Весняна мандрівка
Конспект музичного заняття для дітей раннього віку з використанням системи Карла Орфа за методикою «елементарне музикування» .
Мета:
розширювати знання дітей про звуки природи (квакання жабки, стукіт дятла);
розвивати творчу уяву та фантазію, ритмічне відчуття та тембровий слух;
виховувати інтерес та любов до музики.
Обладнання: проектор, екран, комп’ютер, мультимедійна презентація.
Атрибути:
музичний трикутник;
пляшечки з водою по кількості дітей;
дерев’яні палички по дві на кожну дитину;
дерев’яні торохтушки по кількості дітей;
маленькі подушечки – «хмаринки» по кількості дітей;
іграшка зайчик.
Хід:
Звучить музика, до музичної зали заходять діти, стають півколом.
Слайд №1 На екрані зображення сонечка
Музичний керівник:
Добрий день, сонце ясне! (піднімають ручки вгору)
Добрий день, сонечко красне! (піднімають ручки вгору)
Добрий день, сонце друже! (піднімають ручки вгору)
Ми тебе любимо дуже! (роблять повітряний поцілунок)
Слайд №2 На екрані зображення хмаринки
Музичний керівник: Ой, малята, подивіться, сонечко сховалося, а з’явилась хмаринка.Давайте послухаємо, що вона хоче нам розказати.
Хмарка (запис голосу):
Добрий день, малята!
Рада вас вітати!
І хочу запросити зі мною політати!
(Вихователь роздає дітям «хмаринки»).
Вправа «Швидко – повільно».
Під швидку музику малята біжать з «хмаринкою» по колу, під повільну музику зупиняються і колихають свою «хмаринку».
Слайд №3 На екрані зображення лісової галявини
Музичний керівник:
Ми політали на хмаринці і прилетіли на лісову галявину.
Як тут красиво і затишно!
Слайд №4 На екрані зображення пташки (дятла). Звучить стукіт дятла.
Дятлик(запис голосу):
Вітаю вас, малята у нашому ліску!
Радий нашій зустрічі! Пропоную пограти зі мною на паличках.
(Вихователь роздає дітям по дві палички).
Гра на паличках «Полька», музика А.Філіпенка
Слайд №5 На екрані зображення дощику. Музичний керівник грає на трикутнику.
Музичний керівник:
А це що за звуки до нас долітають?
Дощик у гості до нас поспішає!
Може, цей дощик до нас завітає
І пісеньку з нами разом заспіває?
-Малятка, давайте заспіваємо гарну пісеньку про неслухняний дощик.
(Вихователь роздає дітям пляшечки з водою. Під час співу діти музикують ними).
Пісня «Неслухняний дощик» слова і музика Р. Неронова.
Слайд №6 На екрані зображення жабки. Звучить квакання жабки.
Музичний керівник: Малята, подивіться, яка гарна зелена жабка сидить у водичці й сумує.
Жабка (запис голосу): Добрий день, малята! Рада вас вітати. Дуже мені сподобалась ваша пісенька! Я так люблю водичку, дощик! А зі мною ви порозважаєтесь?
Гра «Дощик капає, іде, ллє»
Сонечко тепленьке
Гріло всім гарненько. (діти піднімають ручки вгору)
Вітерець подув легкий (хитають ручками)
Ось такий, ось такий.
Тут маленькі крапельки (пальчиком стукають по долоньці)
Тихо так покрапали.
Перейшли у справжній дощ (плескають ручками)
Ось такий!
Потім пішов сильний дощ. (плескають ручками по ніжках)
Тут маленькі крапельки (пальчиком стукають по долоньці)
Тихо так покрапали.
Вітер хмари розігнав (хитають ручками)
Ясне сонечко гукав.
Щоб могли маленькі діти (роблять ручками «ліхтарики»)
Знову сонечку радіти!
Слайд №7 На екрані зображення лісу.
Музичний керівник: Нарешті скінчився дощик! Можна знову стрибати, гратися! Дітки, подивіться хто до нас прийшов, давайте з ним привітаємося. Зайчик приніс нам торохтушки. Давайте покажемо Зайчику як ми вміємо з ними гратися.
(Вихователь роздає дітям музичні торохтушки).
Танок – гра «Веселі торохтушки» музика і слова О. Вдовиченко.
Музичнийкерівник: Тобі Зайчику сподобалося з нами гратися? Давайте попрощаємося з ним, бо нам вже час повертатися в садочок. Сідайте на свої «хмаринки», закривайте оченята.
Слайд №8 На екрані зображення польоту на хмарці
(Малята сідають на подушки-«хмаринки», закривають оченята. Звучить, спокійна музика).
Музичнийкерівник: Ось ми і прилетіли. Цікава була подорож?
Діти: Так!
Музичнийкерівник: зайчику дуже сподобалося з вами гратися. Він передав для вас солодкі гостинці.
Музичне прощання.
Діти під музику виходять з музичної зали.