ВІДКРИТА ВИХОВНА ГОДИНА
З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ
«У класному колективі жити – з усіма дружити»
Підготувала
Класний керівник 7-Б класу
Гацько Н.П.
2024
ВІДКРИТА ВИХОВНА ГОДИНА
З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ
«У класному колективі жити – з усіма дружити»
Мета:розширювати знання дітей про шляхи формування міцного колекти- ву. Навчати учнів ввічливому спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Учити висловлювати свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, налагоджувати дружні стосунки. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповагу, почуття відповідальності за свої вчинки. Викликати бажання удосконалювати себе.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: заняття з елементами тренінгу
Обладнання: проєктор, дошка фліпчарт, вербові лозини, метелики для емоційного налаштування, пазли, презентація, відео «Твори добро», патріотичні метелики, відео «Наша шкільна історія»
Хід заняття
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1. Привітання.
Вчитель: Добрий день, дорогі учні. Як бачите, сьогодні на заняття до нас завітали гості, тож привітайтеся та посміхніться їм. Адже усмішка триває одну мить, але в пам'яті іноді залишається надовго. І з цієї маленької, але важливої приємності розпочнемо наше заняття.
А сьогоднішнє заняття хочу розпочати з народної казки «Сім ЛОЗИН». Тож послухайте, будь ласка (звучить музика, а вчитель читає казку).
Казка «Сім лозин»
Жив колись один чоловік, і мав він семеро синів. Брати були нерозлийвода: разом їли-пили, разом сумували й раділи. Не було на світі сили, здатної подолати їх.
Спливали роки, всі брати оженились, у них народились діти. Кожен звив своє гніздо, й не зоглянулися вони, як відцуралися один від одного.
Батько постарів і жив сам. Часом діти приходили до батька, та вже не було між ними ні колишньої злагоди, ні дружби. Бачить батько, що коли й далі так буде, стануть вони зовсім чужими між собою.
Покликав він якось усіх синів до себе та й каже:
— Сини мої, завтра кожен принесіть мені по вербовій лозині товщиною з палець.
— Гаразд, тату, — відповіли сини та й пішли.
Уранці кожен приніс по лозині. Батько взяв ті лозини докупи й посередині міцно зв’язав мотузком.
— А тепер, сини мої, — звелів батько, — я хочу побачити, чи подужає хто з вас переламати цей пучок лози.
Кожен з братів брав той пучок і, хоч як старався, не міг виконати батькового побажання. Тоді батько розв’язав пучок і роздав кожному по лозині. Кожен син легко переламав свою лозину.
— Ці сім лозин, — відповів батько, — це ви, сім братів. Якщо ви триматиметесь купи, ніхто вас зламати не зможе, як і оці сім лозин.
Послухали сини батькової поради й з того дня почали знову жити дружно, в мирі й злагоді.
Запитання до учнів:
1. Чи сподобалася вам казка?
2. Чого навчає ця казка?
Вчитель: Подумайте, будь ласка, скільки таких лозин є у нашому класі? Так, кожен із вас символізує цю лозину. Одну лозину дуже легко переламати, а 17 – ні. Тому сьогодні ми зв’яжемо разом ці 17 лозин, щоб ніхто і ніколи не зміг вас «зламати».
3. Чи актуальна казка в наш час? Ця казка є актуальною не лише для нашого класу, але й для школи, села, громади та всієї України. Адже ми живемо в дуже складний час, і тільки разом весь наш народ зможе здолати ненаситного ворога.
А для того, щоб перевірити вашу готовність до нашого заняття, ми проведемо з вами вправу, яка називається «Метелики».
2. Емоційне налаштування «Метелики»
В Японії метелик – це символ щастя. За повір’ями японців, у кожній японській оселі має бути зображення метелика. А коли ж до помешкання залітає метелик, то його мешканці страшенно радіють. Адже це означає, що родині невдовзі пощастить. На партах у Вас лежать метелики. Оберіть того, який припав Вам до душі саме зараз і прикріпіть його на фліпчарт дошку, щоб і в нас у класі було багато щастя.
|
ФІОЛЕТОВИЙ МЕТЕЛИК Якщо Ви обрали фіолетового метелика – Ви – життєлюбні. Будете задоволені своєю роботою на занятті. |
|
ЗЕЛЕНИЙ МЕТЕЛИК Якщо Ви обрали зеленого метелика – Ви умієте відчувати себе щасливим. А, значить, успіх на уроці гарантований. |
|
ЧЕРВОНИЙ МЕТЕЛИК Якщо Ви обрали червоного метелика – Ви – творча натура. Отримаєте багато навичок та знань на уроці. |
З таким чудовим настроєм ми продовжуємо наше заняття.
ІІ. ПОСТАНОВКА ТЕМИ І МЕТИ ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
1. Оголошення теми заняття (Учні записують у зошит);
2. Епіграф (учні зачитують);
Епіграф
Зібратися разом — це початок,
залишатися разом — це прогрес,
працювати разом — це успіх.
Генрі Форд
3. Ознайомлення з метою заняття
4. Вправа «Очікування»
-Що ви очікуєте від цього заняття?
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Бесіда з учнями:
-Що означає слово колектив?
Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.
- Наш клас можна вважати колективом?
Які стосунки панують у дружному колективі? А в нашому класному колективі?
- Чи вмієте ви налагоджувати товариські стосунки?
Сьогодні, учні, ми спробуємо навчитися будувати міцні, дружні стосунки у нашому класному колективі.
Отже, переходимо до виконання вправ.
ВПРАВА 1 «Знайомство»
Ми з вами вже тривалий час знайомі, але сьогодні проведемо нестандартне знайомство.
Кожен із вас повинний придумати прикметник, який характеризує вашу рису характеру, і він повинен починатися цією ж буквою, що і ваше ім’я. Наприклад: Я Наталія, я наполеглива.
За допомогою цієї вправи, кожен із нас зміг дізнатися щось нове про кожного. Учні, кожен із вас - унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. І вам потрібно вчитися жити в колективі, зокрема в класному колективі. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.
ВПРАВА 2 «Знайди потрібні слова»
Кожній людині притаманні людські чесноти, які значно полегшують стосунки у колективі, ну зокрема класному.
Тому ваше завдання знайти ці чесноти в інтерактивній вправі на навчальній платформі Wordwall.
Молодці! Отже, я думаю, що кожен із вас має ці чесноти.
ВПРАВА 3 Перегляд відео про добро. (Діти діляться їжею з голодним однокласником)
Добро робить людей сильнішими і щасливими. Добро вчить піклуватися про свого ближнього, і не забувати про те, що навколо нас дуже багато людей, які потребують нашої допомоги. Часом, зробити добру справу зовсім нескладно. А тільки подумайте, скільки радості та любові іншим вона може принести.
-Які почуття викликає відео?
- Як ви оцінюєте вчинок однокласників?
- Які людські чесноти в цих дітей?
- Чи можна вважати цей клас дружним колективом?
Ви, напевно, втомилися, тому зараз ми з вами проведемо дихальну гімнастику, тим самим звільнимося від напруження.
ВПРАВА 4. ВІДЕО «ДИХАЛЬНА ГІМНАСТИКА».
ВПРАВА 5 . ГРУПОВА РОБОТА «Знайди рішення».
Кожній групі буде запропоновано життєва ситуація. Ви групою маєте обміркувати їх і визначити шляхи розумного вирішення запропонованих конфліктів.
Ситуація 1
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию». Вчитель попросив вимити цього учня парту.
Запитання1
1. Як би ви вчинили на місці цього учня?
2. Хто мав вимити парту?
Ситуація 2
Учениця відповідає біля дошки. Але варто дівчинці трошки замислитись, як однокласники відразу піднімають руки, щоб відповісти. Деякі із них висловлюють невдоволення і кепкують, що дівчинка «не знає відповіді на таке просте запитання». Учениця, хвилюючись, починає плутатись і невдовзі зовсім збивається, на її очах виступають сльози.
Запитання 2
Як у цій ситуації мали б повестися дівчинка й однокласники.
ВПРАВА 6 Інтерактивна вправа «З’єднай прислів’я»
Про дружбу, про стосунки в колективі складено багато прислів’їв та приказок.
Зараз ми перевіримо, чи добре ви знаєте народну творчість.
ВПРАВА 7 «ПАЗЛИ З СЮРПРИЗОМ (Спільне фото класу)»
А ви любите складати пазли? А сьогодні пазли незвичайні, а з сюрпризом. Тож зараз ви попрацюєте у групах. Дві групи отримають пазли,які вам потрібно скласти і повідомити.Наголошую, що в групі працюють УСІ. Розпочинаємо!
Питаннядо учнів:
1. Чи важко вам було працювати у групах?
2. Чи кожен знайшов себе на пазлах?
Так, дорогі мої, я хочу щоб наш класний колектив завжди був такий, як ця складена фотографія, і ніколи не був поділений на маленькі частини.
Вправа 8 «Кошик для сміття».
– А які ж риси ускладнюють відносини в колективі?
(Учні називають: невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доповідають одне на одного)
– А тепер запишіть ці риси, які ускладнюють ваше життя на окремих аркушах, спробуйте найдужче їх зім’яти і викиньте ваші погані риси у кошик для сміття.
(Учні викидають папірці в кошик для сміття)
– Так, життя в колективі залежить від кожного, і я впевнена, що кожен з вас має ті хороші риси характеру, які допоможуть створити міцний колектив однодумців.
Вправа 9 Відео «Тільки працюючи разом, ми досягали, досягаємо і будемо досягати успіхів! «Наша шкільна історія».
IV Фінальна частина заняття
1. Повернімося до епіграфу (Як ви розумієте його? Можна продемонструвати на прикладі нашого класу):
2. Рефлексія за допомогою програми Wordwall «Випадкове колесо».
Чи справдилися ваші очікування?
3. Отримання подарунків.
(Дорогі мої учні та гості, у мене для вас невеличкий подарунок. На початку заняття я вам розказала, що у Японії метелик – символ щастя, а я для вас підготувала патріотичні українські метелики, то ж хай вони принесуть Україні якнайшвидше мир та перемогу, а нам всім щастя.
Слово вчителя:
Отже, ми переконалися, щоб бути колективом, треба досягти взаєморозуміння в стосунках. А це можливо, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи до навчального закладу, не забувайте взяти із собою «валізу чемності», торбинку «доброти». Не менш важливо дотримуватися даного вами слова, бо з цього починається довіра. І якщо ви протягом нашої зустрічі відчули, що, можливо в певній ситуації поводилися не так, як годиться товаришу, то це вже плюс. Адже головне – вчасно усвідомити свою помилку, подивитися на себе критично і разом спробувати знайти вихід.