Мета:
● вчити застосовувати на практиці отримані на уроці знання;
● раціонально використовувати час, відведений на самопідготовки;
● розвивати уміння усного мовлення, логічне мислення, увагу та пам'ять, навички самоперевірки;
● виховувати відповідальне відношення до навчання, уважність і охайність при виконанні домашнього завдання;
Задачі:
● навчити дітей правильно спілкуватися при виконанні групових завдань;
● провести релаксацію для налаштування на виконання домашніх завдань;
Комунальний заклад
«Вільнянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»
Запорізької обласної ради
Відкрита самопідготовка
у 2 - А та 2 – Б класах
Виконала:
Вихователь 2 – А, 2 – Б класу
Пасюк С.П.
Вільнянськ, 2016
Відкрита самопідготовка
у 2 - А та 2 – Б класах
Мета:
● вчити застосовувати на практиці отримані на уроці знання;
● раціонально використовувати час, відведений на самопідготовки;
● розвивати уміння усного мовлення, логічне мислення, увагу та пам’ять, навички самоперевірки;
● виховувати відповідальне відношення до навчання, уважність і охайність при виконанні домашнього завдання;
Задачі:
● навчити дітей правильно спілкуватися при виконанні групових завдань;
● провести релаксацію для налаштування на виконання домашніх завдань;
Обладнання: мультимедійна презентація, музичні фонограми, картки для індивідуального виконання, указка.
Підготовчий етап:
Підготувати клас до самопідготовки:
Хід проведення:
І Організаційний момент: Слайд 1
(Звуки дзвоника)
Діти:
Пролунав шкільний дзвінок,
Він покликав на урок.
Працюватимем старанно,
Щоб урок минув не марно.
Спочатку сідає краса,
А тепер сідає сила.
(Тихо звучить легка приємна музика)
Вихователь:
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько.
Вихователь до вас усміхається,
Самопідготовка починається.
Минає швидко день за днем.
І ось настав цей час.
На самопідготовку як завжди
Зібралися якраз.
І рада я вже в котрий раз
Прийти в свій любий 2-А та 2-Б клас.
Вихователь:
- Добрий день, всі друзі щирі!
Рада вас вітати в мирі!
Будем гарно працювати
І знання всі здобувати.
─ Щоб наша зустріч була приємною - спіймайте посмішку сонечка і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішку сусідові, нашим гостям. Слайд 2
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі щасливим буде.
─ А тепер доторкніться одне одного, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій. Коли ми даруємо чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим, нам стає також тепло і затишно на душі. І наше сонечко ще більше посміхнулося.
ІІ. Основна частина
Фронтальна та індивідуальна перевірка готовності учнів.
Вихователь:
- Діти, сьогодні до нас прийшли гості, вихователі, вони будуть слідкувати, як ми вміємо вчитися, виконувати самостійно домашнє завдання, готуватися до наступного дня.
- Давайте згадаємо, з яких предметів нам потрібно виконати домашнє завдання? (математика, природознавство, літературне читання)
- Відкрию вам один секрет, що наша самопідготовка буде проходити в незвичній формі. Ми зробимо подорож до зірок.
- Як ви думаєте на якому транспорті ми будемо летіти?
- Правильно на ракеті. Космос простір для нас невидимий, тож в дорозі може статися все. Будьмо готові до цього. спочатку виберемо ракету, на якій полетимо.
1. Розпізнавання геометричних фігур. Слайд 3
Вихователь:
- Наша ракета відрізняється від інших ракет. Знайдіть ці відмінності?
- Прочитайте назви ракет? – Якщо наша ракета відрізняється від інших так яка назва у нашої ракети? (БУРАН)
- Розкажіть з яких геометричних фігур складається ракета Буран?
- На скільки менше кругів, ніж трикутників; квадратів, ніж кругів?
2. Усний рахунок.
Вихователь:
- Діти, перед польотом нам потрібно провести тренування. Космонавти тренуються в спеціальних камерах, на них чекають різноманітні вправи.
І на нас теж чекають різноманітні завдання:
6 дес. 5 одн.
8 дес. 1 одн.
4 десятків;
7 десятків.
3. Розв’язування задачі Слайд 5
Тетяні?
4. Розгадування загадки. Слайд 6
Вихователь: - Ми вже підготувалися до польоту і тепер рушаємо вперед. У космосі всі планети рухаються по своїх орбітах навколо одного великого космічного тіла. Нам потрібно відгадати що є центром системи планет, для цього відгадайте загадку.
Усі його люблять,
усі його чекають,
а хто подивиться -
кожен скривиться. ( СОНЦЕ) Слайд 7
5. Встановлення змісту домашнього завдання, роз'яснення його. Слайд 8
- Тепер ми долітаємо до планети де живе Фея зірок, вона нам пропонує розв'язати домашнє завдання з математики.
- Наша мета засвітити на космічній станції Зірковий супутник, а щоб він засвітився нам потрібно виконати правильно домашнє завдання. Чим краще зробите домашнє завдання, тим більше зірочок засяє в космосі.
ІV.Організація самостійної роботи.
Самостійно ми працюєм,
Помилок не буде, факт!
Ми уважно помудруєм,
Вийде добрий результат!
Релаксація «Подорож на хмарі» (музичний супровід)
Я хочу запросити вас в подорож на хмарах. Заплющте очі. Стрибніть на білу пухнасту хмару, наче м'яку гору з пухких подушок. Відчуй, як твоє тіло зручно розташувалося на цій великій хмарній подушці. Тепер починається подорож. Твоя хмаринка повільно піднімається в синє небо. Відчуваєш, як вітер обвиває твоє обличчя?
Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Нехай твоя хмарина перенесе тебе зараз в таке місце, де ти будеш щасливий. Спробуй подумки «побачити» це місце. Тут може відбутися щось чудове і чарівне (Пауза 10 секунд)
Тепер ти знову на своїй хмарині, і вона несе тебе назад. На твоє місце у класі. Злізь з хмарки й подякуй їй за те, що вона так добре тебе покатала. Тепер спостерігай, як вона повільно відлітає в повітрі. Потягнися, випрямися і знову будь бадьорим і уважним.
V. Основний момент ( виконання домашніх завдань)
- Діти, згадайте, що вам задали сьогодні виконати на самопідготовці з математики? ( ст.104, № 4) Слайд 8
- Відкрийте підручники, знайдіть сторінку 104, знайдіть номер 4.
Проводжу короткий інструктаж змісту і порядку виконання домашнього завдання з математики, призначення консультантів.
1. Виконання домашнього завдання з математики: № 4 , ст. 104
- Діти, хто раніше закінчить виконувати приклади, той підніме руку і отримає додаткове завдання.
- Усім все зрозуміло? – Сіли рівно, спини випрямили прямо.
( Не порушуючи принципу самостійності, проходячи між партами, здійснюю, в необхідних випадках, допомогу учням, індивідуально працюю з слабкими учнями ( Кравченко В., Ключан А.)
- Подивіть на Зіркову планету, скільки тут загорілося яскравих нових зірочок! Та ще й слово нове написала Фея зірочок, давайте разом прочитаємо! ( МОЛОДЦІ!) Слайд 9
Зіркова фізхвилинка Слайд 10 (на вибір дітей)
Мета: Активізувати розумову діяльність, підняти настрій, зняти фізичну втомленість учнів шляхом виконання елементарних фізичних вправ.
- Діти, від Феї зірочок ми з вами полетимо до іншої феї, але як її ім’я вам потрібно знову відгадати загадку.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі я з дітьми всіма,
Здогадались? Я… (Зима) Слайд 11
- Правильно, Зима! І ми з вами потрапили на планету Феї Зими.
- Скільки місяців триває зима?
- Назвіть зимові місяці.
- Який зараз місяць?
- Який він при лічбі?
- А за календарем?
- Скільки всього місяців в одному році?
- Діти, згадайте, про що ви сьогодні говорили на уроці з природознавства?
( народні прикмети про погоду взимку)
- Згадайте і розкажіть, так які ж народні прикмети є в природі про погоду взимку? (розповіді дітей)
- сильно блищать зірки взимку - до морозу; Слайд 12
- горобці дружно розцвірінькалися - до відлиги;
- дим стовпом - до морозу;
- кішка на печі - до холоднечі; Слайд 13
- кішка на підлозі - до тепла;
- холодна зима - спекотне літо.
3. Виконання домашнього завдання з Читання:
- Діти, хто згадає і скаже, яке домашнє завдання з літературного читання? (вивчити напам’ять вірш Грицька Бойка «На санчатах»).
- Перед тим, як почати вчити вірш, давайте проведемо мовну розминку.
Говорити кожен звик
Кожен має з нас язик,
ч-ч-ч-ч.
ч-ч-ч-ч.
А ми тихенько їдемо вперед:
ш-ш-ш-ш.
ш-ш-ш-ш.
І починаємо роботу над віршем.
ем-ем-ем.
ем-ем-ем.
- Прослухайте вірш і скажіть, про яку зимову розвагу розповідається у вірші?
На санчатах. Слайд 14
Я лечу, лечу, лечу –
Накатаюсь досхочу,
Все униз, униз, униз,
Мимо сосен і беріз.
Я веду, веду, веду –
Саночки на поводу.
Бо з гори санки летять,
А на гору не хотять. (Грицько Бойко)
- Так про яку зимову розвагу розповідається у вірші?
- А як ви відпочиваєте взимку?
- Прочитайте правильно слова…. НАКАТАЮСЬ, ДОСХОЧУ, НА ПОВОДУ.
- Діти, але ми сьогодні вірш будемо вчити незвичним способом.
- Вірш будемо вчити напам’ять по картинкам, будемо розвивати зорову пам’ять та логічне мислення.
( Показую картинки, декламую вірш)
Я лечу, лечу, лечу – Слайд 15
Накатаюсь досхочу,
Все униз, униз, униз, Слайд 16
Мимо сосен і беріз.
Я веду, веду, веду – Слайд 17
Саночки на поводу.
Бо з гори санки летять, Слайд 18
А на гору не хотять.
Вивчення вірша напам’ять, розповідь дітей хором, по рядах, по-одному.
VІ. Підсумки самопідготовки. Рефлексія.
Вихователь: Слайд 19
-Діти, політ завершено. Ми повернулись додому, на нашу блакитну планету Земля. У польоті ви добре подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети.
(аналіз самостійної роботи учнів, дисципліни, дотримання регламенту часу).
Тоді наступний буде крок,
Я тепер у вас спитаю,
Що ж ви тут запам’ятали?
Чим більше кожний пригадає,
Тим краще сонечко засяє.
Вихователь:
- Яке завдання вам сподобалося найбільше? Чому?
- Яке було найважче виконати?
Зняття нервової напруги. Оцінювання.
Всім я вдячна за роботу,
Що не пустили лінь – дрімоту,
Гарно руки піднімали,
Чітко всі відповідали.
Сьогодні ви були старанні,
Усі кмітливі й бездоганні.
Вихователь: На цьому наша самопідготовка закінчена, всі молодці. За старанну роботу під час самопідготовки давайте дружно організуємо собі оплески. Гра «Салют».