Величини в алгоритмах з розгалуженням

Про матеріал
Конспект уроку "Величини в алгоритмах з розгалуженням", інформатика 7 клас. В конспекті використовують такі форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Інформатика 7 клас

Тема. Величини в алгоритмах з розгалуженням.

Тип уроку: урок засвоювання нового знань.

Вид уроку: комбінований.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, карточки для кожної дитини (заготовки для оцінювання), підручник Інформатика: Підручник для 7 класу. — Київ: Генеза, 2020. — 142 с ,зошити, дошка.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch.

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  •             привітання
  •             перевірка присутніх
  •             перевірка готовності учнів до уроку
  •             перевірка самопочуття учнів.
  1. Перевірка домашнього завдання

Правильний варіант виконання домашнього завдання на екрані. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, оцінюють свою роботу. За даними оцінок вчитель має чітку картину знань в класі.

Оцінювання НДУ

 

 

 

 

 

1 – 3

 

 

4 – 6

 

          7 - 9

        10 - 12

ІV – високий

ІІІ – достатній

Учень:

- знає

- розуміє

- використовує

- обґрунтовує (в незнайомих ситуаціях)

- аналізує

- узагальнює

- систематизує

- займається самоосвітою

ІІ – середній

Учень:

- знає

- розуміє

- застосовує

- обґрунтовує (в знайомих ситуаціях)

І – початковий

Учень:

- знає

- відтворює

- розв’язує завдання обов’язкового рівня

Учень:

- розпізнає

 

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

Давайте розглянемо малюнок на екрані.

png_5klas_2018_2019_Yrok24_01.png

В залежності від пори року або погодних умов ми обираємо з вами транспорт на якому будемо рухатися. Іншими словами це розгалуження, тема нашого уроку.

IV. Введення нових понять.

Розгалуження — це така форма організації дій в алгоритмі, за якою залежно від виконання або невиконання певної умови виконується одна з двох послідовностей  команд.

Умовний оператор, або оператор розгалуження, — це оператор, у якому здійснюється вибір однієї з двох дій в залежності від виконання або невиконання умови.

Неповна форма умовного оператора в середовищі Scrаtch реалізована командою якщо...то... . Функцію умовного оператора з двома гілками у Scratch виконує команда якщо...то...інакше... . Ці команди містяться в групі Керування.


112.JPG 

 

 Умови в програмі записуються у вигляді логічних виразів.

Логічний вираз — це засіб запису умов для визначення їхньої істинності. Логічний вираз може приймати значення true (істинність), або false (хибність). Логічні вирази бувають прості та складені. Простий — це два арифметичні вирази, з’єднані символом відношення.

Складені умови  описуються у випадках, коли потрібно перевирити виконання кількох умов одночасно. Складений логічний вираз — це кілька простих логічних виразів, з’єднаних назвами логічних операцій: and (і), not (ні) і or (або).

Для формування логічного виразу використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори. Для запису простої умови використовуються блоки порівняння  групи Оператори:

 

113.JPG

 

Згадаємо алгоритм створення змінної:

  1.          Перейти до категорії Змінні. 
  2.          Натиснути кнопку Cтворити змінну. 
  3.          Ввести назву змінної (наприклад, А). 
  4.          Натисніть Гаразд.

Приклад:

Для запису логічного виразу зі змінними, наприклад, A > B,  слід виконати дії:

  1.          Створити змінні А, В.
  2.          Перейти до категорії Оператори. 
  3.          Перетягнути потрібний блок порівняння в поле для умови команди розгалуження.
  4.          Перетягнути блоки змінних в овальні поля для значень блоку порівняння.


111.JPG 

 

Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ можна описати за допомогою блоків групи Оператори.

Приклад:

Записати у вигляді логічного виразу подвійну нерівність 0 < x < 10.

 

114.JPG

Перед тим, як перевіряти умову, слід надати значення задіяним в логічному виразі змінним.

V. Розв’язування вправ. Працюємо за комп’ютером

1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2) Інструктаж учителя.

3) Практична робота за комп’ютерами.

Учням роздано картки певного кольору з номером від 1, 2. Сформувалося дві групи по 10 осіб у кожній. Всі сідають командами. Учні кожної парти працюють разом, знаходять вірне рішення свого завдання і передають листочок із задачами далі. Зрозуміло, що переможе команда, яка швидше за інші і абсолютно вірно виконає завдання.

Завдання 1.

Створити програму для перевірки уміння знаходити суму чисел. Для цього слід на вкладці Змінні створити змінні a і b. Для генерування умови слід скористатися блоками з груп Оператори, Датчики та Змінні.

Відповідь:

8.PNG

Після виконання даного номеру вчитель просить групи оцінити свою роботу за 12-ти бальною шкалою, аргументувавши, чому саме така оцінка. (метод міні огляд)

Завдання 2.

Запрограмувати поведінку гравця в лабіринті, якщо х — кількість монстрів, які зустрічаються на шляху.

115.JPG

На полях зошита учень креслить шкалу і відзначає хрестиком, на якому рівні, на його думку, виконана робота. Внизу – не впорався, посередині – впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло. Під час перевірки вчитель обводить хрестик, якщо згоден з оцінкою учня, або малює свій, якщо не згоден (метод шкала).

Після виконання всіх практичних завдань вчитель пропонує заповнити в робочих зошитах Листи самооцінки (метод Лист самооцінки).

 

ТАК

НІ

1.

Я знаю як шукати добуток чисел з однаковою основою але різним степенем

 

 

2.

Я можу навести приклади де можна застосувати властивості степенів

 

 

3.

Я знаю, що степені мають різні властивості

 

 

4.

Я можу назвати властивості степенів

 

 

5.

Я самотужки можу виконати практичні завдання

 

 

Робота в групах. З використанням цифрових інструментів провести взаємооцінювання дітей. Посилання https://wordwall.net/uk/resource/38293795 .

VI Підбиття підсумків уроку

Давайте разом заповнимо пелюстки «інформаційної ромашки». Користуючись різними властивостями розгалуження, на пелюстках цієї «ромашки» написати приклади, які б характеризували вивчене. Чим більше пелюсток,  тим краще.

 

 

 

 

 

 

Ми з вами добре постаралися, ви всі молодці. В кінці уроку учні на окремих листках відповідають на питання:

- Що на уроці було найважливішим?

- Який етап уроку був найбільш зрозумілим?

- Що взагалі залишилось незрозумілим?

- Які поняття хотілось би зрозуміти краще? (метод міні огляд)

Також разом з учителем обговорюють, що: Було цікаво…Було важко…Тепер я можу…Я навчився…Я зміг…Я спробую…Мене здивувало…Урок дав мені для життя… (метод рефлексивний екран)

VII Домашнє завдання

Опрацювати параграф 4.3, виконати вправу на вибір 4, 5, 6 ст. 152.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пронтекер Євген Ярославович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
3100
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку