різній послідовності. Діти впізнають танець і закривають фішкою відповідні картки.

 

 

 

 

гармонь | Мой блог

Картинки старинная арфа, Стоковые Фотографии и Роялти-Фри ...

ДЕТСКИЙ САД - ФОНЫ ДЛЯ ПРЕЗЕНТАЦИЙ: лучшие изображения (65 ...

 

 

 

26. «Вибери інструмент».

 

 Мета: Розвивати у дітей уявлення про образність музики.

 

Матеріал: Набір маленьких карточок із зображенням дитячих музичних інструментів.

 

Хід гри.

 Музичний керівник виконує дві п’єси , що передбачають характерні особливості звучання того чи іншого інструменту. Перша «Білка» Римського – Корсакова нагадує звучання металофона, або дзвіночка.

 Друга «Хлопець грає на гармошці» Свиридова – гармошка. Після цього прослуховування діти обирають картку з зображенням інструмента.

 

 

 

Задача: Упражнять детей в различении музыкальных инструментов по ...

гармонь | Мой блог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27. «Чарівна квітка»

 

 Мета: Виявити знання дітей про музичні інструменти, вчити розрізняти їх за звучанням і називати їх назви.

 

 Матеріал: малюнок квітки на якої розташовані прозорі кишеньки, в які вставляються картки з зображенням музичних інструментів.

 

 Хід гри.

 Музичний керівник знайомить дітей з різними музичними інструментами за допомогою казкового сюжету. Діти називають інструменти і розташовують їх в прозорих кишеньках на пелюстках.

Мультяшные музыкальные инструменты. коллекция гитарных музыкальных ...

Задача: Упражнять детей в различении музыкальных инструментов по ...

Загадки про музыку и музыкальные инструменты с ответами для детей

 

 

 

 

Карточки Домана для детей - Музыкальные инструменты - YouTube

Презентация: "Музыкальные инструменты ", 1-4 классы, Музыка ...

Знайка™ | Музичні інструменти. Картки МІНІ. Біт інтелекту ...

 

 

 

 

 

 

 

Рисунки "Цветик семицветик" карандашом (17 фото)                     </div>
                </div>
                                                </div>
                        
                

            
        </div>
        <div class=

doc
Додано
22 квітня
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку