вдосконалити і закріпити знання студентів з вивчених тем на заняттях з інформатики, комп’ютерної логіки, програмування та комп’ютерної схемотехніки; сформувати навички систематиза

Про матеріал
вдосконалити і закріпити знання студентів з вивчених тем на заняттях з інформатики, комп’ютерної логіки, програмування та комп’ютерної схемотехніки; сформувати навички систематизації раніше вивченого навчального матеріалу та вміння швидко знаходити відповідь на поставлене завдання; виховувати інтерес до професії, виховання серйозного підходу до роботи, викликати зацікавленість до даного заходу, а також виховувати у студентів такі риси характеру як пильність, дисциплінованість, формувати почуття відповідальності за прийняття рішення; розвивати кмітливість, винахідливість, пам’ять, логічне мислення.
Перегляд файлу

Тема:„Брейн-ринг”
Мета: вдосконалити і закріпити знання студентів з вивчених тем на заняттях з інформатики, комп’ютерної логіки, програмування та  комп’ютерної схемотехніки;
сформувати навички систематизації раніше вивченого навчального матеріалу та вміння швидко знаходити відповідь на поставлене завдання; виховувати інтерес до професії, виховання серйозного підходу до роботи, викликати зацікавленість до даного заходу, а також виховувати у студентів такі риси характеру як пильність, дисциплінованість, формувати почуття відповідальності за прийняття рішення; розвивати кмітливість, винахідливість, пам’ять, логічне мислення.

Обладнання: ноутбук, проектор, екран.

Хід заходу

Ведучий: Сьогодні ми проведемо змагання між двома командами і визначимо, хто краще засвоїв принципи роботи комп’ютерної техніки, а уболівальники зможуть не тільки вас підтримати, але і допомогти своїм командам набрати додаткові бали, відповідаючи на адресовані їм запитання. Попереджаю,забороняється прямолінійність мислення,розгалуження настрою та зациклювання ідей.

Конкурс 1."Привітання та домашнє завдання ".

У конкурсі бере участь вся команда. Команди представляють свою назву і емблему та демонструють результати виконаного домашнього завдання:

Ведучий: «Кажуть, що справжній програміст повинен мати талант зобразити все що завгодно з нуликів та одиничок».

1 Конкурс художників. Зобразити за допомогою тільки одиничок та нуликів (або знаків) портрет капітана команди-суперника.

2 Створити за допомогою графічного редактора малюнки на тему „Злобний вірус”  і  „Студент”.

Ведучий: Команди назвали себе, а зараз познайомимося з журі і подивимося оцінки, які вони виставили командам (представлення членів журі і виставляння оцінок).

Просимо журі оцінити конкурс. Максимальна оцінка – 5 балів.


Конкурс 2.Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми - секунди”.

Ведучий:  Командам по черзі задаються питання і дається 30 секунд для обміркування. Одна правильна відповідь – 1 бал.  Якщо відповідь неправильна – питання адресується вболівальникам команди і оцінюється в 0,5 бала. (Жеребкуванням або підкиданням монети визначаємо якій команді дістануться парні номера питань, а якій непарні).

Завдання:Науково-технічна дисципліна, яка вивчає теоретичні методи аналізу і синтезу схем комп’ютерів, і засоби їхньої технічної реалізації. (Комп’ютерна схемотехніка)

Типовий функціональний вузол комп’ютера, призначений для лічби вхідних імпульсів;(Лічильник)

Який логічний елемент виконує операцію додавання? (елемент АБО, ЧИ)

Типовий функціональний вузол комп’ютера, призначений для перетворення кожної комбінації вхідного двійкового коду в керуючий сигнал лише на одному із своїх виходів;(Дешифратор)

Типовий функціональний вузол комп’ютера, призначений для приймання, тимчасового зберігання, перетворення і видачі n-розрядного двійкового слова; (Регістр)

Який логічний елемент виконує операцію множення? (елемент І)

За допомогою якого елемента інвертують дані? (елемент НЕ)

Запам’ятовуючий елемент з двома стійкими станами, зміна яких відбувається під дією вхідних сигналів, призначений для зберігання одного біта інформації, тобто лог.0 або лог.1;(Тригер)

Функціональний вузол комп’ютера, призначений для перетворення вхідного m – розрядного унітарного коду у вихідний n- розрядний двійковий позиційний код; (Шифратор)

Як називається тригер з роздільною установкою станів «0» та «1»? (RS - тригер)

Як називається тригер з одним інформаційним входом? (D - тригер)

Який тригер називається універсальним? (JK - тригер)

Як називається тригер з лічильним входом? (Т - тригер)

Якою англійською літерою позначається синхровхід? (С)

Які операції виконує реверсивний лічильник? («+»  і  «-» )

Який код називається унітарним? (кожна комбінація має одну «1», а решта «0»)

Який вихід дешифратора називається активним? (на якому з’являється керуючий сигнал)

Скільки виходів матиме повний дешифратор, якщо розрядність вхідного коду n=3? (m=8)

За допомогою якого входу виконується каскадування дешифраторів? (вхід стробування (дозволяючий) W)

Як працюватиме мікросхема дешифратору з прямими виходами, якщо W=0? (на вих. всі «0», мікросхема заблокована)

Ведучий: Просимо журі оцінити результати конкурсу.

Конкурс 3.

Ведучий: А зараз ми поділимо команду на групи  і кожен учасник виконуватиме своє завдання. Кожне завдання оцінюється в 5 балів.

І)  Реставрація” (5 хв).Виконує два чоловіка з команди. Команди отримують картки з окремими складами. Потрібно скласти вислів.
Команда №1:  з, не, спр, ро, яка, стра,  ш, лю, зум,  на, ава. ній, ди. будь. ні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

комп’ютером.

      

                 
Відповідь.     Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.
Команда №2: роз, на, від, впр, май, би, від. а, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті.

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

комп’ютера  -

Відповідь.     Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму.
Та команда, яка першою прочитає текст, отримує 5 балів, а якщо швидше. Ніж за 5 хвилин, то ще додаткові 2 бали.

ІІ) Мінімізувати булеву функцію, отримати МДНФ та побудувати схему. Виконує один чоловік з команди (15хв.). Переміг той, хто перший і правильно виконає завдання.

                          

 

 

ІІІ) Завдання.  Розробити і побудувати схему дешифратора, принцип дії якого представлений таблицею істинності.

Х1

Х2

Х3

F0

F1

F2

F3

F4

F5

F6

F7

0

0

0

1

0

0

0

0

0

0

0

0

0

1

0

1

0

0

0

0

0

0

0

1

0

0

0

1

0

0

0

0

0

0

1

1

0

0

0

1

0

0

0

0

1

0

0

0

0

0

0

1

0

0

0

1

0

1

0

0

0

0

0

1

0

0

1

1

0

0

0

0

0

0

0

1

0

1

1

1

0

0

0

0

0

0

0

1

Виконує один учасник команди (20хв). Переміг той, хто перший і правильно виконає завдання.

IV) Зібрати схему у програмі EWB. Продемонструвати роботу схеми за допомогою проектора та дати короткий коментарій (20хв). Виконує один студент з команди. Переміг той, хто перший і правильно виконає завдання.

Схема додавального лічильника.

Ведучий: Поки учасники команд виконують завдання, ми проведемо «Конкурс вболівальників». По черзі, кожній групі вболівальників будуть задаватися питання. Якщо відповідь неправильна – питання адресується іншій групі вболівальників.

Конкурс вболівальників. Одна правильна відповідь – 1 бал. Бали, зароблені уболівальниками, вони можуть віддати будь-якій команді на свій розсуд в якості бонусу. (Підкиданням монети визначимо якій команді дістануться питання з парними номерами, а якій з непарними).

З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)

Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)

Друкуючий пристрій, який призначено для виведення текстових і графічних даних на папір чи плівку? (Принтер)

Пристрій для відображення даних на екрані? (Монітор)

Як називалась перша рахівниця? (Абак)

Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)

Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі? (Біл Гейтс)

Комп’ютерний гризун? (Миша)

Для введення звукового сигналу використовують… (Мікрофон)

Впорядкований набір певних вказівок, які може виконувати комп'ютер, тобто вони для нього "зрозумілі"? (Програма)

Сукупність даних, яка має своє унікальне ім'я та зберігається на зовнішніх запам'ятовуючих пристроях комп'ютера? ( Файл)

За допомогою яких клавіш клавіатури можна закрити вікно? (Alt+F4)

Як називається оптичний диск великої ємності (DVD)

Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його «мозком»? (Процесор)

Як в народі називають величину мегабайт? (Метр)

Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з комп’ютером? (CAPS LOCK)

Людина яка взламує комп’ютерні системи? (Хакер)

Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)

Посилання на об'єкти, за допомогою яких можна швидко запустити програму для виконання або відкрити електронний документ у відповідному середовищі? (Ярлик)

Один розряд двійкового коду, який може набувати значення 0 або 1? (Біт)

Інформація, зафіксована якимось чином на носіях? (Дані)

Числове представлення думки вчителя про роботу учня? (Оцінка)

Ведучий:  Глядачі можуть віддати свої зароблені бали на користь будь - якої команди. Перевіремо результат конкурсу «Реставрація». Просимо журі оцінити конкурс та врахувати бали уболівальників.

Конкурс №4. "Передача інформації" (3хв)

Максимальна оцінка за конкурс 5 балів. Для зберігання інформації на комп'ютері є декілька пристроїв, які об'єднуються загальною назвою "пам'ять". Так, в комп'ютері є оперативна пам'ять і зовнішня пам'ять.

Завдання командам: флешка - це тарілка з бусинками різного кольору, бусинки - інформація, склянки - оперативна пам'ять. Від команди вибрати одну людину (2 людини) - процесор, який за допомогою рук передаватиме інформацію з флешки в оперативну пам'ять (у три склянки посортувати бусинки). Журі оцінює характеристики процесора - швидкодія і який процесор більше передасть інформації.

Перевірити результат.

Ведучий: Просимо журі оцінити конкурс.

Команди представляють результати виконання завдань 3-го конкурсу, та отримують бали.

Ведучий: Просимо журі оцінити конкурс.

Конкурс №5 «Зрозумій мене»

За допомогою засобів міміки і жестів представити слова зображені на картці своїм вболівальникам. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Команда №1: Материнська плата, монітор, клавіатура, мишка.

Команда №2: Центральний процесор, принтер, дисковод, коврик для мишки.


Конкурс №6 «Розповідь» (5хв)

Студентам видається картка зі словами, потрібно скласти романтичну розповідь, використавши всі слова. Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів.

Картка №1. Зорі, центральний процесор, студенти, телефон, підлога, їдальня, куртка, осінь,скутер, троянди.

Картка №2. Сонце, монітор, прибиральниця, стіна, коридор, сумка, автобус, гуси, лавка, пісня.

Ведучий: Поки команди працюють, ми проведемо конкурс із вболівальниками, які можуть додати додаткові бали для своєї команди. Конкурс буде називатися  „Вислови про інформатику” Ви називаєте вислови про інформатику, для прикладу це можуть бути такі вислови:

• Натиснеш кнопку - отримаєш результат

• Людина припускає, а комп’ютер розподіляє

• Один комп’ютер добре, а два – краще

• Комп’ютеру слово - а він тобі 1000

Журі оцінить, Вашу кмітливість і творчість, і вирішить які найкращі вислови, і хто може додати команді за яку вболіває бали. Максимальна оцінка, яку ви можете додати команді – це три бали. Але в кінці гри ці три бали можуть допомогти вашій команді. (Підкиданням монети визначити яка команда вболівальників розпочне конкурс).

Провести конкурс.

Ведучий: Просимо журі оцінити конкурс вболівальників.

Журі оцінює конкурс.

Ведучий: Давайте ми подивимось, як справилися із завданнями наші команди.


Підсумок

Ведучий: Просимо журі оцінити результати останнього конкурсу.

Вболівальники можуть віддати свої зароблені бали на користь будь-якої команди. Журі, прошу врахувати бали глядачів і оголосити результати гри.

Звучить заключна пісня. Нагородження переможців і учасників команд, а також найактивнішого вболівальника або гравця команди, який отримав найбільше балів.

На цьому гра закінчена. Дякуємо всім за увагу!

docx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку