Тема уроку. Комахи
Мета:
Обладнання: ПК, проектор, програма Мозабук, відео, хмаринка слів, інтерактивна картинка, картки з матеріалами для роботи в групах, картки самооцінювання.
Хід уроку
І. Організаційна частина
а) Психологічне налаштування
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.
Користуючись девізом давайте обговоримо, якими повинні бути учні на уроці, щоб все вдалося? ( Активними, уважними, вихованими, наполегливими, старанними).
б) Обговорення критерій уроку
Отже, оцінювати свою роботу на уроці ви будете за такими критеріями.
Наявність міцних знань з теми
в) Синоптик доповідає.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Черви
Молюски
Ракоподібні
Комахи
Риби
Звірі
Кальмар
Їжак
Краб
П’явка
Окунь
Метелик
Ми годуємо своїх дитинчат молоком. У більшості з нас росте шерсть. В основному ми пересуваємося на чотирьох лапах. |
звірі |
Ми живемо тільки у воді. У нас немає лап, але є плавці. Наша шкіра або гола, або вкрита лускою. Наші малята вилуплюються з ікринок. Більшість із нас дихають зябрами. |
риби |
Наші тіла вкриті пір’ям. Ми маємо крила та хвіст. Наші малята вилуплюються з яєць із твердою шкаралупою. Ми пристосовуємося до життя: мостимо гнізда, запасаємо їжу… |
птахи |
У більшості з нас шкіра м’яка, гола, вкрита слизом. Наші дитинчата вилуплюються з ікринок. Зовні вони неподібні до нас, їхніх батьків. Частину свого життя ми проводимо на суші, а частину у воді. |
земноводні |
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми познайомимось з одним із видів тварин. Яким саме Вам потрібно визначити, розгадавши хмаринку слів.
КОМАХИ.
Так, це комахи. Давайте попрацюємо разом і заповнимо таблицю. Вкажіть все, що ви знаєте про комах.
ІV. Робота над новим матеріалом
- Комахи – найчисельніша група тварин. Комах налічують від 2 до 4 млн. видів. Вчені навіть не всіх описали, бо деякі з них такі маленькі, що їх не можна розгледіти.
2. Показ презентації.
Давайте переглянемо презентацію. Дізнаємося нову інформацію про комах.
3. Робота в групах
- Опрацюйте матеріал в групах та дайте відповіді на такі питання.
1. Як відбувається розвиток комах.
Наприклад, хрущ відкладає яйця на рослини. З яєць з’являються личинки, які зразу ж харчуються листям, тому швидко ростуть. Приходить час, і личинка перестає харчуватися, ховається у затишне місце, стає нерухомою й перетворюється на лялечку. Саме в лялечці відбувається перетворення лялечки на дорослу комаху. І знову хрущ відкладає яйця. Так розмножуються і метелики.
Кожна комаха має 6 ніжок. Її тіло розділене на 3 частини: голова, груди, черевце. Тіло комах покрите хітиновим панциром, який захищає комаху від механічних пошкоджень. На голові у комах є очі, рот та пара чутливих вусиків. За допомогою вусиків вона відчуває запах. Нюх у комах дуже добрий, що допомагає їм у пошуках їжі. Більшість комах мають крила.
Висновок. Більшість комах приносять велику користь природі і людині.
За текстом підручника.
V. Закріплення та осмислення знань
2. Таблиця підсумку. Що нового дізнатись про комах. «ТАБЛИЦЯ ДІЗНАВСЯ»
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія
Вправа «Мікрофон»
Я дізнався, що …
Я повторив …
Мене вразило …
Я запам’ятав …
VІІ. Домашнє завдання
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області
Конспект відкритого уроку
з природознавства на тему «Комахи»
проведеного в рамках методичного фестивалю «Сузір’я» з проблеми
«Використання на уроках платформи Mozabook та інших сучасних освітніх платформ»
Вчитель:
Павленко Олена
Миколаївна
Кропивницький-2020