В скарбничку музичного керівника: «Вплив музичних творів композитора В.В. Лисенка на розвиток музично-сенсорних здібностей дошкільників»

Про матеріал
Розвиток музичних здібностей дошкільників може здійснюватися в різноманітній діяльності, яку організує з дитиною дорослий: під час занять співами, ритмікою, танцями, слухання музики, гри на інструментах. Надані в статті посилання на музичні сайти композиторав В.В.Лисенка допоможуть в розвитку та виявленні музично-сенсорних здібностей дитини.
Перегляд файлу

 

«Розвиток музично-сенсорних здібностей дошкільників

на музичних заняттях»

          Розвиток музичних здібностей може здійснюватися в різноманітній діяльності, яку організує з дитиною дорослий: під час занять співами, ритмікою, танцями, слухання музики, гри на інструментах.

            Музично освітня діяльність не існує ізольовано від інших видів. Знання , відомості про музику даються дітям не самі по собі , а в процесі сприйняття музики , виконавство , творчість , по ходу , до місця. Кожен вид музичної діяльності вимагає певних знань . Для розвитку виконавства , творчості потрібні спеціальні знання про способи , прийомах виконавства , засобах виразності . Навчаючись співу , малята набувають знання, необхідні для оволодіння співочими навичками ( звукоутворення , дихання , дикція і т.д.). У музично - ритмічної діяльності , дошкільнята освоюють різні рухи і способи їх виконання, що також вимагає спеціальних знань: про неподільності характеру музики та рухів , про виразності ігрового образу і його залежності від характеру музики , від засобів музичної виразності ( темпу , динаміки , акцентів , регістра , пауз ) . Діти дізнаються назви танцювальних кроків , засвоюють назви танців , хороводів . Навчаючись на грі на музичних інструментах , діти так само отримують певні знання про тембру , способах , прийомах гри на різних інструментах .

             Для формування музично - слухових уявлень важливі знання про те , що музичні звуки мають різну висоту , що мелодія складається з звуків , які рухаються вгору , вниз або повторюються на одній висоті. Розвиток почуття ритму потребує знання того , що музичні звуки мають різну протяжність - бувають довгими і короткими , що вони рухаються і їх чергування може бути мірним або більш активним , що ритм впливає на характер музики , її емоційне забарвлення , робить більш впізнаваними різні жанри . Формування вмотивованою оцінки музичних творів крім накопичення слухового досвіду передбачає певні знання про музику , її видах , композиторів, музичні інструменти , засобах музичної виразності , музичних жанрах , формах , оволодіння деякими музичними термінами (регістр , темп , фраза , частина і т.д.)

Дошкільний вік надзвичайно важливий для наступного оволодіння людиною музичною культурою . Якщо в процесі музичної діяльності буде розвинене музично - естетичне свідомість дітей , це не пройде безслідно для їх подальшого розвитку , духовного становлення .

Купуючи в процесі музичної діяльності певні знання про музику , уміння і навички , діти долучаються до музичного мистецтва . Важливо , щоб у процесі музичного виховання придбання знань , умінь і навичок не було самоціллю , а сприяло розвитку музичних і загальних здібностей , формування основ музичної і загальної духовної культури .

Суспільство зацікавлене зберегти і передати майбутнім поколінням духовні цінності , в тому числі музичну культуру. Діти повинні розвиватися через пізнання культурної спадщини , виховуватися так , щоб бути здатними його примножувати .

 

Рішення задач музичного виховання дітей залежить від педагогічної майстерності , умов , методів виховання , уваги , як батьків , так і вихователів. Так само важливо щоб педагог - музикант в дитячому дошкільному закладі підготував музичну базу дитини для подальшого його розвитку .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Надані музичні твори допоможуть в розвитку та виявленні музично-сенсорних здібностей дитини.

 

Про муз.інструменти та музику В.В. Лисенко

https://www.youtube.com/watch?v=4gS87hQ9sKw музичні та шумові звуки

https://www.youtube.com/watch?v=Pn6YNdZ5J0A пісня та марш

https://www.youtube.com/watch?v=txbw-yVP0hc танец

https://www.youtube.com/watch?v=PLfDuSLCInk тромбон та баян

https://www.youtube.com/watch?v=Jubm7jJXjYw балалайка та гитара

https://www.youtube.com/watch?v=fwTnVckBw1c барабан та труба

https://www.youtube.com/watch?v=EHiWV_K_ZgM ансамбль -оркестр

https://www.youtube.com/watch?v=CdK2jfwCaZ4  почуття

https://www.youtube.com/watch?v=WTBs1J2evkk  арфа та туба

https://www.youtube.com/watch?v=OZsg31gIXQE  сум та печаль

https://www.youtube.com/watch?v=9mMv2_CO5s4  тихі та голосні звуки

https://www.youtube.com/watch?v=WXeOcCJZUqQ  швидкі та повільні звуки

https://www.youtube.com/watch?v=Rxfe6aUU1LU  високі та низьки

https://www.youtube.com/watch?v=yPJcCaI6ou4  прощання

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біркіна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
568
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку