Відкритий урок. Узагальнення знань:членистоногі,молюски

Про матеріал
У розробці представлено урок узагальнення в ігровій формі. Під час такого заходу учні зможуть повторити вивчене та звернути увагу на прогалини в знаннях,щоб вдало підготуватись до майбутніх контрольних робіт
Перегляд файлу

Дата:                                       Клас 7                                          Вчитель: Янчишена О.С

Тема. Узагальнення знань  з тем "Членистоногі. Моллюски"                                                                      

 Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з "Членистоногі. Моллюски";  закріпити знання про різноманітність  та значення членистоногих та молюсків; визначити індивідуальний рівень засвоєння матеріалу теми для кожного з учнів;   формувати  вміння порівнювати, встановлювати  причинно-наслідкові зв'язки; розвивати системність та логічне  мислення,  уяву, спостережливість, вміння виділяти головне; продовжити формувати пізнавальні й творчі здібності, пам'ять і увагу; вдосконалювати практичні вміння та навички  визначення систематичне положення (ряд) та  тип   розвитку комах.

Обладнання: фотокартки, електронні посилання на вправи, роздаткові матеріали.

Базові поняття і терміни: членистоногі, молюски, відділи   тіла, сегменти, черепашки, хітин, ротовий апарат, вторинна порожнина тіла, змішана порожнина тіла.

Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів                                                                        

Чи можна уявити життя на нашій планеті без членистоногих і молюсків? І сьогодні на уроці ми систематизуємо і узагальнимо знання про цих тварин і докажемо, що ці тварини по праву займають одне з ведучих місць серед живих організмів нашої планети.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань                                                    

1.

Скільки видів комах налічується на Землі?

1,5 млн

2.

Скільки видів об’єднує тип Молюски?

130 тис

3.

Видільна система ракоподібних.

Зелені залози

4.

Передня ходильна кінцівка у ракоподібна.

Клешня

5.

Система дихальних трубочок у павукоподібних.

Трахеї

6.

Група паразитичних павукоподібних.

Кліщі

7.

Стадія розвитку комахи під час якої відбувається перетворення в будові.

Лялечка

8.

Глибоке перетворення організму, що проявляється в різкій зміні будови й способу життя

Метаморфоз

9.

Орган за допомогою якого самка комах відкладає яйця  в грунт.

Яйцеклад

10.

Складка шкіри ставковика, що оточує передню частину тулуба.

Мантія

11.

Чим представлений зовнішній скелет молюсків.

Черепашка або мушля

12.

Який орган тіла відсутній у двостулкових молюсків.

Голова

  1. Біологічний диктант « Будова та процеси життєдіяльності членистоногих та молюсків»

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

  1. Гра "Чи правильне твердження?"      

Учасники команди слухають твердження та піднімають руки: ліву-якщо твердження вірне, праву-якщо невірне    ( за кожну відповідь отримуємо 1 бал. Всього за конкурс 6 балів)                                        

 

Перша команда

 

1.

У членистоногих двостороння симетрія тіла.

Так

2.

Ракоподібні – членистоногі які ведуть переважно  сухопутний спосіб життя.

Ні

3.

Тіло рака річкового вкрите вапняковим панцирем.

Ні

4.

Ловча сітка павука – павутина.

Так

5.

Орган дотику павука – ногощупальця.

Так

6.

Тіло жука складається з голово грудей і черевця.

Ні

 

 Друга команда

 

7.

Передня пара крил жука призначена для польоту.

Ні

8.

У комах чотири пари ніг.

Ні

9.

Перша стадія розвитку комахи – яйце.

Так

10.

У молюсків – двобічна симетрія тіла.

Так

11.

Ставковики – різностатеві тварини.

Ні

12.

Головоногі молюски найбільш розвинуті безхребетні тварини

Так

 

2) Вправа « Біологічний детектив»

Учасникам команд надано по 4 картки з описом ситуації або зображенням тварини, одна команда задає ситуацію другій, задача команди-ведучого заплутати суперника і змусити задавати додаткові питання для встановлення істини. ( за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Всього -4 бали)

3) Групова робота. « Я уважний» ( за завдання дається 2 б, якщо не знайшли помилку бал лише 1.)

Гра на швидкість на сайті Learning Apps- перейти за посиланням наданим кожній команді в гугл класі виконати вправу і знайти у ній помилку .

І команда « Молюски» : https://learningapps.org/25938169

ІІ команда « Членистоногі» : https://learningapps.org/display?v=pb2wgjsic23

 

4). Конкурс капітанів « Хто я» ( 3 бали за вгадану комаху)

Капітан виходить до дошки обирає 1 з 4 варіантів істот ( листки роздруковані і перевернуті вниз картинкою). Ставлячи питання до своєї команди, він має вгадати що він за тварина. Команда може відповідати тільки так чи ні. Час на конкурс  1 хвилина для кожного учасника.

   

               

 

5) Конкурс « Ким я був раніше» ( 5 балів за правильно виконане завдання+ робота команди з гербом 2б)

Учасникам запропоновано картки з зображеннями істот та їх личинок, за 1 хвилину один учасник від команди має розставити картки попарно ( дорослий та його личинка).

І команда:

Бабка-Людка

ІІ команда:

сарана перелітна

 

короладський жук

 

жук-скакун

 

дзюрчалка

 

жук-м’ягкотілка

 

золотоочка

 

жук-сонечко

 

хрущ травневий

 

білан капустяний

Поки учасник від команди працює біля дошки учасники команди працюють з гербом міста:

-Перед вами представлено герб: Якому району чи місту він належить?

( Білгород-Дністровський район)

-          Які рослини на ньому зображені?

( виноградна лоза та сніп пшениці)

І команда:  Дайте опис комахи, що дуже любить солодкі ягоди винограду, та боляче жалить.

( оса)

ІІ команда: Дайте опис комахи, що є шкідником злакових культур, поселяється всередині зерна, виїдають його з середини. ( Хлібний жук=кузька)

ІV. Підведення підсумків уроку

1. Підрахунки результатів змагань, нагородження команд. Виставлення оцінок

2. Зворотній зв’язок:

Що сподобалось в цьому уроці?

Що запам’яталось найбільше?

V.  Домашнє завдання

Повторити §§9-12. На контрольну роботу

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку