Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин

Про матеріал
Тема. Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин Мета: формувати в учнів поняття виділення, виявити особливості будови видільної системи основних систематичних груп тварин; формувати вміння вчитися, дотримуватись норм мовленнєвої культури ; розвивати логічне та критичне мислення; виховувати життєві навички , що сприяють соціальному та фізичному здоров”ю .
Перегляд файлу

Тема. Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин

Мета: формувати в учнів поняття виділення, виявити особливості будови видільної системи основних систематичних груп тварин; формувати вміння вчитися, дотримуватись норм мовленнєвої культури ; розвивати логічне та критичне мислення; виховувати життєві навички , що сприяють соціальному та фізичному здоров”ю .

Обладнання.  Таблиці,  малюнки, підручник , ікт

Хід уроку.

І. Організація уроку

Позитивне налаштування на урок

«Доброго дня»

- Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! Олександр Дюма, видатний

французький письменник, коли чекав гостей на звану вечірку, у гардеробі вішав

табличку з написом: «Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій».

 Мені б дуже хотілося, щоб і ви залишили негатив, якщо такий є, за дверима класу і

налаштувалися на роботу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа “Пазли” ( учням задаються питання , якщо вони дають правильну відповідь, то відкривається один пазл). На пазлах - написані питання аюо номерки питань.   Після того, як всі пазли відкриються, можна прочитати тему уроку

Питання.

  1. IMG_256Чи є у кровоносній системі всіх груп тварин серце?
  2. На які дві групи поділяється кровоносна система?
  3. Що рухається по судинах кровоносної системи?
  4. У яких тварин вперше з”явилась кровоносна система?
  5. Скільки кіл кровообігу у риб?
  6. Із  скількох камер складається серце у крокодила?
  7. У яких тварин   венозна і артеріальна кров не змішуються?
  8. З яких формених елементів складається кров?
  9. Скільки кіл кровообігу  у зайця і синиці?

 

 

ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності

Давайте пригадаємо основні властивості живого. Однією із цих властивостей є - обмін речовин та енергії . Ми знаємо, для живого організму характерне дихання, живлення. Під час  цих процесів організм отримує необхідні речовини , які  зазнають певних біохімічних перетворень. А що ж відбувається далі?

Уявіть, що ви наводите порядок у своїй кімнаті ( діти розповідають свої дії). Отже, ті предмети , які вам не потрібні, ви викидаєте. Чому?

-  Тож і живий організм прагне полегшити свої існуванння в цьому світі.Тому постійно викидає те, що йому не потрібне. Цей процес чистки організму називається виділенням.

- Про важливість виділення і як він відбувається  у різних груп тварин , ми будемо говорити сьогодні на уроці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Виділення — виведення з організму кінцевих продуктів обміну речовин, надлишку води, солей, а також біологічно активних речовин, сторонніх і токсичних сполук, що утворилися в організмі або надійшли з кормом.

Значення виділення для організму:

• виведення з організму амоніаку, сечовини, сечової кислоти. У процесі життєдіяльності організму відбувається утворення і розпад білків — одних із найголовніших складових організму тварин. У результаті їх розпаду утворюються амоніак, сечовина, сечова кислота. Це отруйні для організму речовини, які підлягають виведенню. Виводяться вони переважно через видільну систему;

• підтримання сталості хімічного складу рідин тіла: порожнинної рідини і крові.

Основний принцип роботи органів виділення: виведення з організму непотрібних (бідних енергією) і шкідливих речовин та збереження потрібних.

- пояснення вчителя , перегляд відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=YLnG58MXb2Q,  робота з підручником та одночасне заповнення таблиці

    Будова видільної системи тварин

Група тварин

Особливості будови видільної системи

Одноклітинні

Клітинна мембрана, скоротливі вакуолі

Кишковопорожнинні

Клітини ектодерми

Плоскі черви

Протонефридії

Кільчасті черви

Метанефридії

Ракоподібні

Зелені залози

Комахи, павукоподібні

Мальпігієві судини

Риби

Тулубові нирки — сечоводи — сечовий міхур — сечовидільний канал

Земноводні

Тулубові нирки — сечоводи — сечовий міхур — клоака

Плазуни

Тазові  нирки — сечоводи — сечовий міхур — клоака

Птахи

Тазові  нирки — сечоводи — клоака

Ссавці

Тазові нирки — сечоводи — сечовий міхур — сечовидільний канал

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Виконання інтерактивоної вправи за посиланням https://learningapps.org/23474355

VІ. Підсумок

Рефлексія

«Світлофор знань»

Оцініть свої знання на уроці. Для цього приклейте на світлофор кружечки тих кольорів, які відповідають вашому стану:

- Добре (зелений колір);

- Не дуже добре (жовтий колір);

- Погано (червоний колір).

VІІ. Д/з . Опрацювати параграф 31, біологічний словничок в кінці параграфа

 

 

 

docx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку