9 клас
Практична робота 1
Робота в середовищі редактора растрової графіки GIMP
Мета: навчитись використовувати інструменти виділення: еліптичне та прямокутне виділення, виділяти, переміщати та копіювати фрагменти малюнку та створювати текстові написи.
Завдання на виконання практичної роботи
Після того, як усі чотири картинки будуть розміщені на робочому аркуші потрібно виконати наступні дії: На панелі Слои навести курсор на Плавающе изображение, викликати контекстне меню та вибрати функцію Прикрепить слой.
Примітка* Зеленим прямокутником виділена область на панелі Інструментів, що дозволяє редагувати надрукований вами текст з клавіатури.
1
9 клас Комп’ютерна графіка
Мета уроку:
Базовi поняття й термiни: графiчний редактор растрової графіки Gimp, фрагмент зображення, еліптичне та прямокутне виділення.
Програмне забезпечення уроку: встановлена відповідна програма Gimp на кожному учнівському комп’ютері.
Дидактичне забезпечення уроку:
Тип уроку: комбінований.
Макроструктура уроку:
Хід уроку
Мета діяльності: привітання, перевірка наявності учнів, організація робочого місця.
Форма організації навчання: фронтальна.
Методи навчання: словесні (вступна бесіда).
Сьогоднішній урок буде складатися з двох частин – теоретичної (пояснення нового навчального матеріалу) та практичної роботи (закріплення вивченого на практиці).
ІІ. Актуалізація опорних знань і почуттєвого досвіду учнів
Мета діяльності: перевірка вчителем до початку повідомлення нових знань підготовленості учнів до сприймання навчального матеріалу з метою аналізу стану знань, умінь і навиків, набутих раніше і необхідних для свідомого засвоєння теми.
Форма організації навчання: фронтальна.
Методи навчання: словесні (гра).
Давайте пригадаємо матеріал, який ми вивчали на минулому уроці. Цей етап ми проведемо у вигляді гри.
Правила гри: по порядку я буду вам задавати запитання, що стосуються вивченого вами матеріалу з теми «Комп’ютерна графіка». Ваша задача – правильно коротко та лаконічно відповісти на них. За кожну правильну відповідь ви отримуєте фішку, яка оцінюється у 2 бали. Ви можете отримати максимум 6 балів. Інші 6 балів можна набрати, якщо правильно виконати практичну роботу. Нюанс гри: за вашим бажанням, ви можете скористатися функцією «Допомога другу», максимум двічі, але різним однокласникам. Тобто, якщо ви правильно відповіли на запитання і отримали, наприклад, 4 фішку, то ви можете її віддати вашому однокласнику.
Завдання
Які ви знаєте області застосування комп’ютерної графіки? 1. Наукова графіка. Призначення – візуалізація (наочне зображення) об'єктів наукового дослідження, графічна обробка результатів розрахунків.
2. Ділова графіка: Призначена для створення ілюстрацій, часто використовуваних в роботі установ. Планові показники, статистичні зведення.
3. Конструкторська графіка. Використовується в роботі інженерів-конструкторів, винахідників нової техніки. Називається СИСТЕМАМИ АВТОМАТИЗОВАНОГО ПРОЕКТУВАННЯ (САПР).
4. Ілюстративна графіка. Дозволяє людині створювати довільні малюнки. Не має виробничої спрямованості. Прості засоби ілюстративної графіки називають графічними редакторами. Paint, Corel Draw.
5. Художня і рекламна графіка. Графіка, за допомогою якої створитися рекламні ролики, комп'ютерні ігри, мультфільми, відеоуроки і т. д. Для створення реалістичних зображень застосовуються геометричні розрахунки.
14. Що називають комп’ютерною анімацією? Комп'ютерна анімація- це здобуття рухомих зображень на дисплеї.
15. Які ви знаєте програми для роботи з растровими зображеннями? Paint, Adobe Photo Shop, Gimp.
16. Який вигляд має піктограма ГІМПу?
17. Який вид графіки зображений на малюнку?
Підведення підсумків гри. Підрахунок фішок.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання нового матеріалу, повідомлення теми уроку.
Форма організації навчання: фронтальна.
Методи навчання: словесні (розповідь).
Досить часто при роботі з фотографіями є створення колажів. Колаж – технічний прийом, який заклечається в створенні графічних робіт шляхом накладання чи при клеєння на основу різноманітних картинок чи предметів, що відрізняються за фактурою та кольором. Саме ось така роботу ми будемо створювати на сьогоднішньому уроці.
IV. Повідомлення теми, мети уроку
Тема: «Робота в середовищі редактора растрової графіки GIMP». (слайд 1)
Мета: навчитись використовувати інструменти виділення: еліптичне та прямокутне виділення, виділяти, переміщати та копіювати фрагменти малюнку та створювати текстові написи. (слайд 2)
V. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
План викладу нового навчального матеріалу: (слайд 3)
Прямокутне виділення, еліптичне виділення, виділення суміжних областей, вільне виділення, виділення по кольору, розумні ножиці. На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати з прямокутним (еліптичним виділенням).
Для зміни геометричних розмірів виділених фрагментів зображення використовують інструмент Маштаб.
Для переміщення об’єктів використовують інструмент Переміщення.
Для створення текстових написів використовують інструмент Текст, який знаходиться на панелі інструментів.
VІ. Закріплення нового матеріалу
Мета діяльності: перевірка рівня сприймання учнями нового матеріалу.
Методи діяльності: словесні.
Форма організації навчання: фронтальна.
Питання бесіди:
VІІ. Вступний інструктаж
Мета діяльності: повідомлення мети і завдання практичної роботи, послідовності виконання роботи, правил техніки безпеки, часу на виконання практичної роботи.
Форма організації: фронтальна.
Методи навчання: словесні.
Нагадування правил техніки безпеки при роботі за комп’ютером.
Доведення до учнів критеріїв оцінки роботи
Правильність виконання вашої роботи оцінюється за такими критеріями:
Час на виконання практичної роботи – до кінця уроку.
VIII. Самостійна робота учнів на уроці
Робота учнів класу під керівництвом викладача з використанням завдань послідовність виконання практичної роботи. Послідовність виконання практичної роботи збережено у кожного учня а комп’ютері з назвою файлу Практична 1.
IX. Заключний інструктаж
Мета діяльності: аналіз роботи учнів, підведення підсумків, оцінювання, обговорення типових помилок та порушення техніки безпеки.
Форма організації навчання: фронтальна.
Методи навчання: словесні.
На цьому етапі вчитель оцінює роботу учнів на уроці, хвалить, робить зауваження, виставляє оцінки в журнал. Відповідає на питання учнів.
Зробити порівняльну характеристику між растровими та векторними зображеннями заповнивши таблицю.
Характеристики |
Растрова графіка |
Векторна графіка |
Найменший елемент |
|
|
Зображення (сукупність точок, об’єктів) |
|
|
Фотографічна якість |
|
|
Друк на принтері |
|
|
Об’єм пам’яті |
|
|
Масштабування |
|
|
Групування та розгрупування |
|
|
Формати |
|
|
Горчиця Тетяна Михайлівна, вчитель інформатики Шаровечківської ЗОШ І-ІІІ ст. 1