Конспект уроку
Інформатика 7 клас
Тема. Величини в алгоритмах з розгалуженням.
Тип уроку: урок засвоювання нового знань.
Вид уроку: комбінований.
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, карточки для кожної дитини (заготовки для оцінювання), підручник Інформатика: Підручник для 7 класу. — Київ: Генеза, 2020. — 142 с ,зошити, дошка.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch.
Хід уроку
Правильний варіант виконання домашнього завдання на екрані. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, оцінюють свою роботу. За даними оцінок вчитель має чітку картину знань в класі.
Оцінювання НДУ
1 – 3 |
4 – 6 |
7 - 9 |
10 - 12 |
ІV – високий |
|||
ІІІ – достатній |
Учень: - знає - розуміє - використовує - обґрунтовує (в незнайомих ситуаціях) - аналізує - узагальнює - систематизує - займається самоосвітою |
||
ІІ – середній |
Учень: - знає - розуміє - застосовує - обґрунтовує (в знайомих ситуаціях) |
||
І – початковий |
Учень: - знає - відтворює - розв’язує завдання обов’язкового рівня |
||
Учень: - розпізнає |
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Давайте розглянемо малюнок на екрані.
В залежності від пори року або погодних умов ми обираємо з вами транспорт на якому будемо рухатися. Іншими словами це розгалуження, тема нашого уроку.
IV. Введення нових понять.
Розгалуження — це така форма організації дій в алгоритмі, за якою залежно від виконання або невиконання певної умови виконується одна з двох послідовностей команд.
Умовний оператор, або оператор розгалуження, — це оператор, у якому здійснюється вибір однієї з двох дій в залежності від виконання або невиконання умови.
Неповна форма умовного оператора в середовищі Scrаtch реалізована командою якщо...то... . Функцію умовного оператора з двома гілками у Scratch виконує команда якщо...то...інакше... . Ці команди містяться в групі Керування.
Умови в програмі записуються у вигляді логічних виразів.
Логічний вираз — це засіб запису умов для визначення їхньої істинності. Логічний вираз може приймати значення true (істинність), або false (хибність). Логічні вирази бувають прості та складені. Простий — це два арифметичні вирази, з’єднані символом відношення.
Складені умови описуються у випадках, коли потрібно перевирити виконання кількох умов одночасно. Складений логічний вираз — це кілька простих логічних виразів, з’єднаних назвами логічних операцій: and (і), not (ні) і or (або).
Для формування логічного виразу використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори. Для запису простої умови використовуються блоки порівняння групи Оператори:
Згадаємо алгоритм створення змінної:
Приклад:
Для запису логічного виразу зі змінними, наприклад, A > B, слід виконати дії:
Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ можна описати за допомогою блоків групи Оператори.
Приклад:
Записати у вигляді логічного виразу подвійну нерівність 0 < x < 10.
Перед тим, як перевіряти умову, слід надати значення задіяним в логічному виразі змінним.
V. Розв’язування вправ. Працюємо за комп’ютером
1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
3) Практична робота за комп’ютерами.
Учням роздано картки певного кольору з номером від 1, 2. Сформувалося дві групи по 10 осіб у кожній. Всі сідають командами. Учні кожної парти працюють разом, знаходять вірне рішення свого завдання і передають листочок із задачами далі. Зрозуміло, що переможе команда, яка швидше за інші і абсолютно вірно виконає завдання.
Завдання 1.
Створити програму для перевірки уміння знаходити суму чисел. Для цього слід на вкладці Змінні створити змінні a і b. Для генерування умови слід скористатися блоками з груп Оператори, Датчики та Змінні.
Відповідь:
Після виконання даного номеру вчитель просить групи оцінити свою роботу за 12-ти бальною шкалою, аргументувавши, чому саме така оцінка. (метод міні огляд)
Завдання 2.
Запрограмувати поведінку гравця в лабіринті, якщо х — кількість монстрів, які зустрічаються на шляху.
На полях зошита учень креслить шкалу і відзначає хрестиком, на якому рівні, на його думку, виконана робота. Внизу – не впорався, посередині – впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло. Під час перевірки вчитель обводить хрестик, якщо згоден з оцінкою учня, або малює свій, якщо не згоден (метод шкала).
Після виконання всіх практичних завдань вчитель пропонує заповнити в робочих зошитах Листи самооцінки (метод Лист самооцінки).
|
ТАК |
НІ |
|
1. |
Я знаю як шукати добуток чисел з однаковою основою але різним степенем |
|
|
2. |
Я можу навести приклади де можна застосувати властивості степенів |
|
|
3. |
Я знаю, що степені мають різні властивості |
|
|
4. |
Я можу назвати властивості степенів |
|
|
5. |
Я самотужки можу виконати практичні завдання |
|
|
Робота в групах. З використанням цифрових інструментів провести взаємооцінювання дітей. Посилання https://wordwall.net/uk/resource/38293795 .
VI Підбиття підсумків уроку
Давайте разом заповнимо пелюстки «інформаційної ромашки». Користуючись різними властивостями розгалуження, на пелюстках цієї «ромашки» написати приклади, які б характеризували вивчене. Чим більше пелюсток, тим краще.
Ми з вами добре постаралися, ви всі молодці. В кінці уроку учні на окремих листках відповідають на питання:
- Що на уроці було найважливішим?
- Який етап уроку був найбільш зрозумілим?
- Що взагалі залишилось незрозумілим?
- Які поняття хотілось би зрозуміти краще? (метод міні огляд)
Також разом з учителем обговорюють, що: Було цікаво…Було важко…Тепер я можу…Я навчився…Я зміг…Я спробую…Мене здивувало…Урок дав мені для життя… (метод рефлексивний екран)
VII Домашнє завдання
Опрацювати параграф 4.3, виконати вправу на вибір 4, 5, 6 ст. 152.