Відкритий виховний захід "10 грудня - Міжнародний день захисту прав людини"

Про матеріал

Відкритий виховний захід "10 грудня - Міжнародний день захисту прав людини". Метою заходу є навчити учнів визначати у повсякденному житті правові ситуації та встановлювати шляхи їх розв'язання

Перегляд файлу

Відкритий виховний захід

10 грудня - Міжнародний день захисту прав людини

 

      

Мета:  навчити учнів визначати у повсякденному житті правові ситуації та встановлювати шляхи їх розв’язання

1. Вступне слово вчителя:

Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію — землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави — її недоторканна власність, яку вона готова обороняти від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції і державні символи.

Ми з вами — патріоти і громадяни, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так невтомно й завзято, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя.

  •  У мене в руках чарівна скринька, а у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідати кого він там побачив аж доти, поки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.
  • То кого ж ви побачили у чарівній скриньці?
  • Так, ви побачили (в чарівному дзеркалі) себе. Людина є найціннішим скарбом на нашій планеті. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на Землі немає і не буде.

 

Уч. 1  Василь Симоненко писав:


Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.


 

Вчитель:  Пройде не одне десятиріччя, поки людство зрозуміє цю істину. І пройде не одне десятиріччя, поки людство, нарешті, прийме досконалі закони, які  оберігатимуть дитину.

  • Діти, погляньте на цю тоненьку книжечку, що я тримаю в руках. Хто її впізнав?
  • Це – Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо в нашій країні. Але сьогодні ми з вами познайомимось із законами, в яких записані права дитини.
  • Давайте перш за все з’ясуємо, що ж таке право?
  • Право – це можливість щось робити і здійснювати. Права дитини – це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.
  • А зараз згадаємо історію...

 

Уч. 2  Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.

 Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

 

Уч. 3 З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Учитель:

Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН.

Що ви знаєте про цю організацію?

 

Уч. 4  1945 року, після закінчення Другої світової війни - найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства - народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.

 А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.

І Аж у 1959 році, на основі цієї декларації  було прийнято «Декларацію прав дитини».

«Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі.

 

Уч. 5:


 Декларація – це просто

            Оголошення всіх прав,

            Є права й в дітей, звичайно,

            Треба, щоб усяк їх знав.

            Знайте ж, що усі ви – рівні

            Від народження в правах.

            І людина – змалку вільна, 

            Наче в небі синім птах...

            Знайте ж, змалечку всіх діток

            Треба вчить, оберігать,

            І ніхто у всьому світі -

            Їх не сміє ображать!

            Треба діткам всього світу

            Не сваритись, а дружить,

            І по правилах хороших,

            По закону треба жить!


 

Уч. 6  20 липня 1989 року Генеральною Асамблеєю була прийнята «Конвенція ООН про права дитини». Для України вона набула чинності з            27 вересня 1991 року.

Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має    54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.

  • Зараз  ми познайомимось із правами дитини на основі Конвенції.

 

 

 

Презентація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пісня

Конкурс «Допоможи героям»   від 5-х класів по 3 учня

 

Поки команди думають

4. Проведення «Казкової правової вікторини»

Учитель:

 Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо роз'яснити статті Конвенції про права дитини.

Вчитель проводить вікторину і по черзі описує негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.

Ситуація 1

 Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь

у розважальних заходах, що відповідають її віку.)

 

 

 

 

 

Ситуація 2

 Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)

 

Ситуація 3

 Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?

(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)

(Учитель відзначає учнів, які брали активну участь в обговоренні ситуацій вікторини.)

 

Ситуація 4 


 Ідучи дорогою через ліс до хворої бабусі, Червона Шапочка зустріла Вовка, який сказав, що він чуйний, добрий, що також хоче провідати хвору бабусю. Вона повірила. Вони вирішили позмагатися: пішли різними дорогами, хто швидше дістанеться місця. Але Вовк випередив її, обманом забрався до хати, з'їв бабусю, а потім і Червону Шапочку. 
Які права дитини порушив Вовк? Чи потрібно спілкуватися з незнайомими людьми? 
(Вовк порушив головне право дитини — право на життя, також незаконно ввірвався до чужої оселі.) 


Ситуація 5 
 Карабас - Барабас тримає у неволі малих акторів, живуть вони у тісній скрині, важко працюють на нього, а він ще й погрожує величезним малахаєм, б'є, знущається привселюдно, залякує, що вб'є! Яке право порушено стосовно акторів? 
(Усі держави, в тому числі й наша, забезпечують захист дітей від нанесення їм фізичної, моральної та психологічної шкоди, від жорстокого ставлення, експлуатації.) 

 

 

Ситуація 6 
 Снігова Королева викрала Кая, зачарувала його і залишила жити в своєму кришталевому палаці. Скільки сліз пролила Герда, всі навіть повірили, що Кая немає в живих, що, можливо, потонув у річці. Яке право порушено стосовно Кая? 
(Відповідач порушила право дитини на захист від викрадення, по­збавлення права дитини на власну думку.) 

 

 

 

Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень

Учитель:

«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» -- ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.

(Учні перелічують обов’язки)

Обов’язки:

 

Уч. 7  1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

 

Уч. 8   7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

Конкурс «Знайди пару»  від 6-х класів команди по 3 учня

 

 

Поки команди думають  Інсценування «Удома»

Тато читає газету, до нього , ледве пересуваючи ноги, підходить Син із щоденником.

Тато (читаючи). Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією.

Син. Тату, підпиши щоденника!

Тато. Що там знову?

Син. Зауваження та «2» з української мови.

Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (дістає ремінь).

Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Тікає від батька.)

Тато. Я тобі дам зараз зауваження… (наздоганяє сина).

(тато Сідлецький Б    син Банщиков м)

Запитання до учнів.

Хто порушив обов’язок?

Чиї порушені права?

      Заключне слово вчителя: 

Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою.

Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати.

Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.

Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей

 

Уч. 9

Воля та Закон

 Ти знай – ти маєш право на життя,

На вільні дії, радісне буття,

На щастя, на сім'ю, кохання,

На волю, на повагу, на визнання,

На думку особисту і на мрію,

На те, що серце й розум гріє,

На захист, на порозуміння,

На владу, на привілля, на хотіння,

На творчість, на пізнання світу,

На враження, поняття і освіту…

Ти захисти себе від посягань,

Ти бийся за свободу без вагань,

Моральні цінності й права ти захисти,

Але й ланцюг закону не впусти!

  1. Пісня «Вчать у школі»

 (Діти разом з учителем наспівують слова пісні)
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)
 


СТАТТІ КОНВЕНЦІЇ ПРО ПРАВА ДИТИНИ 
1.Дитиною вважається людина віком до 18 років (ст.1)
2.Діти є рівними у своїх правах (ст. 2)
3. Кожна дитина має право на життя і здоровий розвиток (ст.6)
Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечити виживання та розвиток дітей – своїх маленьких громадян. 
4.Усі діти мають право на любов та піклування (ст. 3)
Дитина має право на піклування батьків, родичів, громади та держави. Інтереси дітей є першочерговими. 
5.Кожна дитина має право на ім'я (ст.7)
Дитина має право на індивідуальність (ст.8) 
6.Ніхто не має права розлучати дитину з батьками (ст.9)
7.Право на захист від викрадення та продажу (ст.11, 35)
Обов’язки держави полягають у тому, щоб докладати всіх зусиль для попередження викрадання дітей, торгівлі дітьми та їх контрабанди. Діти – не товар, яким можна торгувати. 
8.Дитина має право вільно виражати свою думку (ст.12-13)
Кожна дитина може вільно висловлювати власну думку та погляди, причому, цим поглядам повинна приділятися увага при вирішенні будь-яких питань, що стосуються даної дитини. 
9.Усі діти мають право на особисте життя, недоторканість житла (ст.16)
Діти мають право на захист від втручання до їх особистого та сімейного життя. Не можна втручатися у листування дітей, порушувати їх честь та гідність. 
10. Діти мають право на інформацію (ст.17)
Держава забезпечує доступ дітей до всебічної інформації. Заохочує до розповсюдження засобами масової інформації матеріалів, що стосуються соціальних, культурних питань розвитку дитини. Держава запобігає розповсюдженню та впливу шкідливої для дитини інформації. 
11.Діти не повинні стати жертвами насильства (ст.19, 37)
Держава захищає дітей від брутального поводження з боку батьків або інших осіб, жодна дитина не може бути піддана катуванню, знущанню, незаконному арешту або позбавленню волі. 
12.Особлива турбота про дітей-сиріт (ст.20, 21)
Держава повинна забезпечувати захист дитини, яка позбавлена сім’ї, надаючи відповідну альтернативу сімейному піклуванню. 
13.Особлива турбота дітям-інвалідам (ст.23, 25)
Дитина-інвалід має право на особливе піклування та умови життя, які забезпечують її гідність та участь у житті суспільства. 
14.Усі діти мають право на медичну допомогу (ст.24)
Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандартами, які реально може забезпечити держава. Жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров’я. 
15.Усі діти мають право на повноцінне харчування (ст.27)
Кожна дитина має право на рівень життя, необхідний для її фізичного, розумового, духовного, соціального розвитку, батьки несуть відповідальність за забезпечення необхідного рівня життя дитини. Держава ж створює відповідні умови для реалізації цієї відповідальності. 
16.Усі діти мають право на освіту (ст. 28 )
Дитина має право на освіту, і обов'язок держави – забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов'язкову початкову освіту та заохотити її до отримання середньої освіти. 
17.Усі діти мають право на відпочинок (ст.31)
Діти мають право на відпочинок, дозвілля та участь у культурному та творчому житті. 

 

 

 

 

 

 

 

Назва казки

 

Порушені права

 

  1. Троє поросяток.

А. Право на індивідуальний розвиток; всі діти мають рівні права.

  1. Вовк і семеро козенят.

Б. Право на захист від шахрайства.

  1. Гидке каченя.

В. Право на недоторканність майна.

  1. Попелюшка.

Г. Право на життя.

  1. 12 місяців.

Д. Право на відпочинок та  захист від примусової праці

 

  1. Пригоди Цибуліно.

Е. право на недоторканність майна.

  1. Коза-дереза.

Є. Право на проживання в родині.

  1. Снігова королева.

Ж. Право на захист від експлуатації та на захист від будь-якої форми поганого поводження з будь-якою особистістю.

  1. Пригоди Буратіно.

З. Право на гуманне поводження, на захист від незаконного позбавлення волі, свободи.

 


Права

Обов’язки

 

  1. Право на освіту.

А.  Визнавати і поважати права і свободи інших людей, не порушувати права тих, хто їх оточує.

  1. Право на відпочинок.

Б.  Не заходити на сайти, на яких розміщена шкідлива для дітей інформація.

  1. Право на медичну допомогу.

В.  Учитися старанно, добросовісно.

  1. Право на власну думку.

Г.  Берегти своє здоров’я, не переохолоджуватись.

  1. Захист дітей від наркоманії.

Д.  Допомагати батькам по господарству.

  1. Право на інформацію.

Е.  Терпиме ставлення до чужої думки, поважати права і репутації інших осіб.

  1. Право на захист від втручання в особисте життя.

Є. Не порушувати правила поведінки в громадських місцях, не скоювати протиправних дій.

  1. Право на любов і піклування батьків, родичів, громади.

Ж.  Не вживати нікотинові, алкогольні та наркотичні речовини.

  1. Жодна дитина не повинна бути скривджена

           або

 право бути захищеним від усіх форм фізичного насильства, від образ та відсутності піклування

З.  Любити і поважати батьків, свою родину.

 


 

 

 

 

       Конспект

відкритого  виховного заходу

       Права дитини

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кучер Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Stadnik Nadya
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Демчук Наталія Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
13269
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку