Виховна година для учнів 2 класу, яка розкриває цікавий світ професій у доступній для учнів формі з урахуванням вікових особливостей учнів. Головною метою цієї години є: надання учням уявлення про різноманітність існуючих професій; формування повагу до праці людини.
цікавий світ професій
Слайд №1
Мета: надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій формувати повагу до праці людини; розвивати увагу, пам'ять, світогляд дитини.
Обладнання: медіа проектор, інтерактивна дошка, ПК, картки із завданням
Хід заходу
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
Оголошення теми і мети.
Професій безліч є цікавих
Але свою вгадати як?
Щоб добре діло й добра справа
Прославили тебе в віках.
Вчитель. Сьогодні, як ви вже здогадались, ми будемо говорити про професії.
- Як ви думаєте, що таке професія?
Слайд №2-12
Гра «Тлумачення професій».
1. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (КОВАЛЬ).
2. Людина, яка займається вирощуванням лісів (лісник).
3. Селянин, який вирощує хліб (хлібороб).
4. Робітник, який ремонтує машини, обробляє метали (слюсар).
5. Майстер, який будує, споруджає що-небудь (будівельник).
6. Людина, яка доглядає овець (вівчар, чабан).
7. Спеціаліст, що шиє, ремонтує одяг (кравець).
8. Майстер, який фарбує будинки (маляр).
9. Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі (учитель).
10. Людина, яка обробляє деревину, виготовляє прості дерев’яні речі, меблі (тесляр).
Вчитель. При виборі професії треба враховувати, які освітні галузі найважливіші. Проведемо гру «Що найважливіше». Я називатиму фах, а ви – шкільну дисципліну, яка найважливіша для цієї професії.
Слайд №13
Економіст – математика.
Лікар – біологія.
Фармацевт – хімія.
Археолог – історія.
Геолог, еколог – географія, біологія.
Інженер – математика, фізика.
Програміст – інформатика.
Перекладач – іноземна мова.
Слайд №14-16
Гра «Доповніть Словечко».
… (Будівельник) новий дім
Збудував на радість всім.
…(Ветеринар) тварин лікує —
За здоров’ям їх слідкує.
Все знає… (Географ) про кулю земну,
Про гір висоту та морів глибину!
… (Диригент) керує хором,
Нам співати з ним. Не сором!
Слайд №6
… (Електрику!) Електропраску
Відремонтуйте нам, будь ласка!
… (Кухар) запрошує
Всіх на обід.
Страви смачні —
Пообідати слід!
… (Лікар) уважно оглянув дитину,
Каже: «Потрібні тобі вітаміни!»
… (Тренер) спортсменів тренує сумлінно,
Про олімпійську турбується зміну!
… (Перукар) чаклує в перукарні —
Зачіски всім робить дуже гарні!
… (Токар) виточив із сталі
Всі потрібні нам деталі!
… (Футболіст)
Штрафний пробив —
У ворота м’яч влетів!
Слайд №17
Гра «Закінчи речення»:
а) Виступає в театрі ….
б) Літає в космос ….
в) Точить на верстаті деталі ….
г) Ловить рибу ….
д) Вчить дітей ….
е) Робить двір чистим …
Вчитель
Ви молодці, добре знаєте, які існують професії. Узагалі, всі професії світу можна поділити на 5 груп:
Слайди №18-22
«людина -художній образ» (головний предмет праці – художні образи та методи їх побудови),
«людина — знакова система» (головний предмет праці — умовні знаки, цифри, мови, ноти),
«людина — техніка» (головний предмет праці — технічні засоби),
«людина — природа» (головний предмет праці — рослини, тварини або мікроорганізми),
«людина — людина» (головний предмет праці — люди, групи людей, суспільство).
Слайд №23
Робота в групах.
Клас ділиться на п’ять груп. Кожна група отримує картку з назвою професії і коротким описом умов роботи. Необхідно визначити до якої групи професій відноситься зазначена професія.
Написи на картках
Вчитель – працює з дитячим колективом, передає свої знання, спілкується з великою кількістю людей, користується повагою учнів. У нього дуже багато паперової роботи, багато часу займає підготовка до уроків та перевірка зошитів, величезна відповідальність за безпеку учнів. Нервова і виснажлива робота.
Музикант - виступає на сцені, володіє особливими знаннями і навичками, має можливість самореалізуватись у музичних творах, від роботи отримує емоційне задоволення, мандрує іншими країнами. Робота вимагає постійної роботи над собою і наявності особливих здібностей: музичного слуху, почуття ритму. Постійно гастролює, робота переважно у нічний час, часто – у вихідні. Мало часу проводить із сім’єю.
Агроном – працює на свіжому повітрі, багато пересувається пішки, живе у сільській місцевості, зимою має небагато роботи, завжди має можливість спостерігати результати своєї праці, керує людьми. У період посівної та збиральної кампаній працює без вихідних і майже цілодобово, часто має погані умови праці.
Оператор комп’ютерного набору – постійно перебуває у приміщенні, більшість часу проводить перед комп’ютером. Має обмежене коло спілкування. Робота вимагає зосередженості. Від малорухливого способу життя має схильність до розвитку хвороб спини. Має досить непогану зарплату.
Машиніст електровоза – постійні поїздки, змінна робота, достатня кількість вихідних. Стабільний непоганий заробіток. Залізничники мають власні санаторії, лікарні. Велика відповідальність за пасажирів. Часті аварії, що загрожують життю.
ІV. Підсумок
Слайд №24
Гра «Продовж слово». Придумати професію на кожну літеру.
П — пожежник;
Р — рибалка;
О — охоронець;
Ф — фотограф;
Е — електрик;
С — садівник;
І — історик;
Л — лікар.
Слайд №25
Вчитель.
Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло і завжди залишатися людяними й добрими.