ВЧЕННЯ І.П. ПАВЛОВА ПРО ВИЩУ НЕРВОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ. ПОНЯТТЯ ПРО ВИЩУ НЕРВОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПІЗНАВАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ

Про матеріал

описано тему "ВЧЕННЯ І.П. ПАВЛОВА ПРО ВИЩУ НЕРВОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ. ПОНЯТТЯ ПРО ВИЩУ НЕРВОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПІЗНАВАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ" де було розглянуто такі питання:

1.Умовні і безумовні рефлекси.
2.Механізм утворення умовного рефлексу.
3.Гальмування умовних рефлексів.
4.Поняття про аналітико-синтетичну діяльність.
5.Закони вищої нервової діяльності, сформульовані І.П.Павловим.
6.Вчення І.П. Павлова про дві сигнальні системи дійсності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лекція 16 ВЧЕННЯ І. П. ПАВЛОВА ПРО ВИЩУ НЕРВОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ. ПОНЯТТЯ ПРО ВИЩУ НЕРВОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПІЗНАВАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ

Номер слайду 2

План. Умовні і безумовні рефлекси. Механізм утворення умовного рефлексу. Гальмування умовних рефлексів. Поняття про аналітико-синтетичну діяльність. Закони вищої нервової діяльності, сформульовані І. П. Павловим. Вчення І. П. Павлова про дві сигнальні системи дійсності.

Номер слайду 3

7. Пізнавальна діяльність людини.8. Увага: фізіологічний механізм, види, властивості.9. Пам‘ять: фізіологічні механізми та види.10. Емоції. Фізіологічний механізм емоцій.11. Динамічний стереотип.

Номер слайду 4

1. Умовні і безумовні рефлекси. Безумовні рефлекси — це природжені реакції організму на подразнення з зовнішнього або внутрішнього середовища, вони сформувалися і закріпилися в процесі еволюції і передаються спадково. Безумовні рефлекси відносно постійні, стійкі, незмінні і зберігаються протягом життя. Рефлекси чхання, кліпання, кашлю і т.д. — це прості безумовні рефлекси, а такі безумовні рефлекси як харчовий, оборонний, статевий і т.д. — це складні рефлекси, що називаються інстинктами.

Номер слайду 5

Умовні рефлекси на відміну від безумовних, є індивідуальними: в одних організмів певного виду вони можуть бути, а в інших їх може не бути. Це рефлекси набуті. Вони виробляються у тварин чи людини в процесі індивідуального життя і надбудовуються на базі безумовних рефлексів.

Номер слайду 6

Подразники, що викликають природжені, спадкові рефлекси, називаються безумовними. Подразники, що викликають набуті рефлекси, називаються умовними, або сигналами. Умовні рефлекси можуть вироблятись не тільки на поодинокі зовнішні подразники, але й на комплекси їх, на порядкове місце подразника, на припинення його дії тощо.

Номер слайду 7

2. Механізм утворення умовного рефлексу. Умовний рефлекс утворюється внаслідок встановлення в корі великих півкуль тимчасового зв’язку між двома вогнищами збудження Схема утворення умовних рефлексів:І - безумовний слиновидільний рефлекс; ІІ - дія стороннього світлового подразника і виникнення вогнища збудження в зоровій ділянці кори; ІІІ - підкріплення стороннього подразника безумовним (в корі виникає одночасно два вогнища збудження); ІV - встановлення тимчасового зв‘язку між вогнищами збудження в корі і утвоерння умовного рефлексу (виділення слини при дії світла).

Номер слайду 8

3. Гальмування умовних рефлексів. Безумовне гальмування є вродженим і може бути індукційним і позамежним. В основі індукційного гальмування лежить явище негативної індукції: новий сильний осередок збудження в корі стороннього подразника зумовлює зниження збудливості в ділянках кори великого мозку, які зв’язані із здійсненням умовного рефлексу, і, як наслідок цього, настає гальмування умовного рефлексу.

Номер слайду 9

Схема гальмування умовного слиновидільного рефлексу на світло лампочки в результаті виникнення вогнища збудження у слуховій зоні кори.

Номер слайду 10

Розрізняють види умовного гальмування: згасаюче, запізнювальне, диференційоване й умовногальмівне. Згасаюче гальмування розвивається лише тоді, коли умовний рефлекс багато разів не підкріплюють безумовним подразником. Запізнювальне гальмування розвивається при збільшенні проміжку часу між умовним сигналом і подачею безумовного подразника. Диференційоване гальмування дозволяє розрізняти близькі між собою, схожі подразники (наприклад, відтінки кольору, різну частоту звуку). Умовне гальмування розвивається в клітинах кори головного мозку, якщо умовний сигнал (наприклад, дзвінок), що поєднується із додатковим подразником (наприклад, увімкненням світла), не підкріплювати безумовним подразником. зники (наприклад, відтінки кольору, різну частоту звуку).

Номер слайду 11

4. Поняття про аналітико-синтетичну діяльність

pptx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
4567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку