Учні вчаться створювати презентації та виступати з ними,але найважчи для них є те,що в часі вони обмежені( до 5 хвилин).Тому треба відібрати цікавий та корисний матеріал та підготуватися так,щоб черз 5 хвилин вчитель не зупинив зі словами: " час вичерпано.Дякуємо"
Урок №6. Тема. Вакуумний та напівпровідниковий фотоелементи. Застосування фотоефекту в техніці
Мета. Ознайомити учнів з приладами, які працюють з застосуванням фотоелектричного ефекту. Розвивати логічне мислення, уміння давати аналіз фізичних величин, явищ, закріпити вміння вибирати головне з джерел інформації. Сприяти професійній орієнтації учнів на професії, пов’язані з автоматизацією виробництва на основі використання фотоелементів. Виховувати почуття відповідальності, вміння донести інформацію у певній логічній послідовності, працювати з аудиторією, вміння поважати думку однокласників.
Обладнання. Презентації «Вакуумний та напівпровідниковий фотоелементи», «Застосування фотоефекту в техніці».
План уроку
Методичні рекомендації.
І. Перевірку домашнього завдання пропонується провести в кінці уроку, зібрати зошити, але не попереджувати про це учнів на початку уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань поводиться у вигляді фронтального опитування. Можливе використання питань попереднього уроку.
Питання для опитування
ІІІ. Семінарське заняття учні готують, консультуючись з вчителем. Всі найважливіші моменти уроку занотовуються, конспектуються.
Фотоелементи – прилади, дія яких ґрунтується на явищі фотоефекту.
Застосування фотоефекту:
ІV. Домашнє завдання. На картці запропоновані задачі
Задача №1. Фотоелектрони, що вириваються з поверхні металу світлом з частотою 2,2∙10-19 Гц, повністю затримуються гальмуючим полем при різниці потенціалів 7 В, а при частоті 4∙10-19 Гц – при різниці потенціалів 15 В.Визначити сталу Планка.
Задача №2 . При послідовному освітленні поверхні деякого металу світлом з довжиною хвилі 0,35 мкм і 0,54мкм виявили, що відповідні максимальні швидкості фотоелектронів відрізняються між собою у 2 рази. Знайти роботу виходу з поверхні цього металу.