Відкритий урок у 7 класі: Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.

Про матеріал
Урок у 7 класі на тему:Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів. Мета уроку: ознайомити учнів з основними особливостями розмноження та розвитку птахів, розкрити вміння учнів працювати з науково-популярною літературою, апробувати інтерактивні прийоми для подальшого розвитку творчих здібностей учнів, виховувати любов до природи. Використала підручник 7 клас Остапченко Л.І, інтернет ресурси, привітання для уроку з блогу вчителя Івчук О.В
Перегляд файлу

Тема. Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища в житті птахів.

Мета. Ознайомити учнів з основними особливостями розмноження та розвитку птахів, розкрити вміння учнів працювати з науково-популярною літературою, апробувати інтерактивні прийоми для подальшого розвитку творчих здібностей учнів, виховувати любов до природи.

Обладнання. Підручники, робочі зошити, завдання для самостійної роботи на картках, Великодні писанки, ТЗН.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки : українська література, географія, трудове навчання.

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.

                                                                                                                               Конфуцій

Хід уроку

І. Організаційний момент

(Звучить спокійна музика)

-         Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі,

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Доброго дня нам!

Доброго дня вам!

Доброго дня всім

Слайд 1.

 

 

-Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку (хором) є слова Конфуція:

-Те, що я чую, я забуваю.

 Те, що я бачу, я пам’ятаю.

 Те, що я роблю, я розумію.

Слайд 2

ІІ Актуалізація опорних знань

Дорогі діти, прошу пригадати тему попереднього уроку ,оскільки зараз на вас чекають різноманітні, цікаві завдання, при виконанні яких вам треба буде проявити не лише свої знання та вміння , а й кмітливість, швидкість реакції.

Слайд 3

  1. Експрес-перевірка:

(учні працюють над питаннями , вчитель збирає відповіді)

І Варіант

1.Скелет птаха складається з:

а) 6 відділів        б) 5 відділів           в) 3 відділів

 

2. Птахи належать до теплокровних тому, що :

а) температура їх тіла постійна і не залежить від температури довкілля;

б) температура їх тіла непостійна і залежить від температури довкілля.

 

3. Шлунок птахів складається з відділів:

а) 2              б) 3                в) 1

ІІ Варіант

1.Кисть містить пальці:

а) ІІ і ІVпальці-короткі, ІІІ-довгий;

б) ІІІ-довгий, І- короткий;

в) ІІІ- довгий.

 

2. Скільки камер у серці птаха:

а) 2             б) 3                 в) 4

 

3. Дихальні рухи забезпечують :

а) м’язи спини;

б) міжреберні м’язи;

в) м’язи шиї.

Слайд 4

 

2.Вправа «Попади у ціль»

На окремих аркушах паперу перед учнями таблиця, в якій записані системи внутрішніх органів, а решту диктує вчитель. Учні записують у відповідні колонки таблиці їх назви.

(Завдання перевіряється і оцінюється в тих учнів, які швидше всіх

виконають завдання)

Травна система

Видільна система

Кровоносна система

Дихальна система

Нервова система

Статева система

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель демонструє : клоака, товста кишка, підшлункова залоза, нирка, сечовід, серце, аорта, вени, легені, повітряні мішки, головний мозок, ячник, яйцепровід, сім’яник.

Вчитель зачитує: жовчний міхур, сліпа кишка, ротова порожнина, стравохід, сечовий міхур, спинний мозок, нерви.

Слайд 5

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Рятуймо чисте повітря

Рятуймо воду

В морях,океанах, в малих

І великих річках.

Рятуймо рідкісних птахів -

Ті,що зникають

В полях, у лісах, у лугах.

Рятуймо світанки

Від кіптяви,гару й димів.

Рятуймо тишу,щоб

В тиші мовчати й радіти.

Рятуймо Землю. А також

Рятуймо небо

Рятуймо ніжність,

Від кого рятуємо?

Від себе…..

 

 

Слайд 6

Щогодини на нашій планеті:

-         2000т.кислотних опадів випадає в північній півкулі;

-         1000 осіб помирають від отруєння забрудненою водою;

-         55 осіб отруюють та гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;

-         П’ять,шість видів тваринного та рослинного світу зникають;

-         5-7 млн.гектарів продуктивної землі вилучають з господарського користування.

 

-         Сумну статистику можна продовжувати ,але я сподіваюсь, що ваше покоління, буде іншим, буде любити,цінувати природу, бережливо ставитись до неї та до всього того,що подарувала нам матінка природа.

 

-         Слайд 7

-         Тема сьогоднішнього нашого уроку є важливою та актуальною:

-         Розмноження та розвиток птахів. Сезонні явища у житті птахів.

-         Прошу відкрити свої робочі зошити та записати сьогоднішню дату і тему нашого уроку.

-         Неможливо зберегти розмаїття пташиного царства,якщо не знати особливостей розмноження та розвитку птахів. Адже людина,що інтенсивно проводить господарську діяльність, мимоволі втручається у звичне для птахів середовище. Вирубування лісів, розорювання степів, осушення боліт, будівництво міст,сіл, руйнування місця розмноження та поселення птахів. А нерегульоване мисливство може призвести до різкого зменшення природної популяції птахів. Тому знання про особливості відтворення птахів місця їх гніздування допоможуть людині зберегти цінні види птахів.

Слайд 8

-         -Сьогодні на уроці ми будемо працювати з вами спільно за таким планом:

 

1. Передгніздовий період у житті птахів:

-         -вибір гніздової території;

-         спів птахів та його біологічне значення;

-         токування;

-         ритуальні танці та їх значення.

 

2.Влаштування гнізд, запліднення

 

- місця будівництва гнізд;

- будівельний матеріал;

- типи пташиних гнізд;

- відкладання яєць.

 

3. Виявлення пташенят і турбота про потомство:

 

- насиджування яєць;

- типи розвитку пташенят;

- вигодовування пташенят;

- турбота батьків про пташенят.

Слайд 9

IV Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

Учні об’єднуються в групи по рядах, вчитель розподіляє питання:

1 ряд-перше питання;

2 ряд-друге питання;

3 ряд-третє питання.

 

Учні працюють з підручником,висвітлюючи свої питання § 21,ст.86-89( підручник 7 клас біологія авт.. Остапченко Л.І)

 

V  Аналіз одержаної інформації

Слайд 10

 

-         Мабуть  кожному із вас відомо, що яйце використовують для виготовлення писанок. Так Тарас Шевченко порівнював красу й мальовничість рідного села з писанками,що були символом нашої України, сили й незнищенності нашого народу. А от з прийняттям Християнства писанка стала уособлювати свято Воскресіння Господнього.

Слайд 11

VІ Підсумок уроку

-         Чи сподобався вам діточки урок?

-         Що таке токування?

-         Що служить будівельним матеріалом для побудови гнізд?

-         Яка будова курячого яйця?

-         Чи має значення шкарлупа яєць?

 

Зараз ви можете подарувати кожному нашому гостю писанку, яку самостійно на уроках трудового навчання намалювали.

Слайд 12

VІІ Домашнє завдання

Вивчити § 21, засвоїти ключові терміни та поняття, навчитись відповідати на запитання в кінці параграфа і обов’язково завдання пошукового характеру підготувати двом учням інформацію про сезонні явища птахів, та методи вивчення перельотів птахів.

Слайд 13

Дякую всім за увагу

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Урда Оксана
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку