Відкрите виховне заняття з елементами тренінгу

Про матеріал
Конспект відкритого виховного заняття з елементами тренінгу "У класному колективі жити - з усіма дружити!" Підготувала класний керівник 7 класу Нижньояблунського ОЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО.
Перегляд файлу

ВІДКРИТА ВИХОВНА ГОДИНА

З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

«У класному колективі жити – з усіма дружити»

 

Підготувала

Класний керівник 7-Б класу

Гацько Н.П.

 

2024

ВІДКРИТА ВИХОВНА ГОДИНА

З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

«У класному колективі жити – з усіма дружити»

Мета:розширювати  знання  дітей  про  шляхи  формування  міцного  колекти- ву. Навчати учнів ввічливому  спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Учити  висловлювати   свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати  вміння оцінювати свої  вчинки, визначати свою роль у колективі, налагоджувати дружні стосунки. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповагу, почуття відповідальності за свої вчинки. Викликати  бажання удосконалювати себе.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: заняття з елементами тренінгу

Обладнання: проєктор, дошка фліпчарт, вербові лозини, метелики для емоційного налаштування, пазли, презентація, відео «Твори добро», патріотичні метелики, відео «Наша шкільна історія»

Хід заняття

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1. Привітання.

Вчитель: Добрий день, дорогі учні. Як бачите, сьогодні на заняття до нас завітали гості, тож привітайтеся та посміхніться їм. Адже усмішка  триває одну мить, але в пам'яті іноді залишається надовго.  І з цієї маленької, але важливої приємності розпочнемо наше заняття.

А сьогоднішнє заняття хочу розпочати з народної казки «Сім ЛОЗИН». Тож послухайте, будь ласка (звучить музика, а вчитель читає казку).

Казка «Сім лозин»

Жив колись один чоловік, і мав він семеро синів. Брати були нерозлийвода: разом їли-пили, разом сумували й раділи. Не було на світі сили, здатної подолати їх.

Спливали роки, всі брати оженились, у них народились діти. Кожен звив своє гніздо, й не зоглянулися вони, як відцуралися один від одного.

Батько постарів і жив сам. Часом діти приходили до батька, та вже не було між ними ні колишньої злагоди, ні дружби. Бачить батько, що коли й далі так буде, стануть вони зовсім чужими між собою.

Покликав він якось усіх синів до себе та й каже:

— Сини мої, завтра кожен принесіть мені по вербовій лозині товщиною з палець.

— Гаразд, тату, — відповіли сини та й пішли.

Уранці кожен приніс по лозині. Батько взяв ті лозини докупи й посередині міцно зв’язав мотузком.

— А тепер, сини мої, — звелів батько, — я хочу побачити, чи подужає хто з вас переламати цей пучок лози.

Кожен з братів брав той пучок і, хоч як старався, не міг виконати батькового побажання. Тоді батько розв’язав пучок і роздав кожному по лозині. Кожен син легко переламав свою лозину.

— Ці сім лозин, — відповів батько, — це ви, сім братів. Якщо ви триматиметесь купи, ніхто вас зламати не зможе, як і оці сім лозин.

Послухали сини батькової поради й з того дня почали знову жити дружно, в мирі й злагоді.

      Запитання до учнів:

  1. Чи сподобалася вам казка?

  2. Чого навчає ця казка?

Вчитель: Подумайте, будь ласка, скільки таких лозин є у нашому класі? Так, кожен із вас символізує цю лозину.  Одну лозину дуже легко переламати, а 17 – ні. Тому сьогодні ми зв’яжемо разом  ці 17 лозин, щоб ніхто і ніколи не зміг вас  «зламати».

3. Чи актуальна казка в наш час? Ця казка є актуальною не лише для нашого класу, але й для школи, села, громади та всієї України.  Адже ми живемо в дуже складний час, і тільки разом весь наш народ зможе здолати ненаситного ворога.

 

А для того, щоб перевірити вашу готовність до нашого заняття, ми проведемо з вами вправу, яка називається «Метелики».

2. Емоційне налаштування «Метелики»

В  Японії метелик – це символ щастя. За повір’ями японців, у кожній японській оселі має  бути зображення метелика. А коли ж до помешкання залітає метелик, то його мешканці страшенно радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить. На партах у Вас лежать метелики. Оберіть того, який припав Вам до душі саме зараз і прикріпіть його на  фліпчарт дошку, щоб і в нас у класі було багато щастя.

 

Картинки по запросу "фіолетовий метелик"

                     ФІОЛЕТОВИЙ МЕТЕЛИК

Якщо Ви обрали фіолетового метелика – Ви – життєлюбні. Будете задоволені своєю роботою на занятті.

Картинки по запросу "зелений метелик"

                         ЗЕЛЕНИЙ МЕТЕЛИК

Якщо Ви обрали зеленого метелика – Ви умієте відчувати себе щасливим. А, значить, успіх на уроці гарантований.

Картинки по запросу "червоний метелик"

                        ЧЕРВОНИЙ МЕТЕЛИК

Якщо Ви обрали червоного метелика – Ви – творча натура. Отримаєте багато навичок та знань на уроці.

З  таким чудовим настроєм ми продовжуємо наше заняття.

 

ІІ. ПОСТАНОВКА ТЕМИ І МЕТИ ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

1. Оголошення теми заняття (Учні записують у зошит);

2. Епіграф  (учні зачитують);

Епіграф

Зібратися разом — це початок,

залишатися разом — це прогрес,

працювати разом — це успіх.

Генрі Форд

3. Ознайомлення з метою заняття

4. Вправа «Очікування»

-Що ви очікуєте від  цього заняття?

 

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Бесіда з учнями:

-Що означає слово колектив?

Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.

- Наш клас можна вважати колективом?

Які стосунки  панують у дружному колективі? А в нашому класному колективі?

- Чи вмієте ви  налагоджувати товариські  стосунки?

Сьогодні, учні, ми спробуємо навчитися будувати міцні, дружні стосунки у нашому класному колективі.

Отже, переходимо до виконання вправ.

 

ВПРАВА 1 «Знайомство»

Ми з вами вже тривалий час знайомі, але сьогодні проведемо нестандартне знайомство.

Кожен із вас повинний придумати прикметник, який характеризує вашу рису характеру, і він повинен починатися цією ж буквою, що і ваше ім’я. Наприклад: Я Наталія, я наполеглива.

За допомогою цієї вправи, кожен із нас зміг дізнатися щось нове про кожного. Учні,  кожен із вас - унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. І вам потрібно вчитися жити в колективі, зокрема в класному колективі. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.

 

ВПРАВА 2 «Знайди потрібні слова»

Кожній людині притаманні людські чесноти,  які значно полегшують стосунки у колективі, ну зокрема класному.

Тому ваше завдання знайти ці чесноти в інтерактивній вправі на навчальній платформі Wordwall.

Молодці! Отже, я думаю, що кожен із вас має ці чесноти.

 

ВПРАВА 3  Перегляд відео про добро. (Діти діляться їжею з голодним однокласником)

Добро робить людей сильнішими і щасливими. Добро вчить піклуватися про свого ближнього, і не забувати про те, що навколо нас дуже багато людей, які потребують нашої допомоги. Часом, зробити добру справу зовсім нескладно. А тільки подумайте, скільки радості та любові іншим вона може принести.

    -Які почуття викликає відео?

    - Як ви оцінюєте вчинок однокласників?

    - Які  людські чесноти в цих дітей?

- Чи можна вважати цей клас дружним колективом?

 

Ви, напевно, втомилися, тому зараз ми з вами проведемо дихальну гімнастику, тим самим звільнимося від напруження.

ВПРАВА 4. ВІДЕО «ДИХАЛЬНА ГІМНАСТИКА».

 

         ВПРАВА 5 . ГРУПОВА РОБОТА «Знайди рішення».

Кожній групі буде запропоновано життєва ситуація. Ви групою маєте обміркувати їх і визначити шляхи розумного вирішення за­пропонованих конфліктів.

Ситуація 1

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию». Вчитель попросив вимити цього учня парту.

Запитання1

1. Як би ви вчинили на місці цього учня?

2. Хто мав вимити парту?

Ситуація 2

  Учениця відповідає біля дошки. Але варто дівчинці трошки замислитись, як однокласники відразу піднімають руки, щоб відповісти. Деякі із них висловлюють невдоволення і кепкують, що дівчинка «не знає відповіді на таке просте запитання». Учениця, хвилюючись, починає плутатись і невдовзі зовсім збивається, на її очах виступають сльози.

Запитання 2

Як у цій ситуації мали б повестися дівчинка й однокласники.

 

ВПРАВА 6 Інтерактивна вправа «З’єднай прислів’я»

Про дружбу, про стосунки в колективі складено багато прислів’їв та приказок.

Зараз ми перевіримо, чи добре ви знаєте народну творчість.

 

ВПРАВА  7 «ПАЗЛИ З СЮРПРИЗОМ (Спільне фото класу)»

А ви любите складати пазли? А сьогодні пазли незвичайні, а з сюрпризом. Тож зараз ви попрацюєте у групах. Дві групи отримають пазли,які вам потрібно скласти і повідомити.Наголошую, що в групі працюють УСІ.  Розпочинаємо!

Питаннядо учнів:

1. Чи важко вам було працювати у групах?

2. Чи кожен знайшов себе на пазлах?

Так, дорогі мої, я хочу щоб наш класний колектив завжди був такий, як ця складена фотографія, і ніколи не був поділений на маленькі частини.

 

Вправа 8 «Кошик для сміття».

– А які ж риси ускладнюють відносини в колективі?

(Учні називають: невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доповідають одне на одного)

– А тепер запишіть ці риси, які ускладнюють ваше життя на окремих аркушах, спробуйте найдужче їх зім’яти і викиньте ваші погані риси у кошик для сміття.

(Учні викидають папірці в кошик для сміття)

– Так, життя в колективі залежить від кожного, і я впевнена, що кожен з вас має ті хороші риси характеру, які допоможуть створити міцний колектив однодумців.

 

Вправа 9 Відео «Тільки працюючи разом, ми досягали, досягаємо і будемо досягати успіхів! «Наша шкільна історія».

IV Фінальна частина заняття

1. Повернімося до епіграфу (Як ви розумієте його? Можна продемонструвати на прикладі нашого класу):

2. Рефлексія за допомогою програми  Wordwall «Випадкове колесо».

           3. Питання до учнів:

           Чи справдилися ваші очікування?

3. Отримання подарунків.

(Дорогі мої учні та гості, у мене для вас невеличкий подарунок. На початку заняття я вам розказала, що у Японії метелик – символ щастя, а я для вас підготувала патріотичні українські метелики, то ж хай вони принесуть Україні якнайшвидше мир та перемогу, а нам всім щастя.

 

Слово вчителя:

Отже, ми переконалися, щоб бути колективом, треба досягти взаєморозуміння в стосунках. А це можливо, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи до навчального закладу, не забувайте взяти із собою «валізу чемності», торбинку «доброти». Не менш важливо дотримуватися даного вами слова, бо з цього починається довіра. І якщо ви протягом нашої зустрічі відчули, що, можливо в певній ситуації поводилися не так, як годиться товаришу, то це вже плюс. Адже головне – вчасно усвідомити свою помилку, подивитися на себе критично і разом спробувати знайти вихід.

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку