Відмінне в педагогічних ідеях Русової та Монтессорі!
Номер слайду 2
Розглядаючи та аналізуючи педагогічні ідеї С. Русової та М. Монтессорі, здається доцільним, в першу чергу, зупинитися на їхніх підходах допроблем виховання, що в значній мірі визначають їхні педагогічні системи в цілому. Аналізуючи ці підходи, варто окреслити основні цілі, якіставили перед собою педагоги-новатори, адже саме з них випливаютьголовні завдання та шляхи їх розв'язання
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Палкий патріот пані С. Русова була переконана, що виховання справжнього громадяниан своєї держави потрібно розпочинати з наймолодшоговіку, що духовність, національна самосвідомість закладаються в людиніз перших років її життя. Софія Федорівна розробила мету і завдання дошкільного виховання,склала орієнтовну програму роботи з дітьми дошкільного віку, визначилаформи і методи організації навчально-виховного процесу
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Три провідних положення становлять сутність педагогічної теоріїМ. Монтессорі: виховання має бути вільним; індивідуальним; має спиратися на дані спостереження за дітьми. Саме на цих засадах будувавсявиховний процес у будинках дитини, організованих видатним педагогом. Техніка монтессорівського методу випливає з природного фізіологічногоі психічного розвитку дитини й спрямована на зміцнення її м’язів, виховання почуттів, розвиток мовлення.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Високо оцінюючи роль народного мистецтва в розвитку естетичнихпочуттів, С. Русова особливу роль відводила «музикуванню» на різнихінструментах, забавам, інсценівкам, різним видам творчої праці. Неоцінена роль в естетичному задоволенні потреб дитини відводиться пісенній творчості, словесним творам, навколишній природі.
Номер слайду 9
При розв’язанні проблеми розумового виховання С. Русова була більшсхильна до ідеї виховання розуму дитини в процесі природної, активноїсамостійної діяльності, хоч й не заперечувала й іншої – виховання розуму розвиваючої особистості повинно ґрунтуватися на узагальненомудосвіді людства, сконцентрованому в науці, техніці, культурі, мистецтві
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Монтессорі розглядала фізичний та розумовий розвиток дитини тільки у їх взаємодії і досвідом своєї роботи довела, що психічні можливості не можуть розвиватися успішно за відсутності фізичної активності. У своїй книзі «Спраглий розум» вона писала: «…Однією з найбільшихпомилок наших днів є те, що рух вважається чимось таким, що стоїтьобіч вищих функцій організму. Ментальний розвиток тісно пов'язанийіз рухом і в певній мірі залежить від нього. Рух – це частина життя особистості, і ніщо не може зупинити його у житті».
Номер слайду 12
Головною метою виховання Софія Русова вважала не подання дитиніготових знань, а збудження в неї духовних сил, виявлення самостійності,творчості. Феномен педагогіки Марії Монтессорі полягає у її вірі в природудитини, в її прагнення виключити будь-який авторитарний тиск на людину,яка формується, в її орієнтації на ідеал вільної, самостійної, активної особистості.
Номер слайду 13
Монтессорі Марія – діток любила,Їх вихованню себе присвятила. Русова Софія – надію плекала,Щасливий, духовний дітям світ відкривала.Ідеї їх світлі живуть, проростають. Діточки наші в любові зростають. Педагогічна діяльність Софії Русової і Марії Монтессорі надихаютьна віршований опис їхнього життя