Виховна година «Свої права знай, та про обов'язки не забувай!»

Про матеріал
Під час розробки даної виховної години використовувала різні дидактичні ігри та вправи для кращого сприйняття матеріалу дітьми. Використала аудіозапис вірша В.Симоненка "Ти знаєш що ти людина ", щоб пояснити дітям цінність кожноїлюдини. Була проведена практична робота по створенню довідника, над яким працювами діти, для кращого засвоєння матеріалу.
Перегляд файлу

«Свої права знай, та про обов'язки не забувай!»

 

Мета:

-         ознайомити учнів з поняттями «Конституція», «Конвенція», «права дитини», «обов´язок», основними правами, гарантованими  Декларацією  прав  дитини;  

 

-         вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх у пам’яті учнів;

 

-         розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати свої обов’язки;

 

-         розвивати у дітей вміння уважно слухати розповідь вчителя, пам'ять, мислення,  розуміти зміст запитань  та відповідей, вчити міркувати, зіставляти, робити висновки, корегувати  мову дiтей, розширювати їх кругозір, збагачувати словниковий запас, формувати бажання вміти захищати свої права, вчити розуміти те, що діти, так як і дорослі мають право на захист своїх інтересів; 

 

-          формувати вміння висловлювати власну думку;

 

-         виховувати  повагу  до  законів, вчити  користуватися  своїми  правами  та поважати  права  інших  дітей, виховувати дружні взаємини, чесність, толерантність, впевненість у собі, любов до Батьківщини.

    

Методи та прийоми:  гра-вправа  «Подаруй усмішку»;  вправа «Правила роботи класу»;  гра «Чарівна скринька»;  дидактична  гра «Права чи обов’язки ?»,  гра «Вгадай право », вправа «Оплески».

 

Обладнання:  презентація;  картки-стрілки «Правила роботи в класі»;  Конституція України; скринька з дзеркальцем;   відео запис вірша В.Симоненка  «Ти знаєш, що ти людина»;  довідничок «Права та обов´зки дітей», написи прав і обов´язків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

 

І. Організаційна частина

 

НПП.

-        Доброго дня, дорогі діти.  Я рада вас бачити .

-        Хочу розпочати наше заняття  із загадки. Спробуйте відгадати, про що йде мова.

 

«Вона нічого не коштує, але багато дає. Вона триває мить, а в пам'яті залишається деколи назавжди. Вона створює щастя в будинку. Вона - сонячний промінь для засмучених. І тим не менше її не можна купити, не можна випросити, не можна ні позичити, ні вкрасти, оскільки вона сама по собі ні на що не годиться, поки її не віддали!»

Д. Карнегі

 

Слайд 1 ( усміхнених дитячих облич на екрані)

 

-         Так, це усмішка…

 

-         А давайте і ми з вами обдаруємо один - одного усмішками. Усмішка

покращить настрій вам і навколишнім.

 

 

Гра - вправа   «Подаруй усмішку»

 

 

-         Пропоную вам  взятися за руки і подарувати один одному  свою посмішку

(кожен учень повертається до свого сусідап раворуч або ліворуч і усміхається).

 

-        Молодці, діти! Ви гарно впорались з цим, погодьтесь, дуже приємним завданням.  А для того, щоб наша робота була корисною, плідною та проходила в атмосфері взаємної поваги, я пропоную вам, дотримуватись наступних правил (різнокольорові стрілочки-правила прикріпляються до дошки за допомогою магнітів; ці правила залишаються на дошці протягом всієї виховної години):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                   C:\Users\Acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\d9ef825c8fae3c0e21d123865f515771.jpg

ІІ. Спрямування до теми.

«Чарівна скринька».

Звучить тиха музика.

 У мене на столі чарівна скринька, у ній знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Я  підійду до кожного, щоб ви могли зазирнути в скриньку і побачити цей скарб, але  не розповідайте іншим, що ви там побачили.

(Діти по черзі заглядають у скриньку)             

 То кого ж ви побачили у чарівній скриньці?

(Діти кажуть, що побачили себе, адже на дні скриньки лежить дзеркало)

Слайд 2

 Так, у чарівному дзеркалі ви побачили кожен себе, людину — найцінніший скарб на планеті.

Слайд 3

-           Кожен з вас — людина, неповторна особистість, яка живе сьогодні, й саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій Землі немає і ніколи не було й не буде. Кожен з вас по своєму є унікальним

Слайд 4

-           В.Симоненко український  поет,  написав про неповторність кожної людини вірш. Послухайте його.

 

Відео «Ти знаєш, що ти людина»

 

 

 

Слайд 5

 Сьогодні ці слова є непорушною, незмінною істиною нашого життя. Однак пройшло не одне тисячоліття, поки  людство, нарешті, усвідомило цю істину, і як результат прийняло закони, що оберігають людину, оберігають дитину – найбільше наше багатство.

 

-  Кожна людина є єдиною і унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, щовсі люди на землі мають однакові права.

-  Ви живете в державі, яка зветься Україною.

 

Слайд 6

 

Для своїх батьків ви є дітьми, для України — її громадянами, які наділені дер­жавою певними правами та обов'язками.

 

ІIІ. Повідомлення теми і мети заняття.

 

-                Саме про ваші права і обв´язки, ми сьогодні будемо з вами говорити.

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

 

 

 

 

ІV. Основна частина.

Слайд 8

 

-       Погляньте уважно на екран. Хто знає, що це ?

 

Конституція України | Миколаївська обласна рада

 

-           Так, це  Конституція України. Розкажіть, що ви знаєте про цей документґ?

 

Можливі відповіді учнів.

  • Конституція – це Основний Закон України.
  • У ній проголошено основні права, свободи та обов’язки людини і громадянина.

 

-        Правильно, діти.

 

Слайд 9

 

Конституція – це Основний Закон України, в якому записані  права і обов‘язки громадян України.  Запам'ятайте це!!!

 

-         У  дітей, теж є своя Конституція - Конвенція ООН про права дітей.

Слайд 10

 

 

 

Слайд 11

 

Конвенція ООН про права дітей – це міжнародний документ, угода між країнами, в якій прописані права дітей. Згідно з Конвенцією, всі діти рівні у правах, незалежно від того в якій державі  живуть діти, ці права належать вам від народження, і їх не можна у вас забрать. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них ви знайдете 40 прав, які має дитина.

 

-         Кого ми  називаємо дітьми? (відповіді дітей)

 

-        У 1 статті  Конвенції прав дитини сказано: дитиною вважається людина віком до 18 років. Якщотобі не виповнилося 18 років, то ти вважаєшся дитиною. Ти ще ростеш. Ходиш до школи, розвиваєшся фізично і духовно. 

Слайд 12

 

 -  Дізнаємося,  які основні права дитини проголошуєКонвенція ООН.

-         Але для початку давайте з´ясуємо, що ж таке права дитини?

Слайд 13

Права дитини — це спеціальні можливості, які потрібні дітям для того, щоб жити і дорослішати. Оскільки діти до 18 р. ростуть і розвиваються,  самостійно нічого не вирішують, багато чого не знають і не вміють, тому вони потребують особливої охорони і піклування з боку батьків і суспільства.

-         Пригадаємо ті права про якійдеться у Конвенції про права дитини, і з´ясуємо чи користуєтеся ви  у своєму житті цими правами.

 

Слайд 14

  1.  Право на життя.

Життя кожної дитини є найціннішим . Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвитокдітей – своїх маленьких громадянин. Це перше найголовніше, невід'ємне право .

 

Слайд 15

  1. Кожна дитина має право на ім'я. Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з присвоєнням їй прізвища, імені та побатькові.

 

- Який документ отримує дитина при народженні? Що в ньому написано?

 

Слайд 16

  1. Право на житло.

У кожної людини також повинне бути своє житло.

 

Слайд 17

  1. Право на повноціннехарчування.

 

Слайд 18

  1. Право на медичнудопомогу.Дітимають право на медичну допомогу,які реально може забезпечити  держава. Жоднадитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров’я.

 

 

Слайд 19

  1. Право на освіту.  Дитина має право на освіту, і обов’язок держави – забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну початкову освіту та заохотити її до отримання середньої освіти.

 

Слайд 20

  1. Право на інформацію.

 Держава забезпечує доступ дітей до всебічної інформації. Заохочується розповсюдження засобами масової інформації матеріалів, що стосується соціальних, культурних питань розвитку дитини.

 

Слайд 21

  1. Право на любов та піклування з боку батьків та держави.

Дитинамає право на піклування з боку батьків, родичів, громади та держави. Інтереси дітей є першочерговими.

 

Слайд 22

  1. Право на відпочинок і дозвілля.Дітимають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчомужитті. Мабуть це ваше улюблене право.

 

Слайд 23

  1.                    Всі діти мають право на розвиток талантів

 У кожній дитині закладений певний дар. Завдання держави полягає у тому, щоб вчасно помітити талановитих дітей, а й сприяти розвитку їхніх талантів та обдарування.

 

-         Отже,  ми розглянули з вами основні права, які надаються вам, і з ясували що всіма ними ви користуєтесь.

 

Гра  «Вгадай право ».      Слайд 24

 (Із слайдами на дошці)

 

Слайд  25

 

Школа

Урок                      Право на освіту

Учитель

 

Слайд 26

 

Лікар

Лікарня

Ліки

 

Слайд 27

Право на медичнудопомогу

Апельсин

Панкейки

Корисні продукти

 

Слайд 28

Право на повноціннехарчування

Домівка

Сім'я

Затишок

Слайд 29

Право на любов і піклування

Бібліотека

Телевізор

Інтернет

Право на інформацію

Слайд 30

 

Рухливі ігри

М'яч

Лялька

 

Право на відпочинок і дозвілля

Гра «Так чи Ні».  Слайд 31

 

-         Пропоную з´ясувати на скільки ви розумієте свої права. Тобто, що ви маєте право робити, а чого робити не потрібно. Я зачитаю вам речення із твердженнями. Ваше завдання обрати правильне твердження плеснувши в долоньки.

 

 

 1. Усі діти рівні в своїх правах.

2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та чіпси.

3. Кожна дитина має право на любов і піклування від своїх батьків.

4. Кожна дитина має право навчатися в школі.

6. Всі діти мають право говорити образливі слова.

7. Дитиною вважають  людину,  якій 25 років.

8. Діти мають право прогулювати заняття в школі.

9. Кожна дитина може розвивати свої таланти.

10. Кожна дитина має право отримати в магазині все, щоїй заманеться.

11.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки.

12.Усі діти мають право на повноцінне харчування.

13.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.

14. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

15. Кожна дитина має право їсти в ліжку.

16. Жодна дитина не повинна мити посуд.

17. Усі діти мають право на  медичну допомогу.

18. Діти мають право на інформацію.

19. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

20.Діти мають право висловлювати свою думку.

21. Кожна дитинамає право на життя.

 

 

 

- Пропоную вам скористаємося правом на відпочинок. 

Фізкультхвилинка .  

   Слайд 32

 

 

-         Кожна дитина повинна знати свої права. Але не менш важливо пам’ятати й про те, що окрім прав, у кожної людини є й обов’язки. Обов’язки можуть бути різними, і виявляються вони всюди – вдома, в школі, на вулиці, у громадських місцях, тобто повинні дотримуватись певних правил.

 

-         Як ви думаєте, що таке обов’язок? (відповіді учнів)

 

Слайд 33

 

Обов’язки - це те, що ми повинні робити, щоб бути корисними собі і людям, які нас оточуючим .

 

Вправа« Мозковий штурм»

-         Як ви думаєте, чим відрізняються права від обов’язків?

 

Слайд 34

 

Права – це те, що може робити кожен, а обов’язки – це те, що повинен робити кожен!  

 

Кожному праву  відповідає свій обов’язок:

 

  • Ви маєте право на життя. Який ваш обов’язок відповідає цьому праву?

Слайд 35

Обов’язок  берегти і цінувати життя,  дотримуватись правил безпеки життєдіяльності. 

 

  • Ви маєте право на медичне обслуговування. Який ваш обов’язок відповідає цьому праву?  Слайд 36

Обов’язок цінувати і дбати  про своє здоров’я. Виконувати приписи лікарів. Дотримуватись правил особистої  гігієни .

 

  • Ви маєте право на освіту.Який ваш обов’язок відповідає цьому праву?

Слайд 37

Обов’язок ходити в школу, сумлінно навчатись, активно працювати на уроках, старанно виконувати домашні завдання.

 

  • Ви маєте право на рівність. Який ваш обов’язок відповідає цьому праву?

Слайд 38

Поважати особистість іншої людини, тобто бути толерантними.Ставитися до людей  так, як би вихотіли, щоб ставились до нас.

 

  • Ви маєте право на повноцінне харчування. Який ваш обов’язок відповідає цьому праву? Слайд 39

Обов’язок дотримуватись режиму харчування, вживати корисні продукти.

 

  • Ви маєте право на любов та піклування з боку батьків та держави . Який ваш обов’язок відповідає цьому праву?  Ставитися з повагою до своїх рідних, бо вони піклуються  про  вас, допомагати, слухатись, піклуватися про них. Перед державою: поважати  закониУкраїни, державну  символіку, бути патріотом своєї Батьківщини.

Слайд 40

 

  • Ви маєте право на відпочинок і дозвілля. Який ваш обов’язок відповідає цьому праву?  Слайд 41

Обов’язок організовувати дозвілля так,щоб воно приносило корсить і не заважало іншим.
 

-         Пропоную вам зіграти в гру .

 

 

Гра «Мій обов’язок…»     Слайд 42

 

 

Я зачитуватиму вам певні обов’язки, які діти можуть виконувати в сім’ї, і якщо ви їх виконуєте то піднімайте руку, а я даватиму вам смайлики. В результаті з'ясуємо хто найкращий помічник в сім’ї.

 

 шанобливо  ставитися до старших;

 виконувати посильну роботу вдома;

 піклуватися про батьків;

 прибирати в кімнаті;

 допомагати мамі готувати їжу;

 мити посуд;

 допомагати татові щось ремонтувати;

 поливати квіти;

 допомагати бабусі по господарству;

 годувати тварин;

 допомагати братикові, сестричі прибирати іграшки.

(Підведення підсумку)

 

-         Пропоную вам зараз попрацювати над створення класного,  інтерактивного довідничка, який називається «Права та обов'язки дитини».

 

-         Вам потрібно наповнити його інфрмацією. А саме у  в цьому довідничку буде окремо карманчик «Права дитиги» і «Обов'язки дитини», та словничок. В словничку ми розмістимо ті терміни, які  сьогодні розглядали.

 

Практична робота  (роздруковані права і обов’язки зачитую дітям, вони визначають чи це право, чи обов´язок»,  і кладуть в потрібний карманчик;  пригадуємо які розглядали терміни, і діти приклеюють їх до словничка).     

 

 

Гра «Права чи обов’язки?»      Слайд 43

 

Із запропонованого переліку слід правильно визначити де права, а де – обов’язки. Учні дають відповідь, той хто відповів правильно кладе в карманчик.

 

 

 

Права:         Обов'язки:

 

Старанно вчитися

/Відвідувати гуртки

       /Берегти шкільне майно

 

/Дотримуватись правил безпеки життєдіяльності

/Відвідувати школу

/Дотримуватись правил особистої гігієни

 

/Піклуватись про життя та охорону здоров’я

 

/Дотримуватись норм поведінки

/Користуватися бібліотеками,

спортзалом, обладнанням школи.

 

/Вільно висловлювати свою думку

 

/Відпочивати, розважатися.

/Поважати старших, допомагати меншим

/Отримувати медичну допомогу

/Не порушувати прав іншої людини.

 

/Бути толерантним до оточуючих.

/Вільно користуватися інтернетом.

 

/Мати своє житло.

 

/Смачно та повноцінно харчуватися.

 

  /Вживати корисні продукти.

/Жити в родині.

 

/Розвивати свої таланти та здібності.

 

 

 

 

-         Як ви думаєте, чого більше прав, чи обовязків?

 

 

 

IV. Підсумок заняття .

 

  -  У кожного з нас є права, і ми повинні добре їх знати та вміти ними користуватися. Але слід не лише знати свої права, а й не забувати про обов'язки. Пам´ятайте,  що прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших.

 

- Але найголовніший обов’язок, на мою думку, любити і берегти свою Батьківщину.

 

Слайд 44

 

 

 Вправа «Оплески».

- Я хочу подякувати вам, ви великі молодці, дуже акивно працювали, ваша робота на занятті була плідною та цікавою.

- Пропоную подарувати один одному оплески. (Діти аплодують один одному)

Слайд 45

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку