Вакуумний та напівпровідниковий фотоелементи. Застосування фотоефекту в техніці

Про матеріал

Учні вчаться створювати презентації та виступати з ними,але найважчи для них є те,що в часі вони обмежені( до 5 хвилин).Тому треба відібрати цікавий та корисний матеріал та підготуватися так,щоб черз 5 хвилин вчитель не зупинив зі словами: " час вичерпано.Дякуємо"


Перегляд файлу

Урок №6. Тема. Вакуумний та напівпровідниковий фотоелементи. Застосування фотоефекту в техніці

Мета.  Ознайомити учнів з  приладами, які працюють з застосуванням фотоелектричного ефекту. Розвивати логічне мислення, уміння давати аналіз фізичних величин, явищ, закріпити вміння вибирати головне з джерел інформації. Сприяти професійній орієнтації учнів на професії, пов’язані з автоматизацією виробництва на основі використання фотоелементів. Виховувати почуття відповідальності, вміння донести інформацію у певній логічній послідовності, працювати з аудиторією, вміння поважати думку однокласників.

Обладнання. Презентації «Вакуумний та напівпровідниковий фотоелементи», «Застосування фотоефекту в техніці».

План уроку

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Семінарське заняття.
  4. Домашнє завдання.

Методичні рекомендації.

 І. Перевірку домашнього завдання пропонується провести в кінці уроку, зібрати зошити, але не попереджувати про це учнів на початку уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань  поводиться у вигляді фронтального опитування. Можливе використання питань попереднього уроку.

Питання для опитування

  1. Чи може фотон при зіткненні з перешкодою віддати їй більше, ніж мав сам до зіткнення: а) енергії, б) імпульсу ?
  2. Яка довжина хвилі фотона, енергія якого 2еВ ? До електромагнітних хвиль якого типу належить це випромінювання?
  3. Чому катод фотоелемента найчастіше покривають натрієм, калієм або цезієм?

 

ІІІ. Семінарське заняття учні готують, консультуючись з вчителем. Всі найважливіші моменти  уроку занотовуються, конспектуються.

Фотоелементи – прилади, дія яких ґрунтується на явищі фотоефекту.

Застосування фотоефекту:

  • Фотоелементи;
  • Фотореле;
  • Фоторезистори;
  • Фотопомножувачі;
  • Звукове кіно;
  • Телебачення.

ІV. Домашнє завдання. На картці запропоновані задачі

Задача №1. Фотоелектрони, що вириваються з поверхні металу світлом з частотою 2,2∙10-19  Гц, повністю затримуються гальмуючим полем при різниці потенціалів 7 В, а при частоті 4∙10-19  Гц – при різниці потенціалів 15 В.Визначити сталу Планка. 

Задача №2 . При послідовному освітленні поверхні деякого металу світлом з довжиною хвилі 0,35 мкм і 0,54мкм виявили, що відповідні максимальні швидкості фотоелектронів відрізняються між собою у 2 рази. Знайти роботу виходу з поверхні цього металу.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
До уроку
Розділ 6. Квантові властивості матерії
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
3436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку