Вибір професії або задача з багатьма невідомими

Про матеріал
Профорієнтаційне заняття для учнів 11 класів. Ознайомити учнів з важливістю вибору професії в житті людини та основ-ними видами професій, класифікацією професій за Є. Клімовим. Забезпечити учнів необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок. Розвинути в старшокласників уміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вибір професії або задача з багатьма невідомими. Тренінгове заняття

Номер слайду 2

Якщо ви вдало оберете професію і докладете до неї душу, то щастясаме знайде вас Ч. Дарвін Якщо людина не знає, до якої гавані вона прямує, для неї жоден вітер не буде попутним. Сенека

Номер слайду 3

дотримуватись регламенту; висловлюватись по черзі (правило руки); не перебивати один одного; зберігати конфіденційність (правило табу); працювати в групі від початку до кінця; бути взаємоввічливими; бути активним; взаєморозуміння. Правила тренінгового заняття

Номер слайду 4

Посада. Спеціальність. Професіяконкретна діяльність, ремесло, комплекс функцій, рід роботи, який виконується індивідом і є складовою частиною будь-якої трудової діяльності (токар, учитель, лікар) вид заняття, комплекс знань, вмінь і навичок, необхідних для визначеного роду діяльності в межах однієї професії. Наприклад, лікар – професія, а хірург – спеціальністьслужбове місце (становище) в якомусь державному чи громадському закладі, на підприємстві, яке пов’язане з виконанням певних обов’язків (міністр, директор, ректор, декан, бригадир)Поняття професія, спеціальність, посада

Номер слайду 5

Гра в лотерею «Рука долі»Потрібно на маленьких аркушах паперу записати професію або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися протягом життя. Запишіть від 1 до 3.

Номер слайду 6

Алгоритм вибору професії

Номер слайду 7

або як обрати професію потреби суспільства,попит на обрану професію, вірогідність праце влаштуваннязнання, здібності, вміння, навички, психологічні особливості, стан здоров’ябажання, інтереси, мотиви, нахили особистостіплани, професійні наміри. ХОЧУМОЖУТРЕБАСтратегія успіху

Номер слайду 8

Вправа «Правильний вибір»Фактори, що обумовлюють вибір людиною тієї або іншої професії Позиція старших членів родини Уподобання товаришів, друзів Поради шкільних педагогів Особисті професійні плани Здібності Рівень вимог на суспільне визнання Інформованість Нахили

Номер слайду 9

за Є. О. Клімовим Класифікація професій Світ професій дуже великий. Всі вони умовно поділяються на п’ять груп: Людина – природа. Людина – техніка. Людина – людина. Людина – художній образ. Людина – знакові системи

Номер слайду 10

В опитуванні взяли участь 16 учнів 11 класу. Людина-природа-1 уч. (Соломко Д.)Людина-техніка-0 уч. Людина-людина-2 уч. (Мулько М., Байтолоха К.)Людина-знакова система-2 уч. (Дідовець К., Шабров В.)Людина-художній образ-6 уч. (Безпалько М., Максименко А., Кохановська К., Луневська К., Савчук М., Рушелюк В.)Ковальовська А. – до 2-х типів людина-природа та людина-людина. Захраман Д. – до 2-х типів людина-природа та людина-художній образ. Манзюк А. – до 2-х типів людина-людина та людина-техніка. Курінний В. – до 2-х типів людина-техніка та людина-знакова система. Оніщенко В. – до 3-х типів людина-природа, людина-техніка та людина-знакова система. Результати опитування

Номер слайду 11

Представники цієї групи мають справу з рослинними і тваринними організмами та умовами їх існування. Якою ж повинна бути людина, котра вибирає професію цієї групи?Повинна любити природу, бути уважною, витриманою, наполегливою, самостійною в мислені і поведінці. Сучасні професії: мікробіолог, фармацевт, флорист, ландшафтний дизайнер, ветеринар. Людина – природа

Номер слайду 12

Людина - техніка. Техніка – це вся різноманітність машин і механізмів, які застосовує людина для полегшення і прискорення своєї діяльності. Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням деталей, виробів, механізмів;• обслуговуванням технічних об'єктів;Сучасні професії:слюсар, пресувальник, водій, коваль закрійник, шахтар, пожежник, електромонтер, токар, столяртракторист, слюсар-сантехнік

Номер слайду 13

Всі професії групи “Людина-людина” можуть бути розділені на такі напрямки: виховання і навчання; медичне обслуговування; правовий захист; торгово-сервісне обслуговування. Сучасні професії дефектолог, вихователь, методист, викладач, тренер,лікар, адвокат, прокурор, суддя, юрисконсульт,екскурсовод, бармен, касир, офіціант, перукар, продавець, соціальний працівник, секретар,підприємець, організатор малого бізнесу, менеджер, журналіст, ореспондент, психолог, слідчий, соціолог. Людина – людина

Номер слайду 14

Об’єднує професії, пов’язані з:текстами (коректор, друкарка, перекладач, бібліотекар);цифрами, формулами й таблицями (програміст, економіст, бухгалтер, касир);кресленнями, картами схемами (штурман, кресляр);звуковими сигналами (радист, телефоніст). Професії цього типу вимагають від людини здатності до абстрактного мислення, оперування числами, тривалого та стійкого зосередження уваги, терпіння, посидючості, вміння з цікавістю працювати з цифрами, формулами, хімічними символами, схемами, графіками тощо. Людина-знакова система

Номер слайду 15

Людина-художній образ. Можна віднести професії, пов’язані зі:створенням, проектуванням, моделюванням художніх виробів (художник, журналіст, модельєр, композитор);відтворенням, виготовленням різноманітних виробів за ескізом, зразком (ювелір, актор, закрійник, реставратор, столяр-червонодеревник, квітникар-декоратор) Від людини в професіях цього типу вимагається розвинутий художній смак, висока естетична чутливість, багата та яскрава уява, образна пам’ять, образне мислення, естетичні почуття.

Номер слайду 16

Професії майбутнього

Номер слайду 17

{5 FD0 F851-EC5 A-4 D38-B0 AD-8093 EC10 F338} IT-фахівці ЛікаріSMM-спеціалісти. Юристи і бухгалтери. HR-менеджери або Менеджери по роботі з персоналом. Робітничі професіїАрхітектори, інженери. Дизайнери. АграріїСфера обслуговування. ТОП-10 найбільш затребуваних професій в Україні

Номер слайду 18

Виберіть одну з фігур, по відношенню якої Ви можете сказати: «Це-Я!» Довго не розмірковуй!!!Психогеометричний тест

Номер слайду 19

Інтерпретація вибору. Основні риси - організованість, пунктуальність, чітке дотримання правил, інструкцій, аналітичність мислення, уважність до деталей, орієнтація на факти, охайність, раціональність, обережність. Ідеал Квадрата - розплановане передбачуване життя, йому не до душі «сюрпризи» - та незаплановані ситуації. Аналітичні здібності - сильна сторона Квадрата, адже вони не пропускають жодної ланки в ланцюжку розмірковувань. Витримка, терпіння та методичність роблять Квадрат високоякісним спеціалістом у своїй сфері.  Квадратам комфортно буде проявити себе в таких професійних сферах як: фінансово-економічні, юридичні, бібліотечна справа, державна служба тощо. Квадрат

Номер слайду 20

Основні риси - прагнення до влади, орієнтація на перемогу, прагматизм, зосередженість на суті проблеми, впевненість у собі, рішучість, імпульсивність, сила почуттів, сміливість, здатність концентруватися на головній меті. Ця фігура символізує лідерство. Трикутники енергійні, нестримні, сильні особистості, які ставлять перед собою чіткі, зрозумілі цілі та, зазвичай, досягають їх. Вони честолюбні і прагматичні, вміють продемонструвати керівництву значимість власної роботи і роботи своїх підлеглих. Головне для Трикутника у будь-якій справі це орієнтація на перемогу, виграш, успіх! Він любить ризик, буває нетерплячим до тих, хто вагається у прийнятті рішень. Трикутники можуть обіймати керівні посади, бути хорошими організаторами, менеджерами, реалізувати себе у сфері підприємницької діяльності. Інтерпретація вибору. Трикутник

Номер слайду 21

Інтерпретація вибору. Прямокутник. Схильний до змін. Характеризується позитивною установкою на все нове, сміливий, довірливий. Вирізняється багатою палітрою настрою, схильністю губити речі, непунктуальністю. Це люди, які не задоволені своїм наявним способом життя і тому знаходяться в пошуках кращого. Прямокутники наділені позитивними якостями, що приваблюють до них оточуючих. Це, перш за все, зацікавленість до всього і допитливість! Прямокутники намагаються робити те, чого раніше ніколи не робили : ставити запитання, на які раніше в них не вистачало сміливості. Вони відкриті до нових умов, цінностей, способів мислення та життя, легко засвоюють усе нове. Прямокутники можуть досягнути професійного успіху у будь-якій сфері, якщо будуть наполегливі в досягненні мети, робити конкретні кроки, що наблизять їх до очікуваного результату.

Номер слайду 22

Інтерпретація вибору. Коло. Символ гармонії. Висока потреба у спілкуванні, контактність, доброзичливість, турбота про інших, щедрість, здатність до співпереживання, добре розвинута інтуїція, емоційна чутливість, орієнтація на точку зору оточуючих, широке коло друзів, схильність до суспільно-громадської роботи, володіє високою чутливістю. Кола не вирізняються рішучістю, їм важко самостійно прийняти рішення, тому якщо вони обіймають керівні посади, то надають перевагу демократичному стилю керування. Крім того, Кола слабкі в політичних іграх і часто не можуть подати себе і свою команду належним чином. Підійдуть професії соціального середовища, пов'язані з спілкуванням та допомогою людям лікарі, вчителі, психологи, юристи, адвокати, соціальні працівники.

Номер слайду 23

Основні характеристики –творчість, жага до змін, креативність, чудова інтуїція, мрійливість, позитивна установка до всього нового, ентузіазм, безпосередність, непрактичність, імпульсивність, душа компанії. Комбінування абсолютно різних ідей і створення на цій основі чогось нового, оригінального, постійно вигадують щось нове і оригінальне, невтомні проповідники своїх ідей і здатні і повести за собою багатьох. Хочуть бачити світ таким, який постійно змінюється, тому їм важко виконувати рутинну роботу, роботу за шаблонами, правилами та інструкціями. Їм необхідно мати постійне різноманіття, хочуть бути незалежними від інших у своїй роботі, полюбляють працювати наодинці. Ефективно себе реалізують в творчих професіях, пов’язаних з діяльністю, яка передбачає творчий, нестандартний підхід до вирішення професійних завдань. Успішними для них будуть архітектор, дизайнер, актор, музикант, флорист, озеленювач, кондитер, перукар, коваль, ювелір. Інтерпретація вибору. Зигзаг

Номер слайду 24

Тестування 2 Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с.

Номер слайду 25

Ключ до тестування 2 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, які працюють з інформацією1тип5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумують свою діяльність2тип3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший4тип4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи3тип2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне5тип1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою6тип

Номер слайду 26

1. Запишіть на аркуші 3 рази одну і ту ж фразу «Я не можу...», залишивши трохи місяця, щоб її завершити. 2. Допишіть фразу, що ви НЕ можете зробити (робити). 3. Тепер у всіх реченнях закресліть слово «можу», а замість нього зверху запишіть «хочу». Що у вас вийшло? Прочитайте всі фрази з новими словами. 4. Наступний крок. Скрізь закресліть частку «не». Прочитайте, що у вас вийшло. Дуже важливе питання, яке ви зараз маєте поставити собі: «Я дійсно цього хочу?» прочитайте ще раз фрази і зробіть наголос на слові «Хочу». 5. Завершальний крок. Допишіть після слова «хочу» словосполучення «І ЛЕГКО МОЖУ». Разом у вас вийде «Я хочу і легко можу...», а далі за вашим текстом. Тепер зачитайте свої нові фрази (можна вголос). Вправа «Зняття внутрішніх обмежень»

Номер слайду 27

Про преорітети в житті«Повна банка»

Номер слайду 28

Сім кроків до зваженого рішення1-й крок Скласти список професій, які вам подобаються, цікаві, за якими ви хотіли б працювати, які вам підходять Скласти список своїх вимог до професії Визначити, наскільки всі перераховані вимоги важливі для вас. Можливо, серед них є менш важливі вимоги, які можна й не враховувати Проаналізувати, чи розвинені у вас професійно важливі якості, чи відповідають ваші здібності вимогам професії Проаналізувати, яка професія з усього списку найбільше підходить вам Щоб переконатися в правильності ваших міркувань, обговорити своє рішення з друзями, батьками, вчителями, психологом, профконсультантом Визначити основні практичні кроки до успіху2-й крок3-й крок4-й крок5-й крок6-й крок7-й крок

Номер слайду 29

листок - якщо з професією ще не визначилися.плід - визначилися з вибором.квітку – у виборі сумніваються;Дерево результатів. Потрібно взяти:

Номер слайду 30

Бажаємо обрати таку професію, яка стане захопленням і принесе велике задоволення та достаток. Підготувала Москун Н. В. Київ 2021

pptx
Додано
15 січня
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку