Тема: Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадний список.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з елементами для введення даних: текстовим полем, прапорцем, випадним списком; навчити додавати їх до форми; ознайомити з властивостями, подіями й методами цих компонентів;
розвивальна: розвивати допитливість, навички роботи із середовищем виконання алгоритму, культуру поведінки у процесі інтерактивного навчання, алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність;
виховна: виховувати національну самосвідомість, уміння осмислювати моральні і культурні цінності, історію, звичаї, обряди, повагу й любов до державної мови й українського фольклору, цікавість до сучасних інформаційних технологій; привчати працювати творчо; виховувати старанність, активність під час вивчення нового матеріалу;
здоров'язбережувальна: створити умови для профілактики захворювань зору і сколіозу.
Тип уроку: урок-вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок-подорож.
8 клас Дата проведення: вчитель Коваль А.В.
Тема: Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадний список.
Мета:
Тип уроку: урок-вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок-подорож.
Обладнання: ПК, мультимедійна дошка, фонограма пісні «Синє небо- жовте поле» у виконанні Андрія Князя(автор пісні і композитор-А.Фурдичко), картина Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові», підручник(Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., ЧерніковаЛ.А., Шакотько В.В. Інформатика: підруч. для 8 кл.-К.: Генеза, 2016).
План уроку
Хід уроку
І. Організаційний етап
(Привітання з класом. Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку.)
Учитель. Хочу, щоб сьогодні у всіх вас був гарний настрій, бажання виявити власну творчість і розвиватися, сприймати нову інформацію. Тож вирушаймо в подорож до Дикого Поля XVII ст.
Щоб ми отримали заряд енергії на весь час подорожі, пропоную подарувати одне одному посмішку, адже посмішка-це завжди гарний настрій.
ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Наша віртуальна подорож до Дикого Поля приведе нас до козаків. Бо саме на Дикому Полі сформувалося українське козацтво. Маршрут подорожі також обрано не випадково, оскільки тема уроку: «Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадний список» . Тобто на уроці будемо оперувати різними значеннями слова «поле».
Вирушаючи у подорож, потрібно зібрати відповідний багаж. Ми візьмемо наші знання й уміння, тож пригадаймо матеріал попереднього уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Метод «Мікрофон»
(Пропонується булава, яку учні передаватимуть одне одному замість мікрофона, по черзі відповідаючи на запитання вчителя. Слово надається лише тому, хто отримує булаву.)
Запитання
Учитель. Я бачу, що багаж зібрано, всі готові до подорожі. Поїхали!..
(Учитель вмикає фонограму пісні «Синє небо- жовте поле» у виконанні Андрія Князя(автор пісні і композитор-А.Фурдичко), посилання в Інтернеті: https://www.youtube.com/watch?v=6ekKdb9W6JA.)
Метод «Незакінчені речення»
(На екрані демонструється картина Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султанові».)
Учитель. Подивіться уважно на картину. Кого ви бачите?(Відповіді учнів.)
Так, це козаки, які пишуть листа турецькому султанові. На жаль, багато документів, які написали козаки, не збереглися дотепер або були зіпсовані, як речення, запропоновані вам у вправі. Усього 12 речень, кожне правильно доповнене речення оцінюється 1 балом. (Завдання «Типи велечин» файл для My Тest)
VI. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Однак деякі документи козаків усе-таки збереглися. В акті 1661 р. сказано, що низові козаки за 8 миль від Січі «вдячно» прийняли царське жалування. Але скільки його було, невідомо. Це означає, що царське жалування - змінна величина, яка щомісяця дорівнювала новому значенню. Тому, щоб порахувати суму, яку отримає кожен козак, потрібно створити програму. На мою думку, найкраще зробити це за допомогою об’єктно-орієнтовного програмування, тобто в середовищі Lazarus. Але спочатку треба вивчити елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадний список; навчитися додавати їх до форми, з’ясувати властивості, події й методи цих компонентів.
Перший засіб, або компонент, для введення даних, з яким ми сьогодні познайомимося,- це поле. Які дані ми можемо ввести в це поле?(Відповіді учнів.) Наприклад, значення величини царського жалування.
(Учні записують у зошити.)
Введення даних
Елемент керування Edit- однорядкове текстове поле для введення даних користувачем і виведення результатів роботи програми.
Основна властивість керування Edit – це властивість Text рядкового типу(string).
V. Фізкультхвилинка
Учитель. Козаки нам нагадують, що настав час для перерви. Ви знаєте хто такі характерники? Це козаки, які мали магічні здібності. Для того, щоб ваші очі трішки відпочили я побуду в ролі характерника.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Учитель. Як справжні козаки ми повинні вправно їздити на конях, тому рушаймо на іподром.
Інтерактивна вправа
Тест «Властивості текстового поля Edit»
http://LearningApps.org/display?v=pdsuyhxg316
VIII. Різнорівневе домашнє завдання(на вибір)
Учитель. Ось і добігає до кінця наша подорож, але я впевнений, що ми обов’язково сюди ще повернемося і більше дізнаємося про життя козаків. А зараз запишіть у свої щоденники домашнє завдання, яке допоможе закріпити набуті знання.
Рівень 1(1-3 бали)
Вивчити п. 6.1, повторити властивості форми, кнопки.
Рівень 2(3-6 балів)
Відповісти на запитання 1-2, ст. 186 підручника.
Рівень 3(6-9 балів)
Відповісти запитання 3-7, 9, 10, ст. 186 підручника.
Рівень 4
Скласти алгоритм для обчислення жалування козаків.
IX. Підбиття підсумків уроків. Оцінювання роботи учнів
Учитель. Отже, на уроці ви ознайомилися з правилами використання компонентів для організації діалогу в програмах. На наступному уроці ми поглибимо знання про числові типи даних та операції над числовими величинами, створюючи програми мовою Object Pascal.
(Учитель виставляє оцінки в журнал і щоденники.)