Великі права маленької дитини

Про матеріал
Представлена розробка бібліотечного заходу має на меті за допомогою інтерактивних форм та інноваційних освітніх технологій ознайомити учнів з основними правами, гарантованими Декларацією прав дитини; вчити їх осмислено дотримуватися своїх прав; розвивати в учнів логічне мислення, навички самореалізації та соціалізації; виховувати в учнів повагу до законів України, а також повагу до прав інших людей. Дана розробка буде корисною для класних керівників та педагогів-організаторів.
Перегляд файлу

Управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради Методичний кабінет відділу освіти управління освіти,молоді та спорту Смілянський навчально-виховний комплекс«Ліцей-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів «Лідер»

 

Великі права

маленької дитини

бібліотечний правовий фреш

для учнів 5-6 класів

 

 

Розробила

завідувач бібліотеки

О.В. Плотнікова

 

2020


 

Тема: Великі права маленької дитини

Мета. Ознайомити учнів з основними правами, гарантованими Декларацією прав дитини; вчити дітей осмислено дотримуватися своїх прав; розвивати логічне мислення, мовлення, інтерес до правових знань, навички самореалізації і самовиховання; виховувати повагу до законів України, вчити користуватися своїми правами, поважати права інших людей.

Форма проведення: правовий фреш.

Обладнання заходу: відео презентація, чарівна скринька, аркуші А-4 для кожного учня, роздруковані поняття, книжкова виставка.

 

Сценарій заходу

Вступна –релаксація. –Доброго дня! Перш ніж я розкрию вам свою маленьку таємницю: чому саме сьогодні до вас завітали шкільні бібліотекарі, у мене до вас буде велике прохання: допомогти створити в нашому середовищі атмосферу вдячності, поваги та терпіння. Для цього я вам пропоную висловити слова щирої подяки нашому Творцеві, природі, вчителям, батькам за все те, що ви маєте (Я дякую тобі, Боже!, я дякую тобі, сонце! І т.д.).

-Чи є серед вас дитина, яка не вважає себе щасливою?

Вправа на розвиток креативного мислення (створення комплексного препарату «Елексиру Щастя»)

Я вважаю, що є необхідність у створенні Рецепту Щастя.

Завдання: Для цього ви об’єднаєтеся в (4-5) фармацевтичних філій для проведення аналітичного дослідження, яке має на меті створення комплексного препарату під назвою «Елексир Щастя». Однак ваша робота матиме суттєву специфіку: ви працюватимете не з хімічними складниками, а етично-психологічними, тобто почуттями. Іншими словами, ви повинні скласти перелік почуттів, без яких не може бути відчуття дитиною або дорослою людиною щастя.

Наприклад, (любов, турбота, розуміння, повага)

Робота в групах. Звучить мелодія «Шум моря»

Виступи спікерів груп з усною презентацією «елексиру Щастя»

Висновок. Отже для відчуття себе щасливою дитині потрібна любов, повага, розуміння її потреб з боку дорослих.

Однак щастя не може бути справжнім, якщо дитина або доросла людина будуть лише брати від інших любов, повагу та ін.. чинники щастя. Ви повинні завжди жити по принципу пропорційної відповідності: стільки ви берете від інших, скільки ви повинні повернути. Тоді вас буде переповнювати відчуття радості від добрих справ та досягнення успіху.

Підготовка до сприймання нового матеріалу.

Мотивація пізнавально-виховної діяльності.

Бібліотекар. Нещодавно мені рибалки передали дивовижну скриньку, разом із чарівним манускриптом (показую сувій). Нашим спеціалістам –археологам вдалося розшифрувати дивовижні ієрогліфи, і от що вони прочитали:

«Хто розкриє цей сувій, той відкриє найбільшу таємницю життя: «Який скарб- найцінніший на землі?».

В скринці, яку ви знайдете поруч із цим сувоєм, криється підказка: хто її розгадає, приклавши мудрість, відкриє найбільшу таємницю всіх віків та народів. Для цього потрібно лише зазирнути в скриньку.»

Тому самі сміливі можуть спробувати розгадати мудру загадку. (Діти підходять, зазирають в скриньку, там лежить дзеркальце. Спостерігають, роблять висновки, ведучий допомагає додатковими запитаннями)

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

- І так найціннішим скарбом на Землі є………….? (Людина)

- Чому саме людина? (Дійсно, людина – найцінніший скарб. Кожен з вас особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій землі не має і не буде. Кожен із вас – це цілий світ з притаманними тільки йому рисами характеру, манерою поведінки, здібностями, вподобаннями, вмінням висловлювати свої думки.

Ти особливий!

Учень 1.

Ти особливий, як і кожна особистість.

Ти неповторний.

У природі все таке.

Сніжинки навіть формою всі різні.

А ти - природи диво, ще й яке.

Учень 2.

У тебе й зовнішність,

І голос - неповторні,

І звички, і характер,

І думки,

І здібності фізичні та

Духовні,

Свої достоїнства

Свої ростки.

Учень 3.

Плекай усе те добре

І прекрасне,

Що маєш від природи,

Розвивай!

Борися з негативним

Повсякчасно,

А все найкраще людям

Віддавай!

Оголошення теми заходу

Бібліотекар. Чудовий вірш, і я впевнена, що всі уважно слухали і зрозуміли, чому кожна людина особлива.

Однак буде дуже великою помилкою, з вашого боку, думати, що ви кращі, а товариш, який поруч з вами, гірший від вас.

Всім відомо, що кожна людина помиляється, робить помилки, має свої недоліки. Тому всі люди на землі мають однакові права, але поруч з правами невід’ємною їх частиною є обов’язки).

Сьогодні, 20 листопада, міжнародна спільнота відмічає День прав дитини, тому наша шкільна бібліотека вирішила запросити вас саме сьогодні здійснити подорож в країну Права, тема якої звучить так: «Великі права маленької дитини»

Пізнавально-виховна частина

Бібліотекар. Напевно, в повсякденному житті ви вживали коли-небудь слово «право».

Вправа «Мікрофон»

-Як, на вашу думку, що означає слово «право»? (Право - це система встановлених державою правил і норм поведінки)

-Чому важливо кожному із нас знати свої права? (Коли людина знає свої права, вона може їх відстоювати, коли потрапляє в неприємну ситуацію, і на неї падає підозра та їй виносять звинувачення. Іншими словами вона може розраховувати на правовий захист)

Відповіді учнів.

Бібліотекар. Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права та обов’язки. А всі права громадян України записані в Основному Законі нашої держави.

-Як називається Основний Закон держави? (Конституція. Від Конституції залежить щастя й доля нашого народу й кожної людини).

Вправа «Асоціативний кущ».

Бібліотекар. Продовжуємо роботу в групах. Ви повинні поміркувати, які права є у дітей. Свої міркування запишіть як групове завдання.

Ваші письмові відповіді перевіримо.

Відео «Права дитини 1»

Зробимо висновок і закріпимо, чи добре ви запам’ятали свої права. Вам пропонується розгадати кросворд.

Завдання: права, які прописані в Конституції України, назвати одним словом

Розгадування кросворду

Бібліотекар. А от цікаво, чи завжди дитячі права були гарантовані і діти могли ними користуватися?

 Хочу звернути вашу увагу на історичну довідку: Лише в 1959 р. міжнародне співтовариство прийняло Декларацію прав дитини, щоб спільно допомагати обездоленим дітям. Можливо, хтось знає, що означає слово «декларація»? (заява, урочисте проголошення загальних положень прав і свобод, гарантій без їх обгрунтування та конкретизації). Відповідний запис прикріплюється на дошці. А в 1989 р. всі прогресивні країни світу, в тому числі й наша, підписали Конвенцію прав дитини. (Конвенція - лат. Слово, що означає угода, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку - з питань прав дитини). Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами. Отже Книга прав дитини – це закон, і називається він Конвенція ООН.

Щоб переконатися в тому, як серйозно порушувалися права дітей до прийняття основних документів, в яких вони зафіксовані, а отже порушення їх веде до юридичної відповідальності тих, хто їх порушує, запрошую вас на онлайн-судове засідання.

«Судове засідання»

Завдання: закріпити знання прав дитини, а тому ви повинні з’ясувати після перегляду кожної судової справи, які права казкових героїв порушувалися.

Підсумок заходу.

docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку