Відкритий урок з природознавства на тему Комахи

Про матеріал
Відкритий урок з природознавства. Урок містить елементи критичного мислення, формувального оцінювання, використання освітніх інтернет платформ.
Перегляд файлу

Тема уроку. Комахи

Мета:

  • формування предметних компетентностей: формувати поняття «комахи»; уявлення про значення комах у природі і цінність їх для людей;  формувати уміння розрізняти особливі ознаки комах; розвивати вміння міркувати, порівнювати, спостерігати за комахами, увагу, кмітливість; виховувати дбайливе ставлення до тварин, дбайливе ставлення до природи.
  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: під керівництвом вчителя  визначати мету роботи і план її виконання; оцінювати свою діяльність;
  • комунікативної: вміти в тексті визначати головне, нове, робити висновки, вміти відповідати «своїми словами»;
  • здоровязбережувальної: навчати розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;
  • соціальної: удосконалювати вміння працювати у парі (групі)

Обладнання: ПК, проектор, програма Мозабук, відео, хмаринка слів, інтерактивна картинка,  картки з матеріалами для роботи в групах, картки самооцінювання.

Хід уроку

І. Організаційна частина

а) Психологічне налаштування

Девіз уроку: 

Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно й плідно працювати.

Користуючись девізом давайте обговоримо, якими повинні бути учні на уроці, щоб все вдалося? ( Активними, уважними, вихованими, наполегливими, старанними).

б) Обговорення критерій уроку

Отже, оцінювати свою роботу на уроці ви будете за такими критеріями.

  • Активність
  • Правильність відповідей

Наявність міцних знань з теми

в) Синоптик доповідає.

  • Черговий учень повідомляє про стан погоди.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальне опитування
  • Яку тему ми почали вивчати? ( тварини)
  • Як називається наука про тварин? (зоологія)
  • Скільки всього груп тварин виділено? (десять)
  • Назвіть їх? (Черви, Молюски, Ракоподібні, Комахи, Павукоподібні, Риби, Земноводні, Плазуни, Птахи, Звірі (ссавці)).
  1. Виконати вправу  «Знайди пару» (робота  в парах, перевірка на дошці)

Черви

Молюски

Ракоподібні

Комахи

Риби

Звірі

 

           Кальмар

Їжак

Краб

П’явка

Окунь

Метелик


  1. Вправа: « Знайди, про кого йдеться». ( робота в групі)

Ми годуємо своїх дитинчат молоком. У більшості з  нас росте шерсть. В основному ми пересуваємося на чотирьох лапах.

звірі

Ми живемо  тільки у воді. У нас немає лап, але є плавці. Наша шкіра або гола, або вкрита лускою. Наші малята вилуплюються з ікринок. Більшість із нас дихають зябрами.

риби

Наші тіла вкриті пір’ям. Ми маємо крила та хвіст. Наші малята вилуплюються з яєць із твердою шкаралупою. Ми пристосовуємося до життя: мостимо гнізда, запасаємо їжу…

птахи

У більшості з нас шкіра м’яка, гола, вкрита слизом. Наші дитинчата  вилуплюються з ікринок. Зовні вони неподібні до нас, їхніх батьків. Частину свого життя ми проводимо на суші, а частину у воді.

земноводні

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з одним із видів тварин. Яким саме Вам потрібно визначити, розгадавши хмаринку слів.

КОМАХИ.

  1. Заповнення таблиці.

Так, це комахи. Давайте попрацюємо разом і заповнимо таблицю.  Вкажіть все, що ви знаєте про комах.

  1. Фізкультхвилинка

ІV. Робота над новим матеріалом

  1. Розповідь вчителя.

- Комахи – найчисельніша група тварин. Комах налічують  від 2 до 4 млн. видів. Вчені навіть не всіх описали, бо деякі з них такі маленькі, що їх не можна розгледіти.

2. Показ презентації.

Давайте переглянемо презентацію. Дізнаємося нову інформацію про комах.

3. Робота в групах

- Опрацюйте матеріал в групах та дайте відповіді на такі питання.

1.  Як відбувається розвиток комах.

Наприклад, хрущ  відкладає яйця на рослини. З яєць з’являються личинки, які зразу ж харчуються листям, тому швидко ростуть. Приходить час, і личинка перестає харчуватися, ховається у затишне місце, стає нерухомою й перетворюється на лялечку. Саме в лялечці відбувається перетворення лялечки  на дорослу комаху. І знову хрущ  відкладає яйця. Так розмножуються і метелики.

  1. Як відрізнити комах від інших тварин.

Кожна комаха має 6 ніжок. Її тіло розділене на 3 частини: голова, груди, черевце. Тіло комах покрите хітиновим панциром, який захищає комаху від механічних пошкоджень. На голові у комах є очі, рот та пара чутливих вусиків. За допомогою вусиків вона відчуває запах. Нюх у комах  дуже добрий, що допомагає їм у пошуках їжі. Більшість комах мають крила.

  1. Чи корисні комахи?
  1. Більшість рослин не зможе існувати, тому що  насіння у них з’явиться тільки після запилення комахами. Не  буде комах-запилювачів, не буде  і урожаю.
  2. Якби не було комах, мертві дерева й трави лишилися б недоторканими і врешті-решт вкрили б усю землю.
  3. Комахи – санітари природи на нашій планеті: вони відкладають яйця на трупах тварин. А личинки, що з’являються, швидко їх знищують.
  4. Багато комах та їх личинок постійно живуть у землі, пересуваються там і цим розпушують ґрунт. А коли затягують у свої земляні ходи різних комах та частки рослин, створюють родючий шар ґрунту.
  5. Риби, жаби, ящірки, тритони, птахи, борсуки, ведмеді та інші тварини живляться комахами. І якщо не буде комах, вони помруть з голоду. 

Висновок. Більшість комах приносять велику користь природі  і людині.

  1. Чим живляться комахи?

За текстом підручника.

V. Закріплення та осмислення знань

  1. Це цікаво!

2. Таблиця підсумку. Що нового дізнатись про комах. «ТАБЛИЦЯ ДІЗНАВСЯ» 

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія

  • З якою темою ми ознайомились на уроці?
  • Чи досягли ви очікуваних результатів?
  • Оцініть свою роботу від 1 до 10 балів у бланку самооцінювання.

Вправа «Мікрофон» 
Я дізнався, що …
Я повторив …
Мене вразило …
Я запам’ятав …

VІІ. Домашнє завдання

  1.               Опрацювати статті підручника (с. 103-106)
  2.               Підготувати розповідь про одного з представників виду комах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №4

Кіровоградської  міської ради

Кіровоградської  області

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку

 з природознавства на тему «Комахи»

проведеного в рамках методичного фестивалю «Сузіря» з  проблеми

«Використання на уроках платформи Mozabook та інших сучасних освітніх платформ»

 

 

 

 

Вчитель:

Павленко Олена

Миколаївна

 

 

 

 

Кропивницький-2020

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку