Відкритий захід до Дня української писемності

Про матеріал

Відкритий захід до Дня української писемності

Був проведений мною під час атестації для учнів 1 - 4 класів.

У матеріалі подані гуморески,вірші,вікторини та молитва,яка буде до душі кожній людині.

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

Відкритий захід до Дня української писемності

Звучить лірична мелодія, на її фоні слова:

Синiв і дочок багатъох народiв

Я зустрiчав, якi перетинали

Гiрські й морськi кордони i, на подив,

Багато бачили, багато знали,

Я їх питав із щирою душею:

- Яку ви любите найбiльше мову? —

І всi відповiдали: — Ту, що нею

Спiвала мати колискову. 
Вчитель:Сьогодні ми святкуємо День української писемності і мови. Вимовляти звуки і записувати їх буквами для нас настільки звично й буденно, що ми, навіть, не замислюємось над тим, чи так було завжди. Давайте вслухаємось у ці звуки.

Звучить фонограма із записом звуків природи: грім, спів птахів, нявчання, дощ, дзюрчання струмка тощо. 
-Що ви чули?(Діти перераховують всі звуки, які вони чули у запису.)

  • Так, правильно, це все – звуки природи. І були вони на Землі ще задовго до того, як виникла людська мова. Так, так, були прадавні часи, коли люди зовсім не вміли не лише писати, а й розмовляти. Вони тоді жили в кам’яних печерах племенами. Чоловіки здобували їжу, а жінки оберігали вогонь та ростили дітей. Спілкувались між собою жестами і мімікою. Давайте і ми спробуємо поспілкуватись мовою жестів і міміки:
    Покажіть за допомогою міміки настрій, з яким ви сьогодні прийшли до школи;
    Посміхніться один одному;

-Дуже добре,що сьогодні у вас гарний настрій. А ми починаємо наше свято.

1-уч.            О слово рідне! України слово!

Богдана мудрість і Тараса заповіт,

І гул століть, і сьогодення гомін

В тобі злились, як дужий моноліт.

2-уч.           О слово рідне! Подарунок мами,

І пісня ніжна, і розрада нам.

Я всім на світі поділюся з вами,

Та слова рідного нікому не віддам!

( пісня «Мова єднання»)

В:День української писемності та мови щороку відзначається в Україні 9 листопада. Цього дня вшановують пам'ять преподобного Нестора Літописця. Саме з  подвижницької праці цього ченця Києво-Печерського монастиря починається писемна українська мова.Перші спроби письма відносяться приблизно до 35 віків до нашої ери. Спочатку це була гілочка пальми – знак миру. Потім – схематичне зображення предмета чи якогось явища. І нарешті – ієрогліфи. Прямим попередником слов’янської мови – є алфавіт, створений великими просвітителями слов’ян – братами Кирилом і Мефодієм.

1-й учень. Яка ж багата рідна мова! Увесь чарівний світ у ній! Вона барвиста і чудова, І нищити її не смій!

2-й учень. Вона про все тобі розкаже, Чарівних слів тебе навчить, Усе розкриє і покаже, Як правильно у світі жить.

3-й учень. В ній стільки слів, що й не збагнути! І приказок, і порівнянь. А мову знаючи, здобути Ти зможеш просто безліч знань.

4-й учень. То ж мову вчи і прислухайся До того, як вона звучить. І розмовляти так старайся, Щоб всім її хотілось вчить.

-Не знання мови – це проблема нашого народу. Чому саме це є проблемою, пропонуємо вам подивитися гумореску «Кухлик» Павла Глазового.

І Ведучий.  Автор:

Дід приїхав із села, ходить по столиці.

Має гроші - не минає жодної крамниці.

Попросив він:

Дід:

- Покажіть кухлик той, що з краю.

Продавщиця:

- Что? Чево? Я нє панімаю.

Дід:

- Кухлик люба покажіть, той, що з боку смужка.

Продавщиця:

- Да какой же кухлік здесь, єслі ето кружка.

Автор:

Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови:

Дід:

- На Вкраїні живете й не знаєте мови.

Автор:

Продавщиця теж була гостра та бідова.

Продавщиця:

- У меня єсть свой язик, ні к чему мне мова.

Автор:

І сказав їй мудрий дід:

Дід:

- Цим пишатися не слід,

Бо якраз така біда в моєї корови:

Має, бідна, язика і не знає мови.

  • Смішно нам,але який висновок можемо зробити?(Що треба вчити мову)
  1. Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос - більш нічого,

А серце б"ється – ожива

Як їх почую!..

  1. Не одцуравсь того слова,

Що мати співала,

Як малого повивала

З малим розмовляла;

  1. Не одцуравсь того слова,

Що про Україну

Сліпий старець, сумуючи,

Співає під тином.

І Ведучий.  Українська мова і пісня. Вони супроводжують людину з перших до останніх хвилин життя. Пісня – душа народу, це його краса і доброта. Українська мова вважається однією з наймилозвучніших мов у світі.

І Ведучий.  Пісня – це трепетне серце народу, його крила. Пісня існує стільки ж, скільки існує людина. Навіть легенда така є.

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами.

Французи вибрали елегантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці — дисципліну і порядок, діти Росії — владність, Польщі — здатність до торгівлі, італійські одержали хист до музики.

Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.

— Хто ти? Чого плачеш? — запитав Господь.

— Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові, пожеж. У своїй хаті немає правди і волі.

— Чого ж ти не прийшла до мене скоріш? Я всі таланти роздав… Як зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог зупинив її.

— Є в мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це — пісня.

Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

Дівчинка: Народе мій! Нас Бог благословив. Дарунок дав нам – скарб неоціненний. Прийміть його – це пісня голосна. Звучатиме вона тепер в віках мені – на славу, а вам – на пошану.

(Пісня «Червона калина»)

  • Дякуємо. Я дуже люблю проводити ігри, я хочу подивитися,які ж ви знавці української мови.Ви готові?

1.Іменник, прикметник, дієслово — це ...? (Час­тини мови.)

2.Скільки букв в українському алфавіті? (33)

3.На які питання відповідають іменники? (Хто?що?)

4.Скільки голосних звуків у нашій мові? (б.)

5.Головні члени речення — це ...? (Підмет і при­судок.)

6.З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка.)

7.На які питання відповідають прикметники? (Який? яка? яке? які?)

8. На які питання відповідають дієслова? (Що ро­бити? що зробити? що робив?)

- Молодці. Теорію знаєте, а зараз перевіримо на практиці

Вчитель: Спробуємо потренуватися добирати риму.

По долині жук повзе, -

На спині жука… везе.

Облизала кішка ніжку

І пішла ловити… мишку

Собі мама купила праску,

А мені новорічну…маску

  • Молодці.

Розминка. "Чи знаєш ти алфавіт?" 
Учасники гри вишиковуються у алфавітному порядку. Кожен учень називає по порядку 5 букв алфавіту. Хто помиляється – виходить із гри.(грамота)

"Для найкмітливіших" 
1) Чого багато має золото, 
Менше озеро, ще менше море, 
І зовсім не має ріка? (0) 
2) Чим закінчується зима і весна? (а) 
3) Що знаходиться в середині школи? (0) 
4) Що стоїть між стелею і підлогою? (і)

  • Дуже добре.
  • Любов українського народу до своєї мови знайшла відображення у загадках, прислів'ях, приказках про рідну мову. Відгадайте таку загадку
    Маленька, менша від мачини, 
    Ні з ким не стану на борню.
    А при читанні, коли треба, 
    Й людини мову я спиню 
    Що це таке?
    (КРАПКА)

    Злита з хвостиком ця крапка,
    Невелика, власне, лапка. 
    Робить паузу, всім знайома. 
    Як вона зоветься?
    (КОМА)

    Він після речення, цитати 
    Вмостився, схожий на гачок
    Всіх нас примушує питати 
    А сам ні пари з вуст — мовчок.
    (ЗНАК ПИТАННЯ)

    Що за знак - стрункий як спис.
    Він над крапкою завис. 
    Спонука до поклику, 
    Хто ж бо він?
    (ЗНАК ОКЛИКУ)
  • А тепер пригадайте прислів'я та приказки.
    A) Птицю пізнають по пір'ю, а людину по мові. 
    Б) Без мови немає народу.
    B) Пуста мова не варта доброго слова.
    Г) Хто своєї мови цурається, хай сам себе стидається.
    • Ви все-таки знавці української мови.
    • Нашу мову ображали завжди,а ми повинні ії оберігати.Я пропоную послухати молитву за рідну мову.

Боже, Отче милостивий,

Ти нам дав ту мову красну,

 Поміж мовами найкращу,

Нашу рідну, нашу власну.

 Тою мовою співала

Нам, маленьким, наша мати,

Тою мовою навчала

Тебе, Боже, прославляти.

Тою мовою ми можем

Величатись перед світом,

Бо між мовами ця мова

 - Мов троянда поміж цвітом.

Хоч би й хто напастував нас,

Хоч би й хто посмів грозити, -

Дай нам силу, дай відвагу

  • Рідну мову боронити.

1-й учень. Ми – українці – велика родина, Мова і пісня у нас солов’їна. Квітне в садочках червона калина, Рідна земля для нас всіх Україна.

(Пісня «Це моя Україна»)

  • А зараз  підведемо підсумок нашого свята
  • 1.Яке свято ми сьогодні святкували?(День укр.писемності)

2.Цього дня вшановують ,яку людину(Нестора Летописця)

3.А як звали двох братів,які придумали алфавіт?(Кирило та Мефодій)

4.Коли Бог роздавав таланти,який талант дістався Україні?

5.І останне дуже тяжке питання,треба вам зібратися та відповісти. Кто сьогодні був молодцем на уроці!

Ведуча: - Ось і підійшло до кінця наше свято. Перш за все я хотіла б подякувати вам, дорогі діти, за те, що ви так гарно підготувалися до цього свята. І хотілося б, щоб від сьогоднішнього дня ви залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови, щоб ви завжди пам'ятали, про те багатство, яке є у кожного з нас, і багатство це - наша рідна мова.

2-й учень. Вже кінчилось свято І прощатись нам пора. Ми бажаємо Вітчизні Щастя, миру, добра

 

Завантаження...
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку