Тема уроку: Від проголошення незалежності до нової України
Мета уроку:
- ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями України в роки незалежності;
- розвивати готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни;
- формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
- формувати в учнів національну свідомість, любов до рідної землі та свого народу шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до законів України, забезпечити духовну єдність поколінь, бажання працювати задля ефективного розвитку держави, готовності захищати її;
- виховувати повагу до державної символіки, історичних надбань, шанобливе ставлення до звичаїв, культурних традицій українців та представників інших національностей, які населяють країну.
Для розквіту країни, не секрет,
Одна умова є, вона важлива –
Це незалежність, суверенітет.
Тоді й людина, вірю я, щаслива!
Хід уроку. І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку, формування завдань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Повідомлення навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя.
Відеокліп «Ukraine in one minute»
Україна! Перед нами постають безкраї пшеничні поля, блакитне небо, могутня ріка Дніпро, перші князі Київської держави, визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького, перший президент Української народної республіки Михайло Грушевський. Усе це українські образи, створені століттями, наша з вами історія. У кожного народу свій шлях розвитку, свій шлях до щастя, до самовизначення. Для українського народу він був довгим і тернистим.
Україно! Україно! Серце, моє, ненько.
Як згадаю твою долю, заплаче серденько.
Так говорить у своєму вірші великий поет Т. Шевченко.
У народі кажуть, що без минулого немає майбутнього. А чи можна говорити про минуле і не згадати козаків-запорожців, які вміли чинити опір найзапеклішому ворогові? Дійсно, Україна має героїчну історію. Це історія мужнього народу, що віками боровся за свою волю, щастя, свідками чого є високі в степу могили, обеліски. І сьогодні ми на Сході боронимо волю України.
24 серпня 1991 року Україна стала незалежною державою, і в 2020 році ми відзначили її 29 рік народження.
Уявіть собі великий-превеликий дім – на цілу країну! Родина також превелика – цілий народ! Щоб мати лад у сім’ї та в домі, треба мати…А що треба мати, ми з вами зараз пригадаємо!
Вікторина.
1. Державний Герб України … 2. Державний символ, урочиста пісня…
3. Як співають Гімн?
4. Державний символ, синьо-жовте полотнище …
5. Основний Закон України …
6. Державною мовою є …
7. 24 серпня 1991 року – це …
8. 28 червня 1996 року – це …
9. Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на Землі…
10. Хто був і залишається в серцях українців Кобзарем? Перегляд відеофільму «Визначні події України» V. Закріплення навчального матеріалу.
1. Вправа «Вільний мікрофон».
Чим для вас є Україна? Я вважаю, що всі ви погодитеся з тим, що доля України залежить від кожного з нас. Подумайте, чи могли б ви сприяти розвиткові єдиної України?
2. Вправа «Коло патріотів».
Хто такий патріот? Запишіть на аркуші свою думку (кольорові аркуші на парті у кожного учня). Чи вважаєте ви себе патріотом?
На мою думку, патріот – це людина віддана своєму народу та рідній землі, яка ставить інтереси свого народу вище своїх, яка любить свою мову, історію, культуру.
Кожен з нас живе в своїй родині, серед близьких і дорогих людей. Родина – це маленька Батьківщина, в якій живите і яку повинні ніжно любити і поважати.
В усіх народів пошана до матері була таким же священним почуттям як і любов до Вітчизни. Мати дає життя, вона оберігає родинне вогнище. А Батьківщина? Без неї ми сироти. Не випадково ми пов’язуємо в єдине любов до матері і до Батьківщини. VI. Підбиття підсумків.
1. Складання «Колоска мудрості» з побажаннями для нашої Батьківщини – України.
2. Виступи учнів.
Одна Батьківщина і двох не буває
Місця, де народились, завжди святі.
Хто рідну домівку свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Чи можна забути ту пісню, що мати Співала малому, коли засинав.
Чи можна забути ту стежку до хати, Що босим колись протоптав!
Мирно б жити нашій Батьківщині, але агресія на Сході не дає спокою. Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2014 року, тривожать і не залишають байдужими жодного громадянина України. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролись учасники Євромайдану та заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня».
Хай буде мир на всій землі!
Мир – це квіти у сонячних росах.
Мир – це радість малих і дорослих.
Мир – це усмішка у очах матусі.
Мир – це лани золотаво- русі.
Мир – це все, що у світі найкраще.
Не забувайте цього нізащо!
Треба вірити, що прийде час, коли наше життя наповниться щастям, спокоєм, теплом, хлібом і квітами, сподіваннями і радістю, працею і відпочинком – тим, що робить життя людським. Щоб кожен з гордістю міг сказати: «Я – громадянин України». Для цього сьогодні потрібно головне – впевненість у силах народу і своїх власних, дружня робота і віра в її успіх, у майбутнє України.
Нема життя без України, Україна – це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна – це мати, яку не вибирають як і долю, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій Землі! А всі ми – українці!
3. Вправа «Я українець, а це значить…»
Пропоную на другій частині кольорового аркуша записати, що значить для вас бути українцем і прикріпити на карті України – «Я українець, а це значить…»
Відеокліп Тіна Кароль та Голос діти «Україна – це ти!»
Ось і завершився наш урок. Але я вірю, що любов до України житиме у ваших серцях вічно! Адже це – наша країна!
Тобі , Україно, мій мужній народе,
Складаю я пісню святої свободи.
Усі мої сили і душу широку
Й життя я віддам до останнього кроку,
Аби ти щаслива була, Україно,
Моя Батьківщино! Ліна Костенко. Відео кліп Олег Винник – «Перлина – Україна» VII. Домашнє завдання (інструктаж).
Створення індивідуального проекту «Моя Україна і я».