Тема: Величина кута. Вимірювання кутів.
Мета:
Ліквідовувати прогалини в знаннях учнів при визначенні видів кутів.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати.
Знати: Означення кута; бісектриси кута; одиниці вимірювання кутів.
Вміти: Визначати вид кута; вимірювати кути за допомогою транспортира; розв’язувати найпростіші задачі на обчислення величини кута.
Девіз: «Єдиний шлях, що веде до знання – це діяльність»
Б. Шоу
Хід уроку
1.Розібрати з учнями всі ті питання, які виникли при виконанні домашнього завдання.(Зібрати зошити з домашнім завданням.)
2.Учні записують число, класна робота.
3.Звернути увагу на девіз уроку і поговорити про велику працю, щоб отримати ґрунтовні знання.
4.Гра (учням роздані картки , на яких записані слова)
1)точка; пряма; промінь; координатний промінь. (Учні розповідають про дані фігури – ті, хто одержав картки).
Яка фігура найбільша і яка найменша?
Накресліть відрізок, поміряйте довжину і зробіть відповідний запис.
2)Кут; розгорнутий; прямий; гострий; тупий.
Назвати кути від найменшого до найбільшого.
5.Робота в парах.(Зарані роздати карточки з різними кутами). Визначити вид кута.( завдання виконують учні усно).
6.Кути як і відрізки можна вимірювати.
7.Оголосити тему і мету.
8.Накресліть гострий кут АОВ і виміряйте його.(Учні креслять і міряють в основному лінійкою і тільки одиниці транспортиром).
Накреслимо прямий кут (за допомогою косинця) . Так робить столяр.
(учитель креслить на дошці, а учні в зошиті) і записати КОD = 90⁰.
(поговорити про градус – міру вимірювання кутів)
9.Робота з підручником. Стор.147. Рис.101.Прямий кут дорівнює 90⁰. Розгорнутий кут дорівнює 180⁰.
10.Поговорити про транспортир.
11.(Повернутись до гострого кута). Виміряйте його і зробіть відповідний запис. Робимо висновок: гострий кут менше 90⁰.
12.Накреслити тупий кут. Що це за кут?(Учні креслять) . Поміряти його і зробити відповідний запис. (Поговорити про дві шкали транспортира).
AOK= . 90⁰ < Тупий кут< 180⁰.
13.Градусну міру кута використовують мореплавці; туристи в походах, на екскурсіях; військові ,архітектори, топографи при побудові планів.
На місцевості кути визначають за допомогою компаса та астролябії.
Ви це будете вчити на уроках географії.
14. Задача (умову заготовити). ABC= COD, ABC= 33⁰. Знайти COD.
Учні формулюють висновок із даної задачі: Рівні кути мають рівні градусні міри.
15.Є такі промені, які ділять кут на дві рівні частини.
Робота з підручником. Стор.149. Рис.110.(Означення і назва).( Показати малюнок з крисою і поговорити про неї).
16.Вправи. №667(усно) (учитель читає умову - учні показують + чи - ). №668( по черзі учні кажуть відповіді, а решта сигналізують + чи - ). №669 (розв’язуємо так як попередню вправу).
17.Фізкультхвилинка.
18.Розв’язання вправ письмово по вимірюванню кутів.
№673(з допомогою консультантів).Завдання на картках: поміряти кути і зробити відповідний запис.(Ті картки, де визначали види кутів).
№675, №677, №680, №681,№683. Додатково №691( на високий бал).
19.Виставлення оцінок.
20.Підсумок: За допомогою транспортира вимірювали кути; розв’язували задачі; здобували знання.(Повернутись до девізу).
Домашнє завдання: § 20(читати дуже уважно, бо на уроці не говорили про додавання і віднімання кутів). До «6»:№674, №676 або до «9» №682, №695. До «12» №682, №695 + навчитись будувати кути за допомогою транспортира.
Рефлексія. Вивісити три смайлики. Діти підходять до якогось одного.
1)Якщо все зрозуміло і все вдавалось.
2)Щось не зрозуміло і не все вдавалось.
3)Все не зрозуміло і все не вдавалось.