Види робіт в інклюзивному класі

Про матеріал
Батьківські збори Тема: Інклюзивна школа – ознака сучасного гуманітарного суспільства Мета: дати поняття інклюзивної освіти, поняття « діти з особливими потребами »; підготувати батьківський колектив до прийняття дитини з особливими освітніми потребами; допомогти батькам познайомитися один з одним; планування заходів направлених на згуртування батьківського і учнівського колективу. План проведення зборів 1. Вступне слово вчителя ( привітання ) Знайомство Вправа « Розкажу вам про себе » Мета вправи: підготувати батьків до роботи, створити комфортну атмосферу для спілкування. 2. Оголошення теми зборів : « Інклюзивна школа – ознака сучасного гуманітарного суспільства »
Перегляд файлу

Такі види роботи

1) Батьківські збори для всього класу

 

Батьківські збори

 

 

Тема: Інклюзивна школа – ознака сучасного гуманітарного суспільства

Мета: дати поняття інклюзивної  освіти, поняття « діти з особливими потребами »; підготувати батьківський колектив до прийняття дитини з особливими освітніми потребами; допомогти батькам познайомитися один з одним; планування заходів  направлених на згуртування батьківського і учнівського колективу.

План проведення зборів

  1.     Вступне слово вчителя ( привітання )

Знайомство   Вправа « Розкажу вам про себе »

Мета вправи: підготувати батьків до роботи, створити комфортну атмосферу для спілкування.

  1.     Оголошення теми зборів : « Інклюзивна школа – ознака сучасного гуманітарного суспільства »
  2.     Знайомство з планом проведення зборів ( вчитель знайомить батьків з планом проведення, роздає буклети ):
  •         дати поняття інклюзивної освіти ;
  •         міні – лекція « Люди , з особливими потребами »
  •         відповідаємо на питання :« Чи є такі учні серед учнів школи?»
  •         діти з особливими потребами в шкільному середовищі та їх стосунки з однолітками;
  •         що потрібно зробити, щоб умови перебування таких учнів в класі були комфортними;
  •         сприйняття дітей ООП батьками нормо типових дітей;
  •         чим, ми можемо допомогти батькам дітей з особливими потребами?

Розповідь  вчителя про особливості інклюзивної освіти  в школі.

1«Люди з особливими потребами» - Хто вони?(сторітелінг)

2.Діти з особливими освітніми потребами( розповідь вчителя).

3.Наша допомога батькам дітей з особливими потребами.

Шановні батьки! Чим, ми з вами  можемо допомогти батькам дітей з особливими потребами,  адже для них навчання їхніх дітей в школі з дітьми норми, це новий життєвий етап і не кожен з батьків легко на це погоджується . В декого з батьків має місце тривога та невпевненості в тому, що їхній дитині буде комфортно серед звичайних дітей.

 Запитання до батьків.

                   Як ви вважаєте,  яку допомогу ми можемо надати батькам?

(батьки висловлюють свої думки). Я погоджуюсь з вами, що ми дійсно повинні допомогти таким батькам, підтримати їх добрим словом, своїми діями. Провести певну роботу дома з своєю дитиною, поговорити про таких діток, розповісти, як потрібно з ними спілкуватися, та поводитись. Розмовляйте з дітьми, вчіть їх толерантності, доброті,знайдіть потрібні слова, щоб пояснити своїй дитині, що з такими дітьми можна і слід дружити, разом з ним вчитися і навчатися – і вони вас почують.

6. Вчитель підводить підсумок                                                                                                                          7 Вправа  «Австралійський дощ»

 

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників

Час – 5хв.

 

Хід вправи

Учасники  стають у коло.

Інструкція: Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

  • В Австралії піднявся вітер.(Ведучий тре долоні).
  • Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
  • Дощ посилюється.(Почергове плескання долонями по грудях).
  • Починається справжня злива.(Плескання по стегнах).
  • А ось град, справжня буря.(Тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає. (Плекання по стегнах).
  • Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
  • Сонце! (Руки догори).                                                                                                  Вправа «Вчимося цінувати індивідуальність».

Мета: навчити цінувати індивідуальність, приймати людей такими, якими вони є.
Хід проведення:

Ми часто хочемо бути точно такими, як інші, і страждаємо, коли відчуваємо, що відрізняємося від інших. Іноді дійсно добре, коли ми як всі, але не менш важлива і наша індивідуальність. Її можна і потрібно цінувати! Якби ми вміли цінувати власну індивідуальність, нам було б легше приймати індивідуальність партнера.
Кожному учаснику пропонується на аркуші паперу написати 3 ознаки, які відрізняють його від всіх інших членів групи. Інформація повинна мати позитивний характер (зовнішній вигляд, вміння, чесноти, таланти, життєві принципи тощо).

Запитайте дозволу в учасників зібрати записи та зачитати їх, а члени групи будуть відгадувати, хто може бути автором.

Запитання для обговорення в групі після завершення вправи:
- Чи легко вам було знайти три ознаки, які відрізняють вас від інших?

- Чи здатні ви приймати індивідуальність іншої людини?

- Які зробили висновки? Що хотіли би додати?

  •  

8.Вправа «Дерево підсумків»

Мета: отримати зворотній зв’язок  від групи, підвести підсумки заняття.

Час – 5 хв.

Хід вправи

На столі лежать  два стосики липкого паперу різного кольору, наприклад, синього  і рожевогоТренер інструктує учасників: ви бачите на столі аркуші. Вони знадобляться вам для підведення підсумків заняття. На аркушах рожевого кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу, а на аркушах синього кольору    - побажання щодо поліпшення нашої роботи, або те, що вам сьогодні не сподобалось  і чому.

 Не обов’язково брати   і рожевий  і синій аркуші. Ви можете скористатися тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні бажання, підійдіть, будь ласка, до малюнка дерева і наклейте свої аркуші на нього

 

Вправа «Оплески»

Ми з вами добре попрацювали. І в завершенні я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій - радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-міцно з'єднати в оплески. Бажаю вам успіхів. До нових зустрічей!

 

 

 

2) Робота з батьками дитини ЗПР

 

Зустріч з психологом та поради

 

1) Теорія   про особливості  дітей із ЗПР

2)   Практичні поради                                                                                                                      Вправа «Хто більше побачить?»

Запропонувати дітям уважно розгляну­ти картинку і перелічити, що вони бачать на ній.

Вправа «Знайдіть помилку»

У цієї гри багато варіантів, які пропону­ються відповідно до класу: знайти фігуру, яку поклали не на своє місце.    Викладається декілька видів карток, підібраних за певними геометричними фігу­рами, проте серед трикутників лежить квад­рат, між ромбами — прямокутник тощо;

Вправа «Буває – не буває»                                                                                                                                                                  Слід назвати якусь ситуацію й кидати дитині м’яча. Дитина має зловити м’яч, якщо названа ситуація реальна, а якщо ні, то треба м’яч відбити Заєць уміє літати; взимку холодно; на сосні виросли червоні яб­лука; у собаки народилися телята; мама пішла на роботу; поїзд летить по небу; кішка хоче їсти; людина в’є кубло; яблуко – солоне; бегемот заліз на дерево; кішка гуляє по даху;

Вправа «Фігури»                                                                                                                                                                               Зображені фігури 3—4 видів (трикутник, коло, квадрат, ромб). Усього 5—10 рядів по 10 фігур у кожному ряді. Фігури в ряду розташовані довільно.

Потрібно:                                                                                                                                                                                                               1. Розкласти фігури, як показано на зразку                                                                                                                                                   2. Розставити значки тільки у квадратах і трикутниках;                                                                                                                3. Поставити значки в ромбах і підкресли­ти всі квадрати.

3)Притча «Все  в твоїх руках»

Колись в древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий вельможа. Аж ось по країні пройшов поголос, що з’явився найрозумніший мудрець. Коли про це почув вельможа, він дуже розлютився: якийсь чернець може бути найрозумнішим  у світі? Запросивши мудреця до себе, він замислив обдурити його: “ Я візьму  в руки метелика, сховаю за спиною і запитаю, що  в мене  в руках - живе чи мертве. Якщо скаже “живе” – розчавлю метелика, а якщо “мертве” – випущу його..”

І ось настав день зустрічі. До зали де сидів вельможа увійшов невеличкий, худорлявий чоловічок. Він привітався  і сказав, що готовий відповісти на будь - яке запитання. Зло всміхаючись, вельможа запитав: “Скажи - но мені, що   в моїх руках - живе чи мертве?”. Мудрець подумав, усміхнувся  і відповів: ”Усе  в твоїх руках”. Збентежений  вельможа випустив метелика з рук і той полетів на волю.

Отже лише від вас буде залежати , чи буде ваша взаємодія з іншими  живою, яскравою, плідною, чи навпаки

4) Підсумок зустрічі з психологом

 

 

3) Знайомство класу  з учнем

 

Тема : Виховна година «Будь толерантним» перегляд мультфільму

 Мета Познайомити вихованців з поняттям « толерантність», виявити основні риси толерантності, формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій, культури різних народів, виховувати комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників між собою. Розвивати у вихованців терпимість до відмінностей між людьми.

 

1. Вправа  «Знайомство»

Мета: продовжити знайомство учасників тренінгу для створення комфортної емоційної атмосфери, сприятливої результативній спільній роботі  в групі.

Час -15 хв.

 

Хід вправи

Запропонувати кожному учаснику написати ім’я на бейджі, яким би він хотів щоб його називали  в групі, а також намалювати якийсь символ (емблему), яка виражає сутність, переконання, захоплення, щось інше, що характеризує кожного учасника.

Далі тренер просить кожного учасника (по колу) протягом 1 хвилини прокоментувати написане ім’я, доповнити  інформацію про свою  школу, про себе особисто.

 

2) Перегляд мультфільму «АКУРАТНА ІСТОРІЯ»

3) Обговорення мультфільму                                                                                                              4) «Пройти твій шлях»

Тривалість — 10 хвилин

Запропонуйте учням стати в коло та роззутися. Тепер за годинниковою стрілкою нехай порухаються на дві позиції вперед. Взують чуже взуття. Спробують зробити кроки в ньому. Стануть назад в коло. Знову за стрілкою годинника перейдуть на п’ять позицій вперед та взують черевики іншого. Після цього запропонуйте обговорення: «Існує приказка, що перш ніж осуджувати іншого, варто пройти шлях у його черевиках. Як вам було в чужому взутті? Які думки приходили? Що було складно? Хто навколо нас відрізняється від більшості та як живеться цим людям?»

Який ефект?

Зазвичай, через такий наочний досвід діти розуміють, що всі ми — різні. Кожен з нас має свою дорогу, часто — непросту. А перш ніж спробувати, можна намагатися розпитати.

Часто саме різні запитання та збір достовірної інформації про ту чи ту стереотипізовану групу людей розвінчують упереджене ставлення.

Ви можете використовувати гру перед початком обговорення теми стереотипів у нашому житті та їх значення.

 

 5) Підсумок виховної години

 

 

 4)СТРУКТУРА ФІЗКУЛЬТУРНОГО СВЯТА.                                       Відкриття свята:
вихід учасників, шикування;
привітання учасників свята;
парад учасників.

II частина. Показові виступи:
виступи дітей, перешикування під музику, спортивні вправи) у чергуванні з піснями, віршами, танцями, різні перешикування, спортивні вправи.

III частина:
ігри, змагання, естафети, атракціони, конкурси за участю дітей та гостей.

IV частина. Закриття свята:
o підведення підсумків, нагородження переможців;
o загальний хоровод, танець у колі;
o парад учасників, закриття свята.

 

doc
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку