Веб-квест "Країна чарівних металів"

Про матеріал
За допомогою цього Web-квесту ви зможете здійснити захоплюючу подорож в чарівну країну металів ,які зустрічаються на території нашої області ; узнаєте історію їхнього відкриття та застосування, про розповсюдженість у навколишньому середовищі в чистому вигляді чи у вигляді сполук , їхньої біологічної ролі та практичному значенні для людства ,цікавих випадках ,пов’язаних з їх вивченням . Доберіть як можна більше інформації ,намагаючись виконати всі запропоновані завдання та відповісти на питання ,які зустрічаються на вашому шляху .
Перегляд файлу

Новопольська Т . Л. ,вчитель хімії

                                                                                                             КЗ « НСЗШ № 9»

                                                                                                              М.Нікополь , Дніпропетровська область

 

Країна чарівних металів Дніпропетровської області

Гра-подорож (Web-квест) в 11 класі

Конспект заняття  з  використанням  ІКТ

 

Тема: «Країна чарівних металів  Дніпропетровської області»

Тривалість: 3-4 години (короткостроковий дослідний проект)

Технології: Web-квест, створення мультимедійних презентацій засобами MS PowerPoint, пошук інформації в мережі Інтернет.

Цілі:

• узагальнити знання про властивості металів, вивчити історію їх відкриття, області поширення і значення деяких металів, що видобуваються на території Дніпропетровськоі області, з'ясувати родовища металевих корисних копалин Дніпропетровщини , райони їх видобутку та переробки.

• формувати ключові компетенції:

- Навчати учнів самостійного набуття нових знань, з використанням WEB-технології;

- Спонукати школярів до дослідницької діяльності з використанням різних інформаційних ресурсів;

- Розвивати пізнавальний інтерес до предмета за допомогою використання ІКТ в навчальному процесі;

- Розвивати в учнів критичне мислення; вміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно;

- Стимулювати учнів на спільну творчість через роботу в команді, виховувати відповідальність за виконану роботу, самокритичність, взаємопідтримку і вміння виступати перед аудиторією;

• розширювати міжпредметні зв'язки, що сприяють формуванню ключових компетенцій;

• створити геоінформаційну карту «Металеві корисні копалини  Дніпропетровської області».

 

Обладнання: комп'ютери (або ноутбуки на кожен учнівський стіл) з виходом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка, проектор, WEB-квест (Додаток 1), роздатковий матеріал для кожної групи учнів: інструкція для роботи з Web-квестом (Додаток 2), рекомендації за змістом проектів (Додаток 3), пам'ятка для учнів «Правила оформлення комп'ютерних презентацій» (Додаток 4), оцінний лист (Додаток 5).

Метод: самостійна робота учнів на різних рівнях навчально-пізнавальної діяльності (репродуктивний, пошуково-дослідницький, творчий)

Форма організації пізнавальної діяльності: групова робота, в результаті якої кожна група виробляє спільну думку по заданому питанню і робить повідомлення про підсумки своєї роботи для всього класу, реалізуючи тим самим ідею взаимообучения.

етапи роботи

1. Гра - подорож по просторах мережі Інтернет (Web-квест), початок створення геоінформаційної карти.

2. Оформлення результатів дослідження.

3. Захист проектів (конференція).

4. Рефлексія.

 

I етап. WEB- квест. Гра - подорож по просторах мережі  Інтернет:

 

1. Введення. Занурення в тему:

Вчитель хімії: «Ми продовжуємо  вивчення великої теми« Метали ». Ви вже знаєте про метали достатньо. Пригадайте, будь ласка, 1) яка кількість металів існує в природі в даний час? 2) які на ваш погляд метали є найбільш значними в житті людини і чому? (відповідають). Дійсно їх багато, а чи знаєте ви, що багато хто з найбільш значущих для людини металів добуваються на території нашого краю? «Дніпропетровська облась - воістину мінералогічна скарбниця. Тут на порівняно невеликому просторі виявлено понад 40 видів мінеральної сировини. Серед них марганцева та залізна руди ,також вугілля,уран ,рідкоземельні метали ,каолін та граніти ,нафта ,газ. Добича металів займає одне з провідних місць .

  Всю використовувану  мінеральну сировину поділяють на три групи, серед  яких  металеві  корисні  копалини.

Сьогодні ми з вами зробимо віртуальну подорож у світ найбільш значущих для людини металів, якими багата Дніпропетровська  земля ».

 Наша робота буде проходити в новій, незвичайній формі - формі Web-квесту.

З поняттям «квест» багато хто з вас знайомі з комп'ютерних ігор. Чи можете ви пояснити цей термін? (Обговорюємо) Так, дійсно, квест - це один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця рішення розумових завдань для просування по сюжету. Сюжет може бути визначеним або ж давати безліч результатів, вибір яких залежить від дій гравця.

Що ж таке Web-квест?

Під квестом (від англ. Quest - подорож) розуміють тривалий цілеспрямований пошук, який може бути пов'язаний з пригодами або грою. Web-квест в педагогіці - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси мережі Інтернет.

Web-квести являють собою мініпроекти, засновані на пошуку інформації в Інтернеті. Методика роботи з Web-квестами запропонована вченими з Державного університету Сан-Дієго в 1995р і рекомендована для вивчення самих різних наукових дисциплін [5].

 

2. Ознайомлення із завданнями Web-квесту:

Учитель знайомить учнів з планом роботи, за допомогою інтерактивної дошки демонструє структуру Web-квесту, вказуючи на особливості переходу по посиланнях, звертає увагу на дидактичні матеріали до заняття (додаток 2). Зібраний матеріал рекомендується зберігати в особисті папки для подальшої обробки, аналізу та використання при оформленні результатів дослідження. Робота буде здійснюватися по групах.

3. Виконання завдання на основі ресурсів мережі Інтернет.

Кожна група виконує власне дослідження, здійснює пошук і збір матеріалу.

4. Після закінчення роботи з квестом учні за посиланням переходять на карту Дніпропетровськоїобласті, де знаходять і відзначають на неї райони видобутку металевих корисних копалин та підприємства їх переробки. Результати демонструють всьому класу за допомогою інтерактивної дошки.

 

2 етап. Оформлення результатів дослідження.

Зібрану в ході дослідження інформацію учням пропонується оформити у вигляді презентації, враховуючи рекомендації (додатки 2 і 3).

3 етап. Захист проектів - конференція.

  Учні представляють виконані роботи, обговорюють і оцінюють їх відповідно до критеріїв оціночного листа (Додаток 4).

Кращі роботи стануть складовою частиною геоінформаційної карти «Металеві корисні копалини Дніпропетровської області».

4 етап. Рефлексія. Учитель пропонує учням написати відгук про проведене дослідження.

 

Web- квест «Країна чарівних металів »

Додаток 1

Інструкція для роботи з WEB-квестом

1. Отримайте файл запуску і перейдіть на головну сторінку Web-квесту.

2. Ознайомтесь із завданнями Web-квесту.

3. Виберіть завдання для своєї групи і перейдіть за посиланням. Вивчіть свою маршрутну карту і завдання, які належить виконати:

• На станції «Загадковій» розгадайте ребус або загадку про метал, інформацію про які будете збирати, використовуючи посилання на сайти всесвітньої павутини.

• На «Історичній», вивчіть історію накопичення знань про даний металі: історію його відкриття та отримання, видатні події і дати, імена і фотографії вчених, цікаві факти і курйозні випадки з історії вивчення металу (для пошуку інформації «клікайте» на значки паровоза, номера або назви станції).

! Не забувайте зберігати цікаву для  вас інформацію в особисту

   папку і закривати відвідані сайти.

. На «Геологічній», вам доведеться виявити області поширення металу, назви, зовнішній вигляд, хімічний склад (формулу) і місцезнаходження його природних сполук.

• На «Хімічній» - зберіть інформацію про фізичні властивості металу і його хімічної активності, відомості про хімічні процеси та явища, що характеризують властивості.

• На «Біологічній» - знайдіть відомості про вплив даного металу на живі організми і здоров'я людини. (їх біологічної ролі і токсичному дії)

• На «Технічній» - вивчіть області застосування металів та їх сполук у техніці і народному господарстві.

• На «Промисловій» - ознайомтеся зі способами видобутку і переробки металовмісних руд, з підприємствами гірничодобувної промисловості.

 

4. Після проходження маршруту перейдіть за посиланням до мапи Дніпропетровської області.

5. Виберіть інструмент «фломастер» і зазначте на мапі  основні родовища і райони видобутку металевих корисних копалин.

6. Збережіть результати свого дослідження.

 

Рекомендації

за змістом дослідницького проекту (презентації)

Web- квест «Країна чарівних металів Дніпропетровської  області»

Додаток 2

 

1. На першому слайді презентації уявіть «візитною карткою» металу, про який піде мова у вашому проекті.

2. Створіть «Історичну довідку», яка б містила імена і фото вчених, цікаві факти або курйозні випадки з історії відкриття або вивчення металу.

3. Зібрану інформацію про властивості металу і його природних сполук зв'яжіть з їх значенням в техніці і народному господарстві, способами застосування.

4. Звіт «Характеристика корисних копалин і мінералів Дніпропетровскої області »  представте у  вигляді схеми, таблиці, блоків та т.п., що включають фото, назву, хімічну формулу, райони видобутку мінералів. По можливості проведіть класифікацію мінералів (оксидні, сульфідні і т.д.)

5. Перерахуйте назви підприємств гірничопромислового комплексу Дніпропетровської області, опишіть способи видобутку або переробки металовмісних руд, продукцію виробництва.

6. Вкажіть вплив металів на живі організми (біологічну роль та токсичну дію). Екологічні аспекти хімічних виробництв.

Web- квест «Країна чарівних металів Дніпропетровської  області»

Додаток 3

                                   Пам'ятка «Правила оформлення комп'ютерних презентацій»

Загальні правила дизайну

Багато дизайнерів стверджують, що законів і правил в дизайні немає. Є поради, рекомендації, прийоми. Дизайн, як всякий вид творчості, мистецтва, як всякий спосіб одних людей спілкуватися з іншими, як мова, як думка - обійде будь-які правила і закони.

Однак, можна привести певні рекомендації, яких слід дотримуватися, в усякому разі, починаючим дизайнерам, до тих пір, поки вони не відчують в собі силу і впевненість складати власні правила і рекомендації.

Правила шрифтового оформлення:

1. Шрифти із зарубками читаються легше, ніж гротески (шрифти без зарубок);

2. Для основного тексту не рекомендується використовувати великі літери.

3. Шрифтовий  контраст можна створити за допомогою: розміру шрифту, товщини шрифту, накреслення, форми, напрямку і кольору.

Правила вибору колірної гами.

1. Колірна гамма повинна складатися не більше ніж з двох-трьох кольорів.

2. Існують не поєднувані комбінації кольорів.

3. Чорний колір має негативний (похмурий) підтекст.

4. Білий текст на чорному фоні читається погано (інверсія погано читається).

Правила загальної композиції.

1. На смузі не повинно бути більше семи значущих об'єктів, так як людина не в змозі запам'ятати за один раз більше семи пунктів чого-небудь.

2. Логотип на смузі повинен розташовуватися справа внизу (ліворуч нагорі і т. Д.).

3. Логотип повинен бути простий і лаконічної форми.

4. Дизайн повинен бути простим, а текст - коротким.

5. Зображення домашніх тварин, дітей, жінок і т.д. є позитивними образами.

6. Великі об'єкти в складі будь-якої композиції виглядають досить неважливо. Аршинні букви в заголовках, кнопки навігації висотою в 40 пікселів, верстка в одну колонку шириною в 600 точок, роздільник одного кольору, розтягнутий на весь екран - все це додає дизайну непрофесійний вигляд.

 

Оцінювальний лист   Критерії оцінки виступу з використанням мультимедійної презентації»

 

Додаток 4

 

КАТЕГОРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

Максимальна кількість балів

Группа 1

 

 

Группа 1

 

 

 

Группа 2

Группа 3

Группа …

 

 

 

 

 

 

  • Титульний слайд с заголовком (зовнішній вигляд, яскравість і т.п.)

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Минимальна кількість  – 5-6 слайдів
  •  

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Використання додаткових ефектів PowerPoint (зміна слайдів, звук, анімація)

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Присутність звукових та анімаціннх ефектів

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Формулювання проблеми
  • (відповідність змісту темі обраного проекту, поставленої темі)

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Інформація точна, користна , актуальна

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Сформульовані ідеї чітко ізложениі структуріровані

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Слайди представлені в логичній послідовности, є оголовлення

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Грамотно обраний фон и подібрані кольори

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ілюстрації  привабливі, цікаві, відповідають змісту

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки, підведення підсумків роботы

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Знання материалу, представленого в роботі, участь кожного ученика в работі групи

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Максимально можлива кількість балів

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку