Біологія 11 клас
52 год (1,5 год на тиждень, 4 год резервні).
Календарне планування складено відповідно
до підручника "Біологія". Рівень стандарту, Автори П.Г.Балан, Ю.Г.Вервес, В.П.Полішук. К.: Генеза, 2011
Відповідно програмі З БІОЛОГІЇ
для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Рівень стандарт
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 826 від 14.07.2016)
Біологія 11 клас
52 год (1,5 год на тиждень, 4 год резервні).
Календарне планування складено відповідно
до підручника "Біологія". Рівень стандарту, Автори П.Г.Балан, Ю.Г.Вервес, В.П.Полішук. К.: Генеза, 2011
Відповідно програмі З БІОЛОГІЇ
для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Рівень стандарт
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 826 від 14.07.2016)
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Навчальні досягнення |
ДЗ |
|
|
|
Тема 4. Розмноження організмів (3 год.) |
|
|
1 |
|
|
Нестатеве розмноження організмів |
Учень (учениця): |
§ 1 |
2 |
|
|
Статеве розмноження організмів. Будова й утворення статевих клітин. Лабораторна робота № 1. Будова статевих клітин |
§ 2,3 |
|
3 |
|
|
Екскурсія № 1. Способи розмноження рослин (оранжерея, теплиця, ботанічний сад, тощо) |
|
|
|
|
|
Тема 5. Закономірності спадковості (7 год.) |
|
|
4 |
|
|
Основні поняття генетики. Методи генетичних досліджень |
Учень (учениця):
називає: методи генетичних досліджень;
формулює означення понять:"генотип", "фенотип", "домінантний стан ознаки", "рецесивний стан ознаки", "алельні гени","гомозигота","гетерозигота"; особливості успадкування при зчепленні генів; порівнює: гомозиготи і гетерозиготи; застосовує знання: - законів генетики для складання схем схрещування;
- розв’язування типових задач з генетики (моно- і дигібрид не схрещування); |
§4,5 |
5 |
|
|
Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи |
§ 6 |
|
6 |
|
|
Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи |
§ 6 |
|
7 |
|
|
Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування |
§7,8 |
|
8 |
|
|
Взаємодія генів |
§9 |
|
9 |
|
|
Практична робота № 1. Розв'язування типових задач із генетики (моно-і дигібридне схрещування) |
|
|
10 |
|
|
Узагальнення. Закономірності спадковості |
|
|
|
|
|
Тема 6. Закономірності мінливості (4 год.) |
|
|
11 |
|
|
Комбінативна мінливість |
Учень (учениця): - форми мінливості; -причини модифікаційної мінливості; - мутагенні фактори;
-типи мутацій;
-спадкової мінливості; |
|
12 |
|
|
Мутаційна мінливість |
§10 |
|
13 |
|
|
Типи мутацій. Мутагени. Лабораторна робота № 2*. Спостереження нормальних та мутантних форм дрозофіл, їх порівняння |
§12 |
|
14 |
|
|
Модифікаційна мінливість. Лабораторна робота № 3. Вивчення мінливості у рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої |
§10 |
|
|
|
|
Тема 7. Генотип як цілісна система (6 год.) |
|
|
15 |
|
|
Основні закономірності функціонування генів у про - та еукаріотів |
Учень (учениця):
називає:- завдання сучасної біотехнології; наводить приклади:-речовин (продукції), які одержують методами генної інженерії;
характеризує: -функції генів; напрямки сучасної біотехнології;
-значення медико-генетичного консультування; -можливості використання трансгенних організмів; |
§13,14 |
16 |
|
|
Генетика людини |
§15 |
|
17 |
|
|
Роль генотипу і середовища у формуванні фенотипу |
§16 |
|
18 |
|
|
Химерні та трансгенні організми |
|
|
19 |
|
|
Генетичні основи селекції організмів. Основні напрями сучасної біотехнології |
§17,18 |
|
20 |
|
|
Екскурсія № 2. Запровадження нових сортів рослин і порід тварин у господарствах (селекційна станція, племінна ферма) |
|
|
21 |
|
|
Узагальнення. Закономірності мінливості. Генотип як цілісна система. |
|
|
|
|
|
Тема8. Індивідуальний розвиток організмів (6год.) |
|
|
22 |
|
|
Запліднення |
Учень (учениця):
називає: - гіпотези старіння людини; наводить приклади:
- застосування ембріотехнологій; пояснює:
-значення штучного запліднення;
застосовує знання:
-для оцінки можливих позитивних і негативних робить висновок: - про роль спадковості й факторів зовнішнього середовища в онтогенезі. |
§19 |
23 |
|
|
Період онтогенезу в багатоклітинних організмів. Ембріогенез. Лабораторна робота №4*. Ембріогенез хордових |
§20,21,22 |
|
24 |
|
|
Постембріональний розвиток |
§ |
|
25 |
|
|
Вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на розвиток організму. Діагностування вад розвитку людини та їх корекція |
§ |
|
26 |
|
|
Життєвий цикл у рослин і тварин. Екскурсія №3. Методи розведення птахів: інкубація, розвиток курчат (птахофабрика) |
§ |
|
27 |
|
|
Ембріотехнології. Клонування |
|
|
28 |
|
|
Контрольна робота№1 |
|
|
29 |
|
|
Узагальнення. Індивідуальний розвиток організмів |
|
|
30 |
|
|
Екологічні чинники. Поняття про середовище існування, шляхи пристосувань до нього організмів |
|
§24 |
31 |
|
|
Біологічні адаптивні ритми організмів |
§27 |
|
|
|
|
Розділ 4 Тема 1. Популяція. Екосистема. Біосфера (10 год.) |
|
|
32 |
|
|
Популяція. Характеристика популяцій. Статева і вікова структура популяції. Фактори, що впливають на чисельність популяції |
називає: -надорганізмові системи; -основні характеристики
популяції; наводить приклади: -угруповань, екосистем; -пристосованості організмів до умов середовища; -подібності у пристосуванні різних видів до однакових умов середовища; - ланцюгів живлення;
характеризує:
організмів; - добові, сезонні, річні адаптивні біологічні ритми організмів;
-структуру і функціонування надорганізмовихсистем; -правило екологічної піраміди; - біосферу, функціональні компоненти та її межі; - поняття про ноосферу |
§28 |
33 |
|
|
Угруповання та екосистеми. Склад і структура угруповань |
§29 |
|
34 |
|
|
Взаємодії організмів в екосистемах |
|
|
35 |
|
|
Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. Колообіг речовин і потік енергії в екосистемах. Продуктивність екосистем |
§30 |
|
36 |
|
|
Загальна характеристика біосфери. Вчення В.І. Вернадського про біосферу. Роль живих організмів у біосфері. Біомаса |
§31 |
|
37 |
|
|
Вплив діяльності людини на стан біосфери. Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери |
§32,33 |
|
38 |
|
|
Практична робота № 2. Розв'язування задач з екології |
|
|
39 |
|
|
Узагальнення. Надорганізмові рівні організації живої природи |
|
|
|
|
|
Розділ 5. Історичний розвиток органічного світу. Тема 1. Основи еволюційного вчення (7год.) |
|
|
40 |
|
|
Становлення еволюційних поглядів |
називає: - докази еволюції; - результати еволюції; наводить приклади: - внутрішньовидової, міжвидової боротьби за існування;
- форм природного добору; формулює означення понять: -"конвергенція", "дивергенція", "паралелізм" еволюції;
пояснює: |
|
41 |
|
|
Основні положення синтетичної гіпотези еволюції. Сучасні уявлення про фактори еволюції |
§34 |
|
42 |
|
|
Природний добір. Практична робота № 3. Порівняння природного та штучного добору |
|
|
43 |
|
|
Вид, видоутворення. Мікроеволюція |
§37,38 |
|
44 |
|
|
Адаптації як результат еволюційного процесу. Макроеволюційний процес |
§39 |
|
45 |
|
|
Екскурсія № 4. Різноманітність видів у природі(природничий музей) |
|
|
46 |
|
|
Узагальнення. Основи еволюційного вчення |
|
|
|
|
|
Тема 2. Історичний розвиток і різноманітність органічного світу (4 год.) |
|
|
47 |
|
|
Гіпотези виникнення життя на Землі |
називає:
- гіпотези походження еукаріотів; |
§41 |
48 |
|
|
Еволюція одноклітинних та багатоклітинних організмів |
|
|
49 |
|
|
Періодизація еволюційних явищ. Поява основних груп організмів на Землі та формування екосистем |
§42,43 |
|
50 |
|
|
Система органічного світу як відображення його історічного розвитку. Екскурсія №5. Історія розвитку життя на землі (природничий музей) |
§44 |
|
51 |
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
Узагальнення курсу |
|
|
52 |
|
|
Основні властивості живих систем. Можливості й перспективи застосування досягнень біології у забезпеченні існування людства |
називає: властивості живих систем; наводить приклади: властивостей живого, що характерні для різних рівнів організації живої природи;
використання біологічних знань у власному житті і в забезпеченні існування людства; застосовує знання для оцінки моральних і соціальних аспектів біологічних досліджень. |
|