Урок – казка з математики для учнів 1 класу
Тема: лічба до 10 в прямому і зворотному порядку. Цифра 0. Число 10. Записування числа 10 двома цифрами. Читання і запис чисел в межах 10 словами і цифрами. Порівняння чисел в межах 10 з використанням відповідних знаків. Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.
Мета: формувати поняття про число 10, учити писати цифру 0 і позначати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру, ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 у натуральному ряді. Ввести в мовлення учнів термін натуральний ряд чисел, формувати вміння складати рівності на додавання та віднімання за малюнком або схемою, складати рівності на додавання та віднімання на основі складу чисел 2-9, учити порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: ноутбук, картки із завданнями, казкові герої.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
Пролунав уже дзвінок, час почати наш урок!
Дружно будем працювати – математику вивчати!
На уроці ми будемо міркувати, а також рахувати,
Задачі розв’язувати, свій розум розвивати.
Тож давайте працювати старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі діти – просто молодці.
2. Сьогодні до нас на урок завітала гостя, спробуйте відгадати, хто вона?
3. Сніжинки - настрій на партах.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Давайте зустрінемо нашу гостю за українською традицією гостинно, приїхала вона до нас на потязі . А він у нас числовий. Зимовий вітерець подув і всі цифри переставив місцями. Відновіть числовий ряд, переставивши номери вагончиків
1. Гра «Числові вагончики»
Стали числа на зарядку, стали числа по порядку
Як солдати на парад , вийшов натуральний ряд.
-Поставте числа в порядку зростання.
-Прочитайте числа у зворотному порядку.
-Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4; від 9 до 5; від 3 до 7.
-Назвіть число, попереднє до чисел 3; 7.
Повторення знань про математичні знаки(за допомогою цеглинок ЛЕГО).
- Як називаються компоненти при додаванні?
- Як називаються компоненти при відніманні?
-Молодці, діти! Від ваших правильних відповідей наш потяг має правильні цифри на вагончиках. Та зима їхала не сама, з нею їхали звірята, розселіть їх правильно по вагончиках.
Робота в групі
2. Весела лічба
ІІІ. Повiдомлення теми, мети уроку
-Сьогодні на уроці ми ознайомимося ще з одним числом і навчимося його писати.
У нашому селі 10 хатинок, 10 ґанків, 10 бабусь, 10 цуценят, 10 півнів,
На 10 тинах сидять, один на одного не дивляться,
Розпустили 10 хвостів, кожний хвіст 10 кольорів.
– Чим цікаве це село? (Усіх предметів по 10.)
-Як ви гадаєте, про яке число піде мова сьогодні на уроці?
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом
1. Лiчба у межах 10 (робота з підручником с.35)
2. Гра «Наші пальчики»
3. Робота з числовим рядом
-На якому місці стоїть число 10?
-Яке число стоїть перед 10?
-Яке число більше 9 або 10?
-На скільки більше?
-Прочитайте числа від 1 до 10; від 10 до 1.
4.Фізкультхвилинка ( відеорозминка «Морозець»)
Казка про цифру 10
Жила була одиниця , дуже гарна сестриця. Всюди вона походжала, друзів так собі шукала. Якось в гості завітала до кругленького нуля. Там вони разом сиділи, пироги смачненькі їли. Смачним чаєм запивали, голосно пісні співали.
Раптом вітерець подув і разом ці цифри здув. За руки вони взялися посміхнулись, обнялися. І віднині походжають їх десятка називають.
5.Ознайомлення із друкованою цифрою 10
6.Ознайомлення з рукописною цифрою 10
-Пояснення й показ учителем на дошці.
-Звернути увагу дітей на те, що цифра 10 позначається двома відомими їм цифрами — 1 і 0. Кожна цифра має свій будиночок — свою клітинку, тому цифру 10 записують у двох клітинках.
-Написання в зошиті цифри 10 (два рядки). С.15
Пропишемо цифру 1
— Цифра 1 складається з двох елементів — паличок, одна з яких коротша за іншу. Спочатку пишуть маленьку паличку. Починають писати її трохи вище за центр клітини і ведуть до верхнього правого кута клітини. Потім пишуть основну похилу паличку від верхнього правого кута до середини нижньої сторони клітини.
Пропишемо цифру 0.
0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу Почнаємо писати нижче від верхнього праого кута квадрата, ведемо заоруглення ліворуч , торкаємося нижньї сторони клітинки великий овал і зєднуємо праворуч.
Ознайомлення з числом 10
Одиниця та нуль коли зустрічаються, десяткою стають
І дуже цим пишаються. Пропишемо цифру 10.
7. Яке число записане в кожному «віконечку»
8. Постав сусідів числа (С. 16)
9. Скільки чого? Запиши (с.16)
10. Порівняння чисел у межах 10 (с.17 в зошиті)
11. Давайте трошки пофантазувати з цифрою 10: де ми її можемо знайти?
(Лінійка, годинник, 10 гривень)
12. Ліплення сніговика із крохмалю
VІ. Підсумок уроку. Метод « Мікрофон»
- Яке число вивчили ?
- Як воно утворюється ?
- Чим відрізняється число 10 від попередніх 9-ти?
- Якими цифрами позначається на письмі число 10 ? Скільки їх? Як назвати число, яке записане двома цифрами?
- Назвіть попереднє число до числа 10.
- Назвіть число наступне до числа 9.