19 травня о 18:00Вебінар: Організація підсумкового повторення з предметів гуманітарного циклу наприкінці навчального року

Відкритий урок – казка з математики для учнів 1 класу

Про матеріал
Першокласники зустріли гостю «Зиму»❄️ за українською традицією гостинно, приїхала вона до них на числовому потязі . А ще з нею приїхали звірята із завданнями… Діти лічили до 10 в прямому і зворотному порядку Відтворювали в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують, малювали, викладали, порівнювали числа в межах 10. А під кінець уроку самостійно зробили штучний сніг, змішавши крохмаль та олію, зліпили сніговиків)))
Перегляд файлу

Урок – казка з математики для учнів 1 класу

 

Тема: лічба до 10 в прямому і зворотному порядку. Цифра 0. Число 10. Записування числа 10 двома цифрами. Читання і запис чисел в межах 10 словами і цифрами.  Порівняння чисел в межах 10 з використанням відповідних знаків. Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.

 

Мета: формувати поняття про число 10, учити писати цифру 0  і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру, ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 у натуральному ряді. Ввести в мовлення учнів термін натуральний ряд чисел, формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за малюнком або схемою, складати рівності на додавання та віднімання на основі складу чисел 2-9, учити порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість,  сумлінність, інтерес до вивчення математики.

 

Обладнання: ноутбук, картки  із завданнями, казкові герої.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1.  Привітання.

Пролунав уже дзвінок, час почати наш урок!

Дружно будем працювати – математику вивчати!

  • Хто любить рахувати? Прошу потупати ніжками.
  • Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.
  • А хто знає, як правильно сидіти за партами? Той ручки одну на одну положив, ніжки поставили на підлогу, спинки вирівняли.

На уроці ми будемо міркувати, а також рахувати,

Задачі розв’язувати, свій розум розвивати.

Тож давайте працювати старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі діти – просто молодці.

 

2. Сьогодні до нас на урок завітала гостя, спробуйте відгадати, хто вона?

D:\Завантаження\лепбук зима\img3.jpg

 

 

3. Сніжинки - настрій на партах.

D:\Завантаження\лепбук зима\загружено.jpgD:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\77421102_2576451345967137_7799876818189680640_n.jpgD:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78142614_759505784461782_3977059383027695616_n.jpg

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

Давайте  зустрінемо нашу гостю за українською традицією гостинно, приїхала вона до нас на потязі . А він у нас числовий. Зимовий вітерець подув і всі цифри переставив місцями. Відновіть числовий ряд, переставивши номери вагончиків

1. Гра «Числові вагончики»

Стали числа на зарядку, стали числа по порядку

Як солдати на парад , вийшов натуральний ряд.

-Поставте числа в порядку зростання.

-Прочитайте числа у зворотному порядку.

-Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4; від 9 до 5; від 3 до 7.

-Назвіть число, попереднє до чисел 3; 7.

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78346396_751996338631117_3171406668864946176_n.jpg       D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78419995_2494995260748669_308926075499446272_n.jpgD:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78196608_2513421785555126_4851510047273910272_n.jpg

Повторення знань про математичні знаки(за допомогою цеглинок ЛЕГО).

   - Як називаються компоненти при додаванні?

   - Як називаються  компоненти при відніманні?

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\79109795_439538276954105_3389200680873885696_n.jpg

-Молодці, діти! Від ваших правильних відповідей наш  потяг має правильні цифри на вагончиках. Та зима їхала не сама, з нею їхали звірята, розселіть їх правильно по вагончиках.

Робота в групі

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78800384_584365802380165_8220146098317033472_n.jpgD:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78858148_557400928153607_1286539302985007104_n.jpg

 

2. Весела лічба

D:\Завантаження\лепбук зима\2.jpg    D:\Завантаження\лепбук зима\3.jpg

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78420994_452521938740692_6595322840247959552_n.jpg D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78758483_427696131509210_1860660530767724544_n.jpg

 

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78834688_502218610393717_5946929022188388352_n.jpg  D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\77268451_2635172510052168_7994443586932310016_n.jpg

ІІІ. Повiдомлення теми, мети уроку

-Сьогодні на уроці ми ознайомимося ще з одним числом і на­вчимося його писати.

У нашому селі 10 хатинок, 10 ґанків, 10 бабусь, 10 цуценят, 10 півнів,

На 10 тинах сидять, один на одного не дивляться,

Розпустили 10 хвостів, кожний хвіст 10 кольорів.

 

– Чим цікаве це село? (Усіх предметів по 10.)

-Як ви гадаєте, про яке число піде мова сьогодні на уроці?

 

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом

1. Лiчба у межах 10 (робота з підручником с.35)

2. Гра «Наші пальчики»

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78930015_443907609608884_2391077580095619072_n.jpg  D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\79324338_3017525934942100_8077236782439071744_n.jpg  D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78348919_1051727435168206_1344564706290958336_n.jpg

3. Робота з числовим рядом

-На якому місці стоїть число 10?

-Яке число стоїть перед 10?

-Яке число більше 9 або 10?

 -На скільки більше?

-Прочитайте числа від 1 до 10; від 10 до 1.

4.Фізкультхвилинка ( відеорозминка «Морозець»)

 

Казка про цифру 10

Жила була одиниця , дуже гарна сестриця. Всюди вона походжала, друзів так собі шукала. Якось в гості завітала до кругленького нуля. Там вони разом сиділи, пироги смачненькі їли. Смачним чаєм запивали, голосно пісні співали.

Раптом вітерець подув і разом ці цифри здув. За руки вони взялися посміхнулись, обнялися. І віднині походжають їх десятка називають.

 

5.Ознайомлення із друкованою цифрою 10

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\74428608_569384513879656_157539400417280000_n.jpg

 

6.Ознайомлення з рукописною цифрою 10

-Пояснення й показ учителем на дошці.

-Звернути увагу дітей на те, що цифра 10 позначається двома відо­мими їм цифрами — 1 і 0. Кожна цифра має свій будиночок — свою клітинку, тому цифру 10 записують у двох клітинках.

 

-Написання в зошиті цифри 10 (два рядки). С.15

Пропишемо цифру 1

— Цифра 1 складається з двох елементів — паличок, одна з яких коротша за іншу. Спочатку пишуть маленьку паличку. Починають писати її трохи вище за центр клітини і ведуть до верхнього правого кута клітини. Потім пишуть основну похилу паличку від верхнього правого кута до середини нижньої сторони клітини.

Пропишемо цифру 0.

0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу Почнаємо писати нижче від верхнього праого кута квадрата, ведемо заоруглення ліворуч , торкаємося нижньї сторони клітинки великий овал і зєднуємо праворуч.

 Ознайомлення з числом 10

Одиниця та нуль коли зустрічаються,  десяткою стають

І дуже цим пишаються. Пропишемо цифру 10.

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78203652_578285346264084_8899197908331528192_n.jpg   D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78530945_591888934881069_1110860834042544128_n.jpg

7. Яке число записане в кожному «віконечку»

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78692552_453482748641754_453546875715321856_n.jpg  D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\77431106_2396011227170259_3087109362926223360_n.jpg D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78851991_575561999686215_6856004978335547392_n.jpg

8. Постав сусідів числа  (С. 16)

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\79121917_2373797992749245_1385173458865881088_n.jpg    D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\79388922_744168379408721_9085051287942201344_n.jpg

9. Скільки чого? Запиши  (с.16)

10. Порівняння чисел у межах 10 (с.17 в зошиті)

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\79153956_1137336879990827_4854018338239545344_n.jpg

11. Давайте трошки пофантазувати з цифрою 10: де ми її можемо знайти?

(Лінійка, годинник, 10 гривень)

 

12. Ліплення сніговика із крохмалю

D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\79372444_2763864907173603_4858565355691311104_n.jpg  D:\Завантаження\лепбук зима\Відкритий урок у 1 класі з математики\78203364_589889405104647_2731486126651998208_n.jpg

VІ. Підсумок уроку. Метод « Мікрофон»

- Яке число вивчили ?

- Як воно утворюється ?

- Чим відрізняється число 10 від попередніх 9-ти?

- Якими цифрами позначається на письмі число 10 ? Скільки їх? Як назвати число, яке записане двома цифрами?

- Назвіть попереднє число до числа 10.

- Назвіть число наступне до числа 9.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку